Nie wolno przyjmować pana księdza boso

Data: 2012-01-23 06:39:59
Autor: stevep
Nie wolno przyjmować pana księdza boso
# -- -- - Ksiądz łażący po tak zwanej „kolędzie”. Znacie ten obyczaj, tę  ukrytą formę żebractwa? Pewnie znacie. Jednak żeby wspomóc żebraka, trzeba  się do tego odpowiednio przygotować.

Jedna  z  gazet opublikowała instrukcję pewnej białostockich parafii. Są  to wytyczne dla mieszkańców, jak powinni się przygotować do kolędy. Zasady  są liczne, szczegółowe i nawet na swój sposób śmieszne. I tak…

Nie wolno przyjmować pana księdza boso, bo to „wyraz najwyższej pogardy”.   Stół powinien być przykryty białym obrusem, a na nim powinien stać krzyż.  Im krzyż większy, bogatszy tym lepiej świadczy to o pobożności  mieszkańców. Powinien też być lichtarz ze świecą, a najlepiej lichtarze  dwa. Do tego oczywiście tak zwane pismo święte i święcona woda z  kropidłem. Święcona woda to po prostu kranówa z łazienki, ale przecież  ksiądz nie musi o tym wiedzieć. Wszystkie te gadżety domownicy powinni  mieć własne nie zaś pożyczane od sąsiadów, bo to grzech i obciach.  Dalej…

Podczas kolędy w domu powinni być wszyscy domownicy. Dzieci nie mogą w tym  czasie uczestniczyć w dodatkowych zajęciach, być na basenie czy też  treningu. Powinny również pokazać księdzu swoje zeszyty z religii.  Młodzież maturalna z kolei zaświadczenie o uczęszczaniu na katechezę. Po  kapłana należy wyjść przed dom - to święty obowiązek gospodarza. W  instrukcji są też wytyczne dotyczące zwierząt domowych. Psy należy zamknąć  w innym pomieszczeniu. Pies, który dotyka łapami komży księdza nie jest  wyrazem powitania, lecz wyrazem niedbalstwa ze strony gospodarzy. Zarówno  gospodarz jak i pies będą się za to smażyli w piekle..

W instrukcji nie ma zapisanych jeszcze dwóch punktów, ale sa one tak  oczywiste że nie ma sensu o nich wspominać. Po pierwsze dawanie panu  księdzu mniej niż stówę jest wyrazem lekceważenia i kompletnego  niezrozumienia potrzeb. To ciężki grzech skąpstwa. A po drugie:  w każdym  domu koniecznym jest też wyrychtowany pokoik z dokładnie umytym  dzieciakiem poniżej lat dziesięciu, chętnie niekompletnie odzianym. Ksiądz  pogładzi po główce, pobłogosławi a w razie czego zaprosi do siebie. No, a  teraz parafianie zróbcie sobie rachunek sumienia, czy aby za bardzo nie  nagrzeszyliście byle jak księdza przyjmując. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hjnrx

--
stevep

Data: 2012-01-23 01:19:33
Autor: J-23
Nie wolno przyjmowa pana ksidza boso
On 23 Sty, 06:39, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:
# -- -- - Ksidz acy po tak zwanej "koldzie". Znacie ten obyczaj, t
ukryt form ebractwa? Pewnie znacie. Jednak eby wspomc ebraka, trzeba
si do tego odpowiednio przygotowa.

Ksiadz byl u mnie w ostatnia sobote. ubralem sie stosownie. Zadzwonil
dzwonek do drzwi - otwieram, jest stosunkowo mlody, o dosc milej
aparycji. wszedl rozejrzal sie i mowi modlimy sie. Prosze ksiedza, ja
nie jestem czlowiekiem duzej wiary - mowie. Nie szkodzi odpowiedzial,
w kosciele tez jest miejsce dla takich. modlimy sie, mowi ponownie, i
zaczal "zdrowas maria... cos tam dukam. Po trzech wersach, nie
pamietam dalszego ciagu modlitwy, ale cierpliwie mi pomogl. Jakos
przebrnalem! Teraz rozmowa stala sie luzniejsza, a to o meczu, a to
muzyce - bo u mnie duzo plyt wszedzie sie "walajacych'. Chwilke
posiedzielismy i ksiadz siega do aktowki, z ktorej wyjal jakies
obrazki o symbolice i znaczeniu mi nie znanym, a takze broszure "tak
dla rodziny". Tu nie trafil zupelnie, bo tresci tam zawarte sa mi
zupelnie obce. Dyskretnie, w kopercie dalem mu 50zeta. Schowal do
teczkii poszedl. Wszystko to uczynilem dla mojej zony, kora w tym
czasie miala dyzur i sama nie mogla uczestniczyc w tak waznym dla niej
akcie wiary.

Data: 2012-01-23 10:23:57
Autor: t-1
Nie wolno przyjmować pana księdza boso
No widzisz, na jak niski poziom spadła kultura plebsu, że należy przypominać podstawowe zasady dobrych obyczajów.
Może, także dzięki Twojemu cytatowi na tej grupie dyskusyjnej, wiedza o prawidłowym zachowaniu dotrze do szerszego grona i spowoduje refleksję na temat żałosności dotychczasowych poglądów na temat poziomu swojej kultury.

t-1

Nie wolno przyjmować pana księdza boso