Nie wykonana usługa - oferia

Data: 2017-07-20 12:37:03
Autor: karol
Nie wykonana usługa - oferia
witam, zleciłem pewnej firmie wykonanie paru rzeczy na forum. (Znalazłem ja na oferii bo tam napisalem ze szukam takiej osoby) Osoba pisała mi ok 2 miesiecy ze maja problemy itd i w koncu napisali ze nie dadza rady i ze zwroca pieniadze, podalem im nr konta, napisali po paru dniach ze przelali, mineło 3 tygodnie i po pieniadzach nie ma sladu, na maile nie odpisuja, a wiem ze sa na necie bo na inne ogloszenia na oferii odpowiadaja.
Oferia nie poczuwa sie do winy, pisze zeby wyslac im skan pisma z policji to usuna im konto, ale tak do nich nie napisza zeby wyjasnic, choc im dowody wyslalem
co teraz zrobic?
zglosic sprawe na policje czy do prokuratury czy moze najpierw napisac im ze czekam 7 dni i pozniej zglaszam sprawe
mam dane tej firmy, ja tez jestem firma.

Data: 2017-07-20 18:16:14
Autor: Robert Tomasik
Nie wykonana usługa - oferia
W dniu 20-07-17 o 12:37, karol pisze:
[...]

Policja po kilku dniach umorzy postępowanie, bo z tego co piszesz brak
tu znamion przestępstwa. Niema siły ludzkiej, by dowieść, że w chili
dysponowania przez Ciebie środkami oni nie mieli zamiaru tej usługi
wykonać. Ja bym wysłał wezwanie przedsądowe, a pozew wniosek o nakaz
zapłaty wysłał.

Data: 2017-07-21 06:49:57
Autor: karol
Nie wykonana usługa - oferia
[...]

przeciez to jest oszustwo, napisali ze zwracaja kwote, a nie zwrócili, mieli wykonac usługe, nie wykonali. tak czy siak wg mnie jest to przywłaszczenie pieniedzy

Data: 2017-07-21 07:52:42
Autor: Liwiusz
Nie wykonana usługa - oferia
W dniu 2017-07-21 o 06:49, karol pisze:
[...]

To jest kłamstwo, ale to nie jest oszustwo w rozumieniu kodeksu karnego.

mieli wykonac usługe, nie wykonali. tak czy siak wg mnie jest to
przywłaszczenie pieniedzy

Przyszedłeś tu po poradę, czy po uzewnętrznianie swojej niewiedzy?

--
Liwiusz

Data: 2017-07-21 09:24:17
Autor: karol
Nie wykonana usługa - oferia
W dniu 2017-07-21 o 07:52, Liwiusz pisze:
[...]

Czyli co, można bezkarnie oszukiwać ? bo tak piszecie

Data: 2017-07-21 09:30:05
Autor: Liwiusz
Nie wykonana usługa - oferia
W dniu 2017-07-21 o 09:24, karol pisze:
[...]

Kłamstwo jest karalne tylko 8. przykazaniem bożym, a nie kodeksem karnym.

--
Liwiusz

Data: 2017-07-21 09:36:09
Autor: karol
Nie wykonana usługa - oferia
Napisze inaczej
Jak mam odzyskac moje pieniadze

Data: 2017-07-21 09:41:37
Autor: Liwiusz
Nie wykonana usługa - oferia
W dniu 2017-07-21 o 09:36, karol pisze:
Napisze inaczej
Jak mam odzyskac moje pieniadze

Albo się z nimi dogadaj, albo powództwo cywilne.

--
Liwiusz

Data: 2017-07-21 09:47:38
Autor: karol
Nie wykonana usługa - oferia

na maila nie odpisuja, ani nic, a wiem ze dzialaja bo sie nadal oferuja u innych poszukujacych

jak by byla sprawa to u mnie w miescie czy musialbym tam jezdzic ?

Data: 2017-07-21 11:05:43
Autor: Michał
Nie wykonana usługa - oferia
On 21.07.2017 09:47, karol wrote:

na maila nie odpisuja, ani nic, a wiem ze dzialaja bo sie nadal oferuja u innych poszukujacych

jak by byla sprawa to u mnie w miescie czy musialbym tam jezdzic ?

Nigdzie nie musisz jeździć. Piszesz pozew nakazowy (jest formularz),
opisujesz w nim co i jak, załączasz dowody np. kopie maili itp i
wysyłasz do sądu. Możesz nawet złożyć w swoim sądzie, oni najwyżej
przeniosą sprawę do sądu pozwanego.
Najprawdopodobniej jak pacjent dostanie pismo z sądu osra się i odda
kasę w podskokach.

Data: 2017-07-21 11:14:16
Autor: Michał
Nie wykonana usługa - oferia

A tu łopatologiczna instrukcja: https://www.pozew-cywilny.pl/

Data: 2017-07-21 11:43:01
Autor: Liwiusz
Nie wykonana usługa - oferia
W dniu 2017-07-21 o 11:05, Michał pisze:
[...]

To się nie nadaje do postępowania nakazowego, nie wprowadzaj w błąd.

--
Liwiusz

Data: 2017-07-21 12:17:36
Autor: Michał
Nie wykonana usługa - oferia
On 21.07.2017 11:43, Liwiusz wrote:
Nigdzie nie musisz jeździć. Piszesz pozew nakazowy (jest formularz),

To się nie nadaje do postępowania nakazowego, nie wprowadzaj w błąd.

Możliwe - moja kulpa.

Data: 2017-07-21 12:50:59
Autor: ąćęłńóśźż
Nie wykonana usługa - oferia
"Kto poświadcza nieprawdę..."

-- -- -
Kłamstwo jest karalne tylko 8. przykazaniem bożym, a nie kodeksem karnym.

Data: 2017-07-21 12:58:30
Autor: Liwiusz
Nie wykonana usługa - oferia
W dniu 2017-07-21 o 12:50, ąćęłńóśźż pisze:
"Kto poświadcza nieprawdę..."

Nie ubieraj swoich farmazonów w cudzysłów, bo jeszcze ktoś pomyśli, że to cytat z ustawy.

--
Liwiusz

Data: 2017-07-21 12:31:32
Autor: rg
Nie wykonana usługa - oferia
Fri, 21 Jul 2017 09:24:17 +0200, w <5971ac23$0$642$65785112@news.neostrada.pl>,
karol <karolnopspam@gmail.com> napisał(-a):

> Przyszedłeś tu po poradę, czy po uzewnętrznianie swojej niewiedzy?

Czyli co, można bezkarnie oszukiwać ? bo tak piszecie

Nie można.

Zgłoś na policję -- często delikwent po samym wezwaniu na komisariat ze starchu
zwraca kasę, a bywa że i policjant go odpowiednio potrafi "zmotywować".
Tylko zeznaj, że zainkasowali kasę i zniknęli :)

Ponadto mogłeś nie być pierwszym, więc wówczas to już sprawa kryminalna.

Z pozwem możesz poczekać do momentu zakończenia spraw na policji.
Odsetki lecą, ale od momentu wysłania pisma z wezwanie do zwrotu, więc pismo
takie wyślij.

Data: 2017-07-21 12:50:18
Autor: ąćęłńóśźż
Nie wykonana usługa - oferia