Data: 2009-05-14 16:26:58 | |
Autor: Sqeeb | |
[długie] Nie więcej jak pincet czy nie więcej niż... | |
Cześć i chwała.
Mam za dużo wolnego czasu i nie mam co z nim zrobić. No i zrobiłem sobie takie zestawienie: “p” Jawa TS 0,162 “p” MZ ETZ 0,168 “p” Honda CBR125 0,105 “p” Yamaha SR250 0,125 “p” Suzuki GN250 0,130 “p” Aprilia Pegaso 125 0,164 “sz” Kawasaki GPZ 500 0,340 “sz” Yamaha Virago 535 0,227 “sz” Kawasaki ER-5 0,287 “sz” Suzuki DR 350 0,254 “sz” Honda CBR600F 0,567 “sz” HD Sportster 0,390 “sz” Honda NTV650 Deauville 0,278 “sz” KTM EXC300 0,446 To wszystko motocykle z FAQ. Te cyferki obok to stosunek mocy do masy niezalanego pojazdu(tylko w jednym czy w dwóch nie znalazłem masy na sucho). No i tak by wychodziło, że dla świeżaka motocykl nie powinien mieć więcej jak 0.17 [KM/kg], a dla takich co już troche latali Od 0.2 do 0.5 [KM/kg]. Tak sie zastanawiam czy tym przelicznikiem możnaby zastąpić nieśmiertelne hasło "nie_więcej_jak_500_cc_....". No bo wypieprzyć na parkingu to można i rometa i fjr. -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-05-14 16:35:46 | |
Autor: de Fresz | |
[długie] Nie więcej jak pincet czy nie więcej niż... | |
On 2009-05-14 16:26:58 +0200, Sqeeb <sqeeb@internet.community> said:
Tak sie zastanawiam czy tym przelicznikiem monaby zastpi niemiertelne To podstaw sobie do wzoru Electr czy innego Goldasa. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-05-14 17:33:46 | |
Autor: kocyk | |
[długie] Nie więcej jak pincet czy nie więcej niż... | |
Sqeeb wrote:
No i tak by wychodziło, że dla świeżaka motocykl nie powinien mieć więcej Ty, ale to nie chodzi o to jaki motocykl ma stosunek mocy do masy, tylko jak ta moc rozwija, jak jest nerwowy, jaki jest w prowadzeniu i ile wybacza bledow. Dam ci huske 450 smr, ktora wazy mniej od mz, mocy na mase ma mniej niz 0,5 - a przyjazna jest jak alkaida. Bandit 1200 tez ma mniej niz 0,5 kg/km, ale sie od tego motocyklem dla poczatkujacych nie staje. Czy ktm lc8. Za to inne stukonne motocykle moga sie dla kogos z niewielkim doswiadczeniem nadawac, mimo tego, ze stosunek 0,5 przekrocza. K.14. |
|
Data: 2009-05-14 22:55:01 | |
Autor: Alti | |
[długie] Nie więcej jak pinc et czy nie więcej niż... | |
Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał No i tak by wychodziło, że dla świeżaka motocykl nie powinien mieć więcej Ja uważam że pierwsze moto powinno przede wszystkim być stosunkowo lekkie, skręcać i mieć stosunkowo nisko siodło..... Moc czy jej stosunek do masy to drugorzędny parametr.... Wojtek |
|
Data: 2009-05-16 00:40:48 | |
Autor: Jasio | |
[długie] Nie więcej jak pinc et czy nie więcej niż... | |
Użytkownik "Sqeeb" napisał w wiadomości news:20090514162658.0639862e.sqeebinternet.community... Cześć i chwała. Czy demoludy były produkowane w jakiejś jednej jedynej pojemności? [ciach] Tak sie zastanawiam czy tym przelicznikiem możnaby zastąpić nieśmiertelne No, jeżeli to ma być pełen wzór - to tak prosty nie będzie. Oprócz stosunku moc/masa ważne jest uwzględnienie przyspieszenia do setki + uwzględnienie gołej masy. A to tylko w kontekście przyspieszenia. Bo jeszcze sprawa prędkości maksymalnej i drogi hamowania. Z rzeczy, które w tego typu wzorze musisz uwzględnić - m.in. dlatego, że są łatwo mierzalne. No, ja wiem, że w ubezpieczeniach tak zaawansowana matematyka występuje - ale jeżeli masz budować tak skomplikowane wzory, to niestety wybór nie będzie ułatwiony - nie każdy motocyklista musi być matematykiem. -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-05-16 09:08:24 | |
Autor: Sqeeb | |
[dugie] Nie wicej jak pincet czy nie wicej ni... | |
On Sat, 16 May 2009 00:40:48 +0100
"Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> wrote: No, ja wiem, e w ubezpieczeniach tak zaawansowana matematyka wystpuje - ale jeeli masz budowa tak skomplikowane wzory, to niestety wybr nie bdzie uatwiony - nie kady motocyklista musi by matematykiem. Wanie tak samo sobie pomylaem... -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|