Nie rozumiem:

Data: 2012-11-01 12:49:33
Autor: James
Nie rozumiem:
"Prawy" <rightbent523@gmail.com> wrote...

A ja potraktuję te pytania serio...

-dlaczego motocykle potrafi± spalać wiecej niż samochody, a nie spalaj± tyle mniej ile waż±...
Bo nie s± zbudowane w ten sam sposób i maj± dużo większe osi±gi. Głównym celem nie jest oszczędno¶ć, a osi±gi.

-dlaczego nie stosuje sie praktyczne diesli(ani np takich silników turbinowych) w motocyklach...
Bo s± ciężkie, duże, wymagaj± dużego akumulatora. Poza tym to nie ma sensu. Diesel ma sens kiedy trzeba duż± masę ruszyć i poci±gn±ć.
Silniki turbinowe s± drogie, do¶ć skomplikowane, bardzo gło¶ne.

-dlaczego nie ma wiecej przekładni pasowych ani innych bezstopniowych
Bo jest ich wystarczaj±co dużo w skuterach. Nie chcesz zmieniać biegów to jeĽdzij na skuterze. Prawdziwi kierowcy lubi± zmieniać biegi i kontrolować pojazd.

-dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działaj± jak żyroskopy
Dlatego, że koła nie działaj± jak żyroskopy prawie w ogóle. Ten efekt jest znikomy i nie ma znaczenia w stabilno¶ci motocykla.

-dlaczego jedni jeżdza supersportami a inni takimi chopperami
De gustibus non est disputandum...

--
James

Data: 2012-11-01 15:00:39
Autor: kakmar
Nie rozumiem:
Dnia 01.11.2012 James <no@ddress.for.spam> napisał/a:
"Prawy" <rightbent523@gmail.com> wrote...

A ja potraktujÄ™ te pytania serio...

-dlaczego motocykle potrafią spalać wiecej niż samochody, a nie spalają tyle mniej ile ważą...
Bo nie są zbudowane w ten sam sposób i mają dużo większe osiągi. Głównym celem nie jest oszczędność, a osiągi.

Są też i "małe", oszczędne, 125/250 itp. okolice.
Motocykle są mniej doskonałe aerodynamicznie.

-dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działają jak żyroskopy
Dlatego, że koła nie działają jak żyroskopy prawie w ogóle. Ten efekt jest znikomy i nie ma znaczenia w stabilności motocykla.

Działają, m.innymi dlatego te szybkie mają lekkie obręcze i opony.
Efekt żyroskopowy, występuje i maj negatywny wpływ na prowadzenie, przeszkadza w skręcaniu, zwłaszcza jak jest szybko. Przy niewielkich prędkościach wpływ jest niewyczuwalny. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-11-01 19:25:25
Autor: __Maciek
Nie rozumiem:
Thu, 1 Nov 2012 12:49:33 +0100 "James" <no@ddress.for.spam> napisał:

Diesel ma sens kiedy trzeba duż± masę ruszyć i poci±gn±ć.

Chociaż niektórzy eksperymentuj±:
http://www.youtube.com/results?search_query=diesel+motorcycle
ale to oczywi¶cie nie seryjna produkcja

Silniki turbinowe s± drogie, do¶ć skomplikowane, bardzo gło¶ne.

Dodajamy jeszcze - ospale reaguj± na przepustnicę, co w motocyklu czy
innym pojeĽdzie drogowym byłoby raczej nieakceptowalne, chociaż może w
silnikach mniejszych niż lotnicze nie byłoby to aż tak dolegliwe
zjawisko.
No i jeszcze - generuj± bardzo gor±ce gazy wylotowe, choć nie wiem jak
się to ma do temperatury gazów generowanych przez silniki tłokowe.

No ale trzeba przyznać że perspektywa jeżdżenia na naftę o¶wietleniow±
(bo kto by tam wtedy obłożony akcyz± Jet-A1 lał) jest zachęcaj±ca ;-)
Ciekawe jakby tak nagle wyszło w statystykach że wszyscy przechodz± na
o¶wietlenie naftowe, może firmy od energii elektrycznej by wtedy
obniżyły ceny ;-))

Data: 2012-11-02 00:09:43
Autor: Akarm
Nie rozumiem:
W dniu 2012-11-01 19:25, __Maciek pisze:
ale to oczywi¶cie nie seryjna produkcja

Seryjnie, to chyba tylko Royal Enfield produkuje.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-11-02 23:49:21
Autor: __Maciek
Nie rozumiem:
Fri, 02 Nov 2012 00:09:43 +0100 Akarm <Akarm@wp.pl> napisał:

Seryjnie, to chyba tylko Royal Enfield produkuje.

Ładne motorki, złaszcza Bullet i T-bird, ale jako¶ dieslowskich tam
nie widzę, może już nie robi±, chociaż gugiel zeznaje że faktycznie
były takie.

Data: 2012-11-02 08:24:52
Autor: Majak
Nie rozumiem:

"__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> wrote in message news:6jf598p8rt9hmt4c76103p4oica712dsqb4ax.com...
[...]

Ta 20 zeta na litr, lece, kupie zapas ;)
http://allegro.pl/nafta-oswietleniowa-0-5-l-profes-i2761073226.html
Pozdrawiam
M.

Data: 2012-11-02 23:38:20
Autor: __Maciek
Nie rozumiem:
Fri, 2 Nov 2012 08:24:52 +0100 "Majak" <dent@o2.pl> napisał:

Ta 20 zeta na litr, lece, kupie zapas ;)
http://allegro.pl/nafta-oswietleniowa-0-5-l-profes-i2761073226.html

Drogo. W Castoramie ok. 6-7zł kosztuje, ale pewnie dałoby się gdzie¶ w
większej ilo¶ci taniej (poniżej ceny A1) dostać. A może w takim razie
i do lampy naftowej lepiej A1 kupować - ok. 3400zł za 1m^3 czyli
3,40zł za litr, tylko ciekawe czy na litry sprzedaj±. Pójdę na Okęcie
z lamp± i powiem "do pełna" :-)

http://www.petrolot.pl/Aviationfuel-True,1

A co motocykli to jednak s± i takie:

http://www.youtube.com/results?search_query=turboshaft+motorcycle

Data: 2012-11-02 10:29:55
Autor: The_EaGle
Nie rozumiem:
W dniu 2012-11-01 12:49, James pisze:
> Dlatego, że koła nie działaj± jak żyroskopy prawie w ogóle. Ten efekt
> jest znikomy i nie ma znaczenia w stabilno¶ci motocykla.

No teraz to że¶ pojechał po cało¶ci. Jedyn± siła która utrzymuje motocykl czy rower w pozycji pionowej jest w zasadzie efekt żyroskopowy. Podczas jazdy kompletnie nie ma znaczenia czy siedzisz na motocyklu czy już tam Ciebie nie ma.

Kolejnym przykładem jak silnie działa e.ż. jest skręcanie a w zasadzie próba skręcania bez przeciwskrętu. W zasadzie nie da się skutecznie pochylić motocykla nie używaj±c przeciwskrętu. Przeciwskręt to wła¶nie najlepszy dowód działania e.ż. kiedy to skręcaj±c w lewo skręcasz w prawo lub na odwrót.

Rafał

Data: 2012-11-02 15:39:56
Autor: kakmar
Nie rozumiem:
Dnia 02.11.2012 The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> napisał/a:
No teraz to żeś pojechał po całości. Jedyną siła która utrzymuje motocykl czy rower w pozycji pionowej jest w zasadzie efekt żyroskopowy. Podczas jazdy kompletnie nie ma znaczenia czy siedzisz na motocyklu czy już tam Ciebie nie ma.

Kolejnym przykładem jak silnie działa e.ż. jest skręcanie a w zasadzie próba skręcania bez przeciwskrętu. W zasadzie nie da się skutecznie pochylić motocykla nie używając przeciwskrętu. Przeciwskręt to właśnie najlepszy dowód działania e.ż. kiedy to skręcając w lewo skręcasz w prawo lub na odwrót.

Propnuję się jednak douczyć, zamiast wypisywać takie brednie.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-11-02 18:03:19
Autor: The_EaGle
Nie rozumiem:
W dniu 2012-11-02 16:39, kakmar pisze:
Dnia 02.11.2012 The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> napisał/a:
No teraz to żeś pojechał po całości. Jedyną siła która utrzymuje
motocykl czy rower w pozycji pionowej jest w zasadzie efekt ĹĽyroskopowy.
Podczas jazdy kompletnie nie ma znaczenia czy siedzisz na motocyklu czy
juĹĽ tam Ciebie nie ma.

[...]
prawo lub na odwrĂłt.

Propnuję się jednak douczyć, zamiast wypisywać takie brednie.

Bardzo chętnie się douczę, jak rozwiniesz swoją myśl bo do tego co napisałeś za bardzo nie ma się jak odnieść.

Rafał

Data: 2012-11-02 23:34:35
Autor: AZ
Nie rozumiem:
On 2012-11-02, The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> wrote:
> [...]

Kolejnym przykładem jak silnie działa e.ż. jest skręcanie a w zasadzie próba skręcania bez przeciwskrętu. W zasadzie nie da się skutecznie pochylić motocykla nie używając przeciwskrętu. Przeciwskręt to właśnie najlepszy dowód działania e.ż. kiedy to skręcając w lewo skręcasz w prawo lub na odwrót.

To wez jakiegos starego skladaka, zaspawaj na sztywno glowke z kierownica,
napedz sie i jedz prosto. Zobaczysz jak te zyroskopy dzialaja.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-03 09:28:21
Autor: The_EaGle
Nie rozumiem:
W dniu 2012-11-03 00:34, AZ pisze:
On 2012-11-02, The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> wrote:
[...]

Po co mam zespawać głowkę ramy? Ruchoma głowka jest potrzebna do tego aby motocykl jechał sam prosto.

napedz sie i jedz prosto. Zobaczysz jak te zyroskopy dzialaja.

Działają bardzo dobrze. Tu masz przykład z kołem rowerowym. http://www.youtube.com/watch?v=8H98BgRzpOM&feature=related

Rafał

Nie rozumiem: