Nie takie Wilki straszne

Data: 2015-04-26 00:08:37
Autor: Andrzej Lawa
Nie takie Wilki straszne
W dniu 25.04.2015 o 18:32, zdumiony pisze:
Zachowają się tak jak trzeba:
http://www.mmwroclaw.pl/artykul/nocne-wilki-zloza-we-wroclawiu-kwiaty-pod-pomnikiem-ofiar,3358288,art,t,id,tm.html

Ciekawe że polskie władze wolą Ukraińców choć byliśmy przez nich
mordowani, niż Rosjan, wspólnie mordowanych wraz z nami przez komunistów
(Rosjanie bardziej) ?

A, i jeszcze jedno: czyżbyś nie słyszał o oddziałach UPA i AK walczących ramię w ramię np. przy zdobyciu/wyzwoleniu Hrubieszowa?

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2015-04-25 15:38:56
Autor: Marek
Nie takie Wilki straszne
W dniu niedziela, 26 kwietnia 2015 00:08:39 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]

A, i jeszcze jedno: czyżbyś nie słyszał o oddziałach UPA i AK walczących ramię w ramię np. przy zdobyciu/wyzwoleniu Hrubieszowa?

Ty sowiecka kurwo - przestan przekrecac historie.

Od 1943 polska partyzantka zmagała się z nowym wrogiem - oddziałami Ukraińskiej Powstańczej Armii, która realizowała w praktyce ideę niepodległego państwa ukraińskiego wolnego od ludności polskiej, stosując terror wobec bezbronnej ludności cywilnej. W marcu 1943 r. nastąpiło apogeum walk, które znaczyły płonące w rejonie między Bugiem a Huczwą, polskie i ukraińskie wioski.

Wyzwolenie Hrubieszowa spod okupacji hitlerowskiej przez Armię Czerwoną, wspieraną przez realizujące zadania akcji "Burza"oddziały AK, nastąpiło 22 lipca 1944r. Ujawniły się wówczas lokalne organy władzy w postaci Delegatury Powiatowej (działającej w podczas okupacji w strukturach Polskiego Państwa Podziemnego). Po krótkotrwałym, kilkudniowym okresie współpracy, pełnię władzy politycznej i militarnej przejmowała strona radziecka i utworzony w Moskwie, a następnie zainstalowany w Chełmie, zaś po wyzwoleniu Lublina, przeniesiony tam w sierpniu 1944 r., Polski Komitet Wyzwolenia Narodowego. W ten sposób Hrubieszów wraz z powiatem znalazł się w tzw. "Polsce Lubelskiej". W związku z zaistniałą sytuacją AK przeszła do konspiracji, a po decyzji Komendanta Głównego AK gen. Leoopolda Okulickiego "Niedźwiadka" z 19 stycznia 1945 r., została rozwiązana. Jednak część jej żołnierzy nie godząc się na zaprzestanie walki stworzyła organizacje znane jako podziemie poakowskie (m.in. Ruch Oporu Armii Krajowej czy Wolność i Niezawisłość). Szefem Obwodu Hrubieszowskiego WiN liczącego ok. 150 osób był Wacław Dąbrowski "Azja". Wobec wzmożonych działań radzieckich i podporządkowanych im komunistów polskich przeciwko polskiemu i ukraińskiemu podziemiu zbrojnemu, doszło do porozumienia między AK-WiN i UPA przeciwko wspólnemu wrogowi. Efektem umowy zawartej w Rudzie Różanieckiej były wspólne polsko-ukraińskie akcje przeciwko posterunkom milicji Obywatelskiej w Warężu i Chorobrowie ( 27 maja 1945 r.) i atak na Hrubieszów nocą 27/28 maja1946 r. - rozbite zostały wówczas placówki Urzędu Bezpieczeństwa i NKWD, a z więzienia UB uwolniono 20 osób. Aktywność zbrojnego podziemia zanikła na naszym terenie w 1947 r. wskutek aresztowań, przeprowadzenia akcji "Wisła" oraz amnestii ogłoszonej w kwietniu 1947 r. Najdłużej - do maja 1952 r. - działał oddział Mieczysława Wróblewskiego "Szuma" (dowódca zginął podczas obławy UB w Gliniskach).

http://powiathrubieszow.pl/50,355,dzieje-regionu,1,wiecej.html?menu=361

Data: 2015-04-26 00:51:03
Autor: Andrzej Lawa
Nie takie Wilki straszne
W dniu 26.04.2015 o 00:38, Marek pisze:

[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Attack_on_Hrubieszów

W przypisach są podane źródła.

Ciekaw jestem czy będziesz miał dość honoru żeby odszczekać i przeprosić.

Ale na co ja liczę - gimbusiarnia twojego pokroju nie ma ani honoru, ani rozumu. Tacy jak ty są gorsi od kleszczy i podobnie jak kleszcze roznosicie zarazę.

Data: 2015-04-25 15:58:30
Autor: Marek
Nie takie Wilki straszne
W dniu niedziela, 26 kwietnia 2015 00:51:04 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]

Ale na co ja liczę - gimbusiarnia twojego pokroju nie ma ani honoru, ani rozumu. Tacy jak ty są gorsi od kleszczy i podobnie jak kleszcze roznosicie zarazę.

No to ktore zrodla podaja, ze AK nie walczyla o wolna Polske ?

Data: 2015-04-26 01:08:38
Autor: Andrzej Lawa
Nie takie Wilki straszne
W dniu 26.04.2015 o 00:58, Marek pisze:
[...]

A ktoś coś takiego twierdził?

Bo ja na pewno nie...

Data: 2015-04-30 11:13:20
Autor: Andrzej Lawa
Nie takie Wilki straszne
W dniu 26.04.2015 00:58, Marek pisze:

[ciach]

No i co, kundlu, odszczekiwać już się boisz?

Data: 2015-04-25 15:42:09
Autor: Marek
Nie takie Wilki straszne
> [...]

A, i jeszcze jedno: czyżbyś nie słyszał o oddziałach UPA i AK walczących ramię w ramię np. przy zdobyciu/wyzwoleniu Hrubieszowa?

Jak sowieci wykiwali jednych i drugich, to trzeba bylo zawrzec pakt antysowiecki.

Nie takie Wilki straszne