Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3

Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3

Data: 2015-09-11 17:49:42
Autor: Tomasz Pyra
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Dnia Thu, 10 Sep 2015 12:33:25 -0700 (PDT), furifurius napisał(a):

Witam grupe
Jechalem sobie dzis rano do pracy okolo 80 km/h, prawym pasem na dwupasmowce (w Irlandi). Nagle zarzucilo mi samochodem na lewo tak, ze prawie wjechalem w bok smochodu ktory jechal obok mnie. Przez chwile pomyslalem, ze sie cos w zawieszeniu urwalo i lewe kolo stoi bokiem, ale nie to okazalo sie byc przyczyna. Po kilku sekundach walki z samochodem wszystko wrocilo do normy a komputer wyswietlil radosny komunikat "Awaria ESP, zglos sie do mechanika".
Ten durny system najwyrazniej postanowil zaaplikowac max hamulec na jedno przednie kolo bez zadnego powodu.

Czy wiecie moze jak to jest, ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje wypadek, zamiast sie po prostu wylaczyc? Slyszal ktos kiedys o czyms takim? Co tam wogole moglo sie zepsuc i jakie sa orientacyjne koszty naprawy ESP?
Saab 9-3 1.8T, 2004 rok

Miałem dość podobną awarię, a ponieważ było to w Vectrze C (chyba bardzo
podobnej), to może chodzić o to samo.

W piaście przedniego koła dostało się coś pomiedzy czujnik ABS, a pasek
magnetyczny (który jest gumowy) i poniszczyło ten pasek w taki sposób że
mógł się nieco przemieszczać.

Zdarzało się że poruszył się tak, że czujnik przestawał odbierać część
impulsów co odbierał jako spadek prędkość obrotowej koła, co powodowało
różne dziwne reakcje ze strony ABS i ESP.
Aż do momentu w którym system stwierdzał że rozjazd między obrotami lewego
i prawego koła jest za duży i wyłączał systemy.

Z przyczyn może to być uszkodzenie jakiegoś przewodu (chociaż to powinno
być wykryte od razu - bez żadnego szarpnięcia) albo właśnie okolic czujnika
bądź paska magnetycznego.

Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona