Data: 2012-11-01 04:00:29 | |
Autor: Prawy | |
Nie rozumiem: | |
-dlaczego motocykle potrafi± spalać wiecej niż samochody, a nie spalaj± tyle mniej ile waż±...
-dlaczego nie stosuje sie praktyczne diesli(ani np takich silników turbinowych) w motocyklach... -dlaczego nie ma wiecej przekładni pasowych ani innych bezstopniowych -dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działaj± jak żyroskopy -dlaczego jedni jeżdza supersportami a inni takimi chopperami prawy, xtx660 & fzs1000 |
|
Data: 2012-11-01 12:25:17 | |
Autor: Magic | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-01 12:00, Prawy pisze:
-dlaczego motocykle potrafi± spalać wiecej niż samochody, a nie spalaj± tyle mniej ile waż±... http://www.youtube.com/watch?v=aboZctrHfK8 -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2012-11-01 12:49:33 | |
Autor: James | |
Nie rozumiem: | |
"Prawy" <rightbent523@gmail.com> wrote...
A ja potraktuję te pytania serio... -dlaczego motocykle potrafi± spalać wiecej niż samochody, a nie spalaj± tyle mniej ile waż±...Bo nie s± zbudowane w ten sam sposób i maj± dużo większe osi±gi. Głównym celem nie jest oszczędno¶ć, a osi±gi. -dlaczego nie stosuje sie praktyczne diesli(ani np takich silników turbinowych) w motocyklach...Bo s± ciężkie, duże, wymagaj± dużego akumulatora. Poza tym to nie ma sensu. Diesel ma sens kiedy trzeba duż± masę ruszyć i poci±gn±ć. Silniki turbinowe s± drogie, do¶ć skomplikowane, bardzo gło¶ne. -dlaczego nie ma wiecej przekładni pasowych ani innych bezstopniowychBo jest ich wystarczaj±co dużo w skuterach. Nie chcesz zmieniać biegów to jeĽdzij na skuterze. Prawdziwi kierowcy lubi± zmieniać biegi i kontrolować pojazd. -dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działaj± jak żyroskopyDlatego, że koła nie działaj± jak żyroskopy prawie w ogóle. Ten efekt jest znikomy i nie ma znaczenia w stabilno¶ci motocykla. -dlaczego jedni jeżdza supersportami a inni takimi chopperamiDe gustibus non est disputandum... -- James |
|
Data: 2012-11-01 15:00:39 | |
Autor: kakmar | |
Nie rozumiem: | |
Dnia 01.11.2012 James <no@ddress.for.spam> napisał/a:
"Prawy" <rightbent523@gmail.com> wrote... Są też i "małe", oszczędne, 125/250 itp. okolice. Motocykle są mniej doskonałe aerodynamicznie.
Działają, m.innymi dlatego te szybkie mają lekkie obręcze i opony. Efekt żyroskopowy, występuje i maj negatywny wpływ na prowadzenie, przeszkadza w skręcaniu, zwłaszcza jak jest szybko. Przy niewielkich prędkościach wpływ jest niewyczuwalny. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2012-11-01 19:25:25 | |
Autor: __Maciek | |
Nie rozumiem: | |
Thu, 1 Nov 2012 12:49:33 +0100 "James" <no@ddress.for.spam> napisał:
Diesel ma sens kiedy trzeba duż± masę ruszyć i poci±gn±ć. Chociaż niektórzy eksperymentuj±: http://www.youtube.com/results?search_query=diesel+motorcycle ale to oczywi¶cie nie seryjna produkcja Silniki turbinowe s± drogie, do¶ć skomplikowane, bardzo gło¶ne. Dodajamy jeszcze - ospale reaguj± na przepustnicę, co w motocyklu czy innym pojeĽdzie drogowym byłoby raczej nieakceptowalne, chociaż może w silnikach mniejszych niż lotnicze nie byłoby to aż tak dolegliwe zjawisko. No i jeszcze - generuj± bardzo gor±ce gazy wylotowe, choć nie wiem jak się to ma do temperatury gazów generowanych przez silniki tłokowe. No ale trzeba przyznać że perspektywa jeżdżenia na naftę o¶wietleniow± (bo kto by tam wtedy obłożony akcyz± Jet-A1 lał) jest zachęcaj±ca ;-) Ciekawe jakby tak nagle wyszło w statystykach że wszyscy przechodz± na o¶wietlenie naftowe, może firmy od energii elektrycznej by wtedy obniżyły ceny ;-)) |
|
Data: 2012-11-02 00:09:43 | |
Autor: Akarm | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-01 19:25, __Maciek pisze:
ale to oczywi¶cie nie seryjna produkcja Seryjnie, to chyba tylko Royal Enfield produkuje. -- Akarm http://bykom-stop.avx.pl |
|
Data: 2012-11-02 23:49:21 | |
Autor: __Maciek | |
Nie rozumiem: | |
Fri, 02 Nov 2012 00:09:43 +0100 Akarm <Akarm@wp.pl> napisał:
Seryjnie, to chyba tylko Royal Enfield produkuje. Ładne motorki, złaszcza Bullet i T-bird, ale jako¶ dieslowskich tam nie widzę, może już nie robi±, chociaż gugiel zeznaje że faktycznie były takie. |
|
Data: 2012-11-02 08:24:52 | |
Autor: Majak | |
Nie rozumiem: | |
"__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> wrote in message news:6jf598p8rt9hmt4c76103p4oica712dsqb4ax.com... Thu, 1 Nov 2012 12:49:33 +0100 "James" <no@ddress.for.spam> napisał: Ta 20 zeta na litr, lece, kupie zapas ;) http://allegro.pl/nafta-oswietleniowa-0-5-l-profes-i2761073226.html Pozdrawiam M. |
|
Data: 2012-11-02 23:38:20 | |
Autor: __Maciek | |
Nie rozumiem: | |
Fri, 2 Nov 2012 08:24:52 +0100 "Majak" <dent@o2.pl> napisał:
Ta 20 zeta na litr, lece, kupie zapas ;) Drogo. W Castoramie ok. 6-7zł kosztuje, ale pewnie dałoby się gdzie¶ w większej ilo¶ci taniej (poniżej ceny A1) dostać. A może w takim razie i do lampy naftowej lepiej A1 kupować - ok. 3400zł za 1m^3 czyli 3,40zł za litr, tylko ciekawe czy na litry sprzedaj±. Pójdę na Okęcie z lamp± i powiem "do pełna" :-) http://www.petrolot.pl/Aviationfuel-True,1 A co motocykli to jednak s± i takie: http://www.youtube.com/results?search_query=turboshaft+motorcycle |
|
Data: 2012-11-02 10:29:55 | |
Autor: The_EaGle | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-01 12:49, James pisze:
>> -dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działaj± >> jak żyroskopy > Dlatego, że koła nie działaj± jak żyroskopy prawie w ogóle. Ten efekt > jest znikomy i nie ma znaczenia w stabilno¶ci motocykla. No teraz to że¶ pojechał po cało¶ci. Jedyn± siła która utrzymuje motocykl czy rower w pozycji pionowej jest w zasadzie efekt żyroskopowy. Podczas jazdy kompletnie nie ma znaczenia czy siedzisz na motocyklu czy już tam Ciebie nie ma. Kolejnym przykładem jak silnie działa e.ż. jest skręcanie a w zasadzie próba skręcania bez przeciwskrętu. W zasadzie nie da się skutecznie pochylić motocykla nie używaj±c przeciwskrętu. Przeciwskręt to wła¶nie najlepszy dowód działania e.ż. kiedy to skręcaj±c w lewo skręcasz w prawo lub na odwrót. -- Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-11-02 15:39:56 | |
Autor: kakmar | |
Nie rozumiem: | |
Dnia 02.11.2012 The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> napisał/a:
No teraz to żeś pojechał po całości. Jedyną siła która utrzymuje motocykl czy rower w pozycji pionowej jest w zasadzie efekt żyroskopowy. Podczas jazdy kompletnie nie ma znaczenia czy siedzisz na motocyklu czy już tam Ciebie nie ma. Propnuję się jednak douczyć, zamiast wypisywać takie brednie. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2012-11-02 18:03:19 | |
Autor: The_EaGle | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-02 16:39, kakmar pisze:
Dnia 02.11.2012 The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> napisał/a: Bardzo chętnie się douczę, jak rozwiniesz swoją myśl bo do tego co napisałeś za bardzo nie ma się jak odnieść. -- Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-11-02 23:34:35 | |
Autor: AZ | |
Nie rozumiem: | |
On 2012-11-02, The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> wrote:
> Dlatego, że koła nie działają jak żyroskopy prawie w ogóle. Ten efektTo wez jakiegos starego skladaka, zaspawaj na sztywno glowke z kierownica, napedz sie i jedz prosto. Zobaczysz jak te zyroskopy dzialaja. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-11-03 09:28:21 | |
Autor: The_EaGle | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-03 00:34, AZ pisze:
On 2012-11-02, The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> wrote: Po co mam zespawać głowkę ramy? Ruchoma głowka jest potrzebna do tego aby motocykl jechał sam prosto. napedz sie i jedz prosto. Zobaczysz jak te zyroskopy dzialaja. Działają bardzo dobrze. Tu masz przykład z kołem rowerowym. http://www.youtube.com/watch?v=8H98BgRzpOM&feature=related -- Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-11-02 07:52:40 | |
Autor: Marcin N | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-01 12:00, Prawy pisze:
-dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działaj± jak żyroskopy Motocykl nie skręca łatwo. Trzeba użyć siły nawet 20 kg na kierownicę, żeby wybić pojazd z równowagi. Zreszt± milion filmów w jutubie pokazuje wyraĽnie, że wielu z tych, którzy my¶l±, że motocykl łatwo skręca - kończy na poboczu albo na przeszkodzie. -- MN |
|
Data: 2012-11-02 09:03:48 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Nie rozumiem: | |
Marcin N pisze:
Trzeba użyć siły nawet 20 kg na kierownicę, żeby wybić pojazd z równowagi. A cóż to za oporny motocykl? W przeciwskręcie ledwo co muskasz kierownicę. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2012-11-02 09:22:52 | |
Autor: Marcin N | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-02 09:03, Piotr Rezmer pisze:
Marcin N pisze: To "delikatne muskanie" może osi±gać wła¶nie nawet 20 kg. Też byłem zaskoczony, gdy się o tym dowiedziałem z m±drej ksi±żki (nie pamiętam, której). -- MN |
|
Data: 2012-11-02 10:35:51 | |
Autor: The_EaGle | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-02 09:22, Marcin N pisze:> W dniu 2012-11-02 09:03, Piotr Rezmer pisze:
>> Marcin N pisze: >> >>> Trzeba użyć siły nawet 20 kg na kierownicę, żeby wybić pojazd z >>> równowagi. >> >> A cóż to za oporny motocykl? W przeciwskręcie ledwo co muskasz >> kierownicę. > > To "delikatne muskanie" może osi±gać wła¶nie nawet 20 kg. Też byłem > zaskoczony, gdy się o tym dowiedziałem z m±drej ksi±żki (nie pamiętam, > której). Dokładnie, a czym szybciej jedziesz tym trudniej zmusić motocykl do skręcania. Tak wła¶nie działa efekt żyroskopowy - motocykl staje się bardzo stabilny przy dużej prędko¶ci i cholernie trudno go tej stabilno¶ci pozbawić = skręcić. Przeciwskręt to wła¶nie działanie wykorzystuj±ce efekt żyroskopowy, dlatego potrzeba TYLKO 20kG. :) -- Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-11-02 15:42:47 | |
Autor: kakmar | |
Nie rozumiem: | |
Dnia 02.11.2012 The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> napisał/a:
OK. Przeciwskręt to właśnie działanie wykorzystujące efekt żyroskopowy, A nie, zupełnie pokręciłeś. dlatego potrzeba TYLKO 20kG. :) To zupełnie z sufitu. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2012-11-02 18:07:45 | |
Autor: The_EaGle | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-02 16:42, kakmar pisze:
Dnia 02.11.2012 The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> napisał/a: No i z czego ta stabilność wynika skoro wg Ciebie efekt żyroskopowy jest pomijalny? Przeciwskręt to właśnie działanie wykorzystujące efekt żyroskopowy, Ok, to napisz jak jest naprawdę.
OK, to jaka liczba jest prawdziwa? -- pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-11-02 19:10:48 | |
Autor: kakmar | |
Nie rozumiem: | |
Dnia 02.11.2012 The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> napisał/a:
W dniu 2012-11-02 16:42, kakmar pisze: Żeby móc się porozumieć, musimy ustalić co znaczą pewne pojęcia, na ten przykład, "OK" znaczy _dobrze_, OK? Znaczy... Dobrze?
Zdanie powyżej, (znaczy to od "Przeciwskręt to..") jest bez sensu. Trudno się do niego odnieść. Efektem oddziaływania na wirującą masę, jest precesja, ale za długo by... Ogólnie, nie wykorzystuje. Jedno drugiemu trochę "przeszkadza", dlatego im szybciej tym trudniej skręcać.
Bo to zależy, głównie od tego jak szybko jedziesz i jak szybko chcesz przekręcić kierownicę. A jeszcze... Ja się nie wygłupiam, opis ruchu jednośladu, nie jest banalny, nawet po przyjęciu wielu założeń. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2012-11-02 22:39:04 | |
Autor: The_EaGle | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-02 20:10, kakmar pisze:
Dnia 02.11.2012 The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> napisał/a: W przypadku słowa pisanego bez emotikonów OK ma jedno znaczenie. Tak mi się wydawało do tej pory ale poczekaj sprawdzę...no tak OK = all correct. W jakim znaczeniu słowa all correct go użyłeś?
A konkretnie to co jest bez sensu? Z czym się nie zgadzasz? Trudno się do niego odnieść. Wg mnie całkiem łatwo. Efektem oddziaływania na wirującą masę, jest precesja, ale za długo by... Efektem oddziaływania na wirującą masę jest precesja wymuszona, dokładnie tak jak oddziałujesz na kierownicą podczas skrętu. Próba skrętu to nic innego jak przyłożenie składowej prostopadłej do wirującego koła. W wyniku czego następuje obrót w okół składowej prostopadłej do osi koła. Natomiast efekt żyroskopowy wynika z zasady zachowania momentu pędu wirujących ciał a próby wymuszenia zmiany wywołują precesję. Ogólnie, nie wykorzystuje. Ogólnie to teraz nie bardzo wiem co chciałeś napisać. Jedno drugiemu trochę "przeszkadza" No tak, przyłożenie momentu prostopadłego to pewna siła tym wyższa im wyższa jest prędkość wirującego koła. Jednak jak już zostanie przyłożona to następuje precesja czyli obrót w przeciwną stronę do skrętu, ponieważ kierunek zataczania okręgu jest odwrotny do momentu siły zaburzającej. , dlatego im szybciej tym trudniej skręcać. To prawda.
I ta siła jest zdecydowanie mniejsza niż gdybyś miał to wykonać bez wykorzystania precesji.
Nie opisujemy ruchu całego jednośladu ale prostego efektu żyroskopowego do którego możemy się odnieść przy skręcaniu. Co tu jest skomplikowane? -- Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-11-05 12:01:30 | |
Autor: kakmar | |
Nie rozumiem: | |
Dnia 02.11.2012 The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> napisał/a:
W dniu 2012-11-02 20:10, kakmar pisze:Napisałem, "OK" pod akapitem z którym się zgadzam, OK?
Zakładając pewne uproszczenie, gdy jednoślad jedzie prosto, środek masy pojazdu z dwoma punktami podparcia (miejsca w którym opony kół stykają się z asfaltem) i w której zawiera się wektor ruchu pojazdu, znajdują się na jednej płaszczyźnie, prostopadłej do powierzchni po której jedziesz. 2 punkty podparcia to za mało, gdy środek masy jest powyżej. Przewróci się i efekt żyroskopowy nie pomoże. Dlatego stosuje się taką geometrię podwozia, aby przednie koło samo ciągle wjeżdżało w miejsce gdzie zapewni "lepsze" podparcie. Uzyskuje się w ten sposób stan równowagi dynamicznej, działa dopóki jednoślad jedzie. Także przy prędkościach przy których efekt żyroskopowy jest pomijalny. Skręcając kierownicę, przesuwasz punk podparcia (miejsce w którym opona przedniego koła styka się z asfaltem) z powyżej opisanej (nieprecyzyjnie) płaszczyzny. Dlatego jednoślad zaczyna się przewracać i efekt żyroskopowy nic nie pomoże. Pojęcie przeciwskręt jest dość nieszczęśliwe, choć opisuje działanie kierowcy który chcąc skręcić np. w prawo, musi najpierw skręcić kierownicę w lewo, aby pochylić motocykl do skrętu w prawo. To jednak czasem wywołuje u niektórych przekonanie że jednośladem skręca się jakoś inaczej, lub że można jeździć stosując go lub nie. Sam efekt żyroskopowy jest zjawiskiem niepożądanym w jednośladzie. Mimo że stabilizuje koła, sprawia że łuki po których jedzie przednie koło przy jeździe na wprost są dłuższe, to bardzo przeszkadza przy skręcaniu. Dlatego stosuje się "ostrzejsze" geometrie zawieszenia w motocyklach które mają jeździć i skręcać szybko, aby nie powiększając kierownicy, a dać większą dźwignię. W efekcie, "ostre" sprzęty łatwo łapią shimmy. Powoduje problemy przy dużych zmianach prędkości, zwłaszcza w łuku, itd.. Aby pobieżnie opisać sumę zjawisk występujących w ruchu jednośladu, przynajmniej te mające znaczący wpływ na ten ruch, wyjdzie książka. A takie już są, w dodatku napisane przez znacznie bardziej kompetentnych. Bez zaglądania do źródeł, nic z sensem nie napiszę, a na powtórkę tematu brak czasu.
Ja prosto nie umiem, albo upraszczamy też że "jakoś" to działa, w sumie nie wiadomo jak, albo wybieramy tylko te znaczące oddziaływania i robi się niełatwo, przynajmniej dla mnie.
No i? Nie.Ogólnie, nie wykorzystuje. Nie.dlatego potrzeba TYLKO 20kG. :) Myślałem że piszemy o ruchu jednośladu, może stąd nieporozumienia.A jeszcze... -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2012-11-05 12:17:51 | |
Autor: kakmar | |
Nie rozumiem: | |
Dnia 05.11.2012 kakmar <kakmar+sp@gmail.com> napisał/a:
Dnia 02.11.2012 The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> napisał/a: Jeszcze wyjaśnienie, zajrzałem do naszej Wikipedii i jest to "delikatnie nazywając" niejasno opisane, na szczęście w tej obcej jest taki obrazek: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Gyroscopic_precession_256x256.png> opis też znacznie prostszy: <http://en.wikipedia.org/wiki/Precession#Torque-induced> Dlatego jw. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2012-11-02 23:30:17 | |
Autor: AZ | |
Nie rozumiem: | |
On 2012-11-02, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Wspaniale, fajnie by bylo gdyby te Twoje rewelacje mialy cos wspolnego z rzeczywistoscia. Jaka ta kierownica? 20cm dlugosci? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-11-02 10:59:09 | |
Autor: The_EaGle | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-01 12:00, Prawy pisze:
-dlaczego motocykle potrafi± spalać wiecej niż samochody, a nie spalaj± tyle mniej ile waż±... Samochody POTRAFIˇ spalać znacznie więcej niż motocykle. Super sport spala ¶rednio 8l na 100km przy jeĽdzie miejskiej, ferrari o podobnych osiagach będzie spalać 20-30l w takiej jeĽdzie. Tak więc motocykle spalaj± znacznie mniej niż samochody. Natomiast motocykle turystyczne np v-strom 650 czy transalp 700 czy BMW GS800 spalaj± około 5l na 100km przy jeĽdzie miejskiej czyli tyle ile super zajebista hybrydowa toyota prius w mie¶cie. Podczas jazdy w trasie można bez większych problemów osi±gn±ć wyniki spalania na poziomie 4- 4.5l na 100km. Słowem rożne motocykle do rożnych celów tak samo jak samochody. Nie porównuje się super sporta do toyoty prius bo to przeciwstawne bieguny. Ostatnio honda wypu¶ciła pierwszy eko motocykl do jazdy po mie¶cie chodzi o hondę NC700 gdzie ponoć w mie¶cie spalanie jest na poziomie 4l na 100km i 3.5 w trasie - jak widać potencjał rozwojowy jest do¶ć znaczny jeszcze ... -dlaczego nie stosuje sie praktyczne diesli(ani np takich silników turbinowych) w motocyklach... Próby z dieslami były ale różnice w spalaniu nie będ± tak spektakularne jak w samochodach. W małych autach też nie montuje się za dużo diesli bo obniżenie spalania w porównaniu do silnika benzynowego o 20% oznacza w samochodzie dużym spadek spalania z 10l do 8l co jest super ale w małym już z 7 do 6 a w motocyklu to by było z 5 do 4.2l na 100km co jest kompletnie bez sensu bior±c pod uwagę ogromne koszty opracowania takiego silnika i szansę na to że nikt tego nie będzie chciał kupować, ze względu na choćby dĽwięk i charakterystykę pracy - mniejszy zakres użytecznych obrotów w dieslu. Podejrzewam że chodzi ci nie o silniki turbinowe = odrzutowe ale te z ZI lub ZS z turbin±. Turbina nie jest niczym fajnym w samochodzie, prowadzi do znacznych opóĽnień w reakcji na gaz, komplikuje osprzęt silnika i znacznie zwiększa jego koszt. Najbardziej rasowe auta nie maj± turbin ale zwykłe wolnoss±ce jednostki o dużej pojemno¶ci. W motocyklach jest tak samo. Uzyskanie znakomitego stosunku moc/masa nie wymaga turbiny a do tego spalanie jest akceptowalne wiec po jak± cholerę pchać tam turbinę? Turbina zwiększa wydajno¶ć silnika o kilka procent wiec znów w przypadku motocykla spalanie by spadło o dziesi±te czę¶ci litra wiec po co t± żabę je¶ć? A co do większej mocy to ile jest procent ludzi którym 200KM w super sporcie to za mało? Jeżeli cena 1l PB poleci do 10zł to może zobaczymy diesle i turbinowe silniki w motocyklach tylko że nie wiem kto wtedy będzie jeszcze jeĽdził samochodami? ;) -dlaczego nie ma wiecej przekładni pasowych ani innych bezstopniowych Do przemieszczania się s± skutery do jazdy motocykle. -dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działaj± jak żyroskopy A kto ci powiedział że łatwo skręca? Wręcz przeciwnie skręca baaaardzo słabo. Trzeba wiele nauki i do¶wiadczenia żeby dobrze i szybko skręcać motocyklem. Dlatego to s± pojazdy o wiele bardziej wymagaj±ce od kierowców w porównaniu z samochodami. -dlaczego jedni jeżdza supersportami a inni takimi chopperami A dlaczego jedni jeżdż± subaru STI a inni fordem C-MAXem? :) -- Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-11-02 08:11:27 | |
Autor: Prawy | |
Nie rozumiem: | |
nie wiem jak resztę osób tutaj ale mnie by bardzo przekonał pełnowymiarowy motocykl turystyczny o spalaniu rzędu 2-3litrow/100 w pełnym automacie(może być na pasku) i osi±gaj±cy normalne prędko¶ci(takie 50KM na ćwierć tony całkowitej masy zupełnie mogłoby wystarczyć zakładaj±c duży moment rzędu 100Nm) ale nie ma czego¶ takiego, st±d tyle pytań. dlaczego.
|
|
Data: 2012-11-02 18:14:02 | |
Autor: The_EaGle | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-02 16:11, Prawy pisze:
nie wiem jak resztę osób tutaj ale mnie by bardzo przekonał pełnowymiarowy motocykl turystyczny o spalaniu rzędu 2-3litrow/100 w pełnym automacie(może być na pasku) Ależ jest. Spalanie nie wiele większe bo 3,6l (¶rednie wg Hondy) moc około 50KM i skrzynia biegów zautomatyzowana. http://honda.pl/upload/img/motocykle/NX700X/Honda_NC700X.pdf -- Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-11-02 23:26:12 | |
Autor: AZ | |
Nie rozumiem: | |
On 2012-11-01, Prawy <rightbent523@gmail.com> wrote:
-dlaczego motocykle potrafią spalać wiecej niż samochody, a nie spalają tyle mniej ile ważą...Wszystko jest w archiwum. -- Artur ZZR 1200 |