Nie zdjąłem maseczki w banku

Data: 2021-03-18 22:07:26
Autor: Robert Tomasik
Nie zdjąłem maseczki w banku
W dniu 18.03.2021 o 21:31, kapitalikk pisze:

Czy mogę się upierać, że zdejmowanie maseczki w pomieszczeniach
bankowych jest niezgodne z prawem i narażanie ludzi na covid?
Czy mogę żądać wprowadzenia zmian w procedurach aby proces był bezpieczny?
Czy mogę żądać przeprosin mojej osoby za stracony czas i próbę narażania
mnie na zagrożenie biologiczne ze strony banku?
Czy mogę upierać się o przyznanie mi racji, że bank chciał narazić mnie
na karę w związku z nakazem zdejmowania maseczki?
Czy zgłosić to do sanepidu albo innej (jakiej) jednostki kontrolnej?

Możesz wszystko. Ktoś będzie miał niezły ubaw. Trochę śmiechu zawsze
jest potrzebne. Tylko co z operacją bankową?

--
Robert Tomasik

Data: 2021-03-18 22:25:01
Autor: Zbynek Ltd.
Robert Tomasik napisał(a) :
[...]

Ale zaraz zaraz...
Czy w rozporządzeniu nie jest napisane, że należy w tej przestrzeni nosić? Mogę się mylić, ale o ile pamiętam, to jedyny dopuszczalny wyjątek, czyli odkrycia twarzy, jest w przypadku polecenia policjanta który chce ustalić czy to ta osoba z dokumentu tożsamości. Nic nie ma o bankach, cieciu z bramy i mleczarza.

Absurd i luka w przepisach, ale jak ma czas, to niech sobie składa skargi. Wszyscy się pośmieją.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2021-03-18 23:08:00
Autor: Michal Jankowski
W dniu 18.03.2021 o 22:25, Zbynek Ltd. pisze:
Robert Tomasik napisał(a) :
[...]

W rozporządzeniu jest napisane:

5.  Odkrycie ust i nosa jest możliwe w przypadku:
1) konieczności identyfikacji lub weryfikacji tożsamości danej osoby, a także w związku ze świadczeniem danej osobie usług, jeżeli jest to niezbędne do ich świadczenia;

Nic tu nie ma o policjantach.

   MJ

Data: 2021-03-18 23:25:11
Autor: Zbynek Ltd.
Robert Tomasik napisał(a) :
[...]

A to przepraszam. Coś mi się pokiełbasiło.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2021-03-18 23:22:41
Autor: WAM
Nie zdjąłem maseczki w banku
On Thu, 18 Mar 2021 22:25:01 +0100, "Zbynek Ltd."
<sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:

[...]
Mylisz się.
https://dziennikustaw.gov.pl/D2021000036701.pdf
Par. 25 ust. 5 pkt 1

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2021-03-19 10:34:04
Autor: kapitalikk
W dniu 18.03.2021 o 23:22, WAM pisze:
[...]

Super.
Wyjaśniłeś wszystko podając podstawę prawną.
Mogą żądać zdjęcia maseczki aleeeeeee ....
Powinni jednak zachować bezpieczeństwo higieniczne w przypadku takiej czynności i wprowadzić procedury zapewniające bezpieczeństwo klienta oraz systemy usuwające skutecznie z przestrzeni usługowej możliwość zarażenia się.
Brak wentylacji, przewietrzania itp.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-19 10:56:27
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 19.03.2021 o 10:34, kapitalikk napisał:
[...]

Same maseczki i tak nic nie dają dobrego, bardziej szkodzą niż pomagają stosowane powszechnie.

Więc lepiej by było się nie wygłupiać i ich nie nosić niepotrzebnie. Stosować tylko tam, gdzie mają sens. Czyli nosić je powinny osoby chore, jeśli muszą komunikować się z innymi, oraz osoby opiekujące sie osobami chorymi, w czasie przebywania z nimi.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2021-03-19 11:49:30
Autor: Animka
W dniu 2021-03-19 o 10:56, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Chyba dzisiaj ma przyjść transport maseczek do Warszawy i mają je rozdawać po 4 sztuki, ale trzeba po nie jechać. Pod jakieś metra i urzędy. Ci co tam są blisko nie będa mieli problemów z dojechaniem. Teraz sie zastanawiam czy to nie są te przeterminowane maseczki, które mieli zwrócić Chińczykom. No i pewnie nie bedą to maseczki o wyższym standardzie tylko te pospolite.
Kupilam jakiś czas temu 50 sztuk maseczek w sklepie internetowym za  10 zł. Pewnie te przeterminowane i żeby założyć taką to muszę wypłukać w gorącej wodzie pod kranem, bo chyba czymś spryskane i dopiero włożone do opakowania.

--
animka

Data: 2021-03-19 16:59:46
Autor: Budzik
Nie zdjąłem maseczki w banku
Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@_wiadomo_.onet.pl ...

[...]

Stosowane nieprawidłowo.
Ale prawidłowo w takim miejscu jak bank? Dlaczego miałyby szkodzic?

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2021-03-19 19:21:34
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 19.03.2021 o 17:59, Budzik napisał:
[...]

Ogólnie noszenie dłuższe masek jest szkodliwe. Pomagać mogą specjalistyczne maski i to w niewielkim stopniu. Mi nie musisz wierzyć, ale naukowców chyba warto posłuchać:
https://fb.watch/3funWMjd_B/

--
http://zrzeda.pl

Data: 2021-03-19 19:37:53
Autor: Zbynek Ltd.
Tomasz Kaczanowski napisał(a) :
Ogólnie noszenie dłuższe masek jest szkodliwe. Pomagać mogą specjalistyczne maski i to w niewielkim stopniu. Mi nie musisz wierzyć, ale naukowców chyba warto posłuchać:
https://fb.watch/3funWMjd_B/

"Najpierw należy się zalogować."

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2021-03-19 19:43:40
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 19.03.2021 o 19:37, Zbynek Ltd. napisał:
[...]

Nie mam konta na fb i oglądam bez logowania. Ale fakt, zauważyłem, ze co jakiś czas pojawiają się takie skrypty, które próbują wymusić logowanie.   Ale to zazwyczaj przy wejściu na główną stronę czyjąś, nie spotkałem się z czymś takim przy odtwarzaniu filmów z linkiem bezpośrednim (co nie znaczy, że tak nie może się zdarzyć, ale tu odtwarza mi się bez problemu, a konta nie mam).

--
http://zrzeda.pl

Data: 2021-03-21 12:00:01
Autor: Budzik
[...]

Bywasz w banku dłuzej niz godzine jakos regularnie?

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2021-03-19 20:54:03
Autor: Monika Głowacka
[...]

Rok temu było powiedziane prawidłowo, że maski mają nosić tylko chorzy.
Chyba nadal nie ma podstawy prawnej nakazania noszenia masek osobom zdrowym. Oczywiście nikt nie zabrania maskowania się dobrowolnie.
Pytanie kto jest chory, a kto nie. Niestety rząd nie chce testować wszystkich, a powinno tak być.
Szybkimi testami antygenowymi mogliby być testowani zanim wejdą do centrum handlowego, zanim wejdą do sklepu o powierzchni ponad 150m, a już obowiązkowo zanim wejdą do przychodni zdrowia, urzędu.
Teraz testowani są tylko pasażerowie samolotu.

Data: 2021-03-22 07:26:09
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 19.03.2021 o 20:54, Monika Głowacka napisała:

[...]

Rozumiem, że rok temu tez wszyscy byli testowani na grypę, czy na przeziębienia (tak koronawirusy są odpowiedzialne za część przeziębień).
Paranoja rozpętana przez media zbiera swoje żniwo, niestety również w zgonach poprzez zablokowanie całkowite i tak ledwo zipiącej służby zdrowia (jak choćby przez idiotyczne tworzenie oddziałów covidowych, gdzie zyskując 20 łóżek, wyłącz się 80 a czasem i więcej łóżek, ze względów organizacyjnych - np przecinałyby się drogi i wiele innych idiotyzmów - proponuję porozmawiać trochę z lekarzami, można się dowiedzieć o różnych idiotyzmach wprowadzanych w związku z tą paniką).

--
http://zrzeda.pl

Data: 2021-03-19 10:58:10
Autor: Olin
Dnia Fri, 19 Mar 2021 10:34:04 +0100, kapitalikk napisał(a):

[...]

Maseczka nie chroni zamaskowanego, tylko otoczenie przed jego wyziewami,
więc sam się nie narażasz. Wystarczy, że na czas okazania oblicza
przestaniesz oddychać i nie musisz się zadręczać, że kogoś zarazisz.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-19 11:02:46
Autor: kapitalikk
W dniu 19.03.2021 o 10:58, Olin pisze:
[...]

No to się nie pośmiejemy :(
Dziękuję jak zwykle za rzeczową dyskusję

Data: 2021-03-19 11:56:03
Autor: Animka
W dniu 2021-03-19 o 10:58, Olin pisze:
[...]

W bloku, w którym mieszkam pojawiło sie sporo jakichś mend, nie wiadomo skąd. Jak wchodzę do bloku czy do windy to doskakują, (niby tacy uprzejmi), żeby przytrzymać drzwi. Mordy trzymają blisko. To co, że są w maseczkach.
Wpadłam na sposób czyli na odczekanie aż ktoś doskoczy do drzwi i wejść dopiero jak pojedzie windą.

--
animka

Data: 2021-03-19 12:14:07
Autor: Olin
Dnia Fri, 19 Mar 2021 11:56:03 +0100, Animka napisał(a):

Jak wchodzę do bloku czy do windy to doskakują, (niby tacy uprzejmi), żeby przytrzymać drzwi. Mordy trzymają blisko.

Wymontuj drzwi do klatki i windy, to powstrzymasz zamachowców.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Stefan Kisielewski

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-19 12:40:32
Autor: Animka
W dniu 2021-03-19 o 12:14, Olin pisze:
[...]

LOL

Lepiej poczekać aż wyskoczą nagle i sobie wlezą do windy.

--
animka

Data: 2021-03-19 16:59:46
Autor: Budzik
Nie zdjąłem maseczki w banku
Użytkownik kapitalikk aratogo@gmail.com ...

[...]

Prosze sciagnac maseczke i nie oddychac przez 10 sekund... ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2021-03-20 09:47:28
Autor: kapitalikk
Nie zdjąłem maseczki w banku

Prosze sciagnac maseczke i nie oddychac przez 10 sekund... ;-D

No tak to jest wyjście.
Nie powiedziano mi tego.:)
Ale wśród latających i unoszących się wirusów dwa wskoczyły na maseczke i jeden na twarz i znalazły się pomiędzy masją a twarzą i MAMY CIĘ!!! :)

Data: 2021-03-19 01:59:29
Autor: Robert Tomasik
Nie zdjąłem maseczki w banku
W dniu 18.03.2021 o 22:25, Zbynek Ltd. pisze:
Absurd i luka w przepisach, ale jak ma czas, to niech sobie składa
skargi. Wszyscy się pośmieją.
O tym piszę. Pracownik banku musisz się upewnić, od kogo przyjmuje
zlecenie. Gość maseczki może nie zdjąć i bedzie mieć rację. Tylko nadal
nie spowoduje to wykonania zlecenia :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2021-03-19 10:23:56
Autor: kapitalikk
Nie zdjąłem maseczki w banku
 Tylko nadal
nie spowoduje to wykonania zlecenia :-)

No właśnie. Nie mogę wykonać operacji.

Data: 2021-03-19 21:01:32
Autor: Monika Głowacka
W dniu 2021.03.19 o 10:23, kapitalikk pisze:
 Tylko nadal
nie spowoduje to wykonania zlecenia :-)

No właśnie. Nie mogę wykonać operacji.

a jaka to operacja wymagała wizyty w oddziale, której to nie dało się wykonać wirtualnie ?

Data: 2021-03-19 21:19:57
Autor: Zbynek Ltd.
Monika Głowacka napisał(a) :
[...]

Wypowiedzenie?

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2021-03-19 22:11:26
Autor: Kubuś Puchatek
W dniu 19.03.2021 o 21:19 Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl>  pisze:

Monika Głowacka napisał(a) :
[...]

Da się zdalnie.
Kamil

Data: 2021-03-20 15:51:40
Autor: Zbynek Ltd.

Monika Głowacka napisał(a) :
[...]

W każdym banku?

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2021-03-20 16:25:28
Autor: Zbynek Ltd.

Monika Głowacka napisał(a) :
[...]

No dobra, sam odpowiem.

Jeśli chodzi o wypowiedzenie złożone przez internet, to w niewielu bankach można. Za to wysyłając list polecony (czyli bez wizyty w oddziale) można w chyba każdym. Ale już wiemy, że wątkotwórcy nie chodziło o wypowiedzenie.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2021-03-20 09:48:51
Autor: kapitalikk
Nie zdjąłem maseczki w banku

a jaka to operacja wymagała wizyty w oddziale, której to nie dało się wykonać wirtualnie ?

oCHHHHHHHHHHH
Załatwienie możliwości wirtualnego wykonywania operacji.
Musisz to zrobić osobiście.
Wirtualnie nie da rady. Tak mi powiedziano w PKO BP

Nie zdjąłem maseczki w banku