Nie płaczę po Charlie Hebdo!

Data: 2015-01-08 19:34:19
Autor: abc
Nie płaczę po Charlie Hebdo!
Lewactwo we Francji  rozpacza po egzekucji barbarzyńców, którzy nie
potrafili uszanować uczuć religijnych innych ludzi, w tym przede wszystkim
katolików, a ostatnio także muzułmanów.

Nie sądzę, aby ci redaktorzy rażeni nagłą i niespodziewaną śmiercią zdążyli
przed śmiercią pojednać się z Kościołem. A jak to ujął Sobór Florencki:

"Nie należy wątpić, że nie tylko wszyscy poganie, ale i wszyscy Żydzi,
wszyscy heretycy i schizmatycy, umierający poza Kościołem katolickim pójdą w
ogień wieczny, przygotowany dla szatana i aniołów jego, jeżeli nie połączą
się z Kościołem katolickim przed swoją śmiercią."

Je ne suis pas Charlie!

Data: 2015-01-08 19:47:00
Autor: Budzik
Nie płaczę po Charlie Hebdo!
Użytkownik abc abc@wp.pl ...

[...]

Jakie to katolickie - mieć satysfakcję z ataku terrorystycznego!

Data: 2015-01-08 14:08:57
Autor: Marek
Nie płaczę po Charlie Hebdo!
W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 20:47:01 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik abc abc@wp.pl ...

> [...]
> nie połączą się z Kościołem katolickim przed swoją śmiercią."

Jakie to katolickie - mieć satysfakcję z ataku terrorystycznego!

Uciecha polega na tym, ze katolicy ich nie ukrzyzowali, za to muzulmanie rozwalili ich kulami z kalasznikowa.

Data: 2015-01-08 22:59:41
Autor: Budzik
Nie płaczę po Charlie Hebdo!
Użytkownik Marek mwisniewski2008@gmail.com ...

Jakie to katolickie - mieć satysfakcję z ataku terrorystycznego!

Uciecha polega na tym, ze katolicy ich nie ukrzyzowali, za to
muzulmanie rozwalili ich kulami z kalasznikowa.

Chyba nie wyczuwam tu zartu. Jakas ironia?

Data: 2015-01-08 15:08:10
Autor: Marek
Nie płaczę po Charlie Hebdo!
W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 23:59:42 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Marek mwisniewski2008@gmail.com ...

> muzulmanie rozwalili ich kulami z kalasznikowa. Chyba nie wyczuwam tu zartu. Jakas ironia?

No coz...czasem ma sie to cos...

Data: 2015-01-08 23:41:23
Autor: the_foe
Nie płaczę po Charlie Hebdo!
W dniu 2015-01-08 o 19:34, abc pisze:
[...]

nie słyszałeś wieści z Watykanu? Teraz mamy ekumenizm i wszytkie religie sa jedynie prawdziwe. Papież nawet Koran całował.

--
@foe_pl

Data: 2015-01-09 10:13:15
Autor: abc
Nie płaczę po Charlie Hebdo!
nie słyszałeś wieści z Watykanu? Teraz mamy ekumenizm i wszytkie religie
sa jedynie prawdziwe. Papież nawet Koran całował.

Pod pojęciem ekumenizmu rozumie się ruch powstały u niekatolików w XIX w.,
dążący do współpracy i zbliżenia różnych wyznań chrześcijańskich. Ten ruch
doprowadził do utworzenia w 1948 r. Światowej Rady Kościołów.

Poszczególne wspólnoty religijne, będące członkami tej Rady, pozostają
jednak niezależne. Rada nie ma nad nimi żadnej władzy, a owe wspólnoty mogą
decydować, czy i w jakim stopniu przyjmują postanowienia Rady.

Początkowo Kościół Katolicki wyraźnie dystansował się od ruchu
ekumenicznego. Dopiero na Soborze Watykańskim II ekumenizm znalazł
oficjalnie wstęp do Kościoła katolickiego. Sobór poświęcił mu osobny dekret
(Unitatis redintegratio), a także deklarację Nostra aetate, traktującą o
stosunku Kościoła do religii niechrześcijańskich.

Prawdziwie katolickie stanowisko wobec ekumenizmu wyraża encyklika Piusa XI
Mortalium animos (1928 r.):

"W tym celu urządzają zjazdy, zebrania i odczyty z nieprzeciętnym udziałem
słuchaczy i zapraszają na nie dla omówienia tej sprawy wszystkich, bez
różnicy, pogan wszystkich odcieni, jak i chrześcijan, a nawet tych, którzy -
niestety - odpadli od Chrystusa, lub też uporczywie przeciwstawiają się Jego
Boskiej naturze i posłannictwu.

Katolicy nie mogą żadnym paktowaniem pochwalić takich usiłowań, ponieważ
zasadzają się one na błędnym zapatrywaniu, że wszystkie religie są mniej lub
więcej dobre i chwalebne, o ile w równy sposób, chociaż w różnej formie,
ujawniają i wyrażają nasz przyrodzony zmysł, który nas pociąga do Boga i do
wiernego uznania Jego panowania."

(...) W ten sposób dochodzą stopniowo do naturalizmu i ateizmu. Z tego
wynika jasny wniosek, że każdy kto przytakuje podobnym poglądom i staraniom,
opuszcza całkowicie teren objawionej przez Boga religii.

Data: 2015-01-09 17:32:09
Autor: Marek Czaplicki
Nie płaczę po Charlie Hebdo!
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek, 8 stycznia 2015 19:34:

Nie sądzę, aby ci redaktorzy rażeni nagłą i niespodziewaną śmiercią
zdążyli przed śmiercią pojednać się z Kościołem.

Mateusza 7.1

Nie płaczę po Charlie Hebdo!