Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3

Data: 2015-09-10 22:10:54
Autor: Sebastian Biały
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
On 2015-09-10 21:33, furifurius wrote:
Ten durny system najwyrazniej postanowil zaaplikowac max hamulec na jedno przednie kolo bez zadnego powodu.

Mogło też być odwrotnie: Koło zablokowało się mechanicznie a ESP stwierdził brak impulsów lub za dużą różnicę której nie mógł uzasadnić i się wyłączył wyświetlając komunikat.

Data: 2015-09-10 13:19:06
Autor: furifurius
W dniu czwartek, 10 września 2015 21:10:59 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
On 2015-09-10 21:33, furifurius wrote:
> [...]

Mogło też być odwrotnie: Koło zablokowało się mechanicznie a ESP stwierdził brak impulsów lub za dużą różnicę której nie mógł uzasadnić i się wyłączył wyświetlając komunikat.

Tez mozliwe ale po tym musze przyznac lekko stresujacym zdarzeniu zrobilem troche kilometrow i nie ma zadnych problemow, obejrzalem hamulce - klocki na miejscu, kolo zdejme jutro, zeby dokladniej to sprawdzic. Do tego samochod zaczal jechac normalnie dokladnie w tym samym momencie kiedy uslyszalem pikanie komputera o bledzie ESP i jego dezaktywacji.
Pozdrawiam
Furi

Data: 2015-09-11 14:43:13
Autor: Gof
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Miałem tak z ABS-em. Za duża różnica prędkości kół z dowolnego powodu i ABS w Toyocie wywala błąd i się wyłącza. I wg mnie prawidłowo.

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2015-09-11 16:50:47
Autor: yabba
Użytkownik "Gof" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości news:gof.pms.1441982593news.chmurka.net...
[...]

Czyli ruszenie z poślizgiem wyłącza ABS?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-09-11 14:48:50
Autor: Gof
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

[...]

Nie - nie tak od razu. Ale ABS potrafił mi się wyłączać przy szybkiej jeździe na kole dojazdowym. "Ruszenie" z jednym zablokowanym kołem (bo np. drugie jest w powietrzu i dyfer działa) też wyłącza ABS.

Data: 2015-09-11 19:18:06
Autor: yabba
Użytkownik "Gof" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości news:gof.pms.1441982930news.chmurka.net...
[...]

To chyba żart Japończyków! Co to za niedorobiony model Toyoty?
Ja miałem taką sytuację, że z tyłu stanął zacisk i po świeżym śniegu z zablokowanym kołem jechałem niecały kilometr i dopiero wtedy ABS się wyłączył. Samochód to Fiat Stilo.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-09-12 23:19:43
Autor: Gof
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

To chyba żart Japończyków! Co to za niedorobiony model Toyoty?

Yaris I FL z 2004 r., wersja francuska.

Data: 2015-09-11 20:25:36
Autor: Sebastian Biały
On 2015-09-11 16:50, yabba wrote:
[...]

Wystarczy mieć przymarznięty ręczny z jednej strony i ruszać na śliskim podłożu - brak impulsów na kilku metrach = wyłączenie ABS/ESP. W Renault dało się to skasowac ponownym odpaleniem złomu ale nie od razu - łaskawie się uruchamiał po kilku km.

Data: 2015-09-11 23:08:24
Autor: yabba
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:msv6b2$910$1node2.news.atman.pl...
On 2015-09-11 16:50, yabba wrote:
[...]

Ja z zablokowanym jednym kołem z tyłu przejechałem prawie kilometr, aż ABS się poddał. Uruchomił się od razu po odpaleniu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-09-12 23:20:50
Autor: Gof
[...]

W Yarisie wystarczy ponownie odpalic i przejechac kawalek (kilkanascie metrow, nie kilka km).