Data: 2014-10-21 21:57:37 | |
Autor: PlaMa | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całeg o komputera | |
Spotkało mnie dzisiaj podwójnie przykre zdarzenie. Najpierw padł mi
zewnętrzny dysk twardy a następnie musiałem się godzinę użerać w sklepie, żeby przyjęli jego reklamację! Może od początku. W lutym bieżącego roku, kupiłem laptopa z dyskiem SDD, do którego wg hasła "Tylko u nas znajdziesz konfigurację z dyskiem SSD oraz dodatkowym zewnętrznym dyskiem HDD." dodano mi dysk 2,5" w obudowie USB2.0 Dysk służył mi do backupu danych (jako dysk użytkowy wykorzystałem HDD 7200rpm podłączonego do USB3.0) oraz do przenoszenia filmów do TV. Jak wspomniałem wcześniej, dysk padł. Po podłączeniu do USB system go nie wykrywał. Ani port, ani kabel ani nawet drugi komputer nic nie zmieniły. Poszedłem więc dzisiaj do sklepu gdzie kupiłem lapka i dysk i dowiedziałem się, że owszem - przyjmą reklamację, ale jak im oddam razem z laptopem. Ze względów obyczajowych (zanudziłbym się na śmierć bez niego) jak i ogólno-rozwojowych (lapek jest mi potrzebny także do pracy i tyle w temacie) oświadczyłem jasno - "Nie, to niemożliwe. Reklamuję sam dysk". Po odśpiewaniu tej samej śpiewki wobec chyba 3 kolejnych osób, w końcu się wpieniłem nieco. Naciskając na nich okazało się, że sprzedają zestawy z SSD, niejako bez wiedzy dostawcy (Lenovo)... Serio! Kupują z HDD, wkładają tam SSD a HDD przerzucają do obudowy USB. Lenovo nic o tym nie wie i ich serwis nie przyjmie takiego laptopa... Zakląłem szpetnie i oświadczyłem, że ich partyzantka wobec dostawcy-serwisanta to nie moja sprawa, ja reklamuję dysk a laptop zostaje tam gdzie jest i gdzie jest potrzebny. Pan się bronił, że takie są procedury reklamacyjne, czym strzelił sobie w stopę, gdyż powiedziałem, że w porządku, dobrze że reklamuję z niezgodności, po czym podałem wcześniej przygotowany papierek. Chłop się poczuł chyba dotknięty i stwierdził, że po upływie pół roku to ja muszę udowodnić, że wada występowała i do jej potwierdzenia wezwą mnie za jakieś 10 dni z laptopem (tutaj szyderczy i dumny uśmieszek)... Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację? |
|
Data: 2014-10-25 12:15:22 | |
Autor: X-Man | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera | |
"PlaMa" <mariush.p-usunto@wp.pl> wrote in message news:5446bab2$0$12628$65785112news.neostrada.pl...
Spotkało mnie dzisiaj podwójnie przykre zdarzenie. Najpierw padł mi mogła paść sama obudowa USB... a ten proceder to bym zgłosił do Lenovo... Pzdr Piotrek |
|
Data: 2014-10-26 14:49:50 | |
Autor: PlaMa | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera | |
W dniu 2014-10-25 o 13:15, X-Man pisze:
mogła paść sama obudowa USB... a ten proceder to bym zgłosił do Lenovo... Miła pani na miejscu przełożyła do innej obu - nic nie dało. Najgorzej, że miałem na zaszyfrowanej partycji dane, które były mi potrzebne (zauważyłem, że dysk padł kiedy podłączałem go by zrobić backup... prawa Murphiego mocniejsze od prawa grawitacji :P) Co do Lenovo - jak ochłonąłem trochę to w sumie nie wiem czy Lenovo o niczym nie wie (masło maślane :P). Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za błogosławieństwem Lenovo się dzieje. Pzdr pozdrawiam. PlaMa |
|
Data: 2014-10-29 09:41:44 | |
Autor: anacron | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera | |
W dniu 26.10.2014 o 14:49, PlaMa pisze:
Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że Robią to bez wiedzy Lenovo, dlatego chcą laptopa, aby włożyć dysk z powrotem i odesłać Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiąc krótko, to co robią to samowolka. -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-10-29 11:01:28 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera | |
On Wed, 29 Oct 2014, anacron wrote:
W dniu 26.10.2014 o 14:49, PlaMa pisze: Żadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P Popatrz na to tak: sklep przyjmuje reklamację w wyniku "ochrony konsumenckiej" lub SWOJEJ gwarancji. NajwyraĽniej NIE obiecuje obsługi w ramach gwarancji producenta. No to warunki stawia swoje, a nie "producenckie". Jedyny hak jaki widzę w powyższym rozumowaniu, to pytanie, czy sprzedawca wystawia deklarację zgodno¶ci ("CE") na *swojego* składaka :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-29 23:06:13 | |
Autor: PlaMa | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera | |
W dniu 2014-10-29 o 11:01, Gotfryd Smolik news pisze:
Go¶ć powiedział, że dostaj± od producenta laptopy z hdd, sami jeŻadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P k***a... podpatrzyłem na ich stronie reklamacyjnej, że "nieuwzględniona, reklamacja bezzasadna"... poczekam na pismo z decyzj± ale kurde znowu skończy się w s±dach :/ |
|
Data: 2014-11-02 10:17:34 | |
Autor: My | |
Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera | |
On 29 Oct 2014 23:06, PlaMa wrote:
W dniu 2014-10-29 o 11:01, Gotfryd Smolik news pisze: I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie jego czesci ? |
|
Data: 2014-11-02 21:51:14 | |
Autor: PlaMa | |
Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera | |
W dniu 2014-11-02 o 10:17, My pisze:
I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie Myślę, że tak. Rzeczywiście odezwę się jeszcze do Lenovo, czy pochwalają takie zachowania swoich końcowych sprzedawców :/ |
|
Data: 2014-11-07 11:31:29 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera | |
On Sun, 2 Nov 2014, My wrote:
I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie Popatrz na to tak: załóżmy, że jeste¶ gwarantem. Udzieliłby¶ gwarancji w warunkach, w których KTO¦ ingeruje w produkt traktowany jako cało¶ć? Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czym¶ praktycznie oddzielnym". Ale skoro gwarancji udzielił na CAŁO¦Ć to na cało¶ć i jak nie chce przyj±ć w ramach reklamacji pojedynczej ¶rubki, która wypadła bo gwint był nie teges, to nie - i tyle. Przyniesiesz, ¶rubkę wymieni i odda. A że dysk zawiera "dane niematerialne" to sk±din±d problem użytkownika. "Rozs±dnie rzecz bior±c" można oczekiwać, że jak dane s± ważne to ma backup, więc wiele nie ugra. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-11-08 01:04:33 | |
Autor: PlaMa | |
Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera | |
W dniu 2014-11-07 o 11:31, Gotfryd Smolik news pisze:
I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a niePopatrz na to tak: załóżmy, że jeste¶ gwarantem. bez znaczenia jest, że reklamowałem towar na niezgodno¶ci a nie gwarancji? Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czym¶ Wydawało mi się, że gwarancja to samowolka, ale niezgodno¶ć już jednak wymaga od sprzedawcy pewnej... ogłady. Pytanie do Ciebie - dysk zewnętrzny zgubiłem - czy mog± odmówić gwarancji/niezgodno¶ci bo brakuje go w "zestawie"? Co z dyskiem ssd? To czę¶ć zestawu Lenovo? co¶ oddzielnego? Mogę go reklamować bez całego laptopa? Zadałem pytanie typowi co wydawał mi decyzję - czy jakbym kupił w tym zestawię myszkę, to też nie mógłbym jej reklamować bez oddania laptopa? OdpowiedĽ - tak. A jakby pan kupił samochód i na prostej drodze bez wybojów, dziur, kolein i jaki¶ przedmiotów "trzecich" pękła panu opona. Zakłada pan koło zapasowe i jedzie do sprzedawcy z reklamacj± ów koła, że co¶ ono jednak possysa i słyszy pan w odpowiedzi, że musi pan zostawić cały samochód bo opona odmówiła posłuszeństwa... uważa pan to za normalne? OdpowiedĽ - tak. I gadaj z przygłupami. A że dysk zawiera "dane niematerialne" to sk±din±d problem Dysk padł dokładnie przed momentem zrobienia backupu :) Ot - prawa Murphiego. Pomińmy jednak tę kwestę - nie jest w sumie istotna, skupmy się na odmowie przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego. Odebrałem dzisiaj pismo od X-sucka, gdzie opisali w sumie to co podałem wcze¶niej, sprzedali¶my lapka i przyjmiemy na reklamację wył±cznie lapka, dysk mimo że na zewn±trz jest czę¶ci± lapka. Nie chciało mi się z nimi dyskutować. Ogólnie planuję pozew... opcja, że oddaje lapka na 2 tygodnie bo padł dysk zewnętrzny nie wchodzi w rachubę. Jak oceniacie cał± sytuację? |
|
Data: 2014-11-11 22:50:49 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera | |
On Sat, 8 Nov 2014, PlaMa wrote:
W dniu 2014-11-07 o 11:31, Gotfryd Smolik news pisze: "Niezgodno¶ć" tym bardziej jest na cały produkt, a nie czę¶ci. Inaczej sprzedawca miałby otwart± furtkę do argumentacji że samochód sprawny, bo przecież lusterko działa jak trzeba ;) (niby dlaczego TYLKO KLIENT miałby mieć prawo do selekcji co i jak ma działać i dlaczego?) Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czym¶ praktycznie oddzielnym". Ale skoro gwarancji udzielił na CAŁO¦Ć to na cało¶ć i jak nie chce przyj±ć w ramach reklamacji pojedynczej ¶rubki, która wypadła bo gwint był nie teges, to nie - i tyle. Zgoda. Acz nie "ogłady" lecz wypełnienia warunków ustawowych. A tam nie widzę uprawnienia konsumenta, aby w trakcie reklamacji używał zepsutego sprzętu - zepsuty to zepsuty, wymienić lub naprawić, wszak używanie zepsutego może go bardziej zepsuć :> (i argumentacja jak wyżej - nasze mocne przekonanie, że względy techniczne NIE skutkuj± tak w przypadku typowej awarii dysku, nic nie wnosz± od strony prawnej). Pomijaj±c przypadki nietypowe (przywieranie elektryczne albo co, mog±ce w efekcie spowodować awarię, w tym taki przypadek, kiedy np. to komputer "psuje dyski" bo zamiast +5 daje +12 :>) Pytanie do Ciebie - dysk zewnętrzny zgubiłem - czy mog± odmówić gwarancji/niezgodno¶ci bo brakuje go w "zestawie"? IMVHO - tak. Co gorsza, jak "zestaw" ma spisane numery seryjne, to kupienie nowego i "dozestawienie" nie jest rozwi±zaniem sprawy. Co z dyskiem ssd? To czę¶ć zestawu Lenovo? co¶ oddzielnego? Mogę go A co kupiłe¶, albo inaczej - co jest "w papierach" w roli dowodu umowy zakupu, który można przedstawić? Zadałem pytanie typowi co wydawał mi decyzję - czy jakbym kupił w tym Być może dałoby się myszkę podci±gn±ć pod art.5 KC, jako że jest to "typowe peryferia", które można potraktować jako "materiał eksploatacyjny". Niewykluczone że "hak na myszkę" znalazłby się w samym warunkach przyjmowania reklamacji lub instrukcji obsługi: je¶li byłaby traktowana odrębnie (inaczej), to IMVHO jaka¶ podstawa do "odrębno¶ci" by była. Jest jeszcze drugie dno - zadałe¶ BARDZO trudne pytanie. Trudno¶ć polega na tym, że jak lapek był sprzedany z Windowsami, to trudno (w przypadku myszki) powoływać się na "nieistotno¶ć" wady - bo mimo znikomej (w porównaiu do reszty) warto¶ci typowej myszki, jej działanie jest krytyczne dla sprawnej obsługi Windows. Tak jak nie przymierzaj±c kierownica dla samochodu. Mam więc spore w±tpliwo¶ci co do opowiedzenia się za któr±¶ wersj± :) A jakby pan kupił samochód i na prostej drodze bez wybojów, dziur, kolein i jaki¶ przedmiotów "trzecich" pękła panu opona. Zakłada pan koło zapasowe i jedzie do sprzedawcy z reklamacj± ów koła, że co¶ ono jednak possysa i słyszy pan w odpowiedzi, że musi pan zostawić cały samochód bo opona odmówiła posłuszeństwa... uważa pan to za normalne? A warunki reklamacyjne na opony s± *takie same* jak na cały samochód? Z ciekawo¶ci pytam :) Sam fakt, że w samochodzie jest koło ZAPASOWE, służ±ce wła¶nie wymianie w razie awarii, wskazuje na celowo¶ć składania odrębnej reklamacji wymienionego koła... wła¶nie w roli "materiału eksploatacyjnego", czyż nie? :) Dysk padł dokładnie przed momentem zrobienia backupu :) Ot - prawa Sk±d my to znamy :>, niestety :( Odebrałem dzisiaj pismo od X-sucka, gdzie opisali w sumie to co podałem Daj znać, jaki argument s±d przyj±ł, je¶li da się to zrozumieć z uzasadnienia :) Działania sprzedawcy nijak nie pochwalam, ale dura lex, sed lex. Czy na gwarancji TEŻ maj± takie wymogi? (pytam czy pytałe¶ :D) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-25 13:31:42 | |
Autor: qwerty | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera | |
Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5446bab2$0$12628$65785112@news.neostrada.pl...
Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację? Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów. Ty masz rację. |
|
Data: 2014-10-25 15:47:26 | |
Autor: RadoslawF | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera | |
Dnia 2014-10-25 13:31, Użytkownik qwerty napisał:
Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację? Ja tam bym sprawdził na rachunku lub paragonie czy aby na pewno kupił laptopa z SSD i dysk zewnętrzny jak pisze czy jednak laptopa z dyskiem mechanicznym plus dysk SSD z tandetną obudową na USB2. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-26 14:45:15 | |
Autor: PlaMa | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera | |
W dniu 2014-10-25 o 15:47, RadoslawF pisze:
Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację?Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów. http://www.x-kom.pl/p/161397-notebook-laptop-15-6-lenovo-y510p-i5-4200m-8gb-1201000-gt755m.html "Tylko w X-kom znajdziesz konfigurację z dyskiem Samsung seria 840 EVO oraz dodatkowym, zewnętrznym dyskiem HDD." Swoją drogą to niezłym shitem okazał się ten dysk :P Może z tym ukrywaniem przed Lenovo to przesadziłem - w sumie wyraźnie tego nie powiedzieli, tylko że oni dostają od producenta laptopy z HDD i tak muszą je odesłać. Ja tam bym sprawdził na rachunku lub paragonie czy aby na hmm... na paragonie jest "notebook lapto lenovo ibm 59 xxxxxx 120S" te 120S to podejrzewam ssd. Pozdrawiam pozdrawiam. PlaMa |
|
Data: 2014-10-26 17:03:03 | |
Autor: RadoslawF | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera | |
Dnia 2014-10-26 14:45, Użytkownik PlaMa napisał:
To upieraj się że w opisie aukcji oraz na rachunku nie jestPorąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację?Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów. napisane że dysk jest częścią składową laptopa. Ale jak znam życie to jedynie sprawa w sądzie pozostaje. Ale zawsze możesz spróbować postraszyć, może się ugną i dadzą sprawny dysk. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-26 20:52:58 | |
Autor: PlaMa | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera | |
W dniu 2014-10-26 o 17:03, RadoslawF pisze:
To upieraj się że w opisie aukcji oraz na rachunku nie jest przyjęli go na reklamację, tylko odgrażali się, że i tak każą mi się wrócić z lapkiem. Liczę że okażą się jednak profesjonalni i nie będą wymyślać. Kurcze, można ich jakoś przycisnąć do odzyskania danych w razie czego? |
|
Data: 2014-10-27 09:05:23 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera | |
> Kurcze, można ich jako¶ przycisn±ć do odzyskania danych w razie czego?
Nie. Nie dawali pisemnej gwarancji na odzysk danych, to nie odpowiadaj±. To mniej więcej tak, jak w sytuacji kiedy zepsuje Ci się samochód i spóĽnisz się przez to do kina. Samochód naprawi± na gwarancji, ale kasy za bilety do kina nie oddadz±. Jeszcze będziesz musiał im dostarczyć niesprawny samochód do serwisu i stracić kolejny swój czas na jego oddanie i odebranie. -- pozdrawiam Krzysztof |
|
Data: 2014-10-26 20:31:55 | |
Autor: qwerty | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera | |
Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:544cfaea$0$18079$65785112@news.neostrada.pl...
hmm... na paragonie jest "notebook lapto lenovo ibm 59 xxxxxx 120S" te No proszę. W ciągu miesiąca planuję kupić nowego laptopa. Już wiem w jakim sklepie tego nie robić. |
|
Data: 2014-10-28 13:40:59 | |
Autor: Chocobo | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera | |
W dniu 26.10.2014 o 14:45, PlaMa pisze:
"Tylko w X-kom Bo to gówniana firma. Kupowaliśmy 20 kompów od nich ostatnio w jednym padł zasilacz pod dwóch dniach. Bywa. Ale oczywiście nie da rady odesłać samego zasilacza, trzeba cały komputer. Tu sprawa była prosta bo olałem ich ciepłym moczem i odezwałem się bezpośrednio do producenta. Wymienili bez szemrania, nawet bez karty gwarancyjnej marcin |
|
Data: 2014-10-28 21:32:42 | |
Autor: PlaMa | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera | |
W dniu 2014-10-28 o 13:40, Chocobo pisze:
"Tylko w X-komBo to gówniana firma. Kupowaliśmy 20 kompów od nich ostatnio w jednym hmm... widzę, że nie tylko mnie takie cyrki odczyniają :/ |
|
Data: 2014-11-04 10:38:19 | |
Autor: WAM | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera | |
On Sun, 26 Oct 2014 14:45:15 +0100, PlaMa <mariush.p-usunto@wp.pl>
wrote: Może z tym ukrywaniem przed Lenovo to przesadziłem - w sumie wyraĽnieKomputronik chyba robi podobnie tj sprzedaje laptopy z SSD podczas gdy ten sam model wg producenta ma HDD i inni dostawcy oferuj± je tylko z HDD. Tyle ze komputronik HDD nie dodawał do laptopa z obudow± USB. Może trzymaj± dyski u siebie aby odesłać do producenta oryginalny laptop (tzn z HDD) gdy laptop padnie. WAM -- pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl pokoje na Mazurach www.spanienamazurach.pl pokoje nad morzem www.nadmorze.pl |