Nie trzeba było długo czekać skippy

Data: 2010-11-17 20:09:26
Autor: root
Nie trzeba było długo czekać skippy
No i już wyciągają lepkie łapy po naszą kasę. A jakie finezyjne uzasadnienie?!

"Minister pracy zwraca uwagę, że środki przekazywane do OFE jeszcze przez kilka lat nie będą wykorzystywane ma wypłatę emerytur. W związku tworzone są nadmierne rezerwy, podczas gdy finanse publiczne wymagają naprawy. Według Jolanty Fedak zasadne byłoby czasowe zawieszenie przekazywania pieniędzy do OFE."

Jak myślicie, o jakich REZERWACH, mówi Fedak?

Data: 2010-11-17 21:01:54
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:ic1996$l0i$1news.onet.pl...
[...]

W Rzepie przeczytałem: #1 teza, że ma być DOBROWOLNOŚĆ WYBORU.

Dalej jest to kłamliwie rozwijane jako zamach na moje pieniądze.

No sory, jeśli naprawdę mieliby wprowadzić wolność wyboru, to ja wyjdę z OFE, Ty zostaniesz i obaj będziemy zadowoleni.

Ja nie chcę, żeby ktoś grał moją kasą na giełdzie, w szczególności ktoś kto osiąga tak marne wyniki za tak dużą prowizję.
I kupuje gorące papiery od grubasa na górkach (2007 czy teraz, aż siwy dym idzie).

Pozdrawiam

Data: 2010-11-17 23:16:26
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic1cbt$i9$1news.onet.pl...
Ja nie chcę, żeby ktoś grał moją kasą na giełdzie, w szczególności ktoś kto osiąga tak marne wyniki za tak dużą prowizję.
I kupuje gorące papiery od grubasa na górkach (2007 czy teraz, aż siwy dym

Nie mówię, że to jest dobre, ale przejadanie kasy przez ramoli przy ujemnej demografii da Ci jeszcze mniejszą emeryturę niż "inwestowanie" OFE.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-11-17 23:54:32
Autor: skippy

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ce4544a$0$21010$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Rozumiem, że zarabiasz na giełdzie mniej (procentowo), niż OFE.\
Tak?

Pozdrawiam

Data: 2010-11-18 00:04:40
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic1mfh$76l$1news.onet.pl...

[...]

Chyba więcej, bo OFE z mojego punktu widzenia zarabiają na oko więcej niż -100%, a ZUS zarabia dokładnie -100%.

Data: 2010-11-18 00:10:22
Autor: skippy
Nie trzeba było długo czekać skippy
Użytkownik "Jan Werbinski"

Chyba więcej, bo OFE z mojego punktu widzenia zarabiają na oko więcej niż -100%, a ZUS zarabia dokładnie -100%.

Wiem, że tego nie policzysz i pewnie oprócz insajderów z OFE nikt tego nie policzy.

Cofając się do jesieni 2007 OFE miało określone zaangażowanie kwotowo w akcje.

Pytanie zasadnicze brzmi - jeśli od obecnych aktywów odjąć wpływy do OFE od tamtego momentu do dziś, to ile byśmy otrzymali w wyniku?

Myślisz, ze więcej?

Data: 2010-11-18 00:17:00
Autor: skippy
Nie trzeba było długo czekać skippy

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic1nd7$9v1$1news.onet.pl...
Użytkownik "Jan Werbinski"

[...]

Ja wstępnie i szacunkowo oceniam, że na tamtej kasie na dziś mamy dobrze w plecy.

WIG20 był wtedy 3600, teraz jest 2700.
Było tu milion postów z których wynika, iż fundy PODĄŻAJĄCE za indeksem to egzotyka.
OFE jest wyjatkowe?
No nie bardzo.

Więc na czym niby ma polegać ten rarytas???

Data: 2010-11-18 00:47:16
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic1npl$b47$1news.onet.pl...

[...]

Oni nie inwestują od 2007. W sumie przez cały ten okres są prawdopodobnie do przodu, bo jednak od 10 lat jest trend wzrostowy i zwykłe B&H się sprawdza.
Ty proponujesz do oceny wziąć okres od górki, ale dobrze wiesz że oni nie mogą jak my sobie wyskoczyć z rynku w 5 minut bez zwalenia kursów.

Dla porównania kasa, która trafiła w tym czasie do ZUS została przejedzona W CAŁOŚCI. To czy coś dostaniemy z ZUS na nasze emerytury jest mniej prawdopodobne, niż to że dostaniemy emerytury wprost z podatków za kilkadziesiąt lat, kiedy ZUS będzie historią.

Zatem pytanie brzmi czy OFE inwestujące gorzej od małpy strategią B&H są lepsze czy gorsze od wkrótce będącego historią ZUS? Otóż moim zdaniem OFE są lepsze z tego czystego powodu, że coś tam jednak po prowizjach i wynagrodzeniach zostaje zaoszczędzone, a w ZUSie wszystko zostaje przejedzone natychmiast. W dodatku ZUS na pewno zbankrutuje, a z OFE jak kolejne rządy nie porozdają to może coś zostać na przyszłość (w co wątpię). Osobiście uważam, że to wszystko się zawali, a za xx lat wszyscy po równo dostaniemy zapomogi i darmową zupę w przytułku niezależnie od płaconych składek i lat pracy.

Data: 2010-11-18 00:51:09
Autor: skippy
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ce46994$0$22802
\
[...]

Mnie tu akurat nie interesuje od kiedy inwestują, jaka techniką itp i czy muszą wychodzic z papierów miesiąc, czy 100 lat.

Prosta kwestia.
Aktywa na górce 2007  i aktywa na dzis minus wpływy od 2007.

Pozdrawiam

PS rozumiem, ze zlewasz te 100zł miesięcznie co im płacisz.
Ale skoro tak tego bronisz, to wpłacałbyś więcej, gdybys tylko miał mozliwość?

:))))))

Data: 2010-11-18 00:56:12
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic1ppm$hfm$1news.onet.pl...
[...]

A czemu nie zapytasz o aktywa w marcu 2009 i dzisiaj? :-)
"Pytania są tendencyjne!"

Pozdrawiam

PS rozumiem, ze zlewasz te 100zł miesięcznie co im płacisz.
Ale skoro tak tego bronisz, to wpłacałbyś więcej, gdybys tylko miał mozliwość?

Gdybym miał możliwość, to za obniżenie podatków zrezygnowałbym z większości "dobrodziejstw" dawanych mi przez państwo wraz z opieką medyczną, autostradami, edukacją i emeryturą.

Data: 2010-11-18 06:24:51
Autor: skippy
Nie trzeba było długo czekać skippy
Użytkownik "Jan Werbinski"

A czemu nie zapytasz o aktywa w marcu 2009 i dzisiaj? :-)
"Pytania są tendencyjne!"

o aktywa 2007-9 też zapytam, ale za jakiś czas:)

Data: 2010-11-18 08:33:17
Autor: Emeryt

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ce46994$0$22802$65785112news.neostrada.pl...

Dla porównania kasa, która trafiła w tym czasie do ZUS została przejedzona

NIEPRAWDA. Budżet który finansuje OFE przekazuje kase za pośrednictwem ZUS. Coroczna kasa z budżetu za pośrednictwem ZUS jest przekazywana do OFE. ZUS jej nie przejada.

W dodatku ZUS na pewno zbankrutuje

BREDNIE. ZUS jest ostatnią instytucją która mogłaby zbankrutować, bez wzgledu na wysokość inflacji. Przykład: Balcerowicz, jego plan i inflacja w 1990 i 1991 roku rzędu 1000%. Jakoś ZUS wtedy nie zbankrutował, bo zawsze zbiera składki z uwzględnieniem inflacji. Co najwyżej to nie zwaloryzowane konta spowodują zmiejszenie emerytur (przede wszystkim tych nowo przyznawanych).

pozdr

Data: 2010-11-18 23:34:44
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Emeryt" <wiewro@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ic2ku0$m3j$1news.onet.pl...

[...]

Mówię o tej części składki ZUS, która idzie do emerytów, a nie do OFE. Pierwszy filar w odróżnieniu od drugiego.

W dodatku ZUS na pewno zbankrutuje

BREDNIE. ZUS jest ostatnią instytucją która mogłaby zbankrutować, bez wzgledu na wysokość inflacji. Przykład: Balcerowicz, jego plan i inflacja w

Tak samo OFE. Ma podobne gwarancje SP.

[...]

Każdy kto liznął odrobinę demografii wie, że obecnie czterech zapieprza na jednego nieroba, a za kilkadziesią lat jeden emeryt będzie na utrzymaniu 1-2 pracujących o ile ci nie spieprzą za granicę na zmywak.

Data: 2010-11-19 08:23:49
Autor: Emeryt

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ce5aa1b$0$22795$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Każdy kto liznął odrobine demografi wie że od 2000 r przyrost naturalny był około 0%, a począwszy od 2005 r jest dodatni i rośnie coraz szybciej. Zamiast powtarzać nieprawde, lepiej abyś włączył się do kampani na rzecz budowy przedszkoli, bo nie ma już miasta w Polsce gdzie do przedszkola dziecko trafi bez większych problemów, a jest wiele gdzie do przedszkoli trafia poniżej 50% dzieci. O wiele  łatwiej gadać o trudnej sytuacji demograficznej (bo to nic nie kosztuje), niż o budowie przedszkoli, a w bliskiej perspektywie o rozbudowie szkół (już obecnie w  wielu miastach wracają pierwsze klasy a,b,c,d i po 30 dzieci w każdej klasie). To jest klucz do tego aby w przyszłości emerytury były przyzwoite, a nie gadanie o trudnej sytuacji demograficznej (zwłaszcza że to nieprawda - prawdą jest trudna sytuacja młodych matek, brak żłobków i przedszkoli i wiążąca sie z tym możliwość utraty pracy).

pozdr

Data: 2010-11-19 10:08:10
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Emeryt" <wiewro@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ic58oo$ar1$1news.onet.pl...

[...]

Chwilowe odchylenie nie mające wpływu.

2008
http://www.prostatystyka.pl/statystyki/przyrost-naturalny-w-polsce.html
35 tys przyrostu na czysto a ile wyjechało na emigrację?

W dodatku społeczeństwo się starzeje, co wkrótce zmniejszy przyrost na MOCNO UJEMNY. Aby był dodatni musiało by być 2,5 dzieciaka na kobietę, a nie 1,5.
http://www.geografia.vel.pl/map/photos/photo12.html

Tak więc troszkę się mijasz z prawdą. :-)

[...]

Jeżeli jest zapotrzebowanie (popyt), to powinna się pojawić podaż. Dlaczego się nie pojawia? Dlaczego założenie prywatnego przedszkola jest tak trudne? A może nie jest trudne? Zakonnicom się opłaca prowadzić prywatne przedszkola, mają kilku chętnych na jedno miejsce i zarabiają na tym realne pieniądze.

Mam nadzieję, że nie będą budować przedszkoli za publiczne pieniądze, bo znowu wyjdzie tak jak z orlikami, albo fontanną w naszym mieście która kosztowała 3 miliony zł (jest warta kilkadziesiąt tys). W sytuacji gdzie rodzina ma 1,5 dzieciaka nie powinno się budować przedszkoli za państwowe, bo ilość emerytów w każdej rodzinie przekracza ilość dzieci. Wystarczy zatrudnić emerytów wewnątrz rodziny i już nie potrzeba przedszkoli. Kto chce mieć luksusy i nie zatrudniać babci do niańczenia, to niech płaci prywatnym.

Ach... zapomniałem że emeryci w wieku 45 lat nie musza pracować, bo przecież na nich pracują inni. Nawet jak za 30 lat na emeryta będzie pracować 1 lub 1,5 pracownika, to ten emeryt też nie powinien opiekować się dziećmi, bo "mu się należy".

Europa umiera. Polska też. Brak przedszkoli uniemożliwiający pracę rodzicom, nie jest przeszkodą demograficzną, bo najbardziej rozmnażają się bezrobotni.

Data: 2010-11-19 20:33:54
Autor: Zbyszek
Nie trzeba było długo czekać skippy
Dnia 19-11-2010 o 08:23:49 Emeryt <wiewro@poczta.onet.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "Jan Werbinski" <jaÂś@tralala.bez.maj.la> napisaÂł w wiadomoÂści
UÂżytkownik "Emeryt" <wiewro@poczta.onet.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
KaÂżdy kto lizn¹³ odrobinĂŞ demografii wie, Âże obecnie czterech zapieprza  na
jednego nieroba, a za kilkadziesiÂą lat jeden emeryt bĂŞdzie na utrzymaniu
1-2 pracujÂących o ile ci nie spieprzÂą za granicĂŞ na zmywak.

KaÂżdy kto lizn¹³ odrobine demografi wie Âże od 2000 r przyrost naturalny  byÂł
okoÂło 0%, a poczÂąwszy od 2005 r jest dodatni i roÂśnie coraz szybciej.
Zamiast powtarzaÌ nieprawde, lepiej abyœ w³¹czy³ siê do kampani na rzecz

http://niniwa2.cba.pl/mleczko_obywatelu.GIF

http://www.stat.gov.pl/gus/5840_646_PLK_HTML.htm

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2010-11-20 09:14:49
Autor: Emeryt
Nie trzeba było długo czekać skippy

Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości news:op.vmfnaswgokz3rlzbyszek-pc.zn...

Są ludzie którzy w Polsce z przerażeniem liczą miesiące do 2014 r. Wiedzą że emerytury przyznawane przez ZUS od 2014 r. będą przeciętnie niższe o 50% od emerytur przyznawanych obecmie. Te z OFE będą jeszcze niższe. Gdy przygotowywano reforme w 1998 r to autorzy wmawiali ludziom że sumaryczna emerytura będzie jak w Ameryce, a rzeczywistość może spowodować rewolucję, a co najmniej duże rozruchy.
To właśnie ta grupa jest zainteresowana w straszeniu społeczeństwa że emerytury muszą być tak niskie bo sytuacja demograficzna jest katastrofalna, bo ZUS zbankrutuje itd. itd.
A rzeczywistość widziana gołym okiem jest taka że żłobki i przedszkola pękają w szwach, że w szkołach jest coraz więcej klas po 30 uczniów i żadna manipulacja danymi statystycznymi tego nie zmieni, bo każdy to widzi na własne oczy, a do 2014 r coraz bliżej, coraz bliżej.

pozdr

Data: 2010-11-20 14:50:28
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Emeryt" <wiewro@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ic803t$l9r$1news.onet.pl...
A rzeczywistość widziana gołym okiem jest taka że żłobki i przedszkola pękają w szwach, że w szkołach jest coraz więcej klas po 30 uczniów i żadna

Bo jest ich mniej, to pękają.

Data: 2010-11-20 14:47:49
Autor: Jan Werbinski
Nie trzeba było długo czekać skippy
Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości news:op.vmfnaswgokz3rlzbyszek-pc.zn...
http://www.stat.gov.pl/gus/5840_646_PLK_HTML.htm

Ten wykres potwierdza to co powiedziałem. Widać ilu emerytów było w latach 70tych i ilu w wieku produkcyjnym. Teraz w XXI wieku górna część się poszerza, a dolna zawęża.

Data: 2010-11-19 20:36:51
Autor: Zbyszek
Dnia 18-11-2010 o 08:33:17 Emeryt <wiewro@poczta.onet.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "Jan Werbinski" <jaÂś@tralala.bez.maj.la> napisaÂł w wiadomoÂści

Dla porĂłwnania kasa, ktĂłra trafiÂła w tym czasie do ZUS zostaÂła  przejedzona

NIEPRAWDA. BudÂżet ktĂłry finansuje OFE przekazuje kase za poÂśrednictwem  ZUS.
Coroczna kasa z budÂżetu za poÂśrednictwem ZUS jest przekazywana do OFE.  ZUS
jej nie przejada.

Nie przejada. On ją inwestuje w obecnych emerytów.

W dodatku ZUS na pewno zbankrutuje

BREDNIE. ZUS jest ostatniÂą instytucjÂą ktĂłra mogÂłaby zbankrutowaĂŚ, bez
wzgledu na wysokoœÌ inflacji. Przyk³ad: Balcerowicz, jego plan i

a przy braku pracownikĂłw ? Trzeba będzie zrobić hiperinflacje i wmĂłwic  ludziom Ĺźe jej nie ma.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2010-11-20 14:31:07
Autor: zbyszek

http://januszjankowiak.bblog.pl/wpis,ofe;non;possumus;i;kompromis,46944.html

Data: 2010-11-21 00:08:04
Autor: totus
zbyszek wrote:

> [...]

zawsze zbiera składki z uwzględnieniem inflacji. Co najwyżej to nie
zwaloryzowane konta spowodują zmiejszenie emerytur (przede wszystkim tych

No i właśnie jesteśmy świadkami jak państwowy system emerytalno-rentowy bankrutuje. Jak każde przedsięwzięcie, które prowadzi państwo. Zbankrutowały huty, zbankrutują kopalnie, zbankrutowały stocznie, w '89 zbankrutowało całe państwo, na pewno zbankrutuje państwowa "służba zdrowia" bo w doktrynie jest, że na leczeniu nie można zarabiać. Jeszcze rozpadnie się energetyka. Szkolnictwo ciągnie flaki na kilometry. Podsłuchy idą dobrze. Politycy i urzędnicy nie umieją zarabiać pieniędzy umieją je tylko wydawać. Ciekaw jestem ile musi się nalać jeszcze w dupę podatnikom by zechcieli to zauważyć i zrozumieć. Na razie ciężarówkami wrzucane są ciężko zarobione pieniądze do pieca. Mówią, że głupota nie boli ale to chyba nie jest prawda.

Data: 2010-11-21 08:14:19
Autor: Emeryt

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ic9kcm$66k$1inews.gazeta.pl...

http://januszjankowiak.bblog.pl/wpis,ofe;non;possumus;i;kompromis,46944.html

No i właśnie to co napisał Janusz Jankowiak WYBITNY AUTORYTET i SPECJALISTA ha!ha! dokładnie odzwierciedla to co napisałem o grupie polityków którzy nie mogą spać ze strachu przed 2014 r.

Data: 2010-11-21 09:18:45
Autor: totus
Emeryt wrote:

[...]

Bardzo śmieszne. A czego ci politycy się tak bardzo boją? Popatrz na Kwaśniewskiego, Millera czy Oleksego. Stracili władze i przymierają głodem w rowie. Zamiast się tak martwić o polityków to martw się o siebie.

Data: 2010-11-21 10:22:35
Autor: skippy
Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:icakl5$hub$1inews.gazeta.pl...
Emeryt wrote:

[...]

Taaaa:) to jest dokładnie sedno wszystkiego, można nic więcej nie pisać na ten temat.

Ale totusie tu też sam zawarłeś pewną odpowiedź na te spory, że nie ma żadnej kasty pośredniczącej, tylko wyborcy i ich krzyżyk.
Z tego puktu widzenia, efektywności i skuteczności dbania o własny granek, to niewątpliwie ich sukces.
I zawsze podtrzymam swoją opinię, że wiekszość tych ludzi nie wchodzi w politykę w celu dbania o interes innych ludzi (pomjam tu ich rodzinę i znajomych), ale głównie o swój.
Co jest całkowicie naturalne, wynika z zasad ewolucji i przetrwania linii genetycznej.

Nieśmiertelne chyba już słowa "co mi tam wyborcy, skoro wódeczka się w lodóweczce mrozi" też nieźle oddają realia.

Nie narzekam, dla jasności, taki se wybrali zawód i jak widać dopasowali wybór do swoich talentów i umiejętności

Pozdrawiam

Data: 2010-11-21 11:08:17
Autor: totus

Emeryt wrote:

[...]

Nic nowego mi nie powiedziałeś. To jest mój sposób patrzenia na świat. "Każdy dba tylko o własny interes. Własne dobro i powodzenie. Każdy" Od polityka nie można się niczego innego spodziewać. Ludzie współpracują ze sobą tylko wtedy gdy uznają to za wspólnie korzystne. Umowa spisana u notariusza czy w Wersalu czy podpisana krwią działa tak długo dokąd stronom się to opłaca. Gdy jedna ze stron uzna, że na umowie traci, umowa jest zrywana. Tak działa społeczność ludzka, moim zdaniem. Każdy kto oczekuje, że polityk będzie działał bezinteresownie oczekuje jednocześnie, że polityk będzie działał inaczej niż on sam, że nie będzie człowiekiem, jak my wszyscy. I na koniec się zawiedzie. Tusk jest politykiem i teraz premierem i jak każdy zapewne przewiduje, że może stracić tę pracę i jak każdy przygotował się do tego najlepiej jak umiał. Jak ktoś jest niezadowolony z pracy Tuska czy innego polityka to może go wymienić. Tu widać jak trudno być pracodawcą. 60% w tych wyborach pokaże, że ma to w dupie, a 40% ustawi to tak by jak najwydajniej okradać pozostałych. No to narzekajmy dalej, popłatrzmy sobie w klapy nad wspólną niedolą, poszukajmy winnych tam gdzie ich nie ma. Politycy okradają nas z naszych podatków. W tym roku zrobili deficyt na 100 mld, zabrali wszystkie pieniądze i trzymają je w Szwajcarii. Jak wymienimy tych na swoich to wtedy będziemy bogaci. Rzecz jasna ci aktualni są cudzy.

Data: 2010-11-18 00:39:47
Autor: Jan Werbinski
[...]

Nie wiem. Aż strach zapytać. Mam nadzieję, że więcej.

Data: 2010-11-18 00:51:36
Autor: skippy

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ce467d3$0$22792$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jakim cudem????????????

Data: 2010-11-18 00:59:39
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic1pqh$hhp$1news.onet.pl...
Nie wiem. Aż strach zapytać. Mam nadzieję, że więcej.

Jakim cudem????????????

Na oko szacuję, że kwota aktywów wpływających ze składek jest większa niż pobrane prowizje. Nawet szacując inwestowanie w papiery o zerowej realnej stopie zwrotu jak np obligacje, to założenie powinno być słuszne do momentu kiedy roczna pobierana prowizja zrówna się z roczną składką. Będzie to za lat x, gdzie x=aktywa_narastająco / prowizja_za_zarządzanie.

Data: 2010-11-18 06:26:11
Autor: skippy
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ce46c7b$0$20987$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zapomnijmy o obligacjach, opisałem mechanizm; interesuje mnie część zainwestowana w akcje

Data: 2010-11-18 23:30:25
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic2ddt$vi1$1news.onet.pl...
[...]

Pewnie idą tak jak rynek, ale pobierają prowizję od aktywów. Zgadłem?

Data: 2010-11-18 23:44:07
Autor: skippy
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ce5a918$0$21008$65785112news.neostrada.pl...
[...]

tak, to zajebisty wynik. sorki za zawracanie dupy.

Data: 2010-11-18 23:51:33
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic4a81$uhf$1news.onet.pl...
[...]

Mechanizm nagradzania za aktywa i ograniczenia prawne nie motywują do osiągania spektakularnych wyników. Tym niemniej wolę żeby w coś inwestowali "moje" pieniądze, niż przejadali na bieżąco.

Data: 2010-11-19 00:02:50
Autor: skippy
Nie trzeba było długo czekać skippy

Użytkownik "Jan Werbinski"

Tym niemniej wolę żeby w coś inwestowali "moje" pieniądze, niż przejadali na bieżąco.

jednak nie wytrzymam:)

1) i tak sa przejadane na bieżąco (obligi)
2) nie sa inwestowane tylko na ślepo kupowane akcje (max zaangażowania na szczytach gdy grubi gonią towar)
3) za to wszystko słona prowizja

to jest chore

Płać im ile chcesz ale zgódź się, że ktoś może mieć możliwość wyjścia z OFE.
Chyba nie bronisz zakazu wolnego wyboru?

Może więc najprostsze pytanie:

Jesteś za obligo płaceniem do OFE, czy za wolnością wyboru w tym zakresie?
Nawet najprostszego wyboru: OFE vs ZUS, pozostawionego do decyzji tego czyje pieniądze idą w ten filar.

Data: 2010-11-19 00:10:48
Autor: Jan Werbinski
Nie trzeba było długo czekać skippy
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic4bb4$25j$1news.onet.pl...

Użytkownik "Jan Werbinski"

Tym niemniej wolę żeby w coś inwestowali "moje" pieniądze, niż przejadali na bieżąco.

jednak nie wytrzymam:)

1) i tak sa przejadane na bieżąco (obligi)

Gdyby oni nie kupowali, to obligacje kupiliby inni. Np zagranica itp.

2) nie sa inwestowane tylko na ślepo kupowane akcje (max zaangażowania na szczytach gdy grubi gonią towar)

Fakt, ale z uwagi na to że nasz rynek w odróżnieniu od Japonii jest w trendzie wzrostowym, to nabierają one wartości.

3) za to wszystko słona prowizja

Oczywiście. Niestety.

to jest chore

Oczywiście że jest chore.

Płać im ile chcesz ale zgódź się, że ktoś może mieć możliwość wyjścia z OFE.
Chyba nie bronisz zakazu wolnego wyboru?

Ale ja się z tym całkowicie zgadzam. Chciałbym wyjść z OFE, a jeszcze bardziej wyjść z ZUS.

Może więc najprostsze pytanie:

Jesteś za obligo płaceniem do OFE, czy za wolnością wyboru w tym zakresie?

Za wolnością.

Nawet najprostszego wyboru: OFE vs ZUS, pozostawionego do decyzji tego czyje pieniądze idą w ten filar.

Jestem za! Wybieram OFE jako mniejsze zło.

Jednak zauważ, że oni szykują coś innego: zawłaszczenie kasy będącej na OFE. Tymczasem poprzez "chwilowe" wstrzymanie wpłat na dwa lata. To będzie stopa w drzwiach, za którą pójdzie zagarnięcie kasy z OFE, kiedy to już ucichnie. Za 10 lat OFE będzie historią, a kasa przepuszczona na cele "ważne społecznie", czyli obietnice wyborcze albo rozdana nierobom (czterdziestoletnim emerytom).

Tu nie mamy sytuacji wyboru, tylko zwykłą kradzież odkładanej przez 10 lat kasy.

Data: 2010-11-19 23:06:59
Autor: Mroziu
On 2010-11-19 00:10, Jan Werbinski wrote:

[...]

Owszem, będzie tak jak mówisz - Vincentowi po dokładnym przeliczeniu rachuneczków za 2010 rok wyszło, że nie ma najmniejszej szansy na nieprzekroczenie 55% w roku wyborczym, więc szukają ratunku. Dziura będzie ogromna, tak duża, że żadne małe podnoszenie podatków nie wystarczy. Trzeba by było podnieść PIT (ludzie zauważą) albo składki ZUS (ludzie zauważą), obciąć przywileje (ludzie zauważa). Ale można też nie wpłacać, kasy do OFE (przecież nikt nie lubi OFE, kila jednostek zauważy, ale reszta będzie szczęśliwa). I oto jest plan - ratunkowy.

Samo, zabranie kasy z OFE - oprócz tego, ze jest już tam jej sporo mniej niż realnie było wpłacone, więc to już jest duża strata - nie jest może jakiś dramatem, ale pytanie na co miała by zostać zużyta. Są 2 opcje:
- doraĹşnie pilne potrzeby (wyborcze)
- zmniejszenie długu i inwestycje

Oczywiście każdy odpowiedzialny polityk wybierze opcję 1 ;)

Ciekawe natomiast jest jak komuś mogło wyjść, że ta reforma się kiedyś zabalansuje. Jeżeli prawdą jest, ze "eksperci" mówili, że dopłacać do tematu trzeba będzie tylko przez 7lat i zaczniemy być na plusie, to co się takiego stało, ze wyniki w tym roku po 11 latach po wejściu reformy wynosi 40mld zł (na minusie). To musiał być wielki ekspert ;)

Mroziu

Data: 2010-11-19 23:16:11
Autor: skippy
Użytkownik "Mroziu" <mroziu@hot.pl> napisał w wiadomości news:4ce6f51e$1news.home.net.pl...

co się takiego stało, ze wyniki w tym roku po 11 latach po wejściu reformy wynosi 40mld zł (na minusie)...

Co jest 40mld na minusie?

Pozdrawiam

Data: 2010-11-20 11:57:44
Autor: Mroziu
On 2010-11-19 23:16, skippy wrote:

co się takiego stało, ze wyniki w tym roku po 11 latach po wejściu
reformy wynosi 40mld zł (na minusie)...

Co jest 40mld na minusie?

Kasa co wypływa do ZUS od pracowników i pracodawców - minus kasa do OFE - minus to co trzeba wypłacić w danym roku i mamy 40mld deficytu co rok.

Mroziu

Data: 2010-11-18 00:23:03
Autor: skippy
Nie trzeba było długo czekać skippy
Użytkownik "Jan Werbinski"
Chyba więcej, bo OFE z mojego punktu widzenia zarabiają na oko więcej niż -100%, a ZUS zarabia dokładnie -100%.

Poza tym przyjmujesz tu założenie, że żadne OFE nie padnie.
zakładasz jakiś tam zysk (de facto wątpliwy wg mojego poprzedniego posta) do ryzyka.

A jak ja nie chcę go podejmować?
Dlaczego nie moge wybrać?
Dlaczego wszyscy lepiej ode mnie wiedzą, co jest dla mnie dobre?

Data: 2010-11-18 00:49:45
Autor: Jan Werbinski
Nie trzeba było długo czekać skippy
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic1o50$c8d$1news.onet.pl...
Użytkownik "Jan Werbinski"
[...]

Po prostu zakładam, że pad ZUS jest pewniejszy od bankructwa OFE.

A jak ja nie chcę go podejmować?
Dlaczego nie moge wybrać?
Dlaczego wszyscy lepiej ode mnie wiedzą, co jest dla mnie dobre?

Ja też nie chcę, ale co ja mogę?
Przynajmniej nie głosuję na złodziei uważanych przez niektórych za mniejsze zło. Nie wybieram pomiędzy socjalistą prawicowym, a socjalistą pseudoliberalnym. Nie będą sobie podcierać dup moim głosem.

Data: 2010-11-18 00:53:20
Autor: skippy

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ce46a29$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czyli zakładasz, że prywatna firma przetrwa państwo, w którym jest umocowana.
Co więcej, ze będzie po upadku tegoż państwa nadal dbała o jego poprzednich obywateli, gdy to padło.

Powstrzymam się.

Pozdrawiam:)

Data: 2010-11-18 01:04:10
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic1ptp$hsg$1news.onet.pl...

[...]

Majątek tej firmy może przetrwać. Np nieruchomości przetrwały poprzednie wersje RP, a nawet zmianę państwa z Raichu na PRL.

Co więcej, ze będzie po upadku tegoż państwa nadal dbała o jego poprzednich obywateli, gdy to padło.

Jeżeli będzie musiała, lub będzie miała w tym interes. Np PZU po zmianie ustroju dalej ubezpiecza, bo mu się to opłaca. Można założyć, że gdyby za 100 lat istniało OFE na obecnych zasadach, to dalej by im się opłacało pobierać składki i dawać emerytury.
Na dzień dzisiejszy mamy firmy działające dłużej niż najnowszy ustrój państwa trwający od 20 lat.

Data: 2010-11-18 06:29:48
Autor: skippy

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ce46d8a$0$20998$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ciekawe jak przetrwa majątek w postaci akcji.

[...]

Sory ale to już brednie.
PZU dalej ubezpiecza (pewnie wypłaca odszkodowania ze składek przedwojennych).
Wedel dalej produkuje czekolade.

Tu juz tak pojechałeś, ze kończę dyskusję na ten temat:)

Data: 2010-11-18 23:32:33
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic2dkl$vvn$1news.onet.pl...

[...]

O ile nie nastąpi uwłaszczenie, to być może przetrwa. Zauważ, że wielkie korporacje są ponadnarodowe. Zakładam analogię.

[...]

Masz jakiś dowód że nie wypłacił odszkodowania na podstawie zmiany ustroju?

Wedel dalej produkuje czekolade.

Tu juz tak pojechałeś, ze kończę dyskusję na ten temat:)

Nie ma sprawy.

Data: 2010-11-17 23:37:43
Autor: Mroziu
On 2010-11-17 20:09, root wrote:
No i już wyciągają lepkie łapy po naszą kasę. A jakie finezyjne
uzasadnienie?!

Już nie naszą. Sąd Najwyższy uznał, że składki nie należą do ubezpieczonego, ale do Państwa. Był dość głośny proces w tej sprawie w 2008 albo 2009 roku.

A co do samego OFE, to w jego aktualnej konstrukcji najlepsze co dla nas teraz może spotkać w kontekście OFE jest jego likwidacja. Podstawowym zagrożeniem jest to, że 60-80% portfela stanowią obligacje gwarantowane przez nasze Państwo. Jeżeli, któremuś z polityków przyjdzie do głowy zmniejszenie naszego zadłużenia poprzez dodrukowanie świeżych złotówek, to z całej kasy pozostałej w OFE emerytom zostanie na 2 paczki zapałek po 40 latach zbierania (realnie). A to że w ciągu następnych 30 lat taka sytuacja wystąpi co najmniej raz jest prawie pewne. Nie wiem jak dużo musiało by się zmienić w konstrukcji OFE aby zaistniały przesłanki do jego utrzymania.

Uważam także, że jakiekolwiek emerytury (aczkolwiek, żeby była jasność, ja nie liczę, że dostanę cokolwiek na starość) będą zależne od tego jaką zdolność wytwórczą nasze firmy i obywatele będą mieli za 30-40lat (bo tak naprawdę tylko z ich podatków będziemy mogli otrzymać realne pieniądze w przyszłości) to zdecydowanie lepiej dzisiaj inwestować w naukę i infrastrukturę oraz przyrost naturalny niż zasilać konta w OFE. Bo tylko wysokie PKB w przyszłości może zapewnić minimalną ilość kasy dla emerytów za 30-40 lat.

Inną sprawą jest to, co politycy zrobią z "nadwyżką". Na 99,99% zostanie ona przeżarta tu i teraz, a na inwestycje nie starczy, ale to już chyba temat na inną opowieść.

Mroziu

Data: 2010-11-17 23:49:42
Autor: skippy
Użytkownik "Mroziu" <mroziu@hot.pl> napisał w wiadomości news:4ce45954$1news.home.net.pl...

[...]

Opisywałem ten wałek.
Moja kasa idzie do OFE.
Za nią OFE bierze ode mnie obligi, kasa wraca do mnie
Za jakiś czas muszę te obligi wykupić odpowiednio drożej, ale to niby nadal moja kasa tylko znowu na koncie OFE.

W sumie jak to prześledzić, niby nic z systemu nie ubywa; obieg zamknięty

Gdzie to ma ręce i nogi?
No więc ubywa.

Za to ciagłe przekładanie z kieszeni do kieszeni tej samej kasy, OFE  BIERZE PROWIZJE i pasie sie po drodze milion pasozytów rozdzerających na GL szaty za OFE:)))

Przecież to chore.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-18 17:54:14
Autor: root

Użytkownik "skippy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ic1m6f$686$1@news.onet.pl...

[...]

Nie do końca skippy. Wartość OFE nawet takiego co kupuje tylko obligi, realnie wzrasta. To nie TY będziesz wykupywał te obligi tylko twoje dzieci. To oznacza, że emeryt będzie i tak płacony z PRZYSZŁYCH zysków gospodarki jako całości. O ile ta wzrośnie (a pewnie wzrośnie), to Twoja emerytura teoretycznie też będzie wyższa. Cała ekonomia napędzana jest kredytem. Napisałem "teoretycznie" bo nie uwzględniam przypadków losowych, które mogą wystąpić i które rozwieją cały ten kredytowy miraż.
Tak w ogóle to wydaje mi się, że nie można budować państwa, rozpierdalając w perzynę całe prawodawstwo co 10 lat. To zwykła dziecinada i brak odpowiedzialności ze strony rządzących. Cała reforma związana z OFE miała na celu wydzielenie małej części składek płaconych do ZUS na TWoje indywidualne konto. Po głośnym procesie o którym pisze Mroziu, SN orzekł, że to to Twoje indywidualne konto, nie jest Twoje. Czy w ten sposób buduje się państwom do którego obywatel ma mieć zaufanie i które szanuje?! Ile trzeba mieć w sobie bezszczelności, żeby namawiać w takich warunkach ludzi do myślenia o przyszłości w perspektywie 30 lat, jeśli nie mogli wytrzymać nawet 10.
Możemy się spierać o prowizje czy efektywność OFE ale ten wątek dotyczy czegoś znacznie głębszego. To problem lojalności władzy wobec własnego społeczeństwa.

Data: 2010-11-18 19:15:17
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:ic3lnl$i9f$1news.onet.pl...

...Po głośnym procesie o którym pisze Mroziu, SN orzekł, że to to Twoje indywidualne konto, nie jest Twoje...

To inna kwestia, równie skandaliczna jeśli nie bardziej.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-18 20:21:32
Autor: root

Użytkownik "skippy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ic3qfv$3tk$1@news.onet.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Wiesz skippy, nie chodzi o piprzone OFE o te parę złotych które tam uskładałem. I tak niewiele się po tym spodziewałem. Chodzi mi o zasadę: jeśli ja mam być lojalny wobec państwa to ono musi też być lojalne wobec mnie. W tym kontekscie nie mogę zdzierżyć tych słów Fedak, które przytoczyłem wcześniej. To tak jakby ktoś wziął mój porfel do ręki i stwierdził, że jest dość gruby więc pewnie mam za duże rezerwy, których nie potrzebuję a potem mi je zabiera twierdząc na odchodne, że to dla mojego dobra.
Ta kobieta uwłacza całemu społeczeństwu traktując nas jak neandertali.

pozdawiam

Data: 2010-11-18 20:35:42
Autor: marfi
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:ic3ubr$ita$1news.onet.pl...
[...]

  Nie będe przeklinał jakby należało zrobic a po prostu się z Toba zgodzę...

--
Amen

Data: 2010-11-18 21:07:46
Autor: skippy
Nie trzeba było długo czekać skippy
OK ja kończę, jak widać większość jest za OFE.
Dla mnie to kompletnie chory mechanizm, dziura transferowa naszej kasy w kosmos.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-19 22:37:15
Autor: marfi
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic412u$te2$1news.onet.pl...
OK ja kończę, jak widać większość jest za OFE.
Dla mnie to kompletnie chory mechanizm, dziura transferowa naszej kasy w kosmos.

  Zgadza się, Waszej kasy.

--
marfi

Data: 2010-11-19 23:11:04
Autor: marfi
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic6ro9$tmm$1news.onet.pl...

[...]

  Mylisz się... szukaj innego rozwiązania :)

--
marfi

Data: 2010-11-19 23:17:42
Autor: skippy
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:4ce6f5fa$0$22796$65785112news.neostrada.pl...
[...]

rencista, emeryt, bezrobotny, działka gosp na Litwie, może jesteś za granicą?
ale ważne, że nie krusowiec jeden

;)))

Data: 2010-11-19 23:21:00
Autor: Endriu
Nie trzeba było długo czekać skippy
rencista, emeryt, bezrobotny, działka gosp na Litwie, może jesteś za granicą?
ale ważne, że nie krusowiec jeden

Pewnie żołdak jakiś poza ZUS-em....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-19 23:29:39
Autor: skippy
Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości news:ic6t8h$fdt$1usenet.news.interia.pl...
rencista, emeryt, bezrobotny, działka gosp na Litwie, może jesteś za granicą?
ale ważne, że nie krusowiec jeden

Pewnie żołdak jakiś poza ZUS-em....

żołdaka wykluczam, ale nie wyjaśnię dlaczego żeby  nikogo nie urazić

poza tym jakim cudem żołdak nie płaci ZUS?
inna sprawa, ze nie ze swojej pracy ale z moich podatków - tylko w tym przypadku + policja i parę innych takich to ok

Pozdrawiam

Data: 2010-11-19 23:36:04
Autor: Endriu
Nie trzeba było długo czekać skippy
poza tym jakim cudem żołdak nie płaci ZUS?
inna sprawa, ze nie ze swojej pracy ale z moich podatków - tylko w tym przypadku + policja i parę innych takich to ok

Nie chodzi mi o wojsko, tylko o te właśnsie "parę innych".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-20 09:35:08
Autor: Endriu
[...]

Marfi cyniczna kreaturo przyznaj się komu i na jakim etacie to od zeszłego dziesięciolecia...:

"[...] Niewykluczone... przetwarzaniem danych giełdowych zajmuję się od ubiegłego
tysiąclecia :) [...]".

....obrabiasz dane giełdowe nie płącąc ZUS-u , Filipiakowi z Comarchu ?.

Comarch
http://pl.wikipedia.org/wiki/Comarch#cite_note-3

"[...] Oprogramowanie dla administracji publicznej [...]".

Janusz Filipiak
http://www.asycieniasy.pl/index.php?id=793&glos=0&osoba=793&task=view

[...]
Janusz Filipiak (ur. 3 sierpnia 1952 w Bydgoszczy), profesor krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej, założyciel, prezes zarządu i (wraz z małżonką) największy udziałowiec firmy informatycznej ComArch. Obecnie również prezes MKS Cracovia SSA (spółka KS Cracovia i Gminy Kraków) założonego w 1998 roku. Jego żona, Elżbieta, jest właścicielką znanej krakowskiej restauracji Wierzynek.

1972 - wstąpił do PZPR
1976 - obronił pracę magisterską
1989 - powrócił do kraju z Australii
1991 - uzyskał tytuł profesora Akademii Górniczo-Hutniczej
1994 - założył spółkę ComArch
3 maja 2004 - odznaczony przez prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski - "za wybitne zasługi dla rozwoju telekomunikacji i teleinformatyki" .
[...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-20 12:08:30
Autor: marfi
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ic6tov$3k1$1news.onet.pl...
[...]

  ???

poza tym jakim cudem żołdak nie płaci ZUS?

  Skippy, czy ja gdziekolwiek nawiązywałem do ZUS? Mowa była o  OFE.

Sam użyłeś określenia "naszej kasy" odnośnie OFE:

Data: 2010-11-20 15:02:17
Autor: skippy

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:4ce7ac30$0$20998$65785112news.neostrada.pl...
[...]

nasze w sensie ogólnym
ok nieistotne

Podzrawiam

Data: 2010-11-19 22:49:13
Autor: Mroziu
On 2010-11-18 21:07, skippy wrote:
OK ja kończę, jak widać większość jest za OFE.
Dla mnie to kompletnie chory mechanizm, dziura transferowa naszej kasy w
kosmos.

Szczerze, mówiąc też tego nie rozumiem ;)

Po pierwsze, fenomenem jest że w OFE jesteśmy jednocześnie wierzycielem oraz dłużnikiem (bo to nie jest dług Państwa tylko nas wszystkich). Ba, co lepsze sami sobie wypłacamy odsetki, bo przecież obligacje są oprocentowane, a będąc dłużnikiem to my je płacimy (owszem jest to zawoalowane, ale tak naprawdę, to każdy z nas płaci te odsetki). Na chwilę obecną co roku od 150mld zł dopłacamy sobie jakieś 8-9mld odsetek rocznie ;)

A OFE mówi, zarabiamy :D

Po drugie, po co mrozić kasę na 30lat płacąc sobie samemu odsetki, jak aktualnie można za nią coś realnego wybudować (puki jest coś warta) - autostrady, mosty, koleje, elektrownie i inną infrastrukturę, która przyciągnie do nas inwestorów, którzy będą chcieli nam i naszym dzieciom dać pracę, co pozwoli w przyszłości wypłacić cokolwiek emerytom (w realnych wartościach)

Po trzecie, gdyby:
- kasa w OFE była dziedziczona
- można było ją wypłacić po przejściu na emeryturę jednorazowo
- kasa w OFE była by moja
- wszyscy podlegali by temu systemowi
- gdyby OFE czerpało kasę z wypracowanych zysków, a nie po prostu od składek i "za zrządzanie",

to można by było się nad sensem OFE zastanawiać, ale po tym co przez 11 lat z tej reformy zrobiły poszczególne rządy jest to po prostu bubel do wyrzucenia do kosza.

A co do umowy społecznej, to ona była deptana od samego początku tej reformy. Nie włącznie wszystkich grup społecznych, a raczej wyłączenie z niej niektórych grup rozwaliło ją już w okolicach 2002 roku. Teraz to już tylko agonia.

Mroziu

Data: 2010-11-18 23:53:33
Autor: Jan Werbinski
[...]

Nie można? No to siadaj i patrz teraz...