Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie

Data: 2009-08-29 21:20:23
Autor: fatso
Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie
Pisalem tutaj od dawna: KAZDY z ministrow finansow RP III podoba mi sie.
Oczywiscie Balcerowicz: dlaczego on nie ma jeszcze Nagrody Nobla?
Nalezy mu sie wraz z Jeffrey Sachsem.
Oczywiscie, to nie do Balcerowicza zwrocil sie o ratunek Premier Mazowiecki
ale do niejakiego Kuczynskiego, osobnika po studiach francuskich.  Bodajze to
brat naszego tutaj bywalca kiedys, Piotra. No i co? Kuczynski sie zesral ze strachu,
odmowil widzac ze to ciezar nie na jego sily.  Balcerowicz wraz ze swoim gremium
mlodych podjal sie zadania i ja to pamietam. Sam bylem w owy styczniowy poranek w W-wie,
wszedlem do Domow Centrum i zobaczylem ze tak wlasciwie nie mam tam co kupowac.
Wszystko co mi sie podoba moge dostac taniej albo i po tej samej cenie w Londynie.

Albo Belka: fajny facet. Wystawiony na szefa finansow przez Lewice a on trzymal sie
porzadku fiskalnego na tyle na ile to sie w kraju oszolomow to dalo.

Zyta Gilowska: fajna baba mimo ze ze z przeciwstawnej polki.   Byla na zoldzie PiSu
i jego kato-socjalistycznej  tendencji a przeciez nie dala sobie w kasze dmuchac.

W wyniku czego mamy dzis rewelacje: Polska tygryskiem Europy!
Niewdzieczna robota byc szefem finansow panstwa.

sam pamietam jak chamy wyly po ulicach:
Nie dobil nas Stalin, Gomulka
to wykonczy nas Balcerowicz i spolka!

a okazalo sie byc inaczej
Kiedy zaczniemy budowac im pomniki?

fatso

Data: 2009-08-30 08:16:25
Autor: Endriu
Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie
W wyniku czego mamy dzis rewelacje: Polska tygryskiem Europy!
Niewdzieczna robota byc szefem finansow panstwa.

Fatso, w mojej opini Polska zawdziecza swój sukces przedewszystkim obnizeniu wartosci zlotego (w krytycznym momencie kryzysu)

http://www.kresy.pl/wydarzenia?zobacz/litwini-jezdza-na-zakupy-do-suwalk

, i  gdyby PO i jej minister finansów  wprowadzil swoje obietnice wyborcze wprowadzenia Euro (= wyprzedazy resztek suwerennosci ekonomicznej) ....

http://www.youtube.com/watch?v=SwKF8lhYV0I&feature=related

, czyli zrealizowal to co obiecywal, to dalej znajdowalibysmy sie w ogonie europy .....

"Partia jest konsekwentna.
Gdy mówi, ze nie da - to nie da.
Gdy mówi, ze da - to mówi."

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 08:43:18
Autor: Endriu
[...]

Dlatego też uważem że potencjalni działacze PO - w tym również posłeł z filmiku Michał Szczerba - i nie tylko PO (nieszczerze przepraszający za poparcie traktatu lisbońskiego poseł Mullarczyk):

http://www.youtube.com/watch?v=nkzbMHTR9Jw&hl=pl

to zwykła banda idiotów, klakierów, lizodupców i sprzedajnych kurew, którzy za dobrze płatne posady w parlamencie zrzekają się resztek suwerenności (również i ekonomicznej) swojego własnego kraju  ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 08:32:15
Autor: fatso
Endriu wrote:
[...]

Widzisz, trudno dawac recepty ekonomiczne bo to zawila i tajemna sztuka.
Taka np Wlk Brytania to pchala sie drzwiami i oknami do Europy mimo ze de Gaul nas tam nie chcial.
Ale juz przed euro sie bronimy niczym diabel przed swiecona woda.  Wspolna mocna waluta ma swoje zalety
ale tez moznosc poluzowania pieniadza i obnizenia jego wartosci pozwala wysmyknac sie z wielu tarapatow.

Ja zauwazam jedna rzecz dobra jaka dokonala sie w Polsce- ten kraj zaczyna sie naprawde europeizowac.
A wiec juz nie Polska- Chrystus narodow, wiecznie pijana kraina romantykow i zlodziei. Tam gdzie zapal
budzil sie szybko i gasl niczym slomiany ogien. Gdzie nic nie dalo sie zrobic bo dobre checi sie rozbijaly
o Polnishe Wirtshaft.  Polska jest dzisiaj innym krajem i swiat pomalu zaczyna to dostrzegac.

Tak wiec nie dziw sie Endriu ze herr Tuske wypycha pierwszy piers do orderu- tacy juz sa politycy.
Ale ze gielda w-ska wstaje na nogi mocno i twardnieje zlotowka to juz zasluga calego narodu.
Piekny prezent na 70-ta rocznice najwiekszej tragedii jaka dotknela Polske w swojej historii.

fatso

Data: 2009-08-30 09:22:22
Autor: olob kowalski
fatso <fatso60347@ntlworld.com> napisał(a):
Endriu wrote:

> [...]

Ja zauwazam jedna rzecz dobra jaka dokonala sie w Polsce- ten kraj zaczyna sie naprawde europeizowac.

hahahaha europeizować czyli co być podobnym do durniów robić to co reszta durniów w europie to że jedni są palantami i zadłużają wyprzedają się nie znaczy że takiego durnia trzeba naśladować no chyba że samemu jest się durniem

A wiec juz nie Polska- Chrystus narodow, wiecznie pijana kraina romantykow i zlodziei. Tam gdzie zapal
budzil sie szybko i gasl niczym slomiany ogien. Gdzie nic nie dalo sie zrobic bo dobre checi sie rozbijaly

ty złotousty leniwy buraku tacy jak ty ludziom wmawiali jaka to polska jest pijana, ale i tacy jak ty doprowadzili do tego że polacy kradli dawali łapówki itp. bo gdyby system był uczciwy i jednoznaczny to nikt łapówek nie musiałby dawać

o Polnishe Wirtshaft.  Polska jest dzisiaj innym krajem i swiat pomalu zaczyna to dostrzegac.

zgadza się jest innym krajem, pozorny luksus, wyprzedany majątek jak tania dziwka, ogromne zadłużenie, uzależnienie ludzi i firm od władzy która jest głównym dostarczycielem pracy i dystrybucji pienądza,
wiesz to wszystko już było przed II wojną światową ale te same buraki wróciły żeby znów dostać po dupie za swoje oszustwa i bezmyślność
chętnie popatrzę na kolejny holokaust :)

Tak wiec nie dziw sie Endriu ze herr Tuske wypycha pierwszy piers do orderu- tacy juz sa politycy.

takie są buraki czyli między innymi ci którzy wybierają sobie rządy ci którzy chcą aby nimi rządzono aby założono im kajdany aby byli jak myszki laboratoryjne które niczego nie potrafią i trzeba je dokarmiać ale muszą one najpierw wybrać sobie laboranta :)

Ale ze gielda w-ska wstaje na nogi mocno i twardnieje zlotowka to juz zasluga calego narodu.

hahahahahahahaha giełda kolejna piramida finansowa zobaczymy co powiesz jak giełda spadnie o 50% co wtedy powiesz że co naród się zesrał?
złotówka twardnieje hahahahahaha nasze długi nas wykończą już w przyszłym roku a wtedy złotówką będzie można sobie wytrzeć tyłek i co wtedy powiesz że naród nic nie zrobił że wszystko zniszczył że można by było ale naród nic nie zrobił
znam takich jak ty darmozjadów i złotoustych buraków którzy trąbią jak jest pozornie dobrze ale jak prawda wychodzi na jaw o wielkim oszustwie to krzyczą jak to wszystko zniszczono bo mogłobyć lepiej
ale tylko frajerzy gdybają
Piekny prezent na 70-ta rocznice najwiekszej tragedii jaka dotknela Polske w swojej historii.

i znów dotknie bo ludzie nie nauczyli się niczego i powtarzają te same błędy

fatso

Data: 2009-08-30 10:24:33
Autor: Delfino Delphis
Endriu wrote:

Fatso, w mojej opini Polska zawdziecza swój sukces przedewszystkim
obnizeniu wartosci zlotego (w krytycznym momencie kryzysu)

Może moje postrzeganie ekonomii jest słabe. Ale czy możesz podać mi jeden
powód dla którego słaba wartość złotego jest korzystna? Dobrze się
zastanów.

Data: 2009-08-30 13:51:56
Autor: Endriu
Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie
Może moje postrzeganie ekonomii jest słabe. Ale czy możesz podać mi jeden
powód dla którego słaba wartość złotego jest korzystna? Dobrze się
zastanów.

Najprostsza odpowiedź brzmi: Litwini  zaczęli kupować u nas a nie u siebie, bo u nas jest taniej....
Gdybyśmy mieli Euro to Litwini kupowaliby u siebie .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 14:45:45
Autor: totus
Endriu wrote:

[...]

Ile Litwini u nas kupili? O ile procent to podniosło polskie PKB? Ilu ludzie w Polsce miało pracę przez to? Porównaj to z oprocentowaniem obligacji Polskich w złotych i oprocentowaniem obligacji w euro jakie płaci Hiszpania czy Grecja. Weź jeszcze pod uwagę możliwość plasowania długu polskiego na finansowanie Polski Solidarnej. Wszystkie zyski z posiadania złotówki porównaj ze stratami. Lepiej rozmawiać o ekonomi z kalkulatorem w ręku niż wtedy gdy krew zalewa oczy od emocji.

Data: 2009-08-30 17:47:22
Autor: skippy

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7ds9s$cvv$1inews.gazeta.pl...
Endriu wrote:

[...]

Jeszcze kupowali Słowacy w Zakopanem i paru Niemców w Szczecinie.
A to już coś!
Zyski po rozmienieniu na groszówki pozwolą chińskiej armii powybijać oczy.

Data: 2009-08-30 20:48:08
Autor: Endriu
Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie
O ile procent to podniosło polskie PKB?

O to chodzi że się nic nie podniosło ...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 20:50:33
Autor: Endriu
Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie
O ile procent to podniosło polskie PKB?

O to chodzi że się nic nie podniosło ...

(A Donek zadłuża kraj jakby się miało podnosić....).

Cała Europa się zwija o -5 procent.... a u nas stoi ( jakby liczyć globalnie, to tak jakby 5 na plusie....)

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 20:56:17
Autor: totus
Endriu wrote:

O ile procent to podniosło polskie PKB?

O to chodzi że się nic nie podniosło ...

Nie za bardzo rozumiem Twoją logikę. Powtórzmy jeszcze raz. Mówisz, że lepiej, że mamy złotówki niż euro bo dzięki temu Litwini kupują u nas. Pytam o ile to jest lepiej, jak to kupowanie Litwinów wspiera polską gospodarkę. Ty na to, że kupowanie Litwinów jest gospodarczo bez znaczenia. Podpowiedz. Co powinienem sądzić o Twojej argumentacji?

Data: 2009-08-30 21:02:29
Autor: Endriu
[...]

No przeciesz ci pisze że jakby Litwini i Słowacy u nas nie kupowali to by było wszedzie po równo -2,5.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 21:04:36
Autor: Endriu

Użytkownik "Endriu" <nmpWYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomości news:h7eh5s$kn2$1news.interia.pl...

[...]

A tak to jest u nas na 0, (a wszędzie indziej na -5) i w ten sposób Donek z Fatso maja do odtrąbienia wielki sukces .....
Żałosne .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 19:26:15
Autor: kc
Endriu <nmpWYTNIJTO@interia.pl> napisał(a):
i w ten sposób Donek z Fatso maja do odtrąbienia wielki sukces .....
Żałosne .....

Bo zapatrzeni w rosnącą giełdę myślą, że to oznaka siły gospodarczej, nie znają pewnie najnowszej historii giełdy w Zimbabwe, która to w roku 2007 wzrosła o ponad 300000%, a której strona domowa jest teraz nieczynna. Ten spektakularny wzrost odbył się już po słynnych reformach, a wytłumaczony jest teorią austriacką (Austrian Economy Theory). Nie mówię, że tak jest u nas, ale przecież też tak może być. Wpompowano dużo pustych pieniążków w gospodarkę.

kc

Data: 2009-08-30 20:49:22
Autor: fatso
 kc wrote:
[...]

wyjrzyj oknem i zobacz czy tam ustawia sie kolejka do smietnika zeby tam wyzerac resztki.
W Zimbabwe tak sie dzieje.

Data: 2009-08-30 19:55:04
Autor: kc
Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie
fatso <fatso60347@ntlworld.com> napisał(a):
wyjrzyj oknem i zobacz czy tam ustawia sie kolejka do smietnika zeby tam wyzerac resztki.
W Zimbabwe tak sie dzieje.

Ale dlaczego, wszak giełda rosła jak szalona, szybciej niż inflacja, i wróżyło to (na zdrowy rozum) dobrobyt.

kc

Data: 2009-08-30 21:08:16
Autor: Endriu
[...]

No i jedno jest pewno, czy PKB na plusie/minusie 5% to zadłużenie wzrasta z konsekwencją szwajcarskiego zegarka + 30 mld zł....
Żałosne ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 21:10:55
Autor: Endriu
[...]

Jakby to powiedzieć - jeden wielki kryzys od 1992 roku .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 20:28:02
Autor: fatso
Endriu wrote:
ak to jest u nas na 0, (a wszędzie indziej na -5) i w ten sposób Donek z Fatso maja do odtrąbienia wielki sukces .....
Żałosne .....

najbardziej zalosne jest to ze ty nie widzisz drugiej strony medalu.
A moglo sie zdarzyc, ze Polska by miala rozwiazanie argentynskie:
ruchawki na ulicach i rabunek sklepow, odplyw waluty i kapital
miedzynarodowy zamiast tam sie pchac to pokazuje im wielka fige.
Temperamentalnie i kulturowo jako kraje katolickie, bylismy zblizeni.
No coz, sa tacy w Polsce dla ktorych im lepiej to gorzej.
Sukces szkoly Balcerowicza to chuj w oko tym roznym Kuczynskim
i innym zapoznanym prorokom z Poznania, ktorzy glosili od wczesnych lat 90-tych,
ze Polska jest rozkradana przez Zydow, Niemcow i kto tam jeszcze by chcial
to gowno zastane w 1989r z ziemi podjac.

fatso

Data: 2009-08-30 21:14:15
Autor: totus
Endriu wrote:

[...]

Czy mam rozumieć, że zakupy Litwinów i Słowaków dały 2,5+1,1=3,6 procenta wzrostu polskiego PKB? Ile to jest w złotówkach? Policzyłeś może? Jak już policzysz i będziesz miał chwilkę to napisz na czym opierasz swoje twierdzenie.

Data: 2009-08-30 22:10:43
Autor: Endriu
Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie
Czy mam rozumieć, że zakupy Litwinów i Słowaków dały 2,5+1,1=3,6 procenta
wzrostu polskiego PKB? Ile to jest w złotówkach? Policzyłeś może?

Dokładne dane posiada GUS i Ministerstwo Finansów....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 23:06:34
Autor: totus
Endriu wrote:

Czy mam rozumieć, że zakupy Litwinów i Słowaków dały 2,5+1,1=3,6 procenta
wzrostu polskiego PKB? Ile to jest w złotówkach? Policzyłeś może?

Dokładne dane posiada GUS i Ministerstwo Finansów....

Na tej odpowiedzi poprzestanę. Jeszcze na koniec mam pytanie. Czy na podstawie tak wypracowanej opinii podejmujesz decyzje wyborcze? czy wystarczy Ci prezentacja na tej grupie i na imieninach?

Data: 2009-08-30 22:22:20
Autor: skippy
Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie

Użytkownik "Endriu"

jakby Litwini i Słowacy u nas nie kupowali to by było wszedzie po równo -2,5.

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
czyścisz mi monitor!

Data: 2009-08-30 22:25:27
Autor: Endriu
[...]

Jaja sobie robisz z poważnych tematów....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 22:38:56
Autor: skippy
Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie

Użytkownik "skippy" <man@on.the.moon> napisał w wiadomości news:h7enlc$ckj$1nemesis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "Endriu"

jakby Litwini i Słowacy u nas nie kupowali to by było wszedzie po równo -2,5.

No i jeszcze dzięki temu że mamy PLN a nie Euro i że grubasy tak zbiły wtedy złotego, to wczasy w Tajlandii i wypady do Coffee Shopów w Amsterdamie stały się o wiele droższe, więc Polacy zaczęli kupowac w Polsce a nie za granicą.
I to perpetuum mobile juz zaczynało działać coraz doskonalej, ale grubasy postanowiły namieszać nam szyku, zgnoić do końca i umocnić złotego. Straszne świństwo ale ja jednak zdecydowanie wolę robić zakupy w 5 Alei czy Red Light District niż patrzeć na Litwinów i Słowaków robiących zakupy w Zanklewie Dolnym i uganiających sie po pigalaku nieopodal Dworc Centralnego.

Z grubasami to oczywiście żartuję, bo już tu wielokrotnie pisaliście, ze dzięki narodowej walucie nasze Państwo ma wpływ na co chce, więc to ono pewnie wpłynęło na jazdę w górę (zwiększenie PKB dzięki Litwinom) i teraz na jazdę w dół (szybko się nasprowadza taniochy z USiA i strefy Euro i to też będzie przyczynek do zwiększenia PKB).

Przy czym nie mam najmniejszych wątpliwości, że gdyby PKB spadło, to przyczyny by były te same co są teraz gdy wzrosło.
Powodem by były miliony Litwinów i Słowaków wykupujacych Polske do cna.

Data: 2009-08-30 11:25:06
Autor: Anatol

Użytkownik "Endriu" <nmpWYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomości news:h7d49g$1d6$1news.interia.pl...
[...]

Spadek PKB zanotowały wszystkie kraje Europy niezależnie od waluty narodowej i jej słabości czy mocy.

Od dawna mówi się że zaletą Polski w tym kryzysie jest niski udział eksportu w PKB co zmniejsza wpływ kryzysu handlu swiatowego na naszą gospodarkę. Jednocześnie mamy bardzo konserwatywny i bezpieczny system bankowy oraz brak dominacji jednego sektora w PKB (tak jak przemysł stalowy na Ukrainie, surowcowy w Rosji czy samochodowy na Słowacji) . W odróżnieniu od lat 2001-2002 mamy wreszcie dopływ dużych funduszy UE a po strukturze PKB widać że coraz większy udział we wzroście ma produkcja budowlano-montażowa czyli w tym przypadku wielkie budowy publiczne dróg szybkiego ruchu, mostów i stadionów. Duże znaczenie miało podtrzymywanie spokoju i umiarkowanego optymizmu - dzięki temu nie było paniki i załamania konsumpcji wewnętrznej. Warto przypomnieć interwencję na rynku walutowym i zatrzymanie spadku złotego powyżej 5 PLN za 1 EUR - a to groziło poważnymi kosekwencjami związanymi z opcjami walutowymi,  długiem zagranicznym i inflacją.

Co do EUR wygląda na to że nie wejście do systemu ERMII teraz będzie skutkowało coraz większym umacnianiem złotego w najbliższych kwartałach czyli pogarszaniem warunków eksportu, w dalszej perspektywie brak możliwości długoterminowego, racjonalnego planowania przez eksporterów i importerów (PLN jest walutą o największej zmienności w Europie).

Anatol

Data: 2009-08-30 12:36:53
Autor: skippy
Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie

Użytkownik "Anatol"

(PLN jest walutą o największej zmienności w Europie).

Dlatego też wszelkiej masy ściemniacze zrobią wszystko dając ideologiczne i narodowe argumenty , żeby grubas mógł hasać dowoli jak najdłuzej.

Data: 2009-08-30 13:48:43
Autor: Endriu
[...]

Che... powiadasz obrona była, czy jednak jej nie było ?. O dziwo nie znalazłem ani jednego artykułu który mówił ile kasy i w jakim momencie poszło na obronę złotówki. Może ty Anatolu obryty w Wójtowiczowskie statystyki uchyli rąbka tajemnicy ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 13:38:53
Autor: fatso
Endriu wrote:
[...]

a ja czytalem dzis rano ze polski minister skarbu uciulal 70 miliardow dolarow  w rezerwach walutowych
i jeszcze mu na chama jakies 2.8 mld $ Miedzynarodowy Fundusz Walutowy wciska do reki.
Masz, bierz- oni prosza(oczywiscie na procent) a Pan Minister sie wzdraga. Czy to zle czy to jest dowod,
ze nastapila prawdziwa sanacja systemu ekonomicznego myslenia w Polsce? ja mysle, ze to drugie.

Aha, cos z mojego wlasnego warzywniaka bo on teraz chodzi na okraglo, 24 godz na dobe i jest otwarty na swiat caly.
Po prostu za mocno zaczely mnie cos ostatnio Zydy(prawdziwe i falszywe) kasac po lydkach i  szarpac o pieniadze.
No i czas sie pomalu zaczac przygotowywac do smierci a tu Mondrusia sobie nie poradzi z tym kramem.
Mam caly sklepik pelen sreberek i gdzie spojrze tam lezy sto funtow albo i tysiac.
Wkurwilem sie - i tamy puscily.  Patrza na ebayu do mego sklepu rozne ludzie- ale sprzedac cos trudno bo kazdy tam
zwaniak, chcialby za pol darmo, tak jak ja sam kiedys.
No i dzisiaj, przy sobocie po robocie, zglosil sie CHINCZYK. Taki prawdziwy, z Szanghaju. Kupil ode mnie dzbanuszek.

I to jest prosze panstwa znak czasu. Kiedys to my im wtrynialismy guziki, lusterka i babelki. A jak brac nie chcieli to sie ich
do tego zmuszalo, robiac wojny opiumowe. Dzisiaj Chinczyk juz wszystko prawie dla nas produkuje a jak nie ma juz co ze szmalem
zrobic to wezmie ode mnie pewnie spowrotem ten oto piekny talerzyk:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=110429639206&ssPageName=STRK:MESE:IT#ht_500wt_976 <http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=110429639206&ssPageName=STRK:MESE:IT#ht_500wt_976>

fatso

Data: 2009-08-30 16:38:40
Autor: Anatol

Użytkownik "Endriu" <nmpWYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomości news:h7dnoi$n0q$1news.interia.pl...

[...]

Chyba za dużo masła w diecie. Dyskusje na temat interwecji walutowej rządu były na tej grupie i brałeś w nich udział. Były tam też odnośniki np. :

http://gielda.wp.pl/a,1,b,1,c,11,POD,3,wid,10864562,title,A-jednak-interwencja,index.html?ticaid=18a88

http://forsal.pl/wiadomosci/walutowe//114390.html

Anatol

Data: 2009-08-30 20:39:40
Autor: Endriu
[...]

"[...] Nawet 3 mld euro kiedyś się skończy. [...]".

Wiem że Rostowski miał w zanadrzu taką kwotę (nonen omen przeznaczoną na Unijne przedsięwzięcia) , ale ile z niej poszło na wykup złotówek ?.
Drogi Anatolu masz dokładne dane czy nie masz ?. Jesteś w końcu tym kumplem Wójtowicza czy nie jesteś :) ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-31 01:05:34
Autor: Anatol

Użytkownik "Endriu" <nmpWYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomości news:h7efr4$j04$1news.interia.pl...

[...]

Przecież unijne przedsiewziecia są finsowane w Polsce ze złotówek. Różnica polegała na tym że zamiast w NBP jak dotychczas, rząd wymienił walutę na rynku.

Rynek walutowy na podstawie którego NBP ustala kurs wymiany jest stosunkowo płytki, a już sam fakt interwencji państwa wystarczył żeby spekulanci przestali grać na oslabienie złotego. Ich strategia opierała się na braku takich interwencji a polski bank centralny jako chyba jedyny w Europie a może i na świecie publicznie deklarował dotychczas że nie będzie interweniował oddając polski rynek walutowy do pełnej dyspozycji międzynaradowych graczy. Kilka godzin po wystąpieniu Tuska zdecydowane posunięcia w celu umocnienia walut ogłosili szefowie rządów lub banków centralnych Czech i Węgier. Po ocenie efektów interwenecji rządu, w ciągu kilku następnych dni przekonał się również NBP ogłosił możliwość interwenecji z jego strony, a tutaj wchodziły w grę rezerwy 60 mld USD. Za jakiś czas doszła też linia kredytowa MFW o wartości 20 mld USD.
Reasumując rząd wykorzystał wszystkie dostępne instrumenty ażeby odwrócic trend i dziwnym zbiegiem okoliczność zagraniczne instytucje zamiast mówić jak dotychczas o dalszym osłabieniu złotego nagle od następnego dnia ogłosiły zmianę trendu.

Drogi Anatolu masz dokładne dane czy nie masz ?.

Podałem przecież odnośniki ? Fakt interwnecji potwierdzili w swoim czasie przedstawiciele BGK oraz wszyscy komentatorzy rynków walutowych. W CNBC Biznes jedenz dealerow walutowych komentował minuta po minucie wykres kursu PLN z 19 lutego i wskazywał w którym momencie BGK sypał EUR.

Jesteś w końcu tym kumplem Wójtowicza czy nie jesteś :) ?.

Bo oceniam publikacje po treści a nie nazwisku autora ? Grzegorz Wójtowicz zmarł w czerwcu 2009.

Anatol

Data: 2009-09-12 08:46:27
Autor: Endriu
Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie

Bo oceniam publikacje po treści a nie nazwisku autora ? Grzegorz Wójtowicz
zmarł w czerwcu 2009.

Anatol jak zwykle najlepiej poinformowany .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-30 09:07:00
Autor: olob kowalski
[...]

a co to za sztuka stworzyć system w którym państwo zapożycza się non stop aż do niewypłacalności bo społeczeństwo jest nieudolne niczego samo nie potrafi stworzyć i wyprodukować, co to za sztuka stworzyć z państwa montownię a zarazem rynek zbytu dla firm spoza danego państwa
balcerowicz wielki gość dostał profesora bo jeździł po świecie i lizał dupy ludziom z klubu londyńskiego i paryskiego oraz japonii aby odroczyli lub zredukowali długi jakie mieliśmy do 89r. no oczywiście nic za darmo to czego nie wiemy to tzw. prywatyzacja majątku polski czyli firmy polskie będące monopolistami za długi
no ale żydzi bronią swgo żyda balcerowiTZa taka sekciarska solidarność która niedługo wyjdzie wam bokiem i system tego buraka i oszusta balcerowiTZa zawali się łącznie z tym co sam niby zbudował
wtedy sobie pogadamy komu pomniki a kogo wyśmiać bo nie chwali się dnia przed zachodem słońca :)

Data: 2009-08-30 13:25:45
Autor: fatso
olob kowalski wrote:
[...]

kowalski, spierdalaj stad kretynie bo na odciski wlazisz starszym  i madrzejszym od siebie

fatso

Data: 2009-08-30 17:38:01
Autor: olob kowalski
olob kowalski wrote:
> [...]
>
>   kowalski, spierdalaj stad kretynie bo na odciski wlazisz starszym  i madrzejszym od siebie

starym dziadom, z próchnicą mózgu od urodzenia

Data: 2009-08-30 14:47:06
Autor: kc
[...]

wczoraj postanowiłem sobie: ignoruj, ale dziś nie mogę, pod wpływem odmiennego stanu świadomości :).

Już w tytule postu znowu obrażasz: "Nie wszyscy...", a więc prawie wszyscy.

Również spędziłem poza Polską co najmniej 20 lat (z krótszymi lub większymi przerwami), ale nigdy od niej nie oderwałem się, znam jej realia dnia codziennego (ot choćby przypadek matki otrzymującej 700 zł emerytury)- porównaj to ze swoimi postami, w których piszesz, że w Warszawie drożej niż w Londynie.

Chcesz abyśmy stawiali pomniki? Chętnie, ale tylko cmentarne (oby jak najszybciej)

kc

PS to moja ostatnia odpowiedź na twój post, nie wysilaj się więc.

Data: 2009-08-30 20:52:03
Autor: fatso
 kc wrote:
[...]

przyjacielu, wsadz mnie do kill-file, nie bedziesz mial stresow w zyciu.
Ja z kretynami i tak nie chce rozmawiac i nie dla ciebie te slowa wyzej pisalem.
Waliaj swolocz!

fatso

Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie