Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całeg o komputera

Data: 2014-10-21 21:57:37
Autor: PlaMa
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całeg o komputera
Spotkało mnie dzisiaj podwójnie przykre zdarzenie. Najpierw padł mi
zewnętrzny dysk twardy a następnie musiałem się godzinę użerać w
sklepie, żeby przyjęli jego reklamację!

Może od początku. W lutym bieżącego roku, kupiłem laptopa z dyskiem SDD,
do którego wg hasła "Tylko u nas znajdziesz konfigurację z dyskiem SSD
oraz dodatkowym zewnętrznym dyskiem HDD." dodano mi dysk 2,5" w obudowie
USB2.0

Dysk służył mi do backupu danych (jako dysk użytkowy wykorzystałem HDD
7200rpm podłączonego do USB3.0) oraz do przenoszenia filmów do TV.

Jak wspomniałem wcześniej, dysk padł. Po podłączeniu do USB system go
nie wykrywał. Ani port, ani kabel ani nawet drugi komputer nic nie zmieniły.

Poszedłem więc dzisiaj do sklepu gdzie kupiłem lapka i dysk i
dowiedziałem się, że owszem - przyjmą reklamację, ale jak im oddam razem
z laptopem.

Ze względów obyczajowych (zanudziłbym się na śmierć bez niego) jak i
ogĂłlno-rozwojowych (lapek jest mi potrzebny takĹĽe do pracy i tyle w
temacie) oświadczyłem jasno - "Nie, to niemożliwe. Reklamuję sam dysk".
Po odśpiewaniu tej samej śpiewki wobec chyba 3 kolejnych osób, w końcu
się wpieniłem nieco. Naciskając na nich okazało się, że sprzedają
zestawy z SSD, niejako bez wiedzy dostawcy (Lenovo)... Serio! KupujÄ… z
HDD, wkładają tam SSD a HDD przerzucają do obudowy USB. Lenovo nic o tym
nie wie i ich serwis nie przyjmie takiego laptopa...

Zakląłem szpetnie i oświadczyłem, że ich partyzantka wobec
dostawcy-serwisanta to nie moja sprawa, ja reklamujÄ™ dysk a laptop
zostaje tam gdzie jest i gdzie jest potrzebny. Pan się bronił, że takie
sÄ… procedury reklamacyjne, czym strzeliĹ‚ sobie  w stopÄ™, gdyĹĽ
powiedziałem, że w porządku, dobrze że reklamuję z niezgodności, po czym
podałem wcześniej przygotowany papierek.

Chłop się poczuł chyba dotknięty i stwierdził, że po upływie pół roku to
ja muszę udowodnić, że wada występowała i do jej potwierdzenia wezwą
mnie za jakieś 10 dni z laptopem (tutaj szyderczy i dumny uśmieszek)...

Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację?

Data: 2014-10-25 12:15:22
Autor: X-Man
"PlaMa" <mariush.p-usunto@wp.pl> wrote in message news:5446bab2$0$12628$65785112news.neostrada.pl...
[...]

mogła paść sama obudowa USB... a ten proceder to bym zgłosił do Lenovo...

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-10-26 14:49:50
Autor: PlaMa
W dniu 2014-10-25 o 13:15, X-Man pisze:

mogła paść sama obudowa USB... a ten proceder to bym zgłosił do Lenovo...

Miła pani na miejscu przełożyła do innej obu - nic nie dało.
Najgorzej, że miałem na zaszyfrowanej partycji dane, które były mi
potrzebne (zauważyłem, że dysk padł kiedy podłączałem go by zrobić
backup... prawa Murphiego mocniejsze od prawa grawitacji :P)

Co do Lenovo - jak ochłonąłem trochę to w sumie nie wiem czy Lenovo o
niczym nie wie (masło maślane :P).
Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je
wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że
nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za
błogosławieństwem Lenovo się dzieje.

Pzdr
Piotrek

pozdrawiam.
PlaMa

Data: 2014-10-29 09:41:44
Autor: anacron
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera
W dniu 26.10.2014 o 14:49, PlaMa pisze:
 Gość powiedziaĹ‚, ĹĽe dostajÄ… od producenta laptopy z hdd, sami je
wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że
nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za
błogosławieństwem Lenovo się dzieje.

Robią to bez wiedzy Lenovo, dlatego chcą laptopa, aby włożyć dysk z
powrotem i odesłać Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiąc krótko, to
co robiÄ… to samowolka.

--
anacron

Data: 2014-10-29 11:01:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 29 Oct 2014, anacron wrote:

W dniu 26.10.2014 o 14:49, PlaMa pisze:
Go¶ć powiedział, że dostaj± od producenta laptopy z hdd, sami je
wyci±gaj± i wkładaj± w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że
nie mog± odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za
błogosławieństwem Lenovo się dzieje.

Robi± to bez wiedzy Lenovo, dlatego chc± laptopa, aby włożyć dysk z
powrotem i odesłać Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówi±c krótko, to
co robi± to samowolka.

  Żadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P

  Popatrz na to tak: sklep przyjmuje reklamację w wyniku "ochrony
konsumenckiej" lub SWOJEJ gwarancji.
  NajwyraĽniej NIE obiecuje obsługi w ramach gwarancji producenta.
  No to warunki stawia swoje, a nie "producenckie".

  Jedyny hak jaki widzę w powyższym rozumowaniu, to pytanie, czy
sprzedawca wystawia deklarację zgodno¶ci ("CE") na *swojego*
składaka :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-29 23:06:13
Autor: PlaMa
W dniu 2014-10-29 o 11:01, Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

k***a... podpatrzyłem na ich stronie reklamacyjnej, że "nieuwzględniona,
reklamacja bezzasadna"... poczekam na pismo z decyzj± ale kurde znowu
skończy się w s±dach :/

Data: 2014-11-02 10:17:34
Autor: My
Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera
On 29 Oct 2014 23:06, PlaMa wrote:
W dniu 2014-10-29 o 11:01, Gotfryd Smolik news pisze:

Gosc powiedzial, ze dostaja od producenta laptopy z hdd, sami je
wyciagaja i wkladaja w ich miejsce ssd a hdd w kieszen. Twierdzil, ze
nie moga odeslac bez laptopa inaczej jak dostali. Moze to i za
blogoslawienstwem Lenovo sie dzieje.
Robia to bez wiedzy Lenovo, dlatego chca laptopa, aby wlozyc dysk z
powrotem i odeslac Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiac krótko, to
co robia to samowolka.
 Zadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P
 Popatrz na to tak: sklep przyjmuje reklamacje w wyniku "ochrony
konsumenckiej" lub SWOJEJ gwarancji.
 Najwyrazniej NIE obiecuje obslugi w ramach gwarancji producenta.
 No to warunki stawia swoje, a nie "producenckie".
 Jedyny hak jaki widze w powyzszym rozumowaniu, to pytanie, czy
sprzedawca wystawia deklaracje zgodnosci ("CE") na *swojego*
skladaka :)

k***a... podpatrzylem na ich stronie reklamacyjnej, ze "nieuwzgledniona,
reklamacja bezzasadna"... poczekam na pismo z decyzja ale kurde znowu
skonczy sie w sadach :/

I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie
jego czesci ?

Data: 2014-11-02 21:51:14
Autor: PlaMa
W dniu 2014-11-02 o 10:17, My pisze:

I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie
jego czesci ?

Myślę, że tak.
Rzeczywiście odezwę się jeszcze do Lenovo, czy pochwalają takie
zachowania swoich końcowych sprzedawców :/

Data: 2014-11-07 11:31:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 2 Nov 2014, My wrote:

I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie
jego czesci ?

  Popatrz na to tak: załóżmy, że jeste¶ gwarantem.
  Udzieliłby¶ gwarancji w warunkach, w których KTO¦ ingeruje
w produkt traktowany jako cało¶ć?
  Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czym¶
praktycznie oddzielnym". Ale skoro gwarancji udzielił na
CAŁO¦Ć to na cało¶ć i jak nie chce przyj±ć w ramach reklamacji
pojedynczej ¶rubki, która wypadła bo gwint był nie teges,
to nie - i tyle.
  Przyniesiesz, ¶rubkę wymieni i odda.
  A że dysk zawiera "dane niematerialne" to sk±din±d problem
użytkownika. "Rozs±dnie rzecz bior±c" można oczekiwać, że
jak dane s± ważne to ma backup, więc wiele nie ugra.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-08 01:04:33
Autor: PlaMa
W dniu 2014-11-07 o 11:31, Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

bez znaczenia jest, że reklamowałem towar na niezgodno¶ci a nie gwarancji?

[...]

Wydawało mi się, że gwarancja to samowolka, ale niezgodno¶ć już jednak
wymaga od sprzedawcy pewnej... ogłady.

Pytanie do Ciebie - dysk zewnętrzny zgubiłem - czy mog± odmówić
gwarancji/niezgodno¶ci bo brakuje go w "zestawie"?

Co z dyskiem ssd? To czę¶ć zestawu Lenovo? co¶ oddzielnego? Mogę go
reklamować bez całego laptopa?

Zadałem pytanie typowi co wydawał mi decyzję - czy jakbym kupił w tym
zestawię myszkę, to też nie mógłbym jej reklamować bez oddania laptopa?
OdpowiedĽ - tak.

A jakby pan kupił samochód i na prostej drodze bez wybojów, dziur,
kolein i jaki¶ przedmiotów "trzecich" pękła panu opona. Zakłada pan koło
zapasowe i jedzie do sprzedawcy z reklamacj± ów koła, że co¶ ono jednak
possysa i słyszy pan w odpowiedzi, że musi pan zostawić cały samochód bo
opona odmówiła posłuszeństwa... uważa pan to za normalne?
OdpowiedĽ - tak.

I gadaj z przygłupami.

 A że dysk zawiera "dane niematerialne" to sk±din±d problem
użytkownika. "Rozs±dnie rzecz bior±c" można oczekiwać, że
jak dane s± ważne to ma backup, więc wiele nie ugra.

Dysk padł dokładnie przed momentem zrobienia backupu :) Ot - prawa
Murphiego. Pomińmy jednak tę kwestę - nie jest w sumie istotna, skupmy
się na odmowie przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego.

Odebrałem dzisiaj pismo od X-sucka, gdzie opisali w sumie to co podałem
wcze¶niej, sprzedali¶my lapka i przyjmiemy na reklamację wył±cznie
lapka, dysk mimo że na zewn±trz jest czę¶ci± lapka.

Nie chciało mi się z nimi dyskutować. Ogólnie planuję pozew... opcja, że
oddaje lapka na 2 tygodnie bo padł dysk zewnętrzny nie wchodzi w rachubę.

Jak oceniacie cał± sytuację?

Data: 2014-11-11 22:50:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 8 Nov 2014, PlaMa wrote:

[...]

"Niezgodno¶ć" tym bardziej jest na cały produkt, a nie czę¶ci.
  Inaczej sprzedawca miałby otwart± furtkę do argumentacji że samochód
sprawny, bo przecież lusterko działa jak trzeba ;)
(niby dlaczego TYLKO KLIENT miałby mieć prawo do selekcji co i jak
ma działać i dlaczego?)

[...]

  Zgoda. Acz nie "ogłady" lecz wypełnienia warunków ustawowych.
  A tam nie widzę uprawnienia konsumenta, aby w trakcie reklamacji
używał zepsutego sprzętu - zepsuty to zepsuty, wymienić lub
naprawić, wszak używanie zepsutego może go bardziej zepsuć :>
(i argumentacja jak wyżej - nasze mocne przekonanie, że względy
techniczne NIE skutkuj± tak w przypadku typowej awarii dysku,
nic nie wnosz± od strony prawnej).
  Pomijaj±c przypadki nietypowe (przywieranie elektryczne albo co,
mog±ce w efekcie spowodować awarię, w tym taki przypadek, kiedy
np. to komputer "psuje dyski" bo zamiast +5 daje +12 :>)

Pytanie do Ciebie - dysk zewnętrzny zgubiłem - czy mog± odmówić gwarancji/niezgodno¶ci bo brakuje go w "zestawie"?

  IMVHO - tak.
  Co gorsza, jak "zestaw" ma spisane numery seryjne, to kupienie
nowego i "dozestawienie" nie jest rozwi±zaniem sprawy.

Co z dyskiem ssd? To czę¶ć zestawu Lenovo? co¶ oddzielnego? Mogę go
reklamować bez całego laptopa?

  A co kupiłe¶, albo inaczej - co jest "w papierach" w roli dowodu
umowy zakupu, który można przedstawić?

Zadałem pytanie typowi co wydawał mi decyzję - czy jakbym kupił w tym
zestawię myszkę, to też nie mógłbym jej reklamować bez oddania laptopa?
OdpowiedĽ - tak.

  Być może dałoby się myszkę podci±gn±ć pod art.5 KC, jako że
jest to "typowe peryferia", które można potraktować jako "materiał
eksploatacyjny". Niewykluczone że "hak na myszkę" znalazłby się
w samym warunkach przyjmowania reklamacji lub instrukcji obsługi:
je¶li byłaby traktowana odrębnie (inaczej), to IMVHO jaka¶ podstawa
do "odrębno¶ci" by była.

  Jest jeszcze drugie dno - zadałe¶ BARDZO trudne pytanie.
  Trudno¶ć polega na tym, że jak lapek był sprzedany z Windowsami,
to trudno (w przypadku myszki) powoływać się na "nieistotno¶ć"
wady - bo mimo znikomej (w porównaiu do reszty) warto¶ci
typowej myszki, jej działanie jest krytyczne dla sprawnej
obsługi Windows.
  Tak jak nie przymierzaj±c kierownica dla samochodu.
  Mam więc spore w±tpliwo¶ci co do opowiedzenia się za któr±¶
wersj± :)

[...]

  A warunki reklamacyjne na opony s± *takie same* jak na cały samochód?
  Z ciekawo¶ci pytam :)
  Sam fakt, że w samochodzie jest koło ZAPASOWE, służ±ce wła¶nie wymianie
w razie awarii, wskazuje na celowo¶ć składania odrębnej reklamacji
wymienionego koła... wła¶nie w roli "materiału eksploatacyjnego",
czyż nie? :)

Dysk padł dokładnie przed momentem zrobienia backupu :) Ot - prawa
Murphiego.

  Sk±d my to znamy :>, niestety :(

[...]

  Daj znać, jaki argument s±d przyj±ł, je¶li da się to zrozumieć
z uzasadnienia :)
  Działania sprzedawcy nijak nie pochwalam, ale dura lex, sed lex.
  Czy na gwarancji TEŻ maj± takie wymogi? (pytam czy pytałe¶ :D)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-25 13:31:42
Autor: qwerty
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
UĹĽytkownik "PlaMa"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:5446bab2$0$12628$65785112@news.neostrada.pl...
Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację?

Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów.
Ty masz racjÄ™.

Data: 2014-10-25 15:47:26
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-25 13:31, Użytkownik qwerty napisał:

Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację?

Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów.
Ty masz racjÄ™.

Ja tam bym sprawdził na rachunku lub paragonie czy aby na
pewno kupił laptopa z SSD i dysk zewnętrzny jak pisze czy
jednak laptopa z dyskiem mechanicznym plus dysk SSD
z tandetnÄ… obudowÄ… na USB2.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-26 14:45:15
Autor: PlaMa
W dniu 2014-10-25 o 15:47, RadoslawF pisze:

Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację?
Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów.
Ty masz racjÄ™.

http://www.x-kom.pl/p/161397-notebook-laptop-15-6-lenovo-y510p-i5-4200m-8gb-1201000-gt755m.html

"Tylko w X-kom znajdziesz konfiguracjÄ™ z dyskiem Samsung seria 840 EVO
oraz dodatkowym, zewnętrznym dyskiem HDD."

Swoją drogą to niezłym shitem okazał się ten dysk :P

Może z tym ukrywaniem przed Lenovo to przesadziłem - w sumie wyraźnie
tego nie powiedzieli, tylko ĹĽe oni dostajÄ… od producenta laptopy z HDD i
tak muszą je odesłać.

Ja tam bym sprawdził na rachunku lub paragonie czy aby na
pewno kupił laptopa z SSD i dysk zewnętrzny jak pisze czy
jednak laptopa z dyskiem mechanicznym plus dysk SSD
z tandetnÄ… obudowÄ… na USB2.

hmm... na paragonie jest "notebook lapto lenovo ibm 59 xxxxxx 120S" te
120S to podejrzewam ssd.

Pozdrawiam

pozdrawiam.
PlaMa

Data: 2014-10-26 17:03:03
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-26 14:45, Użytkownik PlaMa napisał:

[...]

To upieraj siÄ™ ĹĽe w opisie aukcji oraz na rachunku nie jest
napisane że dysk jest częścią składową laptopa.
Ale jak znam ĹĽycie to jedynie sprawa w sÄ…dzie pozostaje.
Ale zawsze możesz spróbować postraszyć, może się ugną
i dadzÄ… sprawny dysk.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-26 20:52:58
Autor: PlaMa
W dniu 2014-10-26 o 17:03, RadoslawF pisze:

[...]

przyjęli go na reklamację, tylko odgrażali się, że i tak każą mi się
wrócić z lapkiem. Liczę że okażą się jednak profesjonalni i nie będą
wymyślać.

Kurcze, można ich jakoś przycisnąć do odzyskania danych w razie czego?

Data: 2014-10-27 09:05:23
Autor: Krzysztof Jodłowski
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
> Kurcze, można ich jako¶ przycisn±ć do odzyskania danych w razie czego?

Nie. Nie dawali pisemnej gwarancji na odzysk danych, to nie odpowiadaj±.
To mniej więcej tak, jak w sytuacji kiedy zepsuje Ci się samochód i spóĽnisz się przez to do kina. Samochód naprawi± na gwarancji, ale kasy za bilety do kina nie oddadz±. Jeszcze będziesz musiał im dostarczyć niesprawny samochód do serwisu i stracić kolejny swój czas na jego oddanie i odebranie.

Krzysztof

Data: 2014-10-26 20:31:55
Autor: qwerty
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
UĹĽytkownik "PlaMa"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:544cfaea$0$18079$65785112@news.neostrada.pl...
hmm... na paragonie jest "notebook lapto lenovo ibm 59 xxxxxx 120S" te
120S to podejrzewam ssd.

No proszę. W ciągu miesiąca planuję kupić nowego laptopa. Już wiem w jakim sklepie tego nie robić.

Data: 2014-10-28 13:40:59
Autor: Chocobo
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera
W dniu 26.10.2014 o 14:45, PlaMa pisze:

"Tylko w X-kom

Bo to gówniana firma. Kupowaliśmy 20 kompów od nich ostatnio w jednym padł zasilacz pod dwóch dniach. Bywa. Ale oczywiście nie da rady odesłać samego zasilacza, trzeba cały komputer.
Tu sprawa była prosta bo olałem ich ciepłym moczem i odezwałem się bezpośrednio do producenta. Wymienili bez szemrania, nawet bez karty gwarancyjnej

marcin

Data: 2014-10-28 21:32:42
Autor: PlaMa
W dniu 2014-10-28 o 13:40, Chocobo pisze:

[...]

hmm... widzÄ™, ĹĽe nie tylko mnie takie cyrki odczyniajÄ… :/

Data: 2014-11-04 10:38:19
Autor: WAM
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
On Sun, 26 Oct 2014 14:45:15 +0100, PlaMa <mariush.p-usunto@wp.pl>
wrote:

Może z tym ukrywaniem przed Lenovo to przesadziłem - w sumie wyraĽnie
tego nie powiedzieli, tylko że oni dostaj± od producenta laptopy z HDD i
tak musz± je odesłać.
Komputronik chyba robi podobnie tj sprzedaje laptopy z SSD podczas gdy
ten sam model wg producenta ma HDD i inni dostawcy oferuj± je tylko z
HDD. Tyle ze komputronik HDD nie dodawał do laptopa z obudow± USB.
Może trzymaj± dyski u siebie aby odesłać do producenta oryginalny
laptop (tzn z HDD) gdy laptop padnie.

WAM
--
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całeg o komputera