"Nie udawaj Greka, Polsko"

Data: 2011-12-02 03:26:00
Autor: Ikselka
"Nie udawaj Greka, Polsko"
J.w t. - "Uważam Rze", nr 42/2011, str. 58:

"Złość Greków kieruje się przeciwko Unii oraz szczególnie Niemcom, a
rząd Papandreu, który niedawno ustąpił, był traktowany jako rząd
kolaborantów i zdrajców(...)Włochy, Hiszpania, Irlandia,Portugalia i
Grecja dostawały przecież europejskie dotacje, pomoc strukturalną,
otworzył się dla nich rynek europejski.(...) "

Dalej jest pytanie, co się wobec tego nie udało? Oraz o pielęgnowanym
przez nasze rodzime media (na usługach rządu Tuska) błogim przekonaniu
Polaków o tym, że nam to nie grozi, wszak  Grecy i Włosi sami sobie
winni, bo leniwi i skorumpowani itp. Oraz o tym, że media (tv) o tym
nas zapewniają, a żadna stacja tv nie wysłała reportera, żeby zapytał
zwykłych ludzi, na ulicy, co myślą i jak jest... A na rzeczy jest, że
sytuacja godzi w zwykłych ludzi na zasadzie, że zyski idą do góry, a
kłopoty na dół.
Grecy boją się utraty niezależności! Dlaczego polskie RZĄDOWE media
(bo "nasze" to one na pewno nie są)  o tym nie mówią??? Czyżby coś
było na rzeczy u nas także? - w kontekście niedawnej bomby w wykonaniu
Sikorskiego należy wnikliwie się nad tym zastanowić.

A co w ogóle, w tym i u nas, jest na rzeczy? - a to:

" Przekonujemy się, że nawet najlepsze warunki makroekonomiczne i
najbardziej hojne fundusze inwestycyjne nic nie przynoszą, jeśli nie
ma rodzimej klasy przedsiębiorców, która jest gotowa inwestować w
długofalowy rozwój swojego kraju. Poszukuje się przedsiębiorców,
którzy łączą swój los z ojczyzną, mówiąc krótko: patriotycznej elity
gospodarczej".
Wolfgang Streeck "Czy Włochy są do uratowania?", "Frankfurter
Allgemeine Sonntagszeitung", 25.09.2011

Data: 2011-12-02 12:27:12
Autor: J-23
"Nie udawaj Greka, Polsko"
On 2 Gru, 12:26, Ikselka <iks...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Jak chcesz zrobic sobie wroga to pozycz znajomemu pieniadze. Tak
wyglada sytuacja Grecji.

Data: 2011-12-02 12:38:09
Autor: Ikselka
"Nie udawaj Greka, Polsko"
On 2 Gru, 21:27, J-23 <khan...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> Allgemeine Sonntagszeitung", 25.09.2011

Jak chcesz zrobic sobie wroga to pozycz znajomemu pieniadze. Tak

Pożyczyłam - i mam wroga.
Jednak to nie całkiem to samo, co z Grecją: ci, którym pożyczyłam,
mają się dziś bardzo dobrze, nawet lepiej niż ja - bo ja wolałam im
pomóc pożyczką, niż sobie w domu dach zrobić na czas, a oni właśnie na
ten dach pożyczyli ode mnie...

Data: 2011-12-02 22:46:45
Autor: J-23
"Nie udawaj Greka, Polsko"
On 2 Gru, 21:38, Ikselka <iks...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

mają się dziś bardzo dobrze, nawet lepiej niż ja - bo ja wolałam im
pomóc pożyczką, niż sobie w domu dach zrobić na czas, a oni właśnie na

W Twoim wypadku sa jakies konkrety. Bo ekonomia swiatowa to system
polegajacy na tym ze banki pozyczaja pieniadze, ktorych nie maja -
tym, ktorzy nigdy nie beda mogli ich oddac.

Data: 2011-12-02 17:11:07
Autor: jadrys
"Nie udawaj Greka, Polsko"
W dniu 2011-12-02 12:26, Ikselka pisze:
J.w t. - "UwaĹźam Rze", nr 42/2011, str. 58:

"Złość Greków kieruje się przeciwko Unii oraz szczególnie Niemcom, a
rząd Papandreu, który niedawno ustąpił, był traktowany jako rząd
kolaborantĂłw i zdrajcĂłw

Chyba nie ma w Unii kraju którego rząd nie byłby tak traktowany.

Data: 2011-12-02 12:38:41
Autor: Ikselka
"Nie udawaj Greka, Polsko"
On 2 Gru, 17:11, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

> kolaborantów i zdrajców

Chyba nie ma w Unii kraju którego rząd nie byłby tak traktowany.

Skupmy się raczej na obawie o utratę niezależności!

Data: 2011-12-03 16:11:14
Autor: jadrys
"Nie udawaj Greka, Polsko"
W dniu 2011-12-02 21:38, Ikselka pisze:
[...]

Ależ niepodległość dla nas to już słowo bezprzedmiotowe.. W 89r. roku wybraliśmy swój los, swoja dolę. Chyba demonstracyjny przyjazd do bylej ojczyzny znanego przyjaciela USA i ich imperializmu - Ryszarda K. był dla wszystkich Polaków jasnym przekazem czym się stała ich ojczyzna..?.

Data: 2011-12-03 12:01:35
Autor: u2
"Nie udawaj Greka, Polsko"
[...]

Jakie dotacje ? Toz to Grecy, Wlosi, Hiszpanie itd. dotuja pazerna
brukselke, nie mylic z Ikselka ;)

Stad te nawolywania wrazego agenta radsika do dotowania bogatszych
szwabow ;)

Data: 2011-12-03 14:56:24
Autor: stevep
"Nie udawaj Greka, Polsko"

[...]