Nie ufają Oćcu Derechtorowi.

Data: 2011-07-10 03:47:50
Autor: cirrus
Nie ufają Oćcu Derechtorowi.
# Na pewno nie ojcu Tadeuszowi Rydzykowi. To właśnie szef Radia Maryja ich zdaniem najbardziej podzielił Polskę. A z partii politycznych? Najmniej PIS-owi - wynika z sondażu pracodawców i SGH

 - Ja naprawdę większość czasu siedzę w firmie, nie mam czasu na nic innego. Wystarczy jednak, że przychodzę do domu, to słyszę z drugiego pokoju: "Chodź, chodź, posłuchaj, mówią właśnie całą prawdę, nigdzie więcej tego nie ma" - pokrzykuje do mnie babcia, słuchaczka Radia Maryja. Mówię, że mnie to nie interesuje, ale nie sposób się od tego Rydzyka uwolnić - tłumaczy nam jeden z przedsiębiorców.

 Dla ludzi biznesu to konflikt między zwolennikami a oponentami ojca Tadeusza Rydzyka najbardziej dzieli Polskę. Daleko, daleko w tyle przedsiębiorcy wymieniają napięcia między dyrektorami a związkami zawodowymi albo między bogatymi a biednymi. A już antagonizmy społeczeństwo - rząd w porównaniu z emocjami wokół ojca Rydzyka przypominają dąsy obrażonej na kolegę gimnazjalistki za to, że pociągnął ją za włosy.
To wyniki nietypowego sondażu. Prestiżowa warszawska Szkoła Główna Handlowa razem z organizacją pracodawców PKPP Lewiatan przepytała 600 firm z całej Polski.

 Badania są unikatowe, bo wcześniej zazwyczaj odpytywano kadrowe, księgowe, menedżerów. Tym razem na pytania odpowiadali wyłącznie właściciele małych i średnich firm (zatrudniających od 10 do 249 osób).

 - Chcieliśmy się przekonać, kim jest polski przedsiębiorca, jakie ma nastawienie do gospodarki, poglądy społeczne, komu ufa - tłumaczy prof. Juliusz Gardawski z katedry socjologii ekonomicznej SGH.

 I kim jest? Pochodzenie ma robotnicze, rzadziej urzędnicze - jego ojciec zdobył wykształcenie zasadnicze zawodowe lub niepełne średnie. On sam, gdy otwierał biznes, też był tylko po zawodówce lub liceum. Gdy firma zaczynała się rozwijać, zrobił jednak maturę, zapisał się na studia zaoczne. Widać, że ma ambicje.

 W interesach nie boi się ryzyka. Do podboju Europy jeszcze mu jednak daleko - może dlatego, że prawie połowa ankietowanych nie zna zachodnich języków obcych? Poglądy gospodarcze? Miks liberalizmu z etatyzmem. Zdecydowanie opowiada się za zmniejszeniem wpływu związków zawodowych "na politykę gospodarczą rządu" (76 proc. wskazań). Firmy publiczne nieprzynoszące zysku powinny bankrutować. Jeżeli więc huty, kopalnie i stocznie nie są rentowne, w żadnym wypadku nie powinniśmy dopłacać do nich z pieniędzy podatników (71 proc.).

 Ale przyznaje, że przedsiębiorstwa ważne dla gospodarki (energetyka, telekomunikacja) powinny być własnością publiczną. Polityka? Na pierwszym miejscu jest PO (42 proc.), na ostatnim PiS. Partii Jarosława Kaczyńskiego wierzy zaledwie co 9-10 właściciel firmy! Aż 42 proc. właścicieli firm uznało, że premierzy Kazimierz Marcinkiewicz i Jarosław Kaczyński w niczym im nie sprzyjali.

 - PiS co prawda obniżył składkę rentową, co ulżyło firmom, ale przedsiębiorcy, jak można przypuszczać, zdecydowanie bardziej zapamiętali, jaki był klimat dla biznesu w tamtym czasie. Ciągła niepewność, w każdej chwili mogli być oskarżeni o korupcję. Nie podobało im się też szczucie ludzi przeciwko przedsiębiorcom - spekuluje Małgorzata Krzysztoszek, główna ekonomistka PKPP Lewiatan.

 A kogo ceni przedsiębiorca? Reformatorów. Jego zdaniem biznesowi najbardziej przysłużyły się rządy pierwszych niekomunistycznych premierów - Tadeusza Mazowieckiego i Jana Krzysztofa Bieleckiego (55 proc.). To właśnie wtedy, w latach 1989-91, następowały kluczowe dla nowego ustroju zmiany. Na kolejnym miejscu uplasowały się rządy AWS-UW z premierem Jerzym Buzkiem na czele. - Buzek przeprowadził cztery wielkie reformy, które wymagały wiele wysiłku, wyrzeczeń Jak widać, warto reformować kraj. Przedsiębiorcy to docenili - opowiada Krzysztoszek.

 .  Badania przeprowadzał CBOS od września 2010 do marca 2011. Metodą ankietową przebadano grupę 419 właścicieli małych (zatrudnienie 10-49 osób) i 190 średnich (zatrudniających 50-249 osób) firm. #
http://tiny.pl/hfvfl
--
stevep

Data: 2011-07-10 08:14:02
Autor: Leprechaun

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:ivb0c9$njg$1news.vectranet.pl...
# Na pewno nie ojcu Tadeuszowi Rydzykowi. To właśnie szef Radia Maryja ich zdaniem najbardziej podzielił Polskę. A z partii politycznych? Najmniej PIS-owi - wynika z sondażu pracodawców i SGH

Moim zdaniem komplet porąbańców z PiS + Rydzyk to najgorsi wichrzyciele i warchoły w historii RP.

BomBel

Data: 2011-07-10 11:30:14
Autor: [heÂŽsk]
Nie ufają Oćcu Derechtorowi.
On Sun, 10 Jul 2011 08:14:02 +0200, "Leprechaun"
<polityczne.brudy@pralnia.tw> wrote:

> [...]

Moim zdaniem komplet porąbańców z PiS + Rydzyk to najgorsi wichrzyciele i warchoły w historii RP.

 rydzyk to niezly cwaniak, wyciaga z cudzej kieszeni  kazdy grosz nawet jezeli moherowaka sakwa jest pusta.
 ostatnie popisy prezesa PiS i jego swity budza jedynie
 politowanie.  --

Nie ufają Oćcu Derechtorowi.