Data: 2012-11-01 12:49:33 | |
Autor: James | |
Nie rozumiem: | |
"Prawy" <rightbent523@gmail.com> wrote...
A ja potraktuję te pytania serio... -dlaczego motocykle potrafi± spalać wiecej niż samochody, a nie spalaj± tyle mniej ile waż±...Bo nie s± zbudowane w ten sam sposób i maj± dużo większe osi±gi. Głównym celem nie jest oszczędno¶ć, a osi±gi. -dlaczego nie stosuje sie praktyczne diesli(ani np takich silników turbinowych) w motocyklach...Bo s± ciężkie, duże, wymagaj± dużego akumulatora. Poza tym to nie ma sensu. Diesel ma sens kiedy trzeba duż± masę ruszyć i poci±gn±ć. Silniki turbinowe s± drogie, do¶ć skomplikowane, bardzo gło¶ne. -dlaczego nie ma wiecej przekładni pasowych ani innych bezstopniowychBo jest ich wystarczaj±co dużo w skuterach. Nie chcesz zmieniać biegów to jeĽdzij na skuterze. Prawdziwi kierowcy lubi± zmieniać biegi i kontrolować pojazd. -dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działaj± jak żyroskopyDlatego, że koła nie działaj± jak żyroskopy prawie w ogóle. Ten efekt jest znikomy i nie ma znaczenia w stabilno¶ci motocykla. -dlaczego jedni jeżdza supersportami a inni takimi chopperamiDe gustibus non est disputandum... -- James |
|
Data: 2012-11-01 15:00:39 | |
Autor: kakmar | |
Nie rozumiem: | |
Dnia 01.11.2012 James <no@ddress.for.spam> napisał/a:
"Prawy" <rightbent523@gmail.com> wrote... Są też i "małe", oszczędne, 125/250 itp. okolice. Motocykle są mniej doskonałe aerodynamicznie.
Działają, m.innymi dlatego te szybkie mają lekkie obręcze i opony. Efekt żyroskopowy, występuje i maj negatywny wpływ na prowadzenie, przeszkadza w skręcaniu, zwłaszcza jak jest szybko. Przy niewielkich prędkościach wpływ jest niewyczuwalny. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2012-11-01 19:25:25 | |
Autor: __Maciek | |
Nie rozumiem: | |
Thu, 1 Nov 2012 12:49:33 +0100 "James" <no@ddress.for.spam> napisał:
Diesel ma sens kiedy trzeba duż± masę ruszyć i poci±gn±ć. Chociaż niektórzy eksperymentuj±: http://www.youtube.com/results?search_query=diesel+motorcycle ale to oczywi¶cie nie seryjna produkcja Silniki turbinowe s± drogie, do¶ć skomplikowane, bardzo gło¶ne. Dodajamy jeszcze - ospale reaguj± na przepustnicę, co w motocyklu czy innym pojeĽdzie drogowym byłoby raczej nieakceptowalne, chociaż może w silnikach mniejszych niż lotnicze nie byłoby to aż tak dolegliwe zjawisko. No i jeszcze - generuj± bardzo gor±ce gazy wylotowe, choć nie wiem jak się to ma do temperatury gazów generowanych przez silniki tłokowe. No ale trzeba przyznać że perspektywa jeżdżenia na naftę o¶wietleniow± (bo kto by tam wtedy obłożony akcyz± Jet-A1 lał) jest zachęcaj±ca ;-) Ciekawe jakby tak nagle wyszło w statystykach że wszyscy przechodz± na o¶wietlenie naftowe, może firmy od energii elektrycznej by wtedy obniżyły ceny ;-)) |
|
Data: 2012-11-02 00:09:43 | |
Autor: Akarm | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-01 19:25, __Maciek pisze:
ale to oczywi¶cie nie seryjna produkcja Seryjnie, to chyba tylko Royal Enfield produkuje. -- Akarm http://bykom-stop.avx.pl |
|
Data: 2012-11-02 23:49:21 | |
Autor: __Maciek | |
Nie rozumiem: | |
Fri, 02 Nov 2012 00:09:43 +0100 Akarm <Akarm@wp.pl> napisał:
Seryjnie, to chyba tylko Royal Enfield produkuje. Ładne motorki, złaszcza Bullet i T-bird, ale jako¶ dieslowskich tam nie widzę, może już nie robi±, chociaż gugiel zeznaje że faktycznie były takie. |
|
Data: 2012-11-02 08:24:52 | |
Autor: Majak | |
Nie rozumiem: | |
"__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> wrote in message news:6jf598p8rt9hmt4c76103p4oica712dsqb4ax.com... Thu, 1 Nov 2012 12:49:33 +0100 "James" <no@ddress.for.spam> napisał: Ta 20 zeta na litr, lece, kupie zapas ;) http://allegro.pl/nafta-oswietleniowa-0-5-l-profes-i2761073226.html Pozdrawiam M. |
|
Data: 2012-11-02 23:38:20 | |
Autor: __Maciek | |
Nie rozumiem: | |
Fri, 2 Nov 2012 08:24:52 +0100 "Majak" <dent@o2.pl> napisał:
Ta 20 zeta na litr, lece, kupie zapas ;) Drogo. W Castoramie ok. 6-7zł kosztuje, ale pewnie dałoby się gdzie¶ w większej ilo¶ci taniej (poniżej ceny A1) dostać. A może w takim razie i do lampy naftowej lepiej A1 kupować - ok. 3400zł za 1m^3 czyli 3,40zł za litr, tylko ciekawe czy na litry sprzedaj±. Pójdę na Okęcie z lamp± i powiem "do pełna" :-) http://www.petrolot.pl/Aviationfuel-True,1 A co motocykli to jednak s± i takie: http://www.youtube.com/results?search_query=turboshaft+motorcycle |
|
Data: 2012-11-02 10:29:55 | |
Autor: The_EaGle | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-01 12:49, James pisze:
>> -dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działaj± >> jak żyroskopy > Dlatego, że koła nie działaj± jak żyroskopy prawie w ogóle. Ten efekt > jest znikomy i nie ma znaczenia w stabilno¶ci motocykla. No teraz to że¶ pojechał po cało¶ci. Jedyn± siła która utrzymuje motocykl czy rower w pozycji pionowej jest w zasadzie efekt żyroskopowy. Podczas jazdy kompletnie nie ma znaczenia czy siedzisz na motocyklu czy już tam Ciebie nie ma. Kolejnym przykładem jak silnie działa e.ż. jest skręcanie a w zasadzie próba skręcania bez przeciwskrętu. W zasadzie nie da się skutecznie pochylić motocykla nie używaj±c przeciwskrętu. Przeciwskręt to wła¶nie najlepszy dowód działania e.ż. kiedy to skręcaj±c w lewo skręcasz w prawo lub na odwrót. -- Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-11-02 15:39:56 | |
Autor: kakmar | |
Nie rozumiem: | |
Dnia 02.11.2012 The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> napisał/a:
No teraz to żeś pojechał po całości. Jedyną siła która utrzymuje motocykl czy rower w pozycji pionowej jest w zasadzie efekt żyroskopowy. Podczas jazdy kompletnie nie ma znaczenia czy siedzisz na motocyklu czy już tam Ciebie nie ma. Propnuję się jednak douczyć, zamiast wypisywać takie brednie. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2012-11-02 18:03:19 | |
Autor: The_EaGle | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-02 16:39, kakmar pisze:
Dnia 02.11.2012 The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> napisał/a: Bardzo chętnie się douczę, jak rozwiniesz swoją myśl bo do tego co napisałeś za bardzo nie ma się jak odnieść. -- Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-11-02 23:34:35 | |
Autor: AZ | |
Nie rozumiem: | |
On 2012-11-02, The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> wrote:
> Dlatego, że koła nie działają jak żyroskopy prawie w ogóle. Ten efektTo wez jakiegos starego skladaka, zaspawaj na sztywno glowke z kierownica, napedz sie i jedz prosto. Zobaczysz jak te zyroskopy dzialaja. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-11-03 09:28:21 | |
Autor: The_EaGle | |
Nie rozumiem: | |
W dniu 2012-11-03 00:34, AZ pisze:
On 2012-11-02, The_EaGle <theeagle@tenbit.pl> wrote: Po co mam zespawać głowkę ramy? Ruchoma głowka jest potrzebna do tego aby motocykl jechał sam prosto. napedz sie i jedz prosto. Zobaczysz jak te zyroskopy dzialaja. Działają bardzo dobrze. Tu masz przykład z kołem rowerowym. http://www.youtube.com/watch?v=8H98BgRzpOM&feature=related -- Pozdrawiam Rafał |
|