"Nie wzywałem do polowań na bobry"

Data: 2010-11-12 14:47:56
Autor: Grzegorz Z.
"Nie wzywałem do polowań na bobry"
Polityk brytyjskiej Partii Konserwatywnej został aresztowany za "żart" na
portalu Twitter. W swoim profilu zapytał, "czy ktoś mógłby ukamienować"
muzułmańską komentatorkę gazety ''Evening Standard''. ''Nie powiem Amnesty,
obiecuję'' - dodał. 38-letni Gareth Compton, lokalny polityk rządzącej Partii Konserwatywnej
Davida Camerona, nie zgadzał się z komentarzami dziennikarki brytyjskiego
"Evening Standard", pani Yasmin Alibhai-Brown. Polityk i dziennikarka
pokłócili się, gdy w programie radia BBC na wyrażoną przez Comptona krytykę
chińskiego rządu za łamanie praw człowieka Alibhai-Brown odpowiedziała, że
żaden brytyjski polityk, który poparł wojnę w Iraku, nie ma moralnego prawa
pouczać innych narodów. Wściekły Compton zrewanżował się wpisem na
Twitterze. I wywołał furię wielu internautów, którzy wytykali mu wzywanie
do kamienowania muzułmańskiej dziennikarki.

Polityk się broni: nie wzywałem do ukamienowania

- Nie wezwałem do ukamienowania kogokolwiek - tłumaczył się na Twtterze
Cameron. Swój - usunięty już - wpis nazwał nieudanym żartem. Konserwatywny
brytyjski komentator George Eaton nazwał aresztowanie Comptona "ogromnie
przesadzoną reakcją". Sama pani Alibhai-Brown twierdzi, że ona i jej córka
bardzo przestraszyły się kiepskim żartem polityka. - Tak się nie robi.
Wiele osób grozi mi śmiercią. Gdybym ja, jako muzułmanka, napisała, że
ukamienowanie Garetha Comptona byłoby błogosławieństwem, zostałabym
natychmiast aresztowana - twierdzi. Dziennikarka odmówiła zaakceptowania
przeprosin Comptona.

Wróżba Camerona dotknęła polityka jego własnej partii

Aresztowanie brytyjskiego polityka potwierdza słowa premiera Davida
Camerona o tym, że "błyskawiczność" serwisów społecznościowych i stron
takich jak Twitter jest groźna dla polityków - komentuje amerykański blog
"The Lede".

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,8650065,Areszt_za_zart_na_Twitterze___Czy_ktos_moglby_ja_ukamienowac__.html

--
"Zła wiadomość: bóg nie istnieje. Dobra wiadomość: nie potrzebujemy go."

Data: 2010-11-12 16:34:43
Autor: pluton
[...]

To dzicz dopiero: facet cos chlapnal, i juz go aresztowali.
Dobrze, ze u nas tak nie ma, bo na wariacie juz by wykonali ks.

Nullification

"Nie wzywałem do polowań na bobry"