"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"

Data: 2010-10-17 17:51:24
Autor: SQLwiel
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"
W dniu 2010-10-17 14:11, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
Chodzi oczywiście o "Kup teraz" na allegro.
Czy zgodnie z polskim prawem w przypadku sprzedaży wysyłkowej na odległość,
sprzedawca (obojętnie czy prowadzący DG, czy nie) ma prawo nie udostępniać
mozliwości zakupu towaru bez wcześniejszej przedpłaty?

Jak się ma do tego ten zapis?

http://lex.pl/serwis/du/2000/0271.htm

"USTAWA z dnia 2 marca 2000 r.
o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
(Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

Art. 11. 1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny
lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia."

A kto Ci każe u takiego cwela kupować?

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-17 17:59:10
Autor: robertcb
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"

A kto Ci każe u takiego cwela kupować?

Nikt.

Jednak jeśli jest jedynym dystrybutorem danego towaru w Polsce - jest problem.

Data: 2010-10-17 18:28:26
Autor: robertcb
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"

A kto Ci każe u takiego cwela kupować?

A co innego proponujesz, gdy jest on jedynym sprzedawcą?

miałem kilka razy taką sytuację.

Np z książką niedostępną już w hurtowniach, i sprzedaży detalicznej, z wyczerpanym nakładem...

I tylko jedna aukcja na allegro, i oczywiscie: "nie wysyłam za pobraniem, brak możliwości odbioru osobistego".
A cena kilkaset zł... bo w koncu to tzw. "biały kruk"
Konto allegrowicza świeże, raptem z 5 pozytywów moze miał...

Data: 2010-10-17 18:43:17
Autor: Arek
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"
W dniu 2010-10-17 18:28, robertcb@mailinator.com pisze:
[..]
"nie wysyłam za pobraniem, brak możliwości odbioru osobistego".
A cena kilkaset zł... bo w koncu to tzw. "biały kruk"
Konto allegrowicza świeże, raptem z 5 pozytywów moze miał...

Akurat na allegro masz ochronę kupujących do 10 tys.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-10-17 18:42:55
Autor: robertcb
> [...]
> Konto allegrowicza świeże, raptem z 5 pozytywów moze miał...

Akurat na allegro masz ochronę kupujących do 10 tys.

A jak udowodnisz allegro i policji że w zwykłej (nie pobraniowej) paczce była np. cegła lub kartofle?

PP nie oferuje możliwości sprawdzenia zawartości zwykłych paczek przy odbiorze.

Data: 2010-10-17 19:26:36
Autor: MZ
W dniu 2010-10-17 18:42, robertcb@mailinator.com pisze:

A jak udowodnisz allegro i policji że w zwykłej (nie pobraniowej) paczce była np. cegła lub kartofle?

PP nie oferuje możliwości sprawdzenia zawartości zwykłych paczek przy odbiorze.

Z tego co wiem to pobraniowych też nie można otworzyć przed odbiorem,
więc po prostu nie kupuje się od nowych allegrowiczów.

--
MZ

Data: 2010-10-17 19:31:47
Autor: robertcb
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"

Z tego co wiem to pobraniowych też nie można otworzyć przed odbiorem,
więc po prostu nie kupuje się od nowych allegrowiczów.

W pobraniowych można o ile się wczesniej uzgodni ze sprzedawcą by zaznaczył taką opcję przy nadawaniu paczki (dopłata 5zł)
Jest to wyraźnie napisane na stronie PP

Data: 2010-10-18 01:04:39
Autor: niusy.pl
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

[...]

Nie musi być nowy by Cię oszukał. I nie musi być wyłącznie oszustem by Ciebie akurat oszukać.

Data: 2010-10-19 08:50:50
Autor: Aleksandra S
On 18 Paź, 01:04, "niusy.pl" <ds...@niusy.pl.invalid> wrote:
> [...]
> więc po prostu nie kupuje się od nowych allegrowiczów.

Nie musi być nowy by Cię oszukał. I nie musi być wyłącznie oszustem by

"nie musi" nie musi, ale summa summarum daje to to nieporównywalnie
większe prawdopodobieństwo, a o prawdopodobieństwo w tym wszystkim
właśnie chodzi.
Bank też kieruje się prawdopodobieństwem decydując czy dać kredyt..

Data: 2010-10-19 20:35:02
Autor: niusy.pl
"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"

Użytkownik "Aleksandra S" <olenka.barbara@gmail.com>

> [...]

"nie musi" nie musi, ale summa summarum daje to to nieporównywalnie
większe prawdopodobieństwo, a o prawdopodobieństwo w tym wszystkim
Przeglądnij oceny sprzedawców, którzy mają dużo punktów.

Bank też kieruje się prawdopodobieństwem decydując czy dać kredyt.
--
Ale nie tym.

Data: 2010-10-17 22:09:21
Autor: animka
[...]

Ja otwierałam raz paczkę przy pani z okienka. Trzeba sprawdzić.

--
animka

Data: 2010-10-19 08:48:12
Autor: Aleksandra S
On 17 Paź, 22:09, animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
> PP nie oferuje możliwości sprawdzenia zawartości zwykłych paczek przy odbiorze.

Ja otwierałam raz paczkę przy pani z okienka. Trzeba sprawdzić.

Przynajmniej będą świadkowie!

Data: 2010-10-17 18:44:16
Autor: MZ
W dniu 2010-10-17 18:43, Arek pisze:
[...]

To spróbuj kiedyś z tego musieć skorzystać, zdziwisz się b. nieprzyjemnie.

--
MZ

Data: 2010-10-17 18:43:29
Autor: MZ
[...]

Krótko: szerokim łukiem omijać. Może to krzywdzące ten promil uczciwych
z małym stażem, ale opinię trzeba sobie wyrobić drobniejszymi rzeczami i
przez dłuższy czas. No i pytanie ile z tych pozytywów za sprzedaż a ile
za kupno drobnicy. Alledrogo to niestety dziwne miejsce i nie łudź się,
że ubezpieczenie kupującego Cię ochroni. Wygląda ładnie w teorii, w
praktyce wychodzą schody.

--
MZ

Data: 2010-10-18 01:07:21
Autor: niusy.pl
[...]

Pozytywne komentarze nie utrudniają oszukiwania tylko ułatwiają.

Alledrogo to niestety dziwne miejsce i nie łudź się,
że ubezpieczenie kupującego Cię ochroni. Wygląda ładnie w teorii, w
praktyce wychodzą schody.

Ciekawy jestem

"Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"