Data: 2014-10-25 12:15:22 | |
Autor: X-Man | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera | |
"PlaMa" <mariush.p-usunto@wp.pl> wrote in message news:5446bab2$0$12628$65785112news.neostrada.pl...
Spotkało mnie dzisiaj podwójnie przykre zdarzenie. Najpierw padł mi mogła paść sama obudowa USB... a ten proceder to bym zgłosił do Lenovo... Pzdr Piotrek |
|
Data: 2014-10-26 14:49:50 | |
Autor: PlaMa | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera | |
W dniu 2014-10-25 o 13:15, X-Man pisze:
mogła paść sama obudowa USB... a ten proceder to bym zgłosił do Lenovo... Miła pani na miejscu przełożyła do innej obu - nic nie dało. Najgorzej, że miałem na zaszyfrowanej partycji dane, które były mi potrzebne (zauważyłem, że dysk padł kiedy podłączałem go by zrobić backup... prawa Murphiego mocniejsze od prawa grawitacji :P) Co do Lenovo - jak ochłonąłem trochę to w sumie nie wiem czy Lenovo o niczym nie wie (masło maślane :P). Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za błogosławieństwem Lenovo się dzieje. Pzdr pozdrawiam. PlaMa |
|
Data: 2014-10-29 09:41:44 | |
Autor: anacron | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera | |
W dniu 26.10.2014 o 14:49, PlaMa pisze:
Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że Robią to bez wiedzy Lenovo, dlatego chcą laptopa, aby włożyć dysk z powrotem i odesłać Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiąc krótko, to co robią to samowolka. -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-10-29 11:01:28 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał ego komputera | |
On Wed, 29 Oct 2014, anacron wrote:
W dniu 26.10.2014 o 14:49, PlaMa pisze: Żadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P Popatrz na to tak: sklep przyjmuje reklamację w wyniku "ochrony konsumenckiej" lub SWOJEJ gwarancji. NajwyraĽniej NIE obiecuje obsługi w ramach gwarancji producenta. No to warunki stawia swoje, a nie "producenckie". Jedyny hak jaki widzę w powyższym rozumowaniu, to pytanie, czy sprzedawca wystawia deklarację zgodno¶ci ("CE") na *swojego* składaka :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-29 23:06:13 | |
Autor: PlaMa | |
Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera | |
W dniu 2014-10-29 o 11:01, Gotfryd Smolik news pisze:
Go¶ć powiedział, że dostaj± od producenta laptopy z hdd, sami jeŻadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P k***a... podpatrzyłem na ich stronie reklamacyjnej, że "nieuwzględniona, reklamacja bezzasadna"... poczekam na pismo z decyzj± ale kurde znowu skończy się w s±dach :/ |
|
Data: 2014-11-02 10:17:34 | |
Autor: My | |
Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera | |
On 29 Oct 2014 23:06, PlaMa wrote:
W dniu 2014-10-29 o 11:01, Gotfryd Smolik news pisze: I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie jego czesci ? |
|
Data: 2014-11-02 21:51:14 | |
Autor: PlaMa | |
Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera | |
W dniu 2014-11-02 o 10:17, My pisze:
I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie Myślę, że tak. Rzeczywiście odezwę się jeszcze do Lenovo, czy pochwalają takie zachowania swoich końcowych sprzedawców :/ |
|
Data: 2014-11-07 11:31:29 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera | |
On Sun, 2 Nov 2014, My wrote:
I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie Popatrz na to tak: załóżmy, że jeste¶ gwarantem. Udzieliłby¶ gwarancji w warunkach, w których KTO¦ ingeruje w produkt traktowany jako cało¶ć? Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czym¶ praktycznie oddzielnym". Ale skoro gwarancji udzielił na CAŁO¦Ć to na cało¶ć i jak nie chce przyj±ć w ramach reklamacji pojedynczej ¶rubki, która wypadła bo gwint był nie teges, to nie - i tyle. Przyniesiesz, ¶rubkę wymieni i odda. A że dysk zawiera "dane niematerialne" to sk±din±d problem użytkownika. "Rozs±dnie rzecz bior±c" można oczekiwać, że jak dane s± ważne to ma backup, więc wiele nie ugra. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-11-08 01:04:33 | |
Autor: PlaMa | |
Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera | |
W dniu 2014-11-07 o 11:31, Gotfryd Smolik news pisze:
I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a niePopatrz na to tak: załóżmy, że jeste¶ gwarantem. bez znaczenia jest, że reklamowałem towar na niezgodno¶ci a nie gwarancji? Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czym¶ Wydawało mi się, że gwarancja to samowolka, ale niezgodno¶ć już jednak wymaga od sprzedawcy pewnej... ogłady. Pytanie do Ciebie - dysk zewnętrzny zgubiłem - czy mog± odmówić gwarancji/niezgodno¶ci bo brakuje go w "zestawie"? Co z dyskiem ssd? To czę¶ć zestawu Lenovo? co¶ oddzielnego? Mogę go reklamować bez całego laptopa? Zadałem pytanie typowi co wydawał mi decyzję - czy jakbym kupił w tym zestawię myszkę, to też nie mógłbym jej reklamować bez oddania laptopa? OdpowiedĽ - tak. A jakby pan kupił samochód i na prostej drodze bez wybojów, dziur, kolein i jaki¶ przedmiotów "trzecich" pękła panu opona. Zakłada pan koło zapasowe i jedzie do sprzedawcy z reklamacj± ów koła, że co¶ ono jednak possysa i słyszy pan w odpowiedzi, że musi pan zostawić cały samochód bo opona odmówiła posłuszeństwa... uważa pan to za normalne? OdpowiedĽ - tak. I gadaj z przygłupami. A że dysk zawiera "dane niematerialne" to sk±din±d problem Dysk padł dokładnie przed momentem zrobienia backupu :) Ot - prawa Murphiego. Pomińmy jednak tę kwestę - nie jest w sumie istotna, skupmy się na odmowie przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego. Odebrałem dzisiaj pismo od X-sucka, gdzie opisali w sumie to co podałem wcze¶niej, sprzedali¶my lapka i przyjmiemy na reklamację wył±cznie lapka, dysk mimo że na zewn±trz jest czę¶ci± lapka. Nie chciało mi się z nimi dyskutować. Ogólnie planuję pozew... opcja, że oddaje lapka na 2 tygodnie bo padł dysk zewnętrzny nie wchodzi w rachubę. Jak oceniacie cał± sytuację? |
|
Data: 2014-11-11 22:50:49 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera | |
On Sat, 8 Nov 2014, PlaMa wrote:
W dniu 2014-11-07 o 11:31, Gotfryd Smolik news pisze: "Niezgodno¶ć" tym bardziej jest na cały produkt, a nie czę¶ci. Inaczej sprzedawca miałby otwart± furtkę do argumentacji że samochód sprawny, bo przecież lusterko działa jak trzeba ;) (niby dlaczego TYLKO KLIENT miałby mieć prawo do selekcji co i jak ma działać i dlaczego?) Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czym¶ praktycznie oddzielnym". Ale skoro gwarancji udzielił na CAŁO¦Ć to na cało¶ć i jak nie chce przyj±ć w ramach reklamacji pojedynczej ¶rubki, która wypadła bo gwint był nie teges, to nie - i tyle. Zgoda. Acz nie "ogłady" lecz wypełnienia warunków ustawowych. A tam nie widzę uprawnienia konsumenta, aby w trakcie reklamacji używał zepsutego sprzętu - zepsuty to zepsuty, wymienić lub naprawić, wszak używanie zepsutego może go bardziej zepsuć :> (i argumentacja jak wyżej - nasze mocne przekonanie, że względy techniczne NIE skutkuj± tak w przypadku typowej awarii dysku, nic nie wnosz± od strony prawnej). Pomijaj±c przypadki nietypowe (przywieranie elektryczne albo co, mog±ce w efekcie spowodować awarię, w tym taki przypadek, kiedy np. to komputer "psuje dyski" bo zamiast +5 daje +12 :>) Pytanie do Ciebie - dysk zewnętrzny zgubiłem - czy mog± odmówić gwarancji/niezgodno¶ci bo brakuje go w "zestawie"? IMVHO - tak. Co gorsza, jak "zestaw" ma spisane numery seryjne, to kupienie nowego i "dozestawienie" nie jest rozwi±zaniem sprawy. Co z dyskiem ssd? To czę¶ć zestawu Lenovo? co¶ oddzielnego? Mogę go A co kupiłe¶, albo inaczej - co jest "w papierach" w roli dowodu umowy zakupu, który można przedstawić? Zadałem pytanie typowi co wydawał mi decyzję - czy jakbym kupił w tym Być może dałoby się myszkę podci±gn±ć pod art.5 KC, jako że jest to "typowe peryferia", które można potraktować jako "materiał eksploatacyjny". Niewykluczone że "hak na myszkę" znalazłby się w samym warunkach przyjmowania reklamacji lub instrukcji obsługi: je¶li byłaby traktowana odrębnie (inaczej), to IMVHO jaka¶ podstawa do "odrębno¶ci" by była. Jest jeszcze drugie dno - zadałe¶ BARDZO trudne pytanie. Trudno¶ć polega na tym, że jak lapek był sprzedany z Windowsami, to trudno (w przypadku myszki) powoływać się na "nieistotno¶ć" wady - bo mimo znikomej (w porównaiu do reszty) warto¶ci typowej myszki, jej działanie jest krytyczne dla sprawnej obsługi Windows. Tak jak nie przymierzaj±c kierownica dla samochodu. Mam więc spore w±tpliwo¶ci co do opowiedzenia się za któr±¶ wersj± :) A jakby pan kupił samochód i na prostej drodze bez wybojów, dziur, kolein i jaki¶ przedmiotów "trzecich" pękła panu opona. Zakłada pan koło zapasowe i jedzie do sprzedawcy z reklamacj± ów koła, że co¶ ono jednak possysa i słyszy pan w odpowiedzi, że musi pan zostawić cały samochód bo opona odmówiła posłuszeństwa... uważa pan to za normalne? A warunki reklamacyjne na opony s± *takie same* jak na cały samochód? Z ciekawo¶ci pytam :) Sam fakt, że w samochodzie jest koło ZAPASOWE, służ±ce wła¶nie wymianie w razie awarii, wskazuje na celowo¶ć składania odrębnej reklamacji wymienionego koła... wła¶nie w roli "materiału eksploatacyjnego", czyż nie? :) Dysk padł dokładnie przed momentem zrobienia backupu :) Ot - prawa Sk±d my to znamy :>, niestety :( Odebrałem dzisiaj pismo od X-sucka, gdzie opisali w sumie to co podałem Daj znać, jaki argument s±d przyj±ł, je¶li da się to zrozumieć z uzasadnienia :) Działania sprzedawcy nijak nie pochwalam, ale dura lex, sed lex. Czy na gwarancji TEŻ maj± takie wymogi? (pytam czy pytałe¶ :D) pzdr, Gotfryd |
|