Nie tylko komuna [Wojskowy zamach stanu Maj 1926]

Data: 2019-06-24 08:23:33
Autor: A. Filip
Nie tylko komuna [Wojskowy zamach stanu Maj 1926]
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
https://www.rp.pl/Historia/190519867-PSL-chce-bronic-honoru-Wincentego-Witosa.html

"12 maja 1926 roku marszałek Józef Piłsudski dokonał przewrotu
majowego, obalając rząd Wincentego Witosa. Rozpoczęła się epoka
sanacji, która dla legendy ruchu ludowego miała przykre konsekwencje.
W styczniu 1932 roku Witos, wraz z dziewięcioma innymi przywódcami
opozycyjnego Centrolewu, został skazany w pokazowym procesie brzeskim
z powodu rzekomego przygotowywania zamachu stanu. Zdaniem PSL ten
wyrok nie powinien nigdy zapaść. Dlatego w 93. rocznicę zamachu
majowego prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz i honorowy prezes, były
marszałek Sejmu Józef Zych, występują do rzecznika praw obywatelskich
o kasację wyroku wydanego na Witosa

Przypomina, że przed procesem polityków osadzono w twierdzy brzeskiej,
gdzie byli bici i zastraszani. A akcję aresztowania przeprowadzono na
wyraźne polecenie Józefa Piłsudskiego."

Choc w sumie, Piłsudski to socjalista przeciez :-P

J.

Zamach Majowy (1926) się nie przedawnił?
Ktoś winny jeszcze żyje?

Tak jak napisałeś to twój post nadaje się na news:pl.soc.polityka a nie
news:pl.soc.prawo --
A. Filip

Data: 2019-06-24 11:27:18
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+dzj97r542f-j6o1@wp.eu...
[...]

Ja nie o zamachu, tylko o pokazowym procesie i traktowaniu podejrzanych.

J.

Data: 2019-06-25 07:43:14
Autor: ń
Nie tylko komuna [Wojskowy zamach stanu Maj 1926]
Jakie społeczne poparcie miał wówczas W. Witos?
Podobne, jak Marchlewski?

Data: 2019-06-25 13:34:06
Autor: J.F.
Użytkownik "ń"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qesc9k$i2q$2@node1.news.atman.pl...
Jakie społeczne poparcie miał wówczas W. Witos?
Podobne, jak Marchlewski?

Dosc spore, skoro zostal premierem w demokratycznych wyborach.
Zreszta zasłużona postac.

No i ... czy działania Piłsudskiego nie mowią, ze mial duze poparcie ?

J.

Data: 2019-06-25 13:45:56
Autor: ń
Nie tylko komuna [Wojskowy zamach stanu Maj 1926]
Tamte co wybrali Adolfa H. to nie były demokratyczne?
A obecne władze Krymu?
Poza tym premiera to wybiera Sejm, nie naród.
O, dajmy na to taki Pawlak Waldemar w noc czerwcową.
Zasłużona postać?
"To znaczy czy ja mogę...".
Sejmokracja i demokracja to nie to samo.

-- -- -
Dosc spore, skoro zostal premierem w demokratycznych wyborach.

Data: 2019-06-25 13:48:55
Autor: J.F.
Użytkownik "ń"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qet1hl$6r1$1@node1.news.atman.pl...
Tamte co wybrali Adolfa H. to nie były demokratyczne?

I co - nie mial Adolf poparcia spolecznego ?

Do ~1943 mial.

A obecne władze Krymu?
Poza tym premiera to wybiera Sejm, nie naród.

A Sejm kto wybiera ?

O, dajmy na to taki Pawlak Waldemar w noc czerwcową.
Zasłużona postać?

Witos zasluzyl sie wczesniej.

Chocby sam Piłsudski mianował go premierem w 1920.

J.

Data: 2019-06-25 17:55:15
Autor: u2
W dniu 25.06.2019 o 13:45, ń pisze:
Tamte co wybrali Adolfa H. to nie były demokratyczne?

w dobie obecnych standardów Adi jako prawomocnie skazany, nie mógłby być wybrany:)

A obecne władze Krymu?

to nie jest demokracja tylko d*pokracja, zrób wybory w Puńsku, czy chcą przyłączenia do Litwy:)

--
I love love

Data: 2019-06-25 18:23:19
Autor: J.F.
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d1243e1$0$525$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 25.06.2019 o 13:45, ń pisze:
Tamte co wybrali Adolfa H. to nie były demokratyczne?

w dobie obecnych standardów Adi jako prawomocnie skazany, nie mógłby być wybrany:)

Zawsze mozna zmienic standardy :)

Albo poczekac do zatarcia.

J.

Data: 2019-06-25 18:43:59
Autor: u2
W dniu 25.06.2019 o 18:23, J.F. pisze:
[...]

pokazałem, że Adi jako prawomocnie skazany wcale nie był demokratycznie wybrany, tak jest jak prawomocnie skazany bandyta przejmuje władzę, to nie jest demokracja

--
I love love

Data: 2019-06-26 12:17:48
Autor: Trefniś
W dniu .06.2019 o 18:43 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Zdrobnienie Adolfa to Dodek.
Dbajcie o polszczyznę, póki jeszcze jej używacie!

--
Trefniś

Data: 2019-06-26 13:07:42
Autor: J.F.
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d124f4d$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zaraz zaraz.
-czy owczesne niemieckie przepisy mialy takie wykluczenie ?

-no i co z tego, ze skazany, skoro suweren go chce ?

-a wiec ... czy to demokratyczne zakazywac wybierac nawet tych prawomocnie skazanych ?

-szczegolnie, ze prawomocnie nie znaczy uczciwie

-czy to nie u nas poslowie debatowali czy tego nie wyłaczyc ... bo prawomocnie skazanym mozna być i za pomówienie ...

J.

Data: 2019-06-26 17:01:25
Autor: u2
W dniu 26.06.2019 o 13:07, J.F. pisze:
[...]

jak nie miały to nie spełniały obecnych demokratycznych standardów:)

btw jak bandyta rządzi to wprowadza bandyckie rządy, vide sąsiednia kacapia, która zabiła 96 Polaków pod Smoleńskiem, a teraz kombinuje z hansami jak znowu podzielić Bolandę między sobą, czyli iwany i hanse to typowi bandyci wprowadzający swoje bandyckie rządy:)

--
I love love

Data: 2019-06-26 17:27:53
Autor: J.F.
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d1388c1$0$531$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A przeciez niedawno linkowalem o Witosie, ktory tez zostal prawomocnie skazany.
Przez ... innego bandyte ? Ale akurat niekaranego.

Data: 2019-06-26 18:31:25
Autor: u2
W dniu 26.06.2019 o 17:27, J.F. pisze:
A przeciez niedawno linkowalem o Witosie, ktory tez zostal prawomocnie skazany.
Przez ... innego bandyte ? Ale akurat niekaranego.

mieszasz wątki, ja piszę o bandytach, którzy rządzą kacapią i robią geszefty z hansami, to nie może się dobrze skonćzyć, pamiętaj, że ciebie ostrzegałem:)

--
I love love

Data: 2019-06-26 16:58:16
Autor: u2
W dniu 26.06.2019 o 12:17, Trefniś pisze:

[...]

Dodek to Adolf Dymsza, a Hitler to Adi, takie zdrobnienie było używane w jego młodości, zwłaszcza jak mieszkał w jednym pokoju z niejakim Rudim w Wien:)

--
I love love

Data: 2019-06-25 18:50:15
Autor: A. Filip
[...]

Zawsze można wystawić do wyborów marionetkę.

--
A. Filip

Data: 2019-06-26 08:56:31
Autor: ń
Nie tylko komuna [Wojskowy zamach stanu Maj 1926]
Np. Wałęsę?
A nie był skazany?

-- -- -