Nie zapłaciłem podatku od kupna samochodu

Data: 2013-09-18 22:25:23
Autor: .B:artek.
Nie zapłaciłem podatku od kupna samochodu
W dniu 18 wrz 2013 17:24, animfcb@o2.pl pisze:
Witam, mam pytanie...

Kupiłem auto jako¶ w czerwcu 2011 roku za cenę 2.500. Nie zapłaciłem
podatku od kupna auta 2% do dzi¶, czyli już 2 lata. Samochodu nie
przerejestowałem na siebie przez te 2 lata i dzi¶ go sprzedałem
dalej. Muszę dowiedzieć się jak to wygl±da z urzędem skarbowym.
Mógłbym i¶ć do urzędu i zapłacić podatek, czekać na karę (zapewne
wgniataj±c± mnie w ziemie), ale nie mam umowy kupna sprzedaży
poprzedniej transakcji (gdy go kupowałem) bo oddałem j± dzi¶ nowemu
nabywcy (normalne przy sprzedaży nieprzerejestrowanego auta). Co
powinienem zrobić, by na tym jako¶, je¶li jest taka możliwo¶ć dobrze
wyjsc?

Dzwonisz do go¶cia, któremu sprzedałe¶ samochód, i prosisz o kopię umowy, któr± mu dałe¶. Następnie wypełniasz potrzebne kwity i płacisz ten podatek + odsetki za 2 lata. Odsetki od zaległo¶ci skarbowych s± ciut wyższe niż zwykłe, sprawdĽ. Ł±cznie - licz±c na szybko - co¶ koło stówy. I to się nazywa "czynny żal" - też możesz sobie wygooglać. Jak tak zrobisz, to US nie powinien Ci dowalić żadnej kary.

--
..B:artek.

Data: 2013-09-19 05:17:11
Autor: Jacek
W dniu 2013-09-18 22:25, .B:artek. pisze:
 I to się nazywa "czynny żal" - też możesz sobie wygooglać. Jak
tak zrobisz, to US nie powinien Ci dowalić żadnej kary.
To nie wystarczy na "czynny żal". Trzeba równocze¶nie złożyć odpowiednie pismo do US, bo u nich samo niezapłacenie podatku to piku¶. Niezłożenie deklaracji jest wykroczeniem/przestępstwem karno-skarbowym i tu można oberwać.
Jacek

Data: 2013-09-19 12:24:04
Autor: J.F
Nie zapłaciłem podatku od kupna samochodu
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

A dawniej bylo tak, ze urzedy rejestrujace przekazywaly liste samochodow do US.
Wiec moze warto sie pospieszyc.

Choc z drugiej strony ... na takiej zbiorczej liscie chyba nie ma miejsca na dwie umowy, wiec jesli nastepca zaplaci, to moze sie zgubi ....

J.

Data: 2013-09-19 16:27:55
Autor: Jacek
Nie zap�aci�em podatku od kupna sam ochodu
W dniu 2013-09-19 12:24, J.F pisze:
  to moze sie zgubi ...

Z tym "może się zgubi" to trzeba uważać.
Zasadniczo podatki przedawniajÄ… siÄ™ po 5 latach, ALE:
te 5 lat każdy liczy, jak chce. Urząd liczy od chwili, gdy się sprawa wyda, a podatnik od dnia, kiedy nagrzeszył. W sytuacji konfliktowej przedawnienie może nie być takie oczywiste.
Jacek

Data: 2013-09-19 22:49:35
Autor: .B:artek.
W dniu 19 wrz 2013 16:27, Jacek pisze:
Z tym "może się zgubi" to trzeba uważać.
Zasadniczo podatki przedawniajÄ… siÄ™ po 5 latach, ALE:
te 5 lat kaĹĽdy liczy, jak chce. UrzÄ…d liczy od chwili, gdy siÄ™ sprawa
wyda, a podatnik od dnia, kiedy nagrzeszył. W sytuacji konfliktowej
przedawnienie może nie być takie oczywiste.

Bez przesady. 5 lat od końca roku, w którym powstało zobowiązanie podatkowe. Zobowiązanie powstało w momencie zakupu samochodu w czerwcu 2011 r. Czyli przedawni się 1 stycznia 2017 r.

--
..B:artek.

Nie zapłaciłem podatku od kupna samochodu