"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"

Data: 2010-10-17 14:11:00
Autor: robertcb
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"
Chodzi oczywiście o "Kup teraz" na allegro.
Czy zgodnie z polskim prawem w przypadku sprzedaży wysyłkowej na odległość, sprzedawca (obojętnie czy prowadzący DG, czy nie) ma prawo nie udostępniać mozliwości zakupu towaru bez wcześniejszej przedpłaty?

Jak się ma do tego ten zapis?

http://lex.pl/serwis/du/2000/0271.htm

"USTAWA z dnia 2 marca 2000 r.
o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
(Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

Art. 11. 1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia."

Data: 2010-10-17 17:37:51
Autor: Król Dopalaczy
W dniu 2010-10-17 14:11, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
[...]

'no i co mi Pan zrobi" ?

--
http://nowedopalacze.eu/

Data: 2010-10-17 17:45:19
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 17.10.2010 14:11, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
Czy zgodnie z polskim prawem w przypadku sprzedaży wysyłkowej na odległość, sprzedawca (obojętnie czy prowadzący DG, czy nie) ma prawo nie udostępniać mozliwości zakupu towaru bez wcześniejszej przedpłaty?

Myślę, że jak mu przelejesz koszty przesyłki i pobrania, to wyśle za
pobraniem. Inaczej to się nie dziw, bo tacy, co zamawiają, a nie
odbierają to realne i wysokie koszty.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-17 17:51:24
Autor: SQLwiel
[...]

A kto Ci każe u takiego cwela kupować?

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-17 17:59:10
Autor: robertcb
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"

A kto Ci każe u takiego cwela kupować?

Nikt.

Jednak jeśli jest jedynym dystrybutorem danego towaru w Polsce - jest problem.

Data: 2010-10-17 18:28:26
Autor: robertcb
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"

A kto Ci każe u takiego cwela kupować?

A co innego proponujesz, gdy jest on jedynym sprzedawcą?

miałem kilka razy taką sytuację.

Np z książką niedostępną już w hurtowniach, i sprzedaży detalicznej, z wyczerpanym nakładem...

I tylko jedna aukcja na allegro, i oczywiscie: "nie wysyłam za pobraniem, brak możliwości odbioru osobistego".
A cena kilkaset zł... bo w koncu to tzw. "biały kruk"
Konto allegrowicza świeże, raptem z 5 pozytywów moze miał...

Data: 2010-10-17 18:43:17
Autor: Arek
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"
W dniu 2010-10-17 18:28, robertcb@mailinator.com pisze:
[..]
"nie wysyłam za pobraniem, brak możliwości odbioru osobistego".
A cena kilkaset zł... bo w koncu to tzw. "biały kruk"
Konto allegrowicza świeże, raptem z 5 pozytywów moze miał...

Akurat na allegro masz ochronę kupujących do 10 tys.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-10-17 18:42:55
Autor: robertcb
> [...]
> Konto allegrowicza świeże, raptem z 5 pozytywów moze miał...

Akurat na allegro masz ochronę kupujących do 10 tys.

A jak udowodnisz allegro i policji że w zwykłej (nie pobraniowej) paczce była np. cegła lub kartofle?

PP nie oferuje możliwości sprawdzenia zawartości zwykłych paczek przy odbiorze.

Data: 2010-10-17 19:26:36
Autor: MZ
W dniu 2010-10-17 18:42, robertcb@mailinator.com pisze:

A jak udowodnisz allegro i policji że w zwykłej (nie pobraniowej) paczce była np. cegła lub kartofle?

PP nie oferuje możliwości sprawdzenia zawartości zwykłych paczek przy odbiorze.

Z tego co wiem to pobraniowych też nie można otworzyć przed odbiorem,
więc po prostu nie kupuje się od nowych allegrowiczów.

--
MZ

Data: 2010-10-17 19:31:47
Autor: robertcb
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"

Z tego co wiem to pobraniowych też nie można otworzyć przed odbiorem,
więc po prostu nie kupuje się od nowych allegrowiczów.

W pobraniowych można o ile się wczesniej uzgodni ze sprzedawcą by zaznaczył taką opcję przy nadawaniu paczki (dopłata 5zł)
Jest to wyraźnie napisane na stronie PP

Data: 2010-10-18 01:04:39
Autor: niusy.pl
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

[...]

Nie musi być nowy by Cię oszukał. I nie musi być wyłącznie oszustem by Ciebie akurat oszukać.

Data: 2010-10-19 08:50:50
Autor: Aleksandra S
On 18 Paź, 01:04, "niusy.pl" <ds...@niusy.pl.invalid> wrote:
> [...]
> więc po prostu nie kupuje się od nowych allegrowiczów.

Nie musi być nowy by Cię oszukał. I nie musi być wyłącznie oszustem by

"nie musi" nie musi, ale summa summarum daje to to nieporównywalnie
większe prawdopodobieństwo, a o prawdopodobieństwo w tym wszystkim
właśnie chodzi.
Bank też kieruje się prawdopodobieństwem decydując czy dać kredyt..

Data: 2010-10-19 20:35:02
Autor: niusy.pl
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"

Użytkownik "Aleksandra S" <olenka.barbara@gmail.com>

> [...]

"nie musi" nie musi, ale summa summarum daje to to nieporównywalnie
większe prawdopodobieństwo, a o prawdopodobieństwo w tym wszystkim
Przeglądnij oceny sprzedawców, którzy mają dużo punktów.

Bank też kieruje się prawdopodobieństwem decydując czy dać kredyt.
--
Ale nie tym.

Data: 2010-10-17 22:09:21
Autor: animka
[...]

Ja otwierałam raz paczkę przy pani z okienka. Trzeba sprawdzić.

--
animka

Data: 2010-10-19 08:48:12
Autor: Aleksandra S
On 17 Paź, 22:09, animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
> PP nie oferuje możliwości sprawdzenia zawartości zwykłych paczek przy odbiorze.

Ja otwierałam raz paczkę przy pani z okienka. Trzeba sprawdzić.

Przynajmniej będą świadkowie!

Data: 2010-10-17 18:44:16
Autor: MZ
W dniu 2010-10-17 18:43, Arek pisze:
[...]

To spróbuj kiedyś z tego musieć skorzystać, zdziwisz się b. nieprzyjemnie.

--
MZ

Data: 2010-10-17 18:43:29
Autor: MZ
[...]

Krótko: szerokim łukiem omijać. Może to krzywdzące ten promil uczciwych
z małym stażem, ale opinię trzeba sobie wyrobić drobniejszymi rzeczami i
przez dłuższy czas. No i pytanie ile z tych pozytywów za sprzedaż a ile
za kupno drobnicy. Alledrogo to niestety dziwne miejsce i nie łudź się,
że ubezpieczenie kupującego Cię ochroni. Wygląda ładnie w teorii, w
praktyce wychodzą schody.

--
MZ

Data: 2010-10-18 01:07:21
Autor: niusy.pl
[...]

Pozytywne komentarze nie utrudniają oszukiwania tylko ułatwiają.

Alledrogo to niestety dziwne miejsce i nie łudź się,
że ubezpieczenie kupującego Cię ochroni. Wygląda ładnie w teorii, w
praktyce wychodzą schody.

Ciekawy jestem

Data: 2010-10-17 20:28:24
Autor: robertcb
[...]

Czy ten sklep internetowy przypadkiem nie łamie tej ustawy?

http://www.sexyshoes.pl/o_mnie

IV. CZAS ORAZ KOSZTY TRANSPORTU

3. Wszystkie paczki wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej, wyłącznie w jednej formie (wpłata na konto &#8211; nie wysyłamy przesyłek płatnych przy odbiorze). 5. Nie ma możliwości odbioru osobistego zakupionych towarów, gdyż nasza sprzedaż ma wyłącznie charakter internetowy. --

Data: 2010-10-19 18:40:15
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-10-17 20:28, robertcb@mailinator.com pisze:

[...]

Tak, ten sklep w oczywisty sposób łamie Polskie prawo.
Ciekawe jak rozliczają wpłaty? ... nie sądzę aby wysyłali
faktury proforma tak więc mają całe konto bankowe
zasrane niezidentyfikowanymi wpłatami ... oj US da
im popalić przy kontroli :-)

Tomy M.

Data: 2010-10-20 09:16:24
Autor: cyklista
Użytkownik Tomy M. napisał:
[...]

Dlaczego sądzisz że te wpłaty są niezidentyfikowane? Skoro wysyłają to po konkretnej identyfikacji wpłąty od konkretnego klienta. A nawet jakby były niezidentyfikowane to co US ma im dac popalić?. Jesli suma wpłat jest wykazana jako przychód i w grę nie wchodzi problem ze zwolnieniem z kasy fiskalnej to ja tu nie widze żadnego łamania prawa podatkowego.

Data: 2010-10-20 12:09:41
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-10-20 09:16, cyklista pisze:

[...]

Ale nie będą się zgadzać. Część będzie z obcych kont
(babcia zapłaciła, kolega przelał bo ja nie miałem na koncie itp.)
Pojawią się źle wykonane zwroty i wiele innych problemów.
Przy większej sprzedaży typu sklep detaliczny będzie wiele
nieścisłości, muszą być.
US się do tego przyczepi na 100%.

Tomy M.

Data: 2010-10-20 12:15:35
Autor: cyklista
Użytkownik Tomy M. napisał:
[...]

ALe czego się przyczepi? Tego że każdy przelew nie jest osobno opisany czego dotyczy, czy tego że ktoś ich nie zaksięguje jako przychód firmy?

Data: 2010-10-24 17:17:34
Autor: WAM
On Tue, 19 Oct 2010 18:40:15 +0200, "Tomy M." <tomy@ansibl.com> wrote:

Ciekawe jak rozliczają wpłaty? ... nie sądzę aby wysyłali
faktury proforma tak więc mają całe konto bankowe
zasrane niezidentyfikowanymi wpłatami ... oj US da
im popalić przy kontroli :-)
A w jaki sposob faktury proforma zapobiegaja niezidentyfikowanym
wplatom? Klient i tak sobie wpisze w tytule wplaty to co bedzie chcial
:)

WAM

Data: 2010-10-18 08:18:23
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Nie, nie obojętnie. Więcej - istotne jest też to, czy sprzedaż ma
związek z ewentualną DG, czy jest to sprawa zupełnie prywatna.

Ustawa o ochronie praw konsumentów nie dotyczy relacji pomiędzy osobami
fizycznymi.

"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"