Nie wysłałem deklaracji z 2011... - co mnie czeka?

Data: 2013-04-28 13:56:54
Autor: Rowerex
Nie wysłałem deklaracji z 2011... - co mnie czeka?
Wysyłając elektronicznie deklarację za 2012 zdziwił mnie błąd danych
autoryzacyjnych. Deklaracja poszła dopiero gdy jako kwotę przychodu za
2011 wpisałem 0... co oznaczało, że rok temu moja deklaracja nie
poszła. No i rzeczywiście :(

Popełniłem wówczas fatalny błąd myląc pliki deklaracji 2010 i 2011.
Deklaracja za 2011 "nie poszła", pewnie były jakieś błędy, a na domiar
złego pobrałem potwierdzenie UPO nie tego pliku, czyli pobrałem
potwierdzenie wysłania deklaracji z 2010 zamiast z 2011. Nie
sprawdziłem daty w pobranym pliku UPO... Potwierdzenie UPO jest w
wersji 4_01, która pojawiła się w 2012, więc na pewno musiałem je w
2012r. pobierać, co stanowi niestety dowód pomyłki, ale nie stanowi
żadnej okoliczności łagodzącej.

Jaka kara mnie czeka? Nie dostałem jak dotąd żadnej informacji ani
ponaglenia od Urzędu Skarbowego. Zamierzam ten fakt zgłosić z własnej
woli. Czy mam się pożegnać z kilkoma tysiącami PLN?...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-04-28 20:28:48
Autor: witek
Nie wysłałem deklaracji z 2011... - co mnie czeka?
Rowerex wrote:

Jaka kara mnie czeka?
Grzywna z kodeksu karnoskarbowego plus oczywiscie doplata z odsetkami jak im cos byles winien.

Grzywna wybosi od 138.60 zl w gore do 2772.

O ile bedzie to rozpatrzone w postepowaniu mandatowym.
Jesli zostanie to potraktowane jako przestepstwo (nie powinno) to ponoz wszystko razy 10.

Nie dostałem jak dotąd żadnej informacji ani
ponaglenia od Urzędu Skarbowego.

No to sie ciesz.

  Zamierzam ten fakt zgłosić z własnej
woli. Czy mam się pożegnać z kilkoma tysiącami PLN?...

Zloz zeznanie razem z czynnym żalem i doplata jak sie nalezy . Ale RAZEM. Żeby ktores nie dotarlo przypadkiem wczesniej.

Na podsawie art 16 kodeksu karno-skarbowego jesli czynny zal zostanie zlozony prawidlowo masz szanse uniknac grzywny w ogole.

Jak to byl pit rozliczany wspolnie z zona, to teraz musicie zlozyc dwa oddzielne. Po terminie nie da sie zlozyc pitu wspolnego.

Data: 2013-04-28 21:28:42
Autor: Rowerex
On 29 Kwi, 02:28, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

Zloz zeznanie razem z czynnym żalem i doplata jak sie nalezy . Ale
RAZEM. Żeby ktores nie dotarlo przypadkiem wczesniej.

Po ptokach - PIT za 2011 wysłałem elektronicznie razem z PIT za 2012
czyli wczoraj... Napisałem maila do US (choc to bez sensu), ale po
prostu się tam przejdę z żalem, skruchą (kawa chyba nie pomoże, nie ta
czasy...)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-04-29 09:19:02
Autor: m4rkiz

pisemnie http://www.pit.pl/aktualnosci-podatkowe/0205-czynny-zal-11290/

Data: 2013-04-29 02:48:36
Autor: Rowerex
On 29 Kwi, 10:19, "m4rkiz" <m4r...@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:
"Rowerex" <rowe...@op.pl> wrote in message

> [...]
> czyli wczoraj... Napisałem maila do US (choc to bez sensu), ale po
> prostu się tam przejdę z żalem, skruchą (kawa chyba nie pomoże, nie ta

Ot, to to! Napisałem stosowne pismo zawiadamiające o "samopopełnieniu"
przestępstwa na którym sam się przyłapałem, opisałem mechanizm
powstania pomyłki i przyznałem że to wyłącznie moja wina. Wyszło jak
opisano w tym artykule mimo że dopiero teraz zajrzałem na tego linka.
Przedstawiłem przed chwilą to pismo w US i dokładnie takie określenie
usłyszałem, czyli "czynny żal". Oczywiście sprawa będzie rozpatrywane
przez wydział karno-skarbowy czy jak oni się tam nazywają. Urzędnik
któremu przedstawiałem sprawę nastawiał mnie raczej pozytywnie.

Tak przy okazji jedna rzecz mi się w tych e-deklaracjach nie podoba -
mianowicie deklarację wysyła się niemal "w ciemno", brakuje mi
możliwości zweryfikowania tego, czy to co mam w formularzu zgadza się
w całości z tym co dostał US. Owszem dostaje się UPO, ale UPO mówi
tylko o tym, że coś dotarło do US i ze jest zgodne ze wzorcem xml i w
zasadzie tyle. UPO nie mówi nic o zgodności danych wysłanych z danymi
posiadanymi w formularzu. Np. można przez przypadek wysłać formularz z
innymi danymi, który wypełniało się na próbę lub dla kogoś innego bo
akurat miało się otwarte obydwa lub wiecej. US dostanie nie to co
trzeba, a wypełniający będzie święcie przekonany, że wysłał prawidłowe
dane...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-04-29 15:16:26
Autor: Tom N
Rowerex w <news:682ef62f-2de5-45c9-b7b0-770ae8442457s4g2000vbr.googlegroups.com>:

[...]

Ależ jest taka weryfikacja dwa skróty na UPO oraz NIPy

Owszem dostaje się UPO, ale UPO mówi
tylko o tym, że coś dotarło do US i ze jest zgodne ze wzorcem xml i w
zasadzie tyle.

W zasadzie więcej

UPO nie mówi nic o zgodności danych wysłanych z danymi
posiadanymi w formularzu.

Taaak?

Np. można przez przypadek wysłać formularz z
innymi danymi, który wypełniało się na próbę lub dla kogoś innego bo
akurat miało się otwarte obydwa lub wiecej.

No to skróty i NIPy na UP bedą dla wysłanego formularza a nie dla formularza
niewysłanego

US dostanie nie to co
trzeba, a wypełniający będzie święcie przekonany, że wysłał prawidłowe
dane...

A jeżeli wydrukujesz (przez przypadek) z innymi danymi, i zaniesiesz albo
wyślesz smailem, to co US dostanie? --
'Tom N'

Data: 2013-04-29 08:02:16
Autor: Rowerex
On 29 Kwi, 14:16, <46.130...@93.151626.invalid> (Tom N) wrote:
> [...]

> w całości z tym co dostał US.

Ależ jest taka weryfikacja dwa skróty na UPO oraz NIPy

Masz na myśli coś co się nazywa "WERYFIKACJA STATUSU WYSŁANEGO
DOKUMENTU ELEKTRONICZNEGO"? O tym właśnie pisałem - to nie jest
porównanie ze źródłem danych jakie mam u siebie, tylko sprawdzenie
tego, czy to co doszło jest godne z tym co mam u siebie, czyli ze
źródłem danych.

> Owszem dostaje się UPO, ale UPO mówi
> tylko o tym, że coś dotarło do US i ze jest zgodne ze wzorcem xml i w
> zasadzie tyle.

W zasadzie więcej

O ile więcej? Weryfikowana jest poprawność xml zgodnie ze schematem,
czy pola są wypełnione, czy kupy się wszystko trzyma, czy NIP ma dobry
format, czy dane identyfikacyjne są zgodne itp.

Załóżmy że padnie mi dysk albo inna awarię i nie będę miał
elektronicznego oryginału mojego formularza, co najwyżej będę miał
wydruk. Jak mogę zweryfikować, że to co poszło do US jest zgodne z
moim wydrukiem jeśli nie mam dostępu do podglądu danych jakie doszły
na serwery US?

Chyba że masz na myśli inną weryfikację, a ja o czymś nie wiem.

> UPO nie mówi nic o zgodności danych wysłanych z danymi
> posiadanymi w formularzu.

Taaak?

Zgodność danych z formatem nie jest zgodnością danych.

> [...]

> dane...

A jeżeli wydrukujesz (przez przypadek) z innymi danymi, i zaniesiesz albo

Dyskutujemy o wieku XXI a nie o średniowieczu :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-04-29 08:05:38
Autor: Rowerex
On 29 Kwi, 16:02, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

[...]

Pochrzaniłem wypowiedź ehh...

Miało być:  to nie jest porównanie ze źródłem danych jakie mam u
siebie, tylko sprawdzenie tego, czy coś doszło.

Data: 2013-04-29 18:00:10
Autor: Tom N
Rowerex w <news:e395a1b7-ac19-4863-9f2f-49b693bd0492s4g2000vbr.googlegroups.com>:

[...]

Przecież wyraźnie napisałem UPO, widziałeś kiedykolwiek taki twór?

[...]

czy to co zostało wysłane zostało dostarczone. Bo z tym masz główny
problem...

Załóżmy że padnie mi dysk albo inna awarię i nie będę miał
elektronicznego oryginału mojego formularza, co najwyżej będę miał
wydruk.

Drukuj formularz po wysłaniu i odebraniu UPO, dodatkowo będzie nr
referencyjny na wydruku
Jak mogę zweryfikować, że to co poszło do US jest zgodne z
moim wydrukiem jeśli nie mam dostępu do podglądu danych jakie doszły
na serwery US?

Tak samo jak robiłeś to gdy nie było wysyłki przez net tylko per pedes albo
via trąbka.
Z ta drobną różnicą, że interfejs po stronie US oczami odbierał a palcami
wklepywał...

UPO nie mówi nic o zgodności danych wysłanych z danymi
posiadanymi w formularzu.
Taaak?

Zgodność danych z formatem nie jest zgodnością danych.

I to jest UPO, czy status?

[...]

Czyli troll...

Chcesz mieć możliwość sprawdzenia w US, czy to co wysłałeś zgadza sie z tym
co wydawało ci się że wysłałeś, bo po tym jak wysłałeś, a nie wiesz co
wysłałeś, i zanim wydrukowałeś padł ci dysk (zarówno w średniowieczu jak i
dzisiaj pożary nie były/są rzadkością).

Dlaczego nie sprawdziłeś co zamierzasz wysłać zanim wysłałeś -- pytanie jest
uniwersalne niezależnie od wieku...

--
'Tom N'

Data: 2013-04-29 11:46:05
Autor: Rowerex
On 29 Kwi, 17:00, <58.130...@34.180010.invalid> (Tom N) wrote:

[...]

Robisz przelew przez system internetowy dowolnego banku. Wypełniłeś
interaktywny formularz i wysłałeś. Pobierasz z tego samego systemu
potwierdzenie przelewu, takie "bankowe UPO" - i co widzisz? Widzisz w
tym "bankowym UPO" wszystkie dane jakie wpisałeś w formularzu podczas
jego wypełniania.

Teraz robisz "przelew" deklaracji do US. Pobierasz UPO i co widzisz?
Gó...no widzisz, same pierdoły nie mające związku z danymi w wysłanym
formularzu. Nie jesteś w stanie zweryfikować danych jakie naprawdę
otrzymał US.

Gdyby Acrobat razem z wtyczką e-deklaracje się wyłożył i wyzerował
wszystkie wpisane kwoty, to nie ma pewności, że taki PIT zostanie
odrzucony - przecież wszystkie pola są i wszystkie sumy i różnice się
zgadzają... Żaden system informatyczny nie daje 100% pewności inaczej
nie stosowano by sum kontrolnych i innych zabezpieczeń.

Wysyłając pocztą dylemat jest jeden - dotrze lub nie. To co jest na
papierze zostanie, chyba że zaleje to woda i wpisane długopisem cyfry
się zamarzą...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-04-29 20:58:02
Autor: cef
Nie wysłałem deklaracji z 2011... - co mnie czeka? (OT)
Rowerex wrote:

chyba że zaleje to woda i wpisane długopisem cyfry
się zamarzą...

sobie zamarzą, że się nie zamażą.

Data: 2013-04-29 12:03:42
Autor: Rowerex
On 29 Kwi, 19:58, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
Rowerex wrote:
> chyba że zaleje to woda i wpisane długopisem cyfry
> się zamarzą...

sobie zamarzą, że się nie zamażą.

:-)

Klasyczny przykład przekłamania na łączach internetowych - pszecierz
dobże hciałem napisać! ;-)))

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-04-30 12:06:50
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 29 Apr 2013, Rowerex wrote:

Klasyczny przykład przekłamania na łączach internetowych - pszecierz
dobże hciałem napisać! ;-)))

  Widzę wpływ Stokrotki...
  Kiedyś znajdzie się na liście "500 wpływowych"! ;)
[update: 'wpływowyh']

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-30 13:25:26
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

Bo poniekąd kobita ma rację, ino opór społeczny za duży.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-05-06 10:48:04
Autor: Paweł Muszyński
W dniu 2013-04-29 20:46, Rowerex pisze:
[...]

Ależ te pierdoły mają związek z danymi - wiesz co oznaczają pola Skrót.. ?

Data: 2013-05-08 04:20:36
Autor: Rowerex
Nie wysłałem deklaracji z 2011... - co mnie czeka?
On 6 Maj, 09:48, Paweł Muszyński <pmuch.nos...@bolinko-wytnijto.org>
wrote:

> [...]
> interaktywny formularz i wys a e . Pobierasz z tego samego systemu
> potwierdzenie przelewu, takie "bankowe UPO" - i co widzisz? Widzisz w
> tym "bankowym UPO" wszystkie dane jakie wpisa e w formularzu podczas
> jego wype niania.

> Teraz robisz "przelew" deklaracji do US. Pobierasz UPO i co widzisz?
> G ...no widzisz, same pierdo y nie maj ce zwi zku z danymi w wys anym
> formularzu. Nie jeste w stanie zweryfikowa danych jakie naprawd
> otrzyma US.

Ależ te pierdoły mają związek z danymi - wiesz co oznaczają pola Skrót.. ?

Zapewne skrót to wysłanych danych. A jak się do nich w prosty sposób
dostać? Chciałbym te wysłane dane sobie ściągnąć i obejrzeć..

Tak przy okazji - dzwoniła do mnie miła pani z US i poinformowała, że
nie będzie nakładana kara. Ale powodem nie był "czynny żal", a .... no
kto zgadnie? Dość łatwe :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-05-09 09:19:49
Autor: \\n
W dniu 08-05-2013 13:20, Rowerex pisze:

Ależ te pierdoły mają związek z danymi - wiesz co oznaczają pola Skrót.. ?

Zapewne skrót to wysłanych danych. A jak się do nich w prosty sposób
dostać? Chciałbym te wysłane dane sobie ściągnąć i obejrzeć.

Ależ bardzo prosto! Jest to unikalny (no powiedzmy) ciąg znaków zwracany przy wysłaniu, wygląda mniej więcej tak:
f#6hsf5@&daski.m:'0-09575y43ccb5y4ij57mur;lk;32*&dL;3kjhg`'@#rwq#@!T^$*&54TE&^%$RFw[ekwd65G4qASXN4325Dtrf]'/./dxFE14rn1'd;@#'
Porównujesz skróty dwóch dokumentów i już wiesz czy są to te same dok. Prawda że prosciutkie? :-)

--
Ci, którzy nie pamiętają przeszłości,
skazani są na jej powtarzanie

Data: 2013-05-09 00:37:15
Autor: Rowerex
On 9 Maj, 09:19, "\\n" <n...@ma.xy> wrote:

> Zapewne skr t to wys anych danych. A jak si do nich w prosty spos b
> dosta ? Chcia bym te wys ane dane sobie ci gn i obejrze .

Ale bardzo prosto! Jest to unikalny (no powiedzmy) ci g znak w zwracany
przy wys aniu, wygl da mniej wi cej tak:
f#6hsf5@&daski.m:'0-09575y43ccb5y4ij57mur;lk;32*&dL;3kjhg`'@#rwq#@!T^$*&54TE&^%$RFw[ekwd65G4qASXN4325Dtrf]'/./dxFE14rn1'd;@#'
Por wnujesz skr ty dw ch dokument w i ju wiesz czy s to te same dok.
Prawda e prosciutkie? :-)

Mam tylko wydruk UPO i wydruk otrzymany w zakladzie pracy na podstawie
ktorego wypelniałem swoj PIT. Dokument zrodłowy czyli moj wypelniony
PIT wcieło tuz po jego wyslaniu, zdazyłem tylko wydrukowac UPO, np.
padl dysk, plik zostal przypadkowo usuniety itp. Chce jednak zobaczyc
dane z wyslanego do US formularza i porownac z tymi z wydruku z
zakladu pracy...

Tez proste? :-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-05-09 10:06:40
Autor: \\n
W dniu 09-05-2013 09:37, Rowerex pisze:
On 9 Maj, 09:19, "\\n" <n...@ma.xy> wrote:
[...]

Ja aż tak dobrze się na tym nie znam, ale pewność siebie bijąca z wypowiedzi niektórych uczestników tego wątku upewnia mnie że to musi być bardzo proste. Z pewnością wkrótce, któryś z tych mądrych ludzi uprzejmie pokaże właściwe rozwiązanie tego problemu. :-)

Data: 2013-04-29 15:25:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 29.04.2013 15:16,  (Tom N) pisze:
A jeżeli wydrukujesz (przez przypadek) z innymi danymi, i zaniesiesz albo
wyślesz smailem, to co US dostanie?

No ja tak kiedyś wysłałem PIT-4R pocztą nie ten co trzeba. Też za rok wcześniej a nie za właściwy.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-05-06 23:50:32
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 29 Apr 2013 15:25:30 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

A jeżeli wydrukujesz (przez przypadek) z innymi danymi, i zaniesiesz albo
wyślesz smailem, to co US dostanie?

No ja tak kiedyś wysłałem PIT-4R pocztą nie ten co trzeba. Też za rok wcześniej a nie za właściwy.

A ja dzisiaj znalazłem VAT-7 za 12-2012 z pieczątką z lutego 2012 :)

Tak, zmieniłem tylko rok w poprzedniej deklaracji. Pewnie machnęli ręką, o
ile ktokolwiek zauważył.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-05-07 08:09:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 06.05.2013 23:50, Borys Pogoreło pisze:
[...]

No to faktycznie podróże w czasie są możliwe :-P

Tak, zmieniłem tylko rok w poprzedniej deklaracji. Pewnie machnęli ręką, o
ile ktokolwiek zauważył.

Jeśli problem był w dacie, to mogli przegapić. Mi z PIT-em tak nie przeszło, bo się nie zgadzało już na starcie z wpłatami.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-04-29 01:05:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nie wysłałem deklaracji z 2011... - co mnie czeka?
Hello Rowerex,

Sunday, April 28, 2013, 10:56:54 PM, you wrote:

[...]

Nie mogą Cię ukarać, jeśli sam wykryłeś swój błąd i zgłosiłeś go zanim
urząd się o tym dowiedział. Dołączasz do zeznania za 2011 rok pismo z
wyjaśnieniem i jeśli nie masz żadnych pieniężnych zobowiązań
wynikających z tego zeznania, nie powinno być żadnych problemów.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-04-28 20:21:26
Autor: witek
Nie wysłałem deklaracji z 2011... - co mnie czeka?
RoMan Mandziejewicz wrote:

Nie mogą Cię ukarać,

Mogą.
Za sam fakt niezłożenia deklaracji w terminie.

Data: 2013-04-29 08:15:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nie wysłałem deklaracji z 2011... - co mnie czeka?
Hello witek,

Monday, April 29, 2013, 3:21:26 AM, you wrote:

Nie mogą Cię ukarać,
Mogą.
Za sam fakt niezłożenia deklaracji w terminie.

I po co tniesz kontekst? Nie mogą, jeśli tego nie zauważyli a
niezłożenie jest wynikiem pomyłki a nie świadomego działania i nie
spowodowało ubytku podatków.

--
Best regards,
 RoMan

Nie wysłałem deklaracji z 2011... - co mnie czeka?