Nie uwazacie ze..

Data: 2012-11-01 16:04:09
Autor: miumiu
Nie uwazacie ze..
Prawo moorea zalamalo sie z 5 lat temu? Od wielu lat sprzet juz nie przyspiesza tak jak 15 lat temu. Moj procek E8400 3ghz@4,4 kupiny w 2008r nadal nie ustepuje njanowszym prockom. Ceny sprzetu w zwizkuu z brakiem postpu utrzymywane s sztucznie na wysokim poziomie jak np hdd, ktore s drozsze niz 2 lata temu mimo ze wszystkie powodzie huragany dawno miny i nie ma waciwie na co zwali. Z reguy kupowalem nowy sprzet gdy by 2x szybszy od posiadanego... teraz chyba z 10 lat trzeba bedzie poczeka. Jedyna "sznasa" w tworcach oprogramowania ktorzy we wspolpracy z producentami sprztu wymusz kupno nowego sprzetu na starej jak swiat zasadzie nikompatybilnoci z rozwizaniami innymi ni wasnie wdraane przez sprztowcw.

:)

Data: 2012-11-01 15:47:18
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-01, miumiu <aac@bbd.pl> wrote:
Prawo moorea zalamalo sie z 5 lat temu? Od wielu lat sprzet juz nie

Prawa Moore'a nie załamało się. I nie jest prawem tylko obserwacją
statystyczną, którą ktoś kretyńsko nazwał.

przyspiesza tak jak 15 lat temu. Moj procek E8400 3ghz@4,4 kupiny w 2008r

....i nie dotyczy wydajności, a liczby tranzystorów.

Wydajność komputerów będzie rosła coraz wolniej, bo:
a) zbliżają się granice możliwości obecnej technologii,
b) dzisiejszy sposób używania komputerów nie wymaga mocy znacznie
większych niż dostępne dziś.

nadal nie ustepuje njanowszym prockom. Ceny sprzetu w zwi±zkuu z brakiem

Najnowsze procesory (domowe, pomijam Xeon'y) w syntetycznych testach
biją E8400 4-5-krotnie (co jest mniej więcej zgodne z przewidywaniami na
podstawie specyfikacji).

postêpu utrzymywane s± sztucznie na wysokim poziomie jak np hdd, ktore s± drozsze niz 2 lata temu mimo ze wszystkie powodzie huragany dawno minê³y i

2 lata temu dyski były po prostu zbyt tanie. Akcja w Tajlandii
urealniła ceny. Po prostu produdenci zobaczyli przy jakich cenach nie
mają problemu ze sprzedażą i okazało się, że wcześniejsza wojna obcięła
im mnostwo zysków.

M.in. przez słabe zyski Samsung wycofał się z tego rynku (kilka miesięcy
przed powodzią - pewnie zachwyceni nie byli).

nie ma w³a¶ciwie na co zwaliæ. Z regu³y kupowalem nowy sprzet gdy by³ 2x szybszy od posiadanego... teraz chyba z 10 lat trzeba bedzie poczekaæ.

Patrz wyżej. Po prostu subiektywne odczucie jest takie, że komputery
starzeją się wolniej. Jeśli chodzi o domowe zastosowania, to już tylko
gry "pchają" wydajność w górę.

Tak naprawdę dziś producenci sprzętu (i softu) skupiają się na
zastosowaniach mobilnych, więc zamiast podnoszenia wydajności
obniża się wymagania i prądożerność. Windows 8 ma mniejsze wymagania
niż Windows 7 (a na w miarę współczysnych kompach wypada "lżej" niż XP).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-01 17:10:50
Autor: Chris
Nie uwazacie ze..
W dniu 2012-11-01 16:47, PK pisze:

Wydajność komputerów będzie rosła coraz wolniej, bo:
a) zbliżają się granice możliwości obecnej technologii,
b) dzisiejszy sposób używania komputerów nie wymaga mocy znacznie
większych niż dostępne dziś.

Powiedz to programom 3D, one jakoś nie biorą sobie do serca "wystarczy ci mocy" :)

[...]

Nawet więcej ni 4-5x

[...]

Teraz analitycy rynku oczekują takiej samej sytuacji na rynku pamięci które są po prostu za tanie.

M.in. przez słabe zyski Samsung wycofał się z tego rynku (kilka miesięcy
przed powodzią - pewnie zachwyceni nie byli).

Bo miał kiepską strategię reklamową oraz słabą sprzedaż jako dostawca OEM dla producentów komputerów, szkoda bo byli najlepsi w dyskach jeśli chodzi o domowe zastosowania.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-11-01 16:34:22
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-01, Chris <spam@spam.de> wrote:
Powiedz to programom 3D, one jakoś nie biorą sobie do serca "wystarczy ci mocy" :)

Programy 3D to nie są typowe zastosowania domowe :D.
Rendering to złożone obliczenia jak każde inne.

Zresztą renderer dostałby zawału i zaszyłby się w piwnicy, gdyby zobaczył
złożoność programów w medycynie, chemii czy fizyce :). Nie mniej to są
zastosowania profesjonalne i one napędzają trochę inny rynek (gdzie cenę
dostosowuje się do produktu, a nie odwrotnie :)).
Poprzednie zdanie pisałem z myślą o użytkownikach domowych (tzn.
komputerach mieszczących się w pudełkach ~50 litrów).

I oczywiście nie podważam tego, że możesz mieć ochotę w domu klepać
modele na swoim PC, bo ja orientacyjnie puszczam jakieś programy
na 3 dni i rozumiem ból :).

Najnowsze procesory (domowe, pomijam Xeon'y) w syntetycznych testach
biją E8400 4-5-krotnie (co jest mniej więcej zgodne z przewidywaniami na
podstawie specyfikacji).
Nawet więcej ni 4-5x

Operałem się o te kolorowe tabelki PassMark (www.cpubenchmark.net).

Teraz analitycy rynku oczekują takiej samej sytuacji na rynku pamięci które są po prostu za tanie.

Aż tak bardzo nie śledzę, ale jest to prawdopodobne. Niedawno kupowałem
4GB DDR2 i trochę zbladłem widząc ceny DDR3. Ostatnio w takiej sytuacji
byłem lata temu (zwiększałem SDRAM, a były już DDR) i nie miałem aż
takiego odczucia "bycia wydymanym", choć konkretnych kwot nie pamiętam.

Bo miał kiepską strategię reklamową oraz słabą sprzedaż jako dostawca OEM dla producentów komputerów, szkoda bo byli najlepsi w dyskach jeśli chodzi o domowe zastosowania.

No byli. Ale Samsung to taka firma, że właściwie mogą być najlepsi
w czymkolwiek, czym chcieliby się zająć. Pewnie nie ostatni raz
wychodzą z rynku, na którym wygrywali jakością (inaczej musieliby
zawładnąć całym światem :)).

BTW: czy Seagate nie przejął całej technologii (jakieś patenty?). Nie
żebym był złośliwy, ale ponad rok po przejęciu nie robią dysków
zauważalnie lepszych niż ostatnie SpinPointy. Mam nawet wrażenie, że
trochę tracą dystans do WD.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-01 18:18:49
Autor: miumiu
Nie uwazacie ze..

2 lata temu dyski byy po prostu zbyt tanie. Akcja w Tajlandii
urealnia ceny. Po prostu produdenci zobaczyli przy jakich cenach nie
maj problemu ze sprzeda i okazao si, e wczeniejsza wojna obcia
im mnostwo zyskw.

Realnosc cen w tej branzy to bardzo szerokie pojecie. Realny koszt produkcji procesora to pewnie z 5% ostatecznej ceny, reszta to badania, know-how, marketing itd. Osobiscie nie widze najmniejszego powodu dla ktorego dyski SSD mialy by kosztowac takie krocie jak teraz, powinny byc wrecz znaczaco tansze od skomplikowanych mechanicznie HDD. No ale ktos musi zarobic najpierw na bogatych i stopniowo schodzic do mas. W marketingu ma to chyba nawet jakies bardzo konkretne okreslenie :)

Pzdr

Data: 2012-11-01 18:13:30
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-01, miumiu <aac@bbd.pl> wrote:
Realnosc cen w tej branzy to bardzo szerokie pojecie. Realny koszt produkcji procesora to pewnie z 5% ostatecznej ceny, reszta to badania, know-how,

Realna cena nie ma niczego wspólnego z ceną produkcji. Producent
jedynie chciałby, aby nie była niższa niż jego koszty. Powyżej już
zarabia, a przecież chce zarobić jak najwięcej.

marketing itd. Osobiscie nie widze najmniejszego powodu dla ktorego dyski SSD mialy by kosztowac takie krocie jak teraz, powinny byc wrecz znaczaco

Powód jest taki, że klienci zgadzają się tyle płacić. Czemu producenci
mieliby sprzedawać taniej?

Czemu przy każdym wątku o cenach trzeba komuś to tłumaczyć? :/

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-01 16:55:22
Autor: R.e.m.e.K
Nie uwazacie ze..
Dnia Thu, 1 Nov 2012 16:04:09 +0100, miumiu napisał(a):

Moj procek E8400 3ghz@4,4 kupiny w 2008r nadal nie ustepuje njanowszym prockom.

Chyba troche przesadziles. Faktem jest, ze prawo moorea zwolnilo, ale nowe
procki sa jedna wyraznie wydajniejsze, a przy tym mniej pradozerne, czyli
takze mniej grzeja siebie i otoczenie.

http://pclab.pl/art51473-10.html

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-11-01 17:05:52
Autor: R.e.m.e.K
Nie uwazacie ze..
Dnia Thu, 1 Nov 2012 16:55:22 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

Moj procek E8400 3ghz@4,4 kupiny w 2008r nadal nie ustepuje njanowszym prockom.

Lub tutaj:

http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core2+E8400+%40+3.00GHz&id=916

Nawet po przemnozeniu x2 wypada dzis blado.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-11-01 18:03:36
Autor: miumiu
Nie uwazacie ze..

Uytkownik "R.e.m.e.K" <go@dev.null> napisa w wiadomoci news:k6u6ku$lvk$1news.task.gda.pl...
Dnia Thu, 1 Nov 2012 16:55:22 +0100, R.e.m.e.K napisa(a):

[...]

No tak, ale zeby bylo sprawiedliwie to trzebaby porownac moc obliczeniow jednego rdzenia. Nowe procesory to cos jak kilka w jednej obudowie. Nadal mnostwo programow wykorzystuje tylko jeden rdzen. Chetnie bym porownal w zastosowaniu jednordzeniowym ten najbardziej wypasiony z zestawienia Intel Core i7-3960X @ 3.30GHz podkrcony ile sie da z tym moim E8400 (2 rdzenie), tez podkreconym ile si da. Wtpi eby roznica byla wiksza ni 20% o ile w ogle.
Jak cos mozemy sprawdzic :)

Pzdr

Data: 2012-11-01 18:05:38
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-01, miumiu <aac@bbd.pl> wrote:
No tak, ale zeby bylo sprawiedliwie to trzebaby porownac moc obliczeniow± jednego rdzenia. Nowe procesory to cos jak kilka w jednej obudowie. Nadal mnostwo programow wykorzystuje tylko jeden rdzen. Chetnie bym porownal w zastosowaniu jednordzeniowym ten najbardziej wypasiony z zestawienia Intel Core i7-3960X @ 3.30GHz podkrêcony ile sie da z tym moim E8400 (2 rdzenie), tez podkreconym ile siê da. W±tpiê ¿eby roznica byla wiêksza ni¿ 20% o ile w ogóle.

Różnica będzie większa niż 200%. Znacznie większa.

a) procesory wielordzeniowe dla użytowników domowych są w sprzedaży
od 2005 roku i bez problemu można porównywać 2-rdzeniowe CPU,
więc o co Ci chodzi z tym jednym rdzeniem?
b) nie jest istotne to, czy program wykorzystuje więcej niż jeden rdzeń,
bo na kompie chodzi ich jednocześnie wiele (przynajmniej kilkadziesiąt
mniej lub bardziej istotnych odrębnych procesów). Przejście z 1 na 2
rdzenie to był największy szok, jaki przeżyłem w ostatnich 15 latach
pracy na kompie.
c) dzisiejsze rdzenie są _znacznie_ wydajniejsze niż kilka lat temu
(20%? Skąd ta wartość?). Obejrzyj tabelki na www.cpubenchmark.net .

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-01 19:03:48
Autor: qwerty
Nie uwazacie ze..
Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k6ua1u$qdn$1@node1.news.atman.pl...
No tak, ale zeby bylo sprawiedliwie to trzebaby porownac moc obliczeniow� jednego rdzenia. Nowe procesory to cos jak kilka w jednej obudowie. Nadal mnostwo programow wykorzystuje tylko jeden rdzen.

Uspokój się...
Mam i7 (4 rdzenie, 8 wątków) i jest zbyt wolny (użycie 100%). Nawet Phenom II X6 nie jest potworem. Zobaczymy co będzie w przyszłym roku, bo czasami mnie krew zalewa. :(

Data: 2012-11-01 18:15:12
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-01, qwerty <qwerty01@poczta.fm> wrote:
Uspokój się...
Mam i7 (4 rdzenie, 8 wątków) i jest zbyt wolny (użycie 100%). Nawet Phenom II X6 nie jest potworem. Zobaczymy co będzie w przyszłym roku, bo czasami mnie krew zalewa. :(

No ale w czym problem? To chyba dobrze, że użycie 100%. Kupiłbyś
procesor, który można używać tylko w 60%?
Możesz wyjaśnić ten argument? :D

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-02 16:32:17
Autor: qwerty
Nie uwazacie ze..
Użytkownik "PK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnk95f20.20s.PK@notb-dante.notb-home...
No ale w czym problem? To chyba dobrze, że użycie 100%. Kupiłbyś
procesor, który można używać tylko w 60%?
Możesz wyjaśnić ten argument? :D

Chodzi o to, że mimo użycia w 100 % (co miumiu neguje) to muszę bardzo długo czekać na wynik końcowy. Gdyby były 3-4 razy wydajniejsze niż obecnie to ich wydajność byłaby dla mnie wystarczająca.

Data: 2012-11-01 19:05:43
Autor: R.e.m.e.K
Nie uwazacie ze..
Dnia Thu, 1 Nov 2012 18:03:36 +0100, miumiu napisał(a):

No tak, ale zeby bylo sprawiedliwie to trzebaby porownac moc obliczeniową jednego rdzenia. Nowe procesory to cos jak kilka w jednej obudowie. Nadal mnostwo programow wykorzystuje tylko jeden rdzen. Chetnie bym porownal w zastosowaniu jednordzeniowym ten najbardziej wypasiony z zestawienia Intel Core i7-3960X @ 3.30GHz podkręcony ile sie da z tym moim E8400 (2 rdzenie), tez podkreconym ile się da. Wątpię żeby roznica byla większa niż 20% o ile w ogóle.
Jak cos mozemy sprawdzic :)

W pierwszym linku masz test SuperPI, on jest zrobiony na jednym rdzeniu, co
prawda nie ma tam E8400 ale jest za to najmocniejszy Quad z tamtej epoki,
wypadl duzo slabiej niz tylko 20%.
Co do sprawdzania to no problem, mam w kompie i7 2600K podkrecony do 4,2Ghz.
Jaki test proponujesz?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-11-01 18:19:52
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-01, R.e.m.e.K <go@dev.null> wrote:
[...]

Jeśli będzie się czymś różnił od tych dziesiątków (setek?) łatwo
dostępnych online, to i ja się mogę pobawić ;].

Mam E5400 i T8100. Oba w ogóle nie podkręcone, więc będzie lepiej
widoczna różnica :D.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-01 20:58:03
Autor: miumiu
Nie uwazacie ze..

[...]

Sciagnalem, odpalilem. Nie wiem dokadnie o co chodzi w tym tescie SuperPI, ale po zakonczeniu uploadowalem wyniki przyciskiem "upload" i wsrod wynikow jestem od kilku do kilkudziesieciu procent od czolowki w zaleznosci od testu -> user : xrafik .
TO moze test w realu - program genexprotools 4.3 demo ze strony www.gepsoft.com
Odpalamy pierwszy z brzegu przyklad "Concrete strenght" -> start -> czekamy 3 minut z zegarkiem w rku i -> stop
U mnie 5141 generacji (kombinacji algorytmu genetycznego) zdazyl w tym czasie przeanalizowac.
Program jest chyba dobry do takiego testu bo u mnie na dwoch rdzeniach chodzi rwno na 50% mocy.

Pzdr

Data: 2012-11-01 20:22:05
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-01, miumiu <aac@bbd.pl> wrote:
Sciagnalem, odpalilem. Nie wiem dok³adnie o co chodzi w tym tescie SuperPI,

To chyba jesteś bardzo młody ^^.

ale po zakonczeniu uploadowalem wyniki przyciskiem "upload" i wsrod wynikow jestem od kilku do kilkudziesieciu procent od czolowki w zaleznosci od testu -> user : xrafik .

Nie wiem jak tam szukać po userze, ale najszybszy E8400 (to pewnie Ty,
bo z wczoraj) ma prawie 11s.
Czołówka ma 7-7.5s. To jest bardzo dużo na takim teście (opartym
o prostą algebrę). Rzeczywiste programy wykorzystują znacznie więcej,
więc na testach wykorzystujących więcej możliwości procesora różnica
będzie znacznie większa.

Program jest chyba dobry do takiego testu bo u mnie na dwoch rdzeniach chodzi równo na 50% mocy.

Przed chwilą chciałeś test na 1 rdzeniu. Zdecyduj się :D.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-03 19:07:06
Autor: miumiu
Nie uwazacie ze..

Przed chwil chciae test na 1 rdzeniu. Zdecyduj si :D.

No i p[odalem test na jednym rdzeniu.  SKoro na dwurdzeniowym chodzi rwno na 50% mocy to jest spora doza pewnosci ze wykorzystuje tylko jeden rdze. Przy 4-rdzeniowym byloby 25% mocy. W takim zastosowaniu chocby ich byo 100, program i tak nie zrobi obliczen szybciej.

Pzdr

Data: 2012-11-03 18:57:32
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-03, miumiu <aac@bbd.pl> wrote:
No i p[odalem test na jednym rdzeniu.  SKoro na dwurdzeniowym chodzi równo na 50% mocy to jest spora doza pewnosci ze wykorzystuje tylko jeden rdzeñ.

Nie. Wykorzystuje 2 rdzenie (tzn. zapewne 2 wątki)..

Przy 4-rdzeniowym byloby 25% mocy. W takim zastosowaniu chocby ich by³o 100, program i tak nie zrobi obliczen szybciej.

Nie. Jeśli program wykorzystuje 2 wątki, to przy 4-rdzeniach pewnie też
zajmie po połowie dwóch z nich.

Twój problem polega na tym, że chyba nie do końca rozumiesz software.
Tu nie chodzi tylko o szybkość procesora, a testy sprawdzające działania
na dwóch liczbach niczego nie pokazują. Procesory mogą coraz więcej,
a wielowątkowość zwiększa możliwości programistów.

Stare procesory albo w ogóle nie obsługują nowych rozwiązań albo muszą
je jakoś emulować. Wielowątkowy program "zrzucony" na 1-wątkowy CPU
będzie działał dużo wolniej niż wskazuje na to prosto rozumiana
wydajność. Program wykorzystujący więcej instrukcji będzie chodził
dużo wolniej na procesorze, których ich nie obsługuje (i to w
wariancie optymistycznym, w którym programista zadbał o takich
użytkowników). pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-04 12:27:12
Autor: Netx
Nie uwazacie ze..
W dniu 2012-11-03 19:57, PK pisze:

> Nie. Wykorzystuje 2 rdzenie (tzn. zapewne 2 wątki)..

E8400 ma dwa rdzenie i obsługuje "na raz" tylko dwa wątki
http://ark.intel.com/products/33910/Intel-Core2-Duo-Processor-E8400-6M-Cache-3_00-GHz-1333-MHz-FSB

50% obciążenia może oznaczać że aplikacja obciąża jeden rdzeń i jest jednowątkowa.

Data: 2012-11-04 11:39:03
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-04, Netx <nospam@interia.pl> wrote:
50% obciążenia może oznaczać że aplikacja obciąża jeden rdzeń i jest jednowątkowa.

Poprzednik napisał, że aplikacja obciąża mu każdy z dwóch
rdzeni po 50%.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-01 22:03:02
Autor: R.e.m.e.K
Nie uwazacie ze..
Dnia Thu, 1 Nov 2012 20:58:03 +0100, miumiu napisał(a):

Jaki test proponujesz?

TO moze test w realu - program genexprotools 4.3 demo ze strony www.gepsoft.com
Odpalamy pierwszy z brzegu przyklad "Concrete strenght" -> start -> czekamy 3 minut z zegarkiem w ręku i -> stop
U mnie 5141 generacji (kombinacji algorytmu genetycznego) zdazyl w tym czasie przeanalizowac.
Program jest chyba dobry do takiego testu bo u mnie na dwoch rdzeniach chodzi równo na 50% mocy.

U mnie 7493. Na jednym watku (jest ich 8), nie na pelnym rdzeniu (tych jest
4).

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-11-01 22:06:50
Autor: R.e.m.e.K
Nie uwazacie ze..
Dnia Thu, 1 Nov 2012 22:03:02 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

U mnie 5141 generacji (kombinacji algorytmu genetycznego) zdazyl w tym czasie przeanalizowac.

U mnie 7493. Na jednym watku (jest ich 8), nie na pelnym rdzeniu (tych jest
4).

A poza tym w tle pracowalo (istnialo) podczas testu 148 procesow. Nie
obciazaly komputera zbytnio (1-2%) ale jednak procesor tez nimi sie musial
zajmowac (zarzadzanie watkami).

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-11-03 19:05:42
Autor: miumiu
Nie uwazacie ze..

Uytkownik "R.e.m.e.K" <go@dev.null> napisa w wiadomoci news:k6uo96$8no$1news.task.gda.pl...
Dnia Thu, 1 Nov 2012 22:03:02 +0100, R.e.m.e.K napisa(a):

[...]

No niezle, 30% szybciej. Toretycznie da sizapuscic takie obliczenia x2 lub x4 zeby wykorzystac wszystkie rdzenie. W tym programie akurat by to byo uzasadnione, bo algorytm genetyczny analizuje kombinacje rozwiazan wg pewnego "widzimisie", co oznacza ze zapuszczone programy z tym samym zadaniem nie wykonuj dokadnie tych samych obliczen. ALe to taka dygresja.

Pozdr

Data: 2012-11-04 20:33:54
Autor: Netx
Nie uwazacie ze..
W dniu 2012-11-01 20:58, miumiu pisze:
> [...]
> czasie przeanalizowac.
> Program jest chyba dobry do takiego testu bo u mnie na dwoch rdzeniach

U mnie na niepodkręconym i7 2600K wynik=5309. W tym czasie częstotliwość taktowania dzięki chyba "turbo boost" była 3812MHz.
Ciekaw byłbym Twojego wyniku na E8400 działającym z tym samym taktowaniem co u mnie: ~3812MHz.
Podczas testu miałem obciążenie w/g menadżera zadań Win7 = 12% (spodziewane > 12.5%, bo 1/8=0.125)

Chyba warto też odnotować że w porównaniu do C2D jest pewien postęp w nowszych CPU w zaimplementowanych różnych nowych operacjach np. do szyfrowania AES - przez co bardzo wzrasta szybkość szyfrowania w np. TrueCrypt: prędkość szyforwania AES wzrasta o mniej więcej rząd wielkości w porównaniu do C2D.

Data: 2012-11-01 21:00:13
Autor: Mr Misio
Nie uwazacie ze..
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Dla mnie wazniejsze od wzrostu wydajnosci jest spadek energochlonnosci cpu.

Data: 2012-11-01 20:30:51
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-01, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Dla mnie wazniejsze od wzrostu wydajnosci jest spadek energochlonnosci cpu.

Jak dla większości użytkowników. I producentów.
Porównywanie wydajności procesorów na SuperPi jest pomysłem koszmarnie
złym. Procesor to znacznie więcej niż liczenie pierwiastków z dwóch
liczb (a to jest najbardziej skomplikowany element algorytmu w tym
teście).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-01 19:16:10
Autor: aL
Nie uwazacie ze..
W dniu 2012-11-01 18:03, miumiu pisze:

[...]

http://www.anandtech.com/bench/Product/56?vs=443
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2012-11-01 20:47:20
Autor: miumiu
Nie uwazacie ze..

http://www.anandtech.com/bench/Product/56?vs=443
aL

Fajne zestawienie, jednak uwzgledniajace wielordzeniowosc.W takim zestawieniu i testach w aplikacjach wykorzystujacych wiele rdzeni E8400 oczywiscie nie ma szans. Tymczasem postp technologiczny wida po tym co potrafi jeden rdze :)

Pzdr

Data: 2012-11-01 20:04:38
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-01, miumiu <aac@bbd.pl> wrote:
Fajne zestawienie, jednak uwzgledniajace wielordzeniowosc.W takim zestawieniu i testach w aplikacjach wykorzystujacych wiele rdzeni E8400 oczywiscie nie ma szans. Tymczasem postêp technologiczny widaæ po tym co potrafi jeden rdzeñ :)

Ale przecież Twój E8400 ma 2 rdzenie!
O co Ci chodzi? Nie możesz go porównać do nowych dwurdzeniowych CPU?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-01 21:16:35
Autor: miumiu
Nie uwazacie ze..

Uytkownik "PK" <PK@nospam.com> napisa w wiadomoci news:slrnk95lf6.2ae.PKnotb-dante.notb-home...
On 2012-11-01, miumiu <aac@bbd.pl> wrote:
Fajne zestawienie, jednak uwzgledniajace wielordzeniowosc.W takim
zestawieniu i testach w aplikacjach wykorzystujacych wiele rdzeni E8400
oczywiscie nie ma szans. Tymczasem postep technologiczny widaa po tym co
potrafi jeden rdzen :)

Ale przecie Twj E8400 ma 2 rdzenie!
O co Ci chodzi? Nie moesz go porwna do nowych dwurdzeniowych CPU?

Uzywam programow ktore korzystaja tylko z 1 rdzenia i tu nie ma takiego postepu jak by sie chcialo.

Pzdr

Data: 2012-11-01 20:32:00
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-01, miumiu <aac@bbd.pl> wrote:
Uzywam programow ktore korzystaja tylko z 1 rdzenia i tu nie ma takiego postepu jak by sie chcialo.

I masz włączony tylko 1 program?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-01 22:18:46
Autor: Chris
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-01, miumiu <aac@bbd.pl> wrote:
[...]

To zmie programy bo jeli programista dupa to z gwna bata nie ukrcisz.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawd auto i zobacz jego histori na forum.
www.automo.pl - sprawd od rki po VIN histori, wyposaenie auta.

Data: 2012-11-02 00:23:48
Autor: aL
Nie uwazacie ze..
W dniu 2012-11-01 20:47, miumiu pisze:

Fajne zestawienie, jednak uwzgledniajace wielordzeniowosc.W takim
zestawieniu i testach w aplikacjach wykorzystujacych wiele rdzeni E8400
oczywiscie nie ma szans. Tymczasem postęp technologiczny widać po tym co
potrafi jeden rdzeń :)

Przykro mi, ale mam problemy ze wskazaniem jednordzeniowych procesorów
nowej generacji, które pasowałyby do twoich założeń. Zostań przy C2D i
nie zmieniaj, skoro uważasz, że przyrost wydajności kolejnych generacji
CPU nie jest wart przesiadki.
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2012-11-01 21:02:09
Autor: Mr Misio
Nie uwazacie ze..
Użytkownik aL napisał:
[...]

Mile :) Znaczy moj leciwy c2d sprzed wielu lat jeszcze daje rade, w sensie nie odstaje drastycznie jak na przepasc jaka dzieli te procesory...

Data: 2012-11-01 19:48:32
Autor: $heikh el $hah
Nie uwazacie ze..
W dniu 2012-11-01 16:04, miumiu pisze:
Jedyna "sznasa" w tworcach oprogramowania ktorzy we wspolpracy z
producentami sprzętu wymuszą kupno nowego sprzetu na starej jak swiat
zasadzie nikompatybilności z rozwiązaniami innymi niż własnie wdrażane przez
sprzętowców.

Na bank tak będzie. Ja mam np. kilkuletnią, zewnętrzną kartę dźwiękową 5.1 Toshiba, która pełną funkcjonalność miała tylko na XP. Uruchamianie płyty z oprogramowaniem w trybie zgodności z XP nic nie daje, wywala błąd, tak samo ingerencja w plikach sterowników sugerowana przez programistów nic nie dawała. Działa tylko stereo, no i ma 4 porty USB, więc robi też za hub. Z drukarką podobnie. Drukowała, kopiowała, ale programu do skanowania nie szło już zainstalować.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-02 16:37:01
Autor: qwerty
Nie uwazacie ze..
Użytkownik "$heikh el $hah"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k6ug5v$i82$1@usenet.news.interia.pl...
Z drukarką podobnie. Drukowała, kopiowała, ale programu do skanowania nie szło już zainstalować.

A po co kombajn do skanowania? Ja zawsze używam irfanview.

Data: 2012-11-02 19:02:36
Autor: $heikh el $hah
Nie uwazacie ze..
W dniu 2012-11-02 16:37, qwerty pisze:
[...]

IrfanView jest świetny, przyznaję, dla mnie zresztą domyślny do zdjęć i skanów, jednak oprogramowanie dostarczone przez Epsona dawało większe pole do popisu (Irfan ma opcję ładnego skanowania do pdf?). Ale i tak już swoje przeżyła, więc ostatnio kupiłem nową, też Epsona i już na Wi-Fi, co dla mnie jest wielką wygodą.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-03 12:33:19
Autor: qwerty
Nie uwazacie ze..
Użytkownik "$heikh el $hah"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k711rs$k63$1@usenet.news.interia.pl...
IrfanView jest świetny, przyznaję, dla mnie zresztą domyślny do zdjęć i skanów, jednak oprogramowanie dostarczone przez Epsona dawało większe pole do popisu (Irfan ma opcję ładnego skanowania do pdf?).

Ma zapis do pdf

Data: 2012-11-03 19:38:15
Autor: the_foe
Nie uwazacie ze..
W dniu 2012-11-01 16:04, miumiu pisze:
Prawo moorea zalamalo sie z 5 lat temu? Od wielu lat sprzet juz nie
przyspiesza tak jak 15 lat temu. Moj procek E8400 3ghz@4,4 kupiny w 2008r

bo zakonczyla sie wojna Intel vs AMD. Wtedy ona napedzala postep i redukowala ceny (budzetowe procki byly nawet ponizej 100 z!!!). Nagle rynek sie tak powiekszyl (kazdy laik chce laptopa, potem netbooka), ze jzu nie ma o co sie bic, tylko trzeba eksplorowac samootwierajace sie rynki.
--
the_foe

Data: 2012-11-03 19:02:34
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-03, the_foe <the_foe@wupe.pl> wrote:
bo zakonczyla sie wojna Intel vs AMD. Wtedy ona napedzala postep i redukowala ceny (budzetowe procki byly nawet ponizej 100 zł!!!). Nagle rynek sie tak powiekszyl (kazdy laik chce laptopa, potem netbooka), ze jzu nie ma o co sie bic, tylko trzeba eksplorowac samootwierajace sie rynki.

Nie przypominam sobie tych budżetowych procesorów poniżej 100 zł. Jakiś
konkret? Zresztą byłaby to cena zdecydowanie za niska. Ceny procesorów
dziś są na dobrym poziomie (za to np. RAM jest za tani).

Nawet jeśli tak było, to dziś nie brakuje CPU poniżej 200 czy nawet 150
złotych. Semprona 140 można dostać poniżej 110 zł.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-04 12:04:03
Autor: the_foe
Nie uwazacie ze..
W dniu 2012-11-03 20:02, PK pisze:
Nie przypominam sobie tych budżetowych procesorów poniżej 100 zł. Jakiś
konkret? Zresztą byłaby to cena zdecydowanie za niska. Ceny procesorów
dziś są na dobrym poziomie (za to np. RAM jest za tani).

http://web.archive.org/web/20080611151316/http://www.proline.pl/sklep.php?g=Procesory

(lub) http://tinyurl.com/cm3ej6y

Intel Celeron 420 1.6 Ghz 512 Cache 800 BOX 95 zł
Sempron LE-1200 AM2 BOX 95 zł
dane z 11 czerwca 2008 roku, sklep proline.pl

--
the_foe

Data: 2012-11-04 11:44:39
Autor: PK
Nie uwazacie ze..
On 2012-11-04, the_foe <the_foe@wupe.pl> wrote:
[...]

No tak. Zapomniałem o "legendarnej" pierwszej połowie 2008 roku.

Nie zmienia to faktu, że te procesory zdecydowanie dużo droższe niż
dzisiejsze najtańsze modele.

pozdrawiam,
PK

Nie uwazacie ze..