Nie stawiaj roweru na balkonie...

Data: 2009-09-02 15:46:03
Autor: Zbylut
Nie stawiaj roweru na balkonie...

....bo się przeziębi - jak to w starym dowcipie. Zbliża się zima,
pora pomy¶leć nad tym, w jaki sposób najlepiej zabezpieczyć rower
na balkonie. Niestety w moim przypadku jeżdżenie zim± odpada. Patrzyłem na różne "pokrowce", ale żaden nie zapina się szczelnie, więc wilgoć i tak do roweru dotrze i zapewne spowoduje rdzę.
Pomysły niedo¶wiadczonego:
- zakupić folię o dużym rozmiarze i szczelnie zapakować rower
- zakupić folię typu "spożywczego" (rozci±gliwa) i ni± zabezpieczyć
kierownicę i inne podatne na korozję elementy. Co o tym my¶licie? --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-09-02 17:51:23
Autor: kml
Nie stawiaj roweru na balkonie...
Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomo¶ci news:slrn.pl.h9s84r.2h4.ZbylutNoWhere.zzz...

Co o tym my¶licie?

Odczy¶cić, nasmarować, założyć "plandekę" z czego¶ co wody nie przepuszcza i zostawić nieco miejsca na przepływ powietrza. Sporo było na ten temat w archiwum.

kml
Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozci±gnięcia.

Data: 2009-09-02 16:58:45
Autor: Zbylut
Nie stawiaj roweru na balkonie...
kml napisal(a):

Odczyścić, nasmarować, założyć "plandekę" z czegoś co wody nie przepuszcza i zostawić nieco miejsca na przepływ powietrza. Sporo było na ten temat w archiwum.

stary rower stawiałem na balkonie przykryty folią używaną do malowania -
trochę koła wystawały i przepływ powietrza był. Efekt - rdza na
kierownicy i ogĂłlnie na nielakierowanych elementach. W archiwum
informacje sprzeczne, mi chodzi głównie o pomysł szczelnego obłożenia
rozciągliwą folią. I dlaczego ma być przepływ powietrza? --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-09-02 20:30:27
Autor: fabian
Zbylut wrote:
kml napisal(a):

[...]

JeĹĽeli zawiniesz szczelnie to po obniĹĽeniu siÄ™ temperatury para skropli siÄ™ pod pokrowcem. http://en.wikipedia.org/wiki/Dew_point

Fabian.

Data: 2009-09-02 11:41:55
Autor: Ramein
Nie stawiaj roweru na balkonie...
Wentylacja musi być, bo wilgoć i tak jest we wn±trz pod przykryciem i
je¶li nie ma gdzie ulecieć, to będzie się skraplać na czę¶ciach
metalowych i powodować rdzę.
Tak więc trzeba zasłonić, żeby deszcz czy ¶nieg nie dostawał się do
¶rodka, ale jednocze¶nie zapewnić lekki przewiwew. Szczelne owinięcie
nie spełni swojej roli, bo na schłodzonych metalowych czę¶ciach będzie
się skraplała para z powietrza i nie mog±c wyparować na zewn±trz
będzie się "kisiła" przez cał± zimę na rowerze.

Data: 2009-09-02 20:48:05
Autor: live_evil
fabian pisze:
Zbylut wrote:
kml napisal(a):

[...]

rozciÄ…gliwÄ… foliÄ….
I dlaczego ma być przepływ powietrza?

JeĹĽeli zawiniesz szczelnie to po obniĹĽeniu siÄ™ temperatury para skropli siÄ™ pod pokrowcem. http://en.wikipedia.org/wiki/Dew_point

Fabian.

Zawsze można azotem albo co2 wypełnić :-)

--
live_evil

Data: 2009-09-02 22:21:26
Autor: fabian
live_evil wrote:
fabian pisze:
Zbylut wrote:
kml napisal(a):

[...]

Lub zastosować pojemnik próżniowy.

Fabian.

Data: 2009-09-02 13:46:56
Autor: Saurus
On 2 Wrz, 22:21, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:
live_evil wrote:

> Zawsze można azotem albo co2 wypełnić :-)

Lub zastosować pojemnik próżniowy.

A jakby tak wrzucić takie osuszaj±ce torebeczki jak s± w pudełkach z
butami?
Albo nasypać ryżu, jak do solniczki ;-)

Data: 2009-09-02 23:41:00
Autor: Coaster
live_evil wrote:
fabian pisze:
[...]

Oj, spalo sie spalo - nie ryzu a soli ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-09-02 15:13:56
Autor: Saurus
On 2 Wrz, 23:41, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Saurus wrote:
> Albo nasypać ryżu, jak do solniczki ;-)

Oj, spalo sie spalo - nie ryzu a soli ;-)

Soli do roweru? Cóż, co kto lubi ;-)

Data: 2009-09-03 08:53:41
Autor: Coaster
Saurus wrote:
Albo nasypać ryżu, jak do solniczki ;-)
Oj, spalo sie spalo - nie ryzu a soli ;-)

Soli do roweru? Cóż, co kto lubi ;-)

Jak lubisz to mozesz nasypac tez i pieprzu ;-) A ryz wsypujesz do solniczki po to, zeby zapobiegac jej zbrylaniu, ktore to zbrylanie jest efektem wlasnie tego, ze sol jako higroskopijana pochlania wilgoc z otoczenia, przez co je osusza ;-)

Tak wiec jak postawiasz przy zawinietym/zakutanym rowerze miske albo papierowa torbe z sola (niekoniecznie kuchenna) to chronisz swoj rower przed wilgocia :-P

http://tinyurl.com/mf7cw3
http://www.stopwilgoci.pl/artykuly/jak-dziala-pochlaniacz-wilgoci.html

Data: 2009-09-03 03:01:32
Autor: Saurus
On 3 Wrz, 08:53, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
[...]

A my¶lisz, że dlaczego napisałem akurat o sypaniu ryżu do solniczki -
dziwny jestem i lubię go sobie tak dozować? ;-)

Tak wiec jak postawiasz przy zawinietym/zakutanym rowerze miske albo
papierowa torbe z sola (niekoniecznie kuchenna) to chronisz swoj rower
przed wilgocia :-P

Skoro kilka ziarenek ryżu chroni pełn± solniczkę to chyba jednak ryż
jest bardziej higroskopijny :P

Data: 2009-09-03 16:19:35
Autor: Coaster
Saurus wrote:
[...]

BTW, to niesamowite, jak we spolczesnym swiecie prosta sprawa moze byc dla kogos tak niejasna i tajemnicza i spowodowac bledna interpretacje ;-)

[...]

Ty chyba nie piszesz tego powaznie? :-O
Ryz nie chroni solniczki w taki sposob jak to napisales. Ryz w ogole niczego nie chroni - dziala w taki sam sposob jak metalowe kulki w puszkach z farba w spreju - sluzy jedynie do mechanicznego rozbijania/mieszania.
W puszce farby kulka przy potrzasaniu 'miesza' zgestniala farbe a w solniczce dodany do soli ryz zapobiega scalaniu sie krysztalow soli w wieksze bryly (w wyniku pochalonietej przez sol wilgoci z otoczenia) a przy potrzasaniu solniczka znajdujace sie w soli ziarenka ryzu ulatwiaja rozbicie brylek).
Rownie dobrze moglbys wsypac kulki drewniane, plastikowe czy kosciane. Ale przyjemniej wsypac ryz, ktory jest jadalny, nieprawdaz?

Data: 2009-09-03 16:50:11
Autor: Jacek B.
On Thu, 03 Sep 2009 16:19:35 +0200, Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

Ty chyba nie piszesz tego powaznie? :-O

Ryż też ma wła¶ciwo¶ci higroskopijne:  http://lmgtfy.com/?q=higroskopijno%C5%9Bc+ry%C5%BCu

J.

Data: 2009-09-03 18:39:34
Autor: Coaster
Jacek B. wrote:
On Thu, 03 Sep 2009 16:19:35 +0200, Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

Ty chyba nie piszesz tego powaznie? :-O

Ryż też ma wła¶ciwo¶ci higroskopijne: http://lmgtfy.com/?q=higroskopijno%C5%9Bc+ry%C5%BCu

Wsypany do solniczki ma "rozbic grudki soli tworzace sie przy dziurkach solniczki" - z twojego linka.  ;-)
Wsyp do solniczki szklane kulki byle by byly przynajmniej tej wielkosci co ziarenka ryzu i bedziesz mial dokladnie ten sam efekt co z ryzem. Ewentualna higroskopijnosc ryzu oraz obecnosc dzikich drozdzy na powierzchni ziaren ma tu znaczenie pomijalne. ;-) Wazna jest znaczaca roznica srednicy ziaren ryzu w stosunku do krysztalkow soli. Gdyby ziarenka byly tak male jak krysztalki soli to ryz by nic nie pomogl w rozwazanej kwestii.

Data: 2009-09-03 16:52:37
Autor: Tomasz Minkiewicz
> [...]

Rownie dobrze moglbys wsypac kulki drewniane, plastikowe czy kosciane.

Nie równie dobrze, tylko lepiej. Ryż jest miękki i lekki, więc do
rozbijania grudek soli kiepsko siÄ™ nadaje.
Jesteś całkiem pewien, że to jednak nie chodzi o higroskopijność?
Gdyby rzeczywiście chodziło o mechaniczne rozbijanie soli, spodziewałbym
się zastosowania, bo ja wiem? może np. grochu (jeśli już chcemy
pozostać przy spożywczych, bo skuteczność zwykłych małych kamyczków
byłaby jeszcze dużo lepsza). Raz, że lepiej rozbije, dwa, że był od
zawsze dostępny, a ryż to niedawny przybysz.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-03 19:05:27
Autor: Coaster
Tomasz Minkiewicz wrote:
[...]

Nie rĂłwnie dobrze, tylko lepiej.

Szklane podalem tylko przykladowo - nie zalecam nikomu uzywania szklanych kulek w domowej solniczce - moglo by sie to skonczyc nieprzyjemnym chrzestem...

Ryż jest miękki i lekki, więc do
rozbijania grudek soli kiepsko siÄ™ nadaje.
Jesteś całkiem pewien, że to jednak nie chodzi o higroskopijność?

Higroskopijnosc soli jest nieporownanie wieksza od ryzu. To sol zabierala by wilgoc z ryzu, nie odwrotnie. W roznym stopniu, rozne materialy sa higroskopijne np. bawelna, tektura. Ale sole moga pochlanac tyle wilgoci z otoczenia, ze przechodza do roztworu - dzieki tej wlasciwisci stosuje sie je jako osuszacze.

[...]

Podejrzewam, ze ryz zostal wybrany tez ze wzgledow estetycznych jest jasny - byc moze komus przeszkadzalo by w przezroczystej solniczce widziec bezowe ziarna grochu, gorczycy czy tez brazowe i czerwone soczewicy.

Data: 2009-09-03 05:52:31
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Nie stawiaj roweru na balkonie...
kupic rame z tytanu ktory ponoc nie koroduje!
I srubki!
I akcesoria!

Data: 2009-09-02 23:00:20
Autor: Coaster
live_evil wrote:
fabian pisze:
Zbylut wrote:
kml napisal(a):

[...]

Jeszcze Ci malo azotu w powietrzu? :-)

Data: 2009-09-02 22:46:51
Autor: Coaster
Zbylut wrote:
kml napisal(a):

[...]

Z powodu wilgoci w powietrzu. Brak wentlacji potrafi 'dzialac cuda'.

Data: 2009-09-02 17:58:29
Autor: Bartosz
Nie stawiaj roweru na balkonie...

Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomo¶ci news:h7m49n$oam$1inews.gazeta.pl...
[...]

a pokrowiec np. taki: http://www.decathlon.com.pl/PL/pokrowiec-ochronny-36977007/

Ja korzystam i jest OK.

Data: 2009-09-02 16:58:46
Autor: Zbylut
Bartosz napisal(a):

a pokrowiec np. taki: http://www.decathlon.com.pl/PL/pokrowiec-ochronny-36977007/

Ja korzystam i jest OK.

ze zdjęcia nie widać - ten pokrowiec jest szczelny? Tzn - ma zapięcie od
spodu?

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-09-02 20:03:47
Autor: Rafał Muszczynko
Zbylut <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał(a):

[...]

Kupić za kilkana¶cie zł wieszak, oczy¶cić rower i powiesić gdzie¶ w domu. Na
pewno przetrwa tam zimę w o wiele lepszym stanie niż stoj±c na balkonie.

Data: 2009-09-02 22:36:09
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Nie stawiaj roweru na balkonie...
Rafał Muszczynko bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
[...]

Ewentualnie (wyj¶cie droższe) torbę do przewożenia roweru w samolocie, tak
spakowany rower wrzucić za zasłonę czy za łóżko.

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-09-04 00:42:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Nie stawiaj roweru na balkonie...
Zbylut bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
Marek 'marcus075' Karweta zapodal(a):

Ewentualnie (wyj¶cie droższe) torbę do przewożenia roweru w samolocie, tak
spakowany rower wrzucić za zasłonę czy za łóżko.

w sumie, demontaż roweru to pomysł do przemy¶lenia - może w takiej postaci
uda mi się go gdzie¶ zaalokować.

Pewnikiem będzie to dla roweru zdrowsze niż pakowanie go na balkon.
A na wiosnę dodatkowo wszystko ładnie obejrzysz (stwierdzaj±c, że pół
roweru do wymiany się nadaje ;-) ), nasmarujesz i w ogóle.
Jeżeli masz łóżko "na poziomie", tzn.: na nogach, to spokojnie znaczn±
czę¶ć roweru pod nie wci¶niesz. My¶lę, że w wypadku mostka a-head to nawet
i cały by się udało.

Data: 2009-09-05 17:48:32
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Marek 'marcus075' Karweta napisal(a):

[...]

no wła¶nie problem w tym, że mam meble nie pozwalaj± takie numer (np
łóżko mie¶ci tylko po¶ciel). Jedyna nadzieja w jednej jedynej
bezpółkowej szafie :)

A nie wsadzisz roweru za zasłonę albo za łóżko, na przykład? Rozłóż i
pomy¶l, od razu będzie łatwiej... Będziesz łaził z kołami po
domu/mieszkaniu to gdzie¶ się miejsce na nie znajdzie. ;-))

Data: 2009-09-07 00:21:47
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Nie stawiaj roweru na balkonie...
Zbylut bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
to musi się udać :))

Póki będziesz miał rower w cało¶ci to go nigdzie nie schowasz. Rozłóż go i
dopiero.
Na szafie może?