Nie rzucim ziemi skąd nasz bóbr

Data: 2010-06-07 05:01:24
Autor: Hans Kloss
Nie rzucim ziemi skąd nasz bóbr
Teatrzyk Czerwona Gęś ma zaszczyt przedstawić: sztukę opartą na
faktach nie tylko medialnych, zatytułowaną "Romeo i bóbr".
Występują: Romeo, Tristan, bóbr, Danuśka, chór starców z greckiej
tragedii na kuroniówce, Bronisław Komorowski.
Romeo: - Bobrze, czemu ty jesteś bobrem!
Bóbr: - Zaraz, ale to była chyba moja kwestia...
Danuśka [rzewnie]: - Gdybym ci ja miała boberka jak gąska, to bym nie
oddała Niemcom nigdy Śląska!
Bóbr: - Wypraszam sobie!
Tristan podchodzi do Romea i przebija go mieczem. Danuśka mdleje.
Chór starców z greckiej tragedii na kuroniówce, nieco spóźniony: - ...
Nad Maratonem przeciągają sępy. Siadły na skałach i dziób ostrzą tępy.
Bijąc dziobami niecierpliwie kraczą. Rychło też ścierwo na polu
obaczą...
Danuśka dochodzi do siebie, rzuca się na bobra: - Mój ci on!
Tristan podchodzi do Danuśki i przebija ją na wylot mieczem. Danuśka
mdleje. Ale najpierw umiera.
Bóbr (do Tristana): - Co ty k... wiesz o zabijaniu, ty niedzisiejszy
jesteś!
Tristan podchodzi do bobra. Ma wyraz twarzy nieprzytomny, wzrok dziki,
szata plugawa. Z offu muzyka posępna. Na przykład "Deszczowa
piosenka" ( E tam, w tle powinna być raczej rzewna muzyczka hitów:
"Widziałem boooobra cień..." albo "Bóbr to jest nasz ostatni")
Zbliżenie na twarz Tristana, później na bobra.
Bóbr: - Może porozmawiamy jak Polak z Polakiem? Są granice, których
przekraczać nie wolno... Na Odrze i Nysie...
Tristan wznosi miecz.
Huk z dubeltówki. Sino od prochu. Dym. Wchodzi Bronisław Komorowski.
Pyta: - Przepraszam, czy może ktoś tu wysyłał mi maila? Bo maile mają
zasadniczo to do siebie, że przechodzą przez serwery i docierają do
adresata.
Tristan przebija się mieczem. Danuśka klaszcze w łapki, spada z ławy w
objęcia bobra. I mdleje.
Bóbr: - A niech was wszyscy diabli.
KURTYNA
Wpastował J-23

[...]