Data: 2015-09-10 22:10:54 | |
Autor: Sebastian BiaĹy | |
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | |
On 2015-09-10 21:33, furifurius wrote:
Ten durny system najwyrazniej postanowil zaaplikowac max hamulec na jedno przednie kolo bez zadnego powodu. MogĹo teĹź byÄ odwrotnie: KoĹo zablokowaĹo siÄ mechanicznie a ESP stwierdziĹ brak impulsĂłw lub za duĹźÄ róşnicÄ ktĂłrej nie mĂłgĹ uzasadniÄ i siÄ wyĹÄ czyĹ wyĹwietlajÄ c komunikat. |
|
Data: 2015-09-10 13:19:06 | |
Autor: furifurius | |
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | |
W dniu czwartek, 10 września 2015 21:10:59 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
On 2015-09-10 21:33, furifurius wrote: Tez mozliwe ale po tym musze przyznac lekko stresujacym zdarzeniu zrobilem troche kilometrow i nie ma zadnych problemow, obejrzalem hamulce - klocki na miejscu, kolo zdejme jutro, zeby dokladniej to sprawdzic. Do tego samochod zaczal jechac normalnie dokladnie w tym samym momencie kiedy uslyszalem pikanie komputera o bledzie ESP i jego dezaktywacji. Pozdrawiam Furi |
|
Data: 2015-09-11 14:43:13 | |
Autor: Gof | |
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | |
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Ten durny system najwyrazniej postanowil zaaplikowac max hamulec na jedno przednie kolo bez zadnego powodu. Miałem tak z ABS-em. Za duża różnica prędkości kół z dowolnego powodu i ABS w Toyocie wywala błąd i się wyłącza. I wg mnie prawidłowo. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2015-09-11 16:50:47 | |
Autor: yabba | |
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | |
Użytkownik "Gof" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości news:gof.pms.1441982593news.chmurka.net...
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote: Czyli ruszenie z poślizgiem wyłącza ABS? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-09-11 14:48:50 | |
Autor: Gof | |
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | |
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Mogło też być odwrotnie: Koło zablokowało się mechanicznie a ESP Nie - nie tak od razu. Ale ABS potrafił mi się wyłączać przy szybkiej jeździe na kole dojazdowym. "Ruszenie" z jednym zablokowanym kołem (bo np. drugie jest w powietrzu i dyfer działa) też wyłącza ABS. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2015-09-11 19:18:06 | |
Autor: yabba | |
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | |
Użytkownik "Gof" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości news:gof.pms.1441982930news.chmurka.net...
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote: To chyba żart Japończyków! Co to za niedorobiony model Toyoty? Ja miałem taką sytuację, że z tyłu stanął zacisk i po świeżym śniegu z zablokowanym kołem jechałem niecały kilometr i dopiero wtedy ABS się wyłączył. Samochód to Fiat Stilo. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-09-12 23:19:43 | |
Autor: Gof | |
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | |
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
To chyba żart Japończyków! Co to za niedorobiony model Toyoty? Yaris I FL z 2004 r., wersja francuska. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2015-09-11 20:25:36 | |
Autor: Sebastian BiaĹy | |
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | |
On 2015-09-11 16:50, yabba wrote:
Użytkownik "Gof" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości Wystarczy mieć przymarznięty ręczny z jednej strony i ruszać na śliskim podłożu - brak impulsów na kilku metrach = wyłączenie ABS/ESP. W Renault dało się to skasowac ponownym odpaleniem złomu ale nie od razu - łaskawie się uruchamiał po kilku km. |
|
Data: 2015-09-11 23:08:24 | |
Autor: yabba | |
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:msv6b2$910$1node2.news.atman.pl...
On 2015-09-11 16:50, yabba wrote: Ja z zablokowanym jednym kołem z tyłu przejechałem prawie kilometr, aż ABS się poddał. Uruchomił się od razu po odpaleniu. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-09-12 23:20:50 | |
Autor: Gof | |
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | |
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Wystarczy mieć przymarznięty ręczny z jednej strony i ruszać na śliskim podłożu - brak impulsów na kilku metrach = wyłączenie ABS/ESP. W Renault dało się to skasowac ponownym odpaleniem złomu ale nie od razu - łaskawie się uruchamiał po kilku km. W Yarisie wystarczy ponownie odpalic i przejechac kawalek (kilkanascie metrow, nie kilka km). -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |