"Nie trawię Donalda Tuska. To cyniczny karierowicz"

Data: 2019-10-26 21:25:32
Autor: boukun
"Nie trawię Donalda Tuska. To cyniczny karierowicz"
Jadwiga Staniszkis dla WP: "Ludzie okazali wdzięczność PiS"

- Nie trawię Donalda Tuska. To cyniczny karierowicz. Nastawiony wyłącznie na osobiste korzyści, także finansowe. Powinien pozostać na marginesie polskiej polityki. Władzę PiS może wyrwać tylko młode pokolenie - mówi w swoim pierwszym wywiadzie po wyborach parlamentarnych socjolog prof. Jadwiga Staniszkis.

Michał Wróblewski: Co panią najbardziej zaskoczyło 13 października?

Prof. Jadwiga Staniszkis: Totalna obojętność ludzi na problemy demokracji w Polsce.

Mamy problemy z demokracją?

Filozofia rządzenia PiS jest taka: łączyć autorytaryzm z anarchią. Niszczenie rządów prawa.

Frekwencja na poziomie rekordowym. 8 mln ludzi głosujących na partię rządzącą. Chyba nie jest tak źle z demokracją. Ludzie nie odrzucają władzy. Przeciwnie.

Bo Polska jest krajem ludzi biednych. Mamy biedne społeczeństwo. Ludzie więc doceniają to, co PiS zrobiło, jeśli chodzi o świadczenia socjalne. A zrobiło sporo. Ludzie są wdzięczni. I chcą więcej. Ale powinni być też wrażliwi na problem z wolnością w Polsce. A nie są.

Ludzie głosowali zgodnie ze swoim ekonomicznym interesem.

W dużej części tak. Głosowali mimo tego, co PiS robi na przykład z sądami czy prokuraturą. Sądy w takim autorytarnym kraju jak Polska są postrzegane przez ludzi jako zagrożenie. Więc duża część Polaków nie widzi w upartyjnianiu sądów niczego złego. Biedni ludzie okazali wdzięczność PiS za rozdawnictwo socjalne. Obojętność ludzi na inne kwestie, właśnie jak te związane z wymiarem sprawiedliwości, jest przerażająca. To jest niezwykle niebezpieczne.

Nie chcę używać określenia "faszyzm", ale w latach 30. mieliśmy podobną sytuację. Po kryzysie ludzie wdzięczni za politykę socjalną, za poczucie pewnego bezpieczeństwa, nawet na minimalnym poziomie, stworzyli korytarz do władzy dla dyktatorów.

PiS przegrało Senat.

Senat, który nie był dotąd wykorzystywany jak instytucja negująca ustawy PiS. A Senat powinien być radykalny w traktowaniu partii rządzącej.

Koalicja Obywatelska przegrała Sejm.

Bo nie przedstawiła alternatywnego programu. Nie mówili na przykład o tym, jak poprawiać politykę socjalną choćby przez inwestycje, a nie rozdawnictwo pieniędzy, które wkrótce się skończą. Opozycja jest dziś poniżej wyzwań, które stoją przed Polską.

Grzegorz Schetyna powinien ustąpić?

Znam Grzegorza Schetynę od wielu lat. Uderza mnie wielki smutek na jego twarzy. Jest porażający. On to ma wypisane w oczach, jest całkowicie rozbity. A taki człowiek jest traktowany jako ten, który już przegrał. I się nie podniesie. W Platformie widzę wielką rezygnację. Oni już nie wierzą w zwycięstwo.

https://wiadomosci.wp.pl/jadwiga-staniszkis-dla-wp-ludzie-okazali-wdziecznosc-pis-6438925919139457a

ddd
14 godzin temu

Biedna starsza pani bajki na stare lata plecie.mam nowy dom,2 auta.dobeze zarabiamy.jestesmy po 30 i głosujemy na PiS nie dla korzyści.ta pani Staniszkis i wielu nic nie rozumie a niby socjolog.

Zawiedziony
7 godzin temu

Czytając wywód p.prof.Staniszkis z wielkim zdumieniem zobaczyłem , że
nie przeszkadza jej to , że właśnie OBECNE sądy są upartyjnione , o czym
zresztą mówił i przyznał się do tego Sławomir Neumann , a kuriozalne , codzienne
"wyroki" tej "nadzwyczajnej kasty" są przyczyną tragedii wielu ludzi i państwa.
Taką "praworządną " Polskę chce ona zachować ? Wyżej dotąd ceniłem mądrość
i uczciwość oceny p. profesor.

Data: 2019-10-26 13:29:21
Autor: Konrad Kujau
W dniu sobota, 26 października 2019 21:25:37 UTC+2 użytkownik boukun napisał:
[...]

Nu ale przeca Bolek Kłamliwy obiecał dogonienie japonii już w 10 roku
jego urzędowania.

Sądy? Kogo one obchodzą, lud widzi polsatoskie "państwo w państwie"
i gdzie patol patola patolem pogania i tyle, nad czym tu dumać?

O czym ta starowinka pierdoli? O samooczyszczeniu czy naprawie sądów?

Kurwa kurwie łba nie urwie, szarpią jakichś pomniejszych ludków
ale na samej górze bez zmian. Liczba skazanych pełowców dalej wynosi 0.

Data: 2019-10-26 22:56:41
Autor: Pisiorowy Escobar
Konrad Kujau <kujau.konrad.pl@gmail.com> napisał(-a):

Sądy? Kogo one obchodzą, lud widzi polsatoskie "państwo w państwie"
i gdzie patol patola patolem pogania i tyle, nad czym tu dumać?

te telwizyjne "państwa w państwie" to dziennikarska patologia większa niż
patologia w sądach

inaczej - w sporej części bajeczki i banialuki

ps. to zrób prawo, aby było jasne i klarowne
były na to 4 lata
komuchy z pis nic nie zrobiły

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-10-26 22:32:08
Autor: u2
W dniu 26.10.2019 o 21:25, boukun pisze:
Jadwiga Staniszkis dla WP: "Ludzie okazali wdzięczność PiS"

- Nie trawię Donalda Tuska. To cyniczny karierowicz. Nastawiony wyłącznie na osobiste korzyści, także finansowe.

eee tam, toż to typowy Kondzio Wallenrod, dla którego polskość to nienormalność:)

Data: 2019-10-26 22:54:56
Autor: Pisiorowy Escobar
"boukun" <boukun@gmail.com> napisał(-a):

[...]

u nas poszło to dalej - zenusiowi, podwójniakowi czy doldowi obcięli renty i
emerytury a ci nadal wiernie w służbie bolszewików :DDDDD

będą żreć gruz ale nie wyrzekną się swoich panów :DDD

Data: 2019-10-26 22:56:04
Autor: u2
W dniu 26.10.2019 o 22:54, Pisiorowy Escobar pisze:
u nas poszło to dalej - zenusiowi, podwójniakowi czy doldowi obcięli renty i
emerytury a ci nadal wiernie w służbie bolszewików

nie ściemniaj piździak, nie narzekam na swoich "panów":)

Data: 2019-10-27 02:48:55
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

> [...]
> emerytury a ci nadal wiernie w służbie bolszewików

nie ściemniaj piździak, nie narzekam na swoich "panów":)

no ba, dupa twoja nie narzeka :DDDD

Data: 2019-10-28 10:11:22
Autor: Runt
"Nie trawię złodziei
W dniu 2019-10-27 o 02:48, Pisiorowy Escobar pisze:
kupa u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

W dniu 26.10.2019 o 22:54, Pisiorowy Escobar pisze:
u nas poszło to dalej - zenusiowi, podwójniakowi czy doldowi obcięli renty i
emerytury a ci nadal wiernie w służbie bolszewików

u2> nie ściemniaj piździak, nie narzekam na swoich "panów":)

no ba, dupa twoja nie narzeka :DDDD

Jednak u2 to bęcwał! ;-)))
--
Runt

Data: 2019-10-28 10:48:01
Autor: Pisiorowy Escobar
"Nie trawię złodziei
Runt <runt@anakumena.org> napisał(-a):

>u2> nie ściemniaj piździak, nie narzekam na swoich "panów":)

Jednak u2 to bęcwał! ;-)))

ale wyjebany bęcwał :DDD
tacy są najlepsi :DDD

Data: 2019-10-26 23:54:05
Autor: boukun
Użytkownik "Pisiorowy Escobar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Faktycznie, ta starowinka jest pojebana... Gdzie Polska do hitlerowskich Niemiec? Tak jak w 1939 tak i dzisiaj możemy tylko z szabelką na czołgi ościennych krajów iść...

boukun

Data: 2019-10-26 23:56:34
Autor: u2
W dniu 26.10.2019 o 23:54, boukun pisze:
Faktycznie, ta starowinka jest pojebana... Gdzie Polska do hitlerowskich Niemiec? Tak jak w 1939 tak i dzisiaj możemy tylko z szabelką na czołgi ościennych krajów iść...

boukun

ajli ajlo:)

Data: 2019-10-27 07:48:53
Autor: Runt
Jadzia wraca do łask?
W dniu 2019-10-26 o 21:25, boukun pisze:
[...]

Czyżby "czerwona" Jadzia znów błagała Jarosława o POwrót do łask?

--
Runt

"Nie trawię Donalda Tuska. To cyniczny karierowicz"