Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3

Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3

Data: 2015-09-10 23:41:50
Autor: Myjk
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Thu, 10 Sep 2015 12:33:25 -0700 (PDT), furifurius
ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje wypadek, zamiast sie po prostu wylaczyc?

W Fabce mi padł czujnik w prawym przednim kole i działy się różne dziwne
cyrki (zwłaszcza przy zakrętach, albo przy jeździe po wybojach). Ergo,
wystarczy uszkodzony jeden czujnik ABS i... Ale to nie jedyny przypadek gdy kontrola trakcji może przyczynić się do
utraty panowania czy teĹĽ raczej wyprowadzenia auta z rĂłwnowagi. RZadko, bo
rzadko, ale może sięzdarzyć. W końcu programiści nie są w stanie
przewidzieć wszystkiego. Żonę uczulałem jak jechała sama na narty, żeby unikała przejeżdżania i
najeżdżania na różne nawierzchnie, typu mokry/suchy/zaśnieżony asfalt, czy
przejeżdżania przez koleiny śniegowe (a jeśli już, to bez dodawania gazu
czy hamowania), bo rezultat może być opłakany. Sam niejednokrotnie doświadczyłem zarzucania samochodu przez kontrolę
trakcji w sytuacji pozornie oczywistej. Mam przy domu taki specyficzny
zakręt prowadzący ostro w prawo i jednocześnie z górki -- jak jest śnieg,
to zawsze mnie tam "trakcja" bokiem stawia jak szybciej jadÄ™, a w miarÄ™
normalnie przejeżdża się z wyłączoną trakcją. Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO właśnie sfiksowania kontroli trakcji:
https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=32s

TakĹĽe IMO przy niesprzyjajacych sytuacjach, jest to moĹĽliwe.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-09-11 08:28:36
Autor: Czesław Wiśniak
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje wypadek,
zamiast sie po prostu wylaczyc?

W Fabce mi padł czujnik w prawym przednim kole i działy się różne dziwne
cyrki (zwłaszcza przy zakrętach, albo przy jeździe po wybojach). Ergo,
wystarczy uszkodzony jeden czujnik ABS i...

Dajcie spokoj, moze lepiej pozbyc sie tych wszystkich wspomagaczy bo za chwile okaze sie, ĹĽe co drugi wypadek spowodowany jest awaria nowoczesnej elektroniki i zamiast "stracil panowanie nad pojazdem" beda potrzebne komisje jak w przypadku katastrof lotniczych :)

Data: 2015-09-11 11:25:19
Autor: yabba
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Użytkownik "Czesław Wiśniak" <paszol@won.pl> napisał w wiadomości news:mstscl$u6e$1node2.news.atman.pl...
ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje wypadek,
zamiast sie po prostu wylaczyc?

W Fabce mi padł czujnik w prawym przednim kole i działy się różne dziwne
cyrki (zwłaszcza przy zakrętach, albo przy jeździe po wybojach). Ergo,
wystarczy uszkodzony jeden czujnik ABS i...

Dajcie spokoj, moze lepiej pozbyc sie tych wszystkich wspomagaczy bo za chwile okaze sie, ĹĽe co drugi wypadek spowodowany jest awaria nowoczesnej elektroniki i zamiast "stracil panowanie nad pojazdem" beda potrzebne komisje jak w przypadku katastrof lotniczych :)

Wyrażenie "samochód sam wpadł w poślizg" nabierze sensu.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-09-11 13:56:47
Autor: janusz_k
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
W dniu 2015-09-11 o 11:25, yabba pisze:
Użytkownik "Czesław Wiśniak" <paszol@won.pl> napisał w wiadomości
news:mstscl$u6e$1node2.news.atman.pl...
ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje wypadek,
zamiast sie po prostu wylaczyc?

W Fabce mi padł czujnik w prawym przednim kole i działy się różne dziwne
cyrki (zwłaszcza przy zakrętach, albo przy jeździe po wybojach). Ergo,
wystarczy uszkodzony jeden czujnik ABS i...

Dajcie spokoj, moze lepiej pozbyc sie tych wszystkich wspomagaczy bo
za chwile okaze sie, ĹĽe co drugi wypadek spowodowany jest awaria
nowoczesnej elektroniki i zamiast "stracil panowanie nad pojazdem"
beda potrzebne komisje jak w przypadku katastrof lotniczych :)

Wyrażenie "samochód sam wpadł w poślizg" nabierze sensu.
No ale na tym filmie co dał Myk tak to wygląda, auto nagle odbija
w lewo, nie sądzę aby to była wina kierowcy.


--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2015-09-11 15:14:41
Autor: yabba
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Użytkownik "janusz_k" <Janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości news:msufhu$2dq$2speranza.aioe.org...
W dniu 2015-09-11 o 11:25, yabba pisze:
Użytkownik "Czesław Wiśniak" <paszol@won.pl> napisał w wiadomości
news:mstscl$u6e$1node2.news.atman.pl...
ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje wypadek,
zamiast sie po prostu wylaczyc?

W Fabce mi padł czujnik w prawym przednim kole i działy się różne dziwne
cyrki (zwłaszcza przy zakrętach, albo przy jeździe po wybojach). Ergo,
wystarczy uszkodzony jeden czujnik ABS i...

Dajcie spokoj, moze lepiej pozbyc sie tych wszystkich wspomagaczy bo
za chwile okaze sie, ĹĽe co drugi wypadek spowodowany jest awaria
nowoczesnej elektroniki i zamiast "stracil panowanie nad pojazdem"
beda potrzebne komisje jak w przypadku katastrof lotniczych :)

Wyrażenie "samochód sam wpadł w poślizg" nabierze sensu.
No ale na tym filmie co dał Myk tak to wygląda, auto nagle odbija
w lewo, nie sądzę aby to była wina kierowcy.



Nie zrozumiałeś przekazu. Chodziło mi, że teraz można przypisać winę za wypadek samochodowi.
Kilka razy czytałem, że tłumaczenie kierowcy typu: "Jadę sobie, a tu nagle mój samochód wpadł w poślizg i wjechał do rowu." są bez sensu, ponieważ to kierowca swoimi działaniami, czyli nierozważną lub nieumiejętną jazdą doprowadził do wypadku. Samochód jest tylko maszyną, która wykonuje polecenia kierowcy. Kierowca zawsze jest winny wprowadzeniu w poślizg.
Teraz mamy sytuację, że sam samochód (bez działań kierowcy) może spowodować wypadek. Pół biedy jak to jest oczywista awaria typu urwanie koła, pęknięcie śruby, przerwanie kabelka od czujnika. Gorzej gdy wypadek został spowodowany błędem w sofcie ujawniającym się tylko w specyficznych sytuacjach, nie do odtworzenia w normalnych warunkach. Wtedy kierowca nie ma szans wybronić się przed zarzutem spowodowania wypadku.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-09-11 14:46:43
Autor: Gof
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

Wtedy kierowca nie ma szans wybronić się przed zarzutem spowodowania wypadku.

Powinny być w samochodach czarne skrzynki, jak w samolotach. Oczywi¶cie bez rejestracji rozmów w kabinie, ale z ci±gł± rejestracj± sygnałów ze wszystkich czujników. Wtedy wiele takich spraw byłoby wygranych.

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2015-09-11 17:34:07
Autor: J.F.
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Użytkownik "Gof"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:gof.pms.1441982803@news.chmurka.net...
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Wtedy kierowca nie ma szans wybronić się przed zarzutem spowodowania
wypadku.

Powinny być w samochodach czarne skrzynki, jak w samolotach. Oczywi¶cie
bez rejestracji rozmów w kabinie, ale z ci±gł± rejestracj± sygnałów ze
wszystkich czujników. Wtedy wiele takich spraw byłoby wygranych.

Tak ja ta ze Smolenska, prawda ? :-)

Poza tym skoro komputer uznal, ze nalezy skrecic, to pewnie z czujnikow zarejestruje sie, ze kierowca wpadl w poslizg :-)

J.

Data: 2015-09-11 18:31:41
Autor: Cavallino
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
W dniu 11.09.2015 o 17:34, J.F. pisze:
Użytkownik "Gof"  napisał w wiadomo¶ci grup
dyskusyjnych:gof.pms.1441982803@news.chmurka.net...
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Wtedy kierowca nie ma szans wybronić się przed zarzutem spowodowania
wypadku.

Powinny być w samochodach czarne skrzynki, jak w samolotach. Oczywi¶cie
bez rejestracji rozmów w kabinie, ale z ci±gł± rejestracj± sygnałów ze
wszystkich czujników. Wtedy wiele takich spraw byłoby wygranych.

Tak ja ta ze Smolenska, prawda ? :-)

Poza tym skoro komputer uznal, ze nalezy skrecic, to pewnie z czujnikow
zarejestruje sie, ze kierowca wpadl w poslizg :-)

I może mieć rację.
Może jaki¶ olej na drodze był w który wjechało się jednym kołem.

Data: 2015-09-11 19:22:01
Autor: yabba
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:msuvlb$227$1node2.news.atman.pl...
W dniu 11.09.2015 o 17:34, J.F. pisze:
Użytkownik "Gof"  napisał w wiadomo¶ci grup
dyskusyjnych:gof.pms.1441982803@news.chmurka.net...
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Wtedy kierowca nie ma szans wybronić się przed zarzutem spowodowania
wypadku.

Powinny być w samochodach czarne skrzynki, jak w samolotach. Oczywi¶cie
bez rejestracji rozmów w kabinie, ale z ci±gł± rejestracj± sygnałów ze
wszystkich czujników. Wtedy wiele takich spraw byłoby wygranych.

Tak ja ta ze Smolenska, prawda ? :-)

Poza tym skoro komputer uznal, ze nalezy skrecic, to pewnie z czujnikow
zarejestruje sie, ze kierowca wpadl w poslizg :-)

I może mieć rację.
Może jaki¶ olej na drodze był w który wjechało się jednym kołem.


I mamy sytuację, że Syrenka na łysych oponach przejechałaby po takim oleju zmieniaj±c swój tor jazdy o 1 stopień, a super hiper ekstra nowoczesny samochód wykonuje zwrot o 180 stopni.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-09-12 23:21:46
Autor: Gof
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Powinny być w samochodach czarne skrzynki, jak w samolotach. Oczywi¶cie bez rejestracji rozmów w kabinie, ale z ci±gł± rejestracj± sygnałów ze wszystkich czujników. Wtedy wiele takich spraw byłoby wygranych.

Tak ja ta ze Smolenska, prawda ? :-)

Smolensk to kwestia polityczna a nie techniczna :)

Poza tym skoro komputer uznal, ze nalezy skrecic, to pewnie z czujnikow zarejestruje sie, ze kierowca wpadl w poslizg :-)

Od surowych sygnalow z czujnikow do decyzji komputera droga daleka...

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2015-09-11 16:15:34
Autor: J.F.
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
UĹĽytkownik "yabba"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:55f2d317$0$8379$65785112@news.neostrada.pl...
Nie zrozumiałeś przekazu. Chodziło mi, że teraz można przypisać winę za wypadek samochodowi.
Kilka razy czytałem, że tłumaczenie kierowcy typu: "Jadę sobie, a tu nagle mój samochód wpadł w poślizg i wjechał do rowu." są bez sensu, ponieważ to kierowca swoimi działaniami, czyli nierozważną lub nieumiejętną jazdą doprowadził do wypadku. Samochód jest tylko maszyną, która wykonuje polecenia kierowcy. Kierowca zawsze jest winny wprowadzeniu w poślizg.
Teraz mamy sytuację, że sam samochód (bez działań kierowcy) może spowodować wypadek. Pół biedy jak to jest oczywista awaria typu urwanie koła, pęknięcie śruby, przerwanie kabelka od czujnika. Gorzej gdy wypadek został spowodowany błędem w sofcie ujawniającym się tylko w specyficznych sytuacjach, nie do odtworzenia w normalnych warunkach. Wtedy kierowca nie ma szans wybronić się przed zarzutem spowodowania wypadku.

Szczegolnie jak prokurator poprosi producenta o ekspertyze :-)

Taki przypadek juz byl w kraju z Mercedesem, pedal gazu w Toyocie stal sie slynny, na szczescie chyba bez wypadku.

Kolega tez narzekal ze hamuje ... a samochod mu przerywa hamowanie.
Po naprawie czujnikow ABS przeszlo.

J.

Data: 2015-09-11 20:04:47
Autor: janusz_k
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
W dniu 2015-09-11 o 15:14, yabba pisze:
Użytkownik "janusz_k" <Janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości
news:msufhu$2dq$2speranza.aioe.org...
W dniu 2015-09-11 o 11:25, yabba pisze:
Użytkownik "Czesław Wiśniak" <paszol@won.pl> napisał w wiadomości
news:mstscl$u6e$1node2.news.atman.pl...
ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje
wypadek,
zamiast sie po prostu wylaczyc?

W Fabce mi padł czujnik w prawym przednim kole i działy się różne
dziwne
cyrki (zwłaszcza przy zakrętach, albo przy jeździe po wybojach). Ergo,
wystarczy uszkodzony jeden czujnik ABS i...

Dajcie spokoj, moze lepiej pozbyc sie tych wszystkich wspomagaczy bo
za chwile okaze sie, ĹĽe co drugi wypadek spowodowany jest awaria
nowoczesnej elektroniki i zamiast "stracil panowanie nad pojazdem"
beda potrzebne komisje jak w przypadku katastrof lotniczych :)

Wyrażenie "samochód sam wpadł w poślizg" nabierze sensu.
No ale na tym filmie co dał Myk tak to wygląda, auto nagle odbija
w lewo, nie sądzę aby to była wina kierowcy.



Nie zrozumiałeś przekazu.
Ależ zrozumiałem :) doprecyzowałem tylko że na 99% film właśnie taki
  przypadek pokazuje.
Wniosek z tego taki że trzeba szukać aut bez tych systemów, bo one
mogą bardziej szkodzić niż pomagać.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2015-09-12 20:09:23
Autor: Tom N
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
janusz_k w <news:msufhu$2dq$2speranza.aioe.org>:

No ale na tym filmie co dał Myk tak to wygl±da, auto nagle odbija
w lewo

Nie nagle, najpierw prawy tył "kuca"...

https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=37
https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=38

Jaga z tyłu też delikatnie poci±gnęło -- podłużny i poprzeczny uskok, a
mistrz jakby nigdy nic do zmiany pasa sie zabrał

--
'Tom N'

Data: 2015-09-14 09:26:31
Autor: Myjk
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Sat, 12 Sep 2015 20:09:23 +0200, Tom N
Jaga z tyłu też delikatnie pociągnęło -- podłużny i poprzeczny uskok, a
mistrz jakby nigdy nic do zmiany pasa sie zabrał

Ale są dwie różnice. Jag nie wjechał w uskok na hamulcu, po wyjeździe z
"dziury" też hamulca nie dotknął i trochę w "płytszym" miejscu przejechał. Mimo tego tuż po przejeździe widać szarpnięcie auta w lewo, lecz w wyniku
prawdopodobnie wcześniejszych różnic (albo lepszego programisty), obyło się
bez konsekwencji. Dlatego jak widać dziurki, uskoki, czy zauważy się przejazd po różnych
nawierzchniach to lepiej nie tykać ani hamulca ani gazu -- bo może być nie
miło. Poza tym, ogólnie pierwszą rzeczą jaką robię po zajęciu pozycji za
kierownicą i odpaleniu auta, to wyłączenie DSC (głównie chcę wyłączyć ASR
ale za tym idzie teĹĽ ESP).

Nie zgadzam się natomiast, że te systemy to samo zło. Myślę, że gdyby żona
miała chociaż ABS (ale ESP też by się pewnie przydał) w swoim złomku, to
nie miałaby wypadku w zeszłym tygodniu...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-09-11 18:52:19
Autor: Tomasz Pyra
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Dnia Thu, 10 Sep 2015 23:41:50 +0200, Myjk napisał(a):

Żonę uczulałem jak jechała sama na narty, żeby unikała przejeżdżania i
najeżdżania na różne nawierzchnie, typu mokry/suchy/za¶nieżony asfalt, czy
przejeżdżania przez koleiny ¶niegowe (a je¶li już, to bez dodawania gazu
czy hamowania), bo rezultat może być opłakany.

W takim wypadku lepiej odpi±ć czujnik ABS - zazwyczaj wystarczy
którykolwiek i już problem zniknie. Tyle że ABS nie będzie działał.

Sam niejednokrotnie do¶wiadczyłem zarzucania samochodu przez kontrolę
trakcji w sytuacji pozornie oczywistej. Mam przy domu taki specyficzny
zakręt prowadz±cy ostro w prawo i jednocze¶nie z górki -- jak jest ¶nieg,
to zawsze mnie tam "trakcja" bokiem stawia jak szybciej jadę, a w miarę
normalnie przejeżdża się z wył±czon± trakcj±.

ESP stawia "bokiem" jak wykrywa po¶lizg podsterowny.
Zazwyczaj jest to prawidłowe.

Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO wła¶nie sfiksowania kontroli trakcji:
https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=32s

To wygl±da na urwanie się prawego tylnego koła (2-3 przed zderzeniem), a
potem lekki lewy skręt był już nie do opanowania.

Data: 2015-09-11 19:25:46
Autor: yabba
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:ovu61hc8lonl$.1b0brheo5v086$.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 10 Sep 2015 23:41:50 +0200, Myjk napisał(a):

Żonę uczulałem jak jechała sama na narty, żeby unikała przejeżdżania i
najeżdżania na różne nawierzchnie, typu mokry/suchy/za¶nieżony asfalt, czy
przejeżdżania przez koleiny ¶niegowe (a je¶li już, to bez dodawania gazu
czy hamowania), bo rezultat może być opłakany.

W takim wypadku lepiej odpi±ć czujnik ABS - zazwyczaj wystarczy
którykolwiek i już problem zniknie. Tyle że ABS nie będzie działał.

Sam niejednokrotnie do¶wiadczyłem zarzucania samochodu przez kontrolę
trakcji w sytuacji pozornie oczywistej. Mam przy domu taki specyficzny
zakręt prowadz±cy ostro w prawo i jednocze¶nie z górki -- jak jest ¶nieg,
to zawsze mnie tam "trakcja" bokiem stawia jak szybciej jadę, a w miarę
normalnie przejeżdża się z wył±czon± trakcj±.

ESP stawia "bokiem" jak wykrywa po¶lizg podsterowny.
Zazwyczaj jest to prawidłowe.

Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO wła¶nie sfiksowania kontroli trakcji:
https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=32s

To wygl±da na urwanie się prawego tylnego koła (2-3 przed zderzeniem), a
potem lekki lewy skręt był już nie do opanowania.


Jak dla mnie to ten biały ma do końca wszystkie koła, tylko chyba wjechał w dziurę w jezdni aż iskry poszły. Ten czarny za nim też.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-09-11 19:26:42
Autor: Tomasz Pyra
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Dnia Fri, 11 Sep 2015 19:25:46 +0200, yabba napisał(a):

Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO wła¶nie sfiksowania kontroli trakcji:
https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=32s

To wygl±da na urwanie się prawego tylnego koła (2-3 przed zderzeniem), a
potem lekki lewy skręt był już nie do opanowania.


Jak dla mnie to ten biały ma do końca wszystkie koła, tylko chyba wjechał w dziurę w jezdni aż iskry poszły. Ten czarny za nim też.

W sumie racja.
Może i tam był jaki¶ uskok tektoniczny :)

Data: 2015-09-11 19:33:06
Autor: yabba
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:7e97i0uy4vt2.1xftj7rcun3cn$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 11 Sep 2015 19:25:46 +0200, yabba napisał(a):

Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO wła¶nie sfiksowania kontroli trakcji:
https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=32s

To wygl±da na urwanie się prawego tylnego koła (2-3 przed zderzeniem), a
potem lekki lewy skręt był już nie do opanowania.


Jak dla mnie to ten biały ma do końca wszystkie koła, tylko chyba wjechał w
dziurę w jezdni aż iskry poszły. Ten czarny za nim też.

W sumie racja.
Może i tam był jaki¶ uskok tektoniczny :)

Może ta dziura co¶ mu uszkodziła? Czujnik ABS się rozpadł?



--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-09-11 20:12:54
Autor: janusz_k
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
W dniu 2015-09-11 o 19:33, yabba pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci
news:7e97i0uy4vt2.1xftj7rcun3cn$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 11 Sep 2015 19:25:46 +0200, yabba napisał(a):

Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO wła¶nie sfiksowania kontroli
trakcji:
https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=32s

To wygl±da na urwanie się prawego tylnego koła (2-3 przed
zderzeniem), a
potem lekki lewy skręt był już nie do opanowania.


Jak dla mnie to ten biały ma do końca wszystkie koła, tylko chyba
wjechał w
dziurę w jezdni aż iskry poszły. Ten czarny za nim też.

W sumie racja.
Może i tam był jaki¶ uskok tektoniczny :)

Może ta dziura co¶ mu uszkodziła? Czujnik ABS się rozpadł?
Co¶ musiała zrobić bo czarny po dziurze przejechał normalnie.


--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2015-09-14 09:28:55
Autor: Myjk
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Fri, 11 Sep 2015 20:12:54 +0200, janusz_k
Może ta dziura coś mu uszkodziła? Czujnik ABS się rozpadł?
Coś musiała zrobić bo czarny po dziurze przejechał normalnie.

Nie normalnie, bo też go lekko szarpnęło w lewo. Róznica taka, że
przejechał uskosk w nico innym miejscu, bez używania hamulca, i po
wyjeździe też go nie tykał, póki nie zobaczył z przodu awarii.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-09-11 22:52:45
Autor: Tomasz Pyra
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Dnia Fri, 11 Sep 2015 19:33:06 +0200, yabba napisał(a):


W sumie racja.
Może i tam był jaki¶ uskok tektoniczny :)

Może ta dziura co¶ mu uszkodziła? Czujnik ABS się rozpadł?

Czasami bardzo głęboka koleina (ale to raczej na ¶niegu/szutrze) potrafi
mocno przytrzymać samochód.
Chc±c lekko skręcić cały czas kierowca dokręca kierownicę, a koleina
trzyma.
A jak nagle pu¶ci to kierownica jest już mocno skręcona i auto wyskakuje z
niej bardzo nagle.

Ale nie wiem czy takie rzeczy s± możliwe na asfalcie - no może w Rosji s±
;)

Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona