Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nie rzucim ziemi skąd nasz rĂłd ...

Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...

Data: 2019-08-26 13:38:45
Autor: Zenek Kapelinder
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Myla sie i co gorsza tkwia w przekonaniu ze maja racje. W tej chwili coraz wiecej samochodow ma swiatla do jazdy dziennej.uzywanie takich swiatel to wilk syty i owca cala. Nie generuja jakis specjalnych kosztow eksploatacji bo bardzo malo pradu pobieraja. Ich uzywanie kosztuje jakies 20 razy mniej niz swiecenie zarowkami.

Data: 2019-08-27 21:57:54
Autor: t-1
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
W dniu 2019-08-26 o 22:38, Zenek Kapelinder pisze:
Myla sie i co gorsza tkwia w przekonaniu ze maja racje. W tej chwili coraz wiecej samochodow ma swiatla do jazdy dziennej.uzywanie takich swiatel to wilk syty i owca cala. Nie generuja jakis specjalnych kosztow eksploatacji bo bardzo malo pradu pobieraja. Ich uzywanie kosztuje jakies 20 razy mniej niz swiecenie zarowkami.


Światła dzienne powodują, ze w deszczu, mgle czy w słabo oświetlonym tunelu nikną samochody bez tylnych świateł.

Data: 2019-08-28 00:11:26
Autor: tck
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
W dniu 27.08.2019 o 21:57, t-1 pisze:
W dniu 2019-08-26 o 22:38, Zenek Kapelinder pisze:
Myla sie i co gorsza tkwia w przekonaniu ze maja racje. W tej chwili coraz wiecej samochodow ma swiatla do jazdy dziennej.uzywanie takich swiatel to wilk syty i owca cala. Nie generuja jakis specjalnych kosztow eksploatacji bo bardzo malo pradu pobieraja. Ich uzywanie kosztuje jakies 20 razy mniej niz swiecenie zarowkami.


Światła dzienne powodują, ze w deszczu, mgle czy w słabo oświetlonym tunelu nikną samochody bez tylnych świateł.

we mgle, w deszczu (nie chce mi się sprawdzać jak z oświetlonym tunelem) mamy obowiązek jechać na światłach mijania

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-08-28 10:12:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Hello t-1,

Tuesday, August 27, 2019, 9:57:54 PM, you wrote:

W dniu 2019-08-26 o 22:38, Zenek Kapelinder pisze:
Myla sie i co gorsza tkwia w przekonaniu ze maja racje. W tej chwili coraz wiecej samochodow ma swiatla do jazdy dziennej.uzywanie takich swiatel to wilk syty i owca cala. Nie generuja jakis specjalnych kosztow eksploatacji bo bardzo malo pradu pobieraja. Ich uzywanie kosztuje jakies 20 razy mniej niz swiecenie zarowkami.


Światła dzienne powodują, ze w deszczu, mgle czy w słabo oświetlonym tunelu nikną samochody bez tylnych świateł.

W deszczu, mgle i tunelu masz obowiązek używania innych świateł niż
dziennych.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-08-28 17:22:00
Autor: Cavallino
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
W dniu 28-08-2019 o 10:12, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello t-1,

Tuesday, August 27, 2019, 9:57:54 PM, you wrote:

W dniu 2019-08-26 o 22:38, Zenek Kapelinder pisze:
Myla sie i co gorsza tkwia w przekonaniu ze maja racje. W tej chwili coraz wiecej samochodow ma swiatla do jazdy dziennej.uzywanie takich swiatel to wilk syty i owca cala. Nie generuja jakis specjalnych kosztow eksploatacji bo bardzo malo pradu pobieraja. Ich uzywanie kosztuje jakies 20 razy mniej niz swiecenie zarowkami.


Światła dzienne powodują, ze w deszczu, mgle czy w słabo oświetlonym
tunelu nikną samochody bez tylnych świateł.

W deszczu, mgle i tunelu masz obowiązek używania innych świateł niż
dziennych.

Ale na wyposażeniu nie ma bolca, który zmuszałby kierowcę do ich użycia.
A powinien być, razem z dziennymi.

Data: 2019-08-29 13:52:18
Autor: J.F.
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fbf9dab-3fb4-43ed-92c7-48ea6026ea4d@googlegroups.com...
Myla sie i co gorsza tkwia w przekonaniu ze maja racje.
W tej chwili coraz wiecej samochodow ma swiatla do jazdy dziennej.uzywanie takich swiatel to wilk syty i owca cala.

Bo taka unijna dyrektywa ... dla nowych pojazdow.

Nie generuja jakis specjalnych kosztow eksploatacji bo bardzo malo pradu pobieraja. Ich uzywanie kosztuje jakies 20 razy mniej niz swiecenie zarowkami.

Owszem, technicznie to dosc sensowne i oszczedne ... ale w czasie samej jazdy samochod pali tyle, ze to czy ma swiatla praktycznie nie ma znaczenia.

Owszem, energia nie bierze sie z nikad, i moze minister juz wpisal te miliony z podatkow w benzynie do budzetu i nie moze sie wycofac :-)

J.

Data: 2019-08-30 00:03:46
Autor: kk
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
On 2019-08-29 13:52, J.F. wrote:
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fbf9dab-3fb4-43ed-92c7-48ea6026ea4d@googlegroups.com...
Myla sie i co gorsza tkwia w przekonaniu ze maja racje.
W tej chwili coraz wiecej samochodow ma swiatla do jazdy dziennej.uzywanie takich swiatel to wilk syty i owca cala.

Bo taka unijna dyrektywa ... dla nowych pojazdow.

Nie generuja jakis specjalnych kosztow eksploatacji bo bardzo malo pradu pobieraja. Ich uzywanie kosztuje jakies 20 razy mniej niz swiecenie zarowkami.

Owszem, technicznie to dosc sensowne i oszczedne ... ale w czasie samej jazdy samochod pali tyle, ze to czy ma swiatla praktycznie nie ma znaczenia.

Znaczenie ma w piechtochodzie.

Data: 2019-08-30 11:41:56
Autor: Grzegorz Tomczyk
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
W dniu 29.08.2019 o 13:52, J.F. pisze:
Owszem, technicznie to dosc sensowne i oszczedne ... ale w czasie samej jazdy samochod pali tyle, ze to czy ma swiatla praktycznie nie ma znaczenia.

Tu bardziej chodzi o skalę globalną.
Jednak nie wszyscy mają LEDy i muszą te ~125 watów w biały dzień zużywać. Teraz wystarczy przemnożyć to przez liczbę użytkowanych takich samochodów w całej Polsce razy 365 dni w roku i wychodzi całkiem pokaźna ilość zużytej energii, która idzie w gwizdek.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2019-08-30 18:32:31
Autor: kk
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
On 2019-08-30 11:41, Grzegorz Tomczyk wrote:
W dniu 29.08.2019 o 13:52, J.F. pisze:
Owszem, technicznie to dosc sensowne i oszczedne ... ale w czasie samej jazdy samochod pali tyle, ze to czy ma swiatla praktycznie nie ma znaczenia.

Tu bardziej chodzi o skalę globalną.
Jednak nie wszyscy mają LEDy i muszą te ~125 watów w biały dzień zużywać. Teraz wystarczy przemnożyć to przez liczbę użytkowanych takich samochodów w całej Polsce razy 365 dni w roku i wychodzi całkiem pokaźna ilość zużytej energii, która idzie w gwizdek.


A jakby to przemnożyć przez wiek wszechświata...

Data: 2019-08-30 19:31:04
Autor: Grzegorz Tomczyk
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
W dniu 30.08.2019 o 18:32, kk pisze:

A jakby to przemnożyć przez wiek wszechświata...

Tym gorzej. :] Jak by nie było te megawaty za darmo nie są.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2019-08-31 11:12:50
Autor: J.F.
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Użytkownik "Grzegorz Tomczyk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qkar13$ens$1$Bellini@news.chmurka.net...
W dniu 29.08.2019 o 13:52, J.F. pisze:
Owszem, technicznie to dosc sensowne i oszczedne ... ale w czasie samej jazdy samochod pali tyle, ze to czy ma swiatla praktycznie nie ma znaczenia.

Tu bardziej chodzi o skalę globalną.
Jednak nie wszyscy mają LEDy i muszą te ~125 watów w biały dzień zużywać. Teraz wystarczy przemnożyć to przez liczbę użytkowanych takich samochodów w całej Polsce razy 365 dni w roku i wychodzi całkiem pokaźna ilość zużytej energii, która idzie w gwizdek.

Globalnie jest to spora liczba, ale te miliony pojazdow przemnozysz przez 10 tys km rocznie i przynajmniej 7l na setke ...
to te swiatla wypalaja krople w morzu i tak spalonego paliwa ...

J.

Data: 2019-08-31 03:44:54
Autor: Zenek Kapelinder
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Nie taka krople w morzu. Sprawnosc alternatora z 50%. Uzytkowa sprawnosc silnika w przecietnie uzywanym samochodzie z 15%. W malym agregacie pradotworczym, ktory jest zoptymalizowany pod wzgledem dawania pradu, zuzycie benzyny jest na poziomie 0,4l na kilowatogodzine.

Data: 2019-08-31 12:47:32
Autor: J.F.
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:394c7e6f-afae-424b-bdd5-3823863b8025@googlegroups.com...
Nie taka krople w morzu. Sprawnosc alternatora z 50%. Uzytkowa sprawnosc silnika w przecietnie uzywanym samochodzie z 15%. W malym agregacie pradotworczym, ktory jest >zoptymalizowany pod wzgledem dawania pradu, zuzycie benzyny jest na poziomie 0,4l na kilowatogodzine.

A ze tych kilowatogodzin jakies 0.13, to spalanie rosnie o 0.05 litra na godzine.

Zauwazysz w samochodzie ?

J.

Data: 2019-08-31 14:30:15
Autor: Zenek Kapelinder
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
Pokaz jak to liczyles dla samochodu.

Data: 2019-08-31 07:45:37
Autor: m4rkiz
Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
On 2019-08-29 13:52, J.F. wrote:
Owszem, technicznie to dosc sensowne i oszczedne ... ale w czasie
samej jazdy samochod pali tyle, ze to czy ma swiatla praktycznie nie
ma znaczenia.

Ale dochodzi jeszcze problem żarówek i odbłyśników, w momencie kiedy homologowane ledy kosztują już prawie tyle co komplet lepszych h11 czy h7 a wymiana w starszych autach bywa uciążliwa i potrafi zająć niemal tyle co instalacja dziennych (zwłaszcza takich 'inteligentnych' gdzie nie trzeba szukać zasilania po stacyjce)

Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona