Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Nie rozumiem:

Nie rozumiem:

Data: 2012-11-02 10:59:09
Autor: The_EaGle
Nie rozumiem:
W dniu 2012-11-01 12:00, Prawy pisze:
-dlaczego motocykle potrafią spalać wiecej niż samochody, a nie spalają tyle mniej ile ważą...

Samochody POTRAFIĄ spalać znacznie więcej niż motocykle. Super sport spala średnio 8l na 100km przy jeździe miejskiej, ferrari o podobnych osiagach będzie spalać 20-30l w takiej jeździe. Tak więc motocykle spalają znacznie mniej niż samochody.

Natomiast motocykle turystyczne np v-strom 650 czy transalp 700 czy BMW GS800 spalają około 5l na 100km przy jeździe miejskiej czyli tyle ile super zajebista hybrydowa toyota prius w mieście. Podczas jazdy w trasie można bez większych problemów osiągnąć wyniki spalania na poziomie 4- 4.5l na 100km.

Słowem rożne motocykle do rożnych celów tak samo jak samochody. Nie porównuje się super sporta do toyoty prius bo to przeciwstawne bieguny.

Ostatnio honda wypuściła pierwszy eko motocykl do jazdy po mieście chodzi o hondę NC700 gdzie ponoć w mieście spalanie jest na poziomie 4l na 100km i 3.5 w trasie - jak widać potencjał rozwojowy jest dość znaczny jeszcze ...


-dlaczego nie stosuje sie praktyczne diesli(ani np takich silników turbinowych) w motocyklach...

Próby z dieslami były ale różnice w spalaniu nie będą tak spektakularne jak w samochodach. W małych autach też nie montuje się za dużo diesli bo obniżenie spalania w porównaniu do silnika benzynowego o 20% oznacza w samochodzie dużym spadek spalania z 10l do 8l co jest super ale w małym już z 7 do 6 a w motocyklu to by było z 5 do 4.2l na 100km co jest kompletnie bez sensu biorąc pod uwagę ogromne koszty opracowania takiego silnika i szansę na to że nikt tego nie będzie chciał kupować, ze względu na choćby dźwięk i charakterystykę pracy - mniejszy zakres użytecznych obrotów w dieslu.

Podejrzewam że chodzi ci nie o silniki turbinowe = odrzutowe ale te z ZI lub ZS z turbiną. Turbina nie jest niczym fajnym w samochodzie, prowadzi do znacznych opóźnień w reakcji na gaz, komplikuje osprzęt silnika i znacznie zwiększa jego koszt. Najbardziej rasowe auta nie mają turbin ale zwykłe wolnossące jednostki o dużej pojemności. W motocyklach jest tak samo. Uzyskanie znakomitego stosunku moc/masa nie wymaga turbiny a do tego spalanie jest akceptowalne wiec po jaką cholerę pchać tam turbinę? Turbina zwiększa wydajność silnika o kilka procent wiec znów w przypadku motocykla spalanie by spadło o dziesiąte części litra wiec po co tą żabę jeść? A co do większej mocy to ile jest procent ludzi którym 200KM w super sporcie to za mało?

Jeżeli cena 1l PB poleci do 10zł to może zobaczymy diesle i turbinowe silniki w motocyklach tylko że nie wiem kto wtedy będzie jeszcze jeździł samochodami? ;)

-dlaczego nie ma wiecej przekładni pasowych ani innych bezstopniowych

Do przemieszczania się są skutery do jazdy motocykle.

-dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działają jak żyroskopy

A kto ci powiedział że łatwo skręca? Wręcz przeciwnie skręca baaaardzo słabo. Trzeba wiele nauki i doświadczenia żeby dobrze i szybko skręcać motocyklem. Dlatego to są pojazdy o wiele bardziej wymagające od kierowców w porównaniu z samochodami.

-dlaczego jedni jeżdza supersportami a inni takimi chopperami

A dlaczego jedni jeżdżą subaru STI a inni fordem C-MAXem? :)


--
Pozdrawiam
Rafał

Data: 2012-11-02 08:11:27
Autor: Prawy
Nie rozumiem:
nie wiem jak resztę osób tutaj ale mnie by bardzo przekonał pełnowymiarowy motocykl turystyczny o spalaniu rzędu 2-3litrow/100 w pełnym automacie(może być na pasku) i osiągający normalne prędkości(takie 50KM na ćwierć tony całkowitej masy zupełnie mogłoby wystarczyć zakładając duży moment rzędu 100Nm) ale nie ma czegoś takiego, stąd tyle pytań. dlaczego.

Data: 2012-11-02 18:14:02
Autor: The_EaGle
Nie rozumiem:
W dniu 2012-11-02 16:11, Prawy pisze:
nie wiem jak resztę osób tutaj ale mnie by bardzo przekonał pełnowymiarowy motocykl turystyczny o spalaniu rzędu 2-3litrow/100 w pełnym automacie(może być na pasku)
i osiągający normalne prędkości(takie 50KM na ćwierć tony całkowitej masy zupełnie mogłoby wystarczyć zakładając duży moment rzędu 100Nm)

ale nie ma czegoś takiego, stąd tyle pytań. dlaczego.

Ależ jest. Spalanie nie wiele większe bo 3,6l (średnie wg Hondy) moc około 50KM i skrzynia biegów zautomatyzowana.
http://honda.pl/upload/img/motocykle/NX700X/Honda_NC700X.pdf


--
Pozdrawiam
Rafał

Nie rozumiem:

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona