Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...

Data: 2019-08-26 19:30:29
Autor: kk
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a7x

"
.... prawny obowiązek używania świateł podczas jazdy w dzień jest słusznym i uzasadnionym rozwiązaniem zmniejszającym zagrożenie wypadkami w ruchu drogowym i powinien być utrzymany ...
"

Data: 2019-08-26 13:38:45
Autor: Zenek Kapelinder
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Myla sie i co gorsza tkwia w przekonaniu ze maja racje. W tej chwili coraz wiecej samochodow ma swiatla do jazdy dziennej.uzywanie takich swiatel to wilk syty i owca cala. Nie generuja jakis specjalnych kosztow eksploatacji bo bardzo malo pradu pobieraja. Ich uzywanie kosztuje jakies 20 razy mniej niz swiecenie zarowkami.

Data: 2019-08-27 21:57:54
Autor: t-1
[...]

Światła dzienne powodują, ze w deszczu, mgle czy w słabo oświetlonym tunelu nikną samochody bez tylnych świateł.

Data: 2019-08-28 00:11:26
Autor: tck
W dniu 27.08.2019 o 21:57, t-1 pisze:
[...]

we mgle, w deszczu (nie chce mi się sprawdzać jak z oświetlonym tunelem) mamy obowiązek jechać na światłach mijania

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-08-28 10:12:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Hello t-1,

Tuesday, August 27, 2019, 9:57:54 PM, you wrote:

[...]

W deszczu, mgle i tunelu masz obowiązek używania innych świateł niż
dziennych.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-28 17:22:00
Autor: Cavallino
[...]

Ale na wyposażeniu nie ma bolca, który zmuszałby kierowcę do ich użycia.
A powinien być, razem z dziennymi.

Data: 2019-08-29 13:52:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fbf9dab-3fb4-43ed-92c7-48ea6026ea4d@googlegroups.com...
Myla sie i co gorsza tkwia w przekonaniu ze maja racje.
W tej chwili coraz wiecej samochodow ma swiatla do jazdy dziennej.uzywanie takich swiatel to wilk syty i owca cala.

Bo taka unijna dyrektywa ... dla nowych pojazdow.

Nie generuja jakis specjalnych kosztow eksploatacji bo bardzo malo pradu pobieraja. Ich uzywanie kosztuje jakies 20 razy mniej niz swiecenie zarowkami.

Owszem, technicznie to dosc sensowne i oszczedne ... ale w czasie samej jazdy samochod pali tyle, ze to czy ma swiatla praktycznie nie ma znaczenia.

Owszem, energia nie bierze sie z nikad, i moze minister juz wpisal te miliony z podatkow w benzynie do budzetu i nie moze sie wycofac :-)

J.

Data: 2019-08-30 00:03:46
Autor: kk
On 2019-08-29 13:52, J.F. wrote:
[...]

Znaczenie ma w piechtochodzie.

Data: 2019-08-30 11:41:56
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 29.08.2019 o 13:52, J.F. pisze:
Owszem, technicznie to dosc sensowne i oszczedne ... ale w czasie samej jazdy samochod pali tyle, ze to czy ma swiatla praktycznie nie ma znaczenia.

Tu bardziej chodzi o skalę globalną.
Jednak nie wszyscy mają LEDy i muszą te ~125 watów w biały dzień zużywać. Teraz wystarczy przemnożyć to przez liczbę użytkowanych takich samochodów w całej Polsce razy 365 dni w roku i wychodzi całkiem pokaźna ilość zużytej energii, która idzie w gwizdek.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2019-08-30 18:32:31
Autor: kk
On 2019-08-30 11:41, Grzegorz Tomczyk wrote:
[...]

A jakby to przemnożyć przez wiek wszechświata...

Data: 2019-08-30 19:31:04
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 30.08.2019 o 18:32, kk pisze:

A jakby to przemnożyć przez wiek wszechświata...

Tym gorzej. :] Jak by nie było te megawaty za darmo nie są.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2019-08-31 11:12:50
Autor: J.F.
Użytkownik "Grzegorz Tomczyk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qkar13$ens$1$Bellini@news.chmurka.net...
[...]

Globalnie jest to spora liczba, ale te miliony pojazdow przemnozysz przez 10 tys km rocznie i przynajmniej 7l na setke ...
to te swiatla wypalaja krople w morzu i tak spalonego paliwa ...

J.

Data: 2019-08-31 03:44:54
Autor: Zenek Kapelinder
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Nie taka krople w morzu. Sprawnosc alternatora z 50%. Uzytkowa sprawnosc silnika w przecietnie uzywanym samochodzie z 15%. W malym agregacie pradotworczym, ktory jest zoptymalizowany pod wzgledem dawania pradu, zuzycie benzyny jest na poziomie 0,4l na kilowatogodzine.

Data: 2019-08-31 12:47:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:394c7e6f-afae-424b-bdd5-3823863b8025@googlegroups.com...
[...]

A ze tych kilowatogodzin jakies 0.13, to spalanie rosnie o 0.05 litra na godzine.

Zauwazysz w samochodzie ?

J.

Data: 2019-08-31 14:30:15
Autor: Zenek Kapelinder
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Pokaz jak to liczyles dla samochodu.

Data: 2019-08-31 07:45:37
Autor: m4rkiz
On 2019-08-29 13:52, J.F. wrote:
Owszem, technicznie to dosc sensowne i oszczedne ... ale w czasie
samej jazdy samochod pali tyle, ze to czy ma swiatla praktycznie nie
ma znaczenia.

Ale dochodzi jeszcze problem żarówek i odbłyśników, w momencie kiedy homologowane ledy kosztują już prawie tyle co komplet lepszych h11 czy h7 a wymiana w starszych autach bywa uciążliwa i potrafi zająć niemal tyle co instalacja dziennych (zwłaszcza takich 'inteligentnych' gdzie nie trzeba szukać zasilania po stacyjce)

Data: 2019-08-27 13:38:15
Autor: Trybun
W dniu 26.08.2019 o 19:30, kk pisze:

"
[...]

Pełna zgoda. Jedna z nielicznych, mądrych i pozytecznych rzeczy w ustawie o ruchu drogowym.

Data: 2019-08-27 21:25:20
Autor: Jarek
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...

Pełna zgoda. Jedna z nielicznych, mądrych i pozytecznych rzeczy w ustawie o ruchu drogowym.

To może jeszcze kogut na dachu?

Data: 2019-08-27 17:20:33
Autor: Zenek Kapelinder
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Masz cos do drobiu i zbyt lekko oddychasz przez prosty nos?

Data: 2019-08-28 22:06:00
Autor: Jarek
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...

Masz cos do drobiu i zbyt lekko oddychasz przez prosty nos?

Ups... Sorry, nie było tematu ;)

Data: 2019-08-27 21:37:04
Autor: kk
On 2019-08-27 21:25, Jarek wrote:

Pełna zgoda. Jedna z nielicznych, mądrych i pozytecznych rzeczy w ustawie o ruchu drogowym.

To może jeszcze kogut na dachu?

Chorągiewki

Data: 2019-08-27 12:40:11
Autor: sczygiel
On 2019-08-27 21:25, Jarek wrote:
> Chorągiewki

Piechur przed pojazdem.

I radiowoz tefauenu!

Data: 2019-08-28 15:03:57
Autor: Trybun
W dniu 27.08.2019 o 21:25, Jarek pisze:

Pełna zgoda. Jedna z nielicznych, mądrych i pozytecznych rzeczy w ustawie o ruchu drogowym.

To może jeszcze kogut na dachu?

Super pomysł, taki kogut który  na dodatek informuje otoczenie o prędkości rozwijanej przez pojazd np kolorami. Rzecz która z pewnością przyczyniliby się bardziej do zmniejszenia ilości ofiar na drogach niż np. poduszki powietrzne.

Data: 2019-08-29 13:48:40
Autor: J.F.
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qk14vt$80b$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Ale gwoli scislosci to przypomnijmy, ze ten obowiazek wprowadzila PO, z naruszeniem Konstytucji zreszta.
PiS ... cos mi chodzi po glowie, ze wtedy nie poparl, ale widac mu sie spodobalo :-)

J.

Data: 2019-08-29 14:29:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Hello J.F.,

Thursday, August 29, 2019, 1:48:40 PM, you wrote:

"
[...]

Na czym polegało naruszenie konstytucji i kto je stwierdził?

Data: 2019-08-29 15:32:54
Autor: J.F.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7738382165$20190829142904@squadack.com...
[...]

Ten punkt zgloszono jako poprawke ... bodajze juz po drugim czytaniu projektu ustawy o calkiem innej tresci.
Tym samym nie przeszla wymaganych trzech czytan.

http://orka.sejm.gov.pl/proc5.nsf/opisy/1288.htm

A kto stwierdzil ... no przeciez nikt, bo jakby stwierdzil, to by trzeba cos z tym zrobic :-)

http://orka.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/wgskrnr5/INF-120

"
Mam także pytanie do przedstawicieli Biura Legislacyjnego. W trakcie debaty o nowelizacji ustawy o wykonywaniu prac podwodnych była mowa o tym, że materiał wychodzący z Sejmu jest w jakiejś mierze zobowiązujący dla Senatu i może w pracach senackich być niekonstytucyjny. Prosiłbym o klarowną interpretację kwestii przeze mnie podnoszonych tak ze strony resortu, jak i sejmowych legislatorów.

Przewodniczący poseł Krzysztof Tchórzewski (PiS):
Z wypowiedzi przedstawiciela Kancelarii Sejmu wynikało, że poprawka nr 3 nie jest spójna z innymi przepisami. Może ten przepis spróbujemy rozpatrzyć później przy pierwszym czytaniu projektu ustawy o kolejnej nowelizacji, kiedy otrzymamy pogłębioną analizę skutków wprowadzenia obowiązku używania przez kierowców pojazdów świateł mijania przez cały rok, a nie dzisiaj?

Podsekretarz stanu w MT Piotr Stomma:
Wspomniana projektowana zmiana ustawy - Prawo o ruchu drogowym jest inicjatywą ministra spraw wewnętrznych i administracji i dotyczy jedynie uprawnień Straży Granicznej. Dodanie tak istotnej poprawki wymagałoby zmiany projektu, a zatem powrotu projektu ustawy na normalną ścieżką uzgodnień międzyresortowych.

Przewodniczący poseł Krzysztof Tchórzewski (PiS):
Jeśli będzie to jednak inicjatywa poselska, możemy skrócić ścieżkę legislacyjną.
"

W zasadzie  byla to inicjatywa poselska ...

4 poslow z PO zaglosowalo przeciw ustawie: Gras, Schetyna, Radziszewska, Tomczykiewicz ... ale czy poszlo o swiatla czy inne punkty ... trzeba by dalej poszukac.
PiS w calosci za ...

J.

Data: 2019-08-29 18:05:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Hello J.F.,

Thursday, August 29, 2019, 3:32:54 PM, you wrote:

[...]

[...]

Konstytucja nie określa, ile poprawka ma przejść czytań. Naruszono
regulamin sejmu a nie konstytucję.

A kto stwierdzil ... no przeciez nikt, bo jakby stwierdzil, to by trzeba cos z tym zrobic :-)

Czyli Jarek stwierdził.

Data: 2019-08-29 21:09:57
Autor: J.F.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5860592258$20190829180517@squadack.com...
[...]

Ale okresla ile czytan ma przejsc ustawa.
I tu wlasnie wchodzimy w delikatna materie prawna - jesli poprawka bardzo odbiega od tematu projektu ustawy, to to nie jest poprawka, tylko de facto osobna ustawa.
Ktora powinna przejsc przepisowy tryb.

A kto stwierdzil ... no przeciez nikt, bo jakby stwierdzil, to by
trzeba cos z tym zrobic :-)

Czyli Jarek stwierdził.

A pamietasz, jak inny Jarek niedawno projekt wycofal juz po drugim czytaniu ?
A konstytucja wyraznie mowi, ze nie mozna.

I co ? I nic. Sa rowni i rowniejsi :-)

J.

Data: 2019-08-29 15:44:23
Autor: 'TomN'
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
RoMan Mandziejewicz w <news:7738382165$20190829142904squadack.com>:

Hello J.F.,
Ale gwoli scislosci to przypomnijmy, ze ten obowiazek wprowadzila PO,
z naruszeniem Konstytucji zreszta.
Na czym polegało naruszenie konstytucji i kto je stwierdził?

Roman, nie będę nikogo wyzywał, ale J.F. ma musk zryty i beret też:

"Zgodnie z nowelizacją Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, od 17 kwietnia 2007 obowiązek ten rozciągnięto na cały rok, przy czym za dnia w zastępstwie świateł mijania dopuszcza się stosowanie świateł do jazdy dziennej."

PiS ... cos mi chodzi po glowie, ze wtedy nie poparl, ale widac mu sie
spodobalo :-)

Tu widać jak ma zryty beret J.F.

Przepraszam, ale już mam dość tego trolla.

PS
Utknęło mi w outboxie, ale widzę, że napisał trollik:

"PiS w calosci za ..."

--
'Tom N'

Data: 2019-08-29 16:04:44
Autor: J.F.
Użytkownik "'TomN'"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:190829.154423.pms.4152.81@int.dyndns.org.invalid.190829.invalid...
[...]

No ale o co chodzi, co sie nie podoba ?

[...]

I co chodzi, ze nie pamietam wynikow glosowan w Sejmie sprzed 12 lat ?

J.

Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...