Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3

Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3

Data: 2015-10-02 00:36:03
Autor: _Michał
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
On 2015-09-10 21:33, furifurius wrote:
Witam grupe
Jechalem sobie dzis rano do pracy okolo 80 km/h, prawym pasem na dwupasmowce (w Irlandi). Nagle zarzucilo mi samochodem na lewo tak, ze prawie wjechalem w bok smochodu ktory jechal obok mnie. Przez chwile pomyslalem, ze sie cos w zawieszeniu urwalo i lewe kolo stoi bokiem, ale nie to okazalo sie byc przyczyna. Po kilku sekundach walki z samochodem wszystko wrocilo do normy a komputer wyswietlil radosny komunikat "Awaria ESP, zglos sie do mechanika".
Ten durny system najwyrazniej postanowil zaaplikowac max hamulec na jedno przednie kolo bez zadnego powodu.

Czy wiecie moze jak to jest, ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje wypadek, zamiast sie po prostu wylaczyc? Slyszal ktos kiedys o czyms takim? Co tam wogole moglo sie zepsuc i jakie sa orientacyjne koszty naprawy ESP?
Saab 9-3 1.8T, 2004 rok
Pozdrawiam
Furi

W BMW, nawet bez psucia siÄ™ systemy DSC (II) wariujÄ… :/

mi wywalił tył przodem na prostym odcinku tylko dlatego że był lód na połowie (no i może też ze miałem gaz do dechy).

Ale generalnie to mrugał sobie że ślisko, i tak mruga to ja trzymam
gaz w podłodze, niech że w końcu przestanie się wydurniać.
I w pewnym momencie przestał po czym było z 0.7 sekundy "pełnej pizdy"
(silnik V12 - szybko wchodzi na obroty, bo lekki), po czy złapał że
na lodzie ma koło to je UWAGA !!!!! zahamował !!! - czyli przeniósł całą moc na drugie koło (100% przyczepne, asfalt) przez mechanizm różnicowy (bo BMW nie reno i nie dają szpery!) co spowodowało 2 kopy
w plecy takie mocne, i wywalenie tyłu do przodu.

Oczywiście tego nie raczył skorygować... lol ;)

A i jeszcze majÄ… patent dla silnikĂłw 4.4+l gdzie auto samo dodaje
gazu - też czasami nie działa.

Mam wrażenie spora część BMW po słupach to błędy w software.

-- -
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
http://www.avast.com

Data: 2015-10-02 00:49:48
Autor: Tomasz Pyra
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Dnia Fri, 02 Oct 2015 00:36:03 +0200, _Michał napisał(a):

Ale generalnie to mrugał sobie że ¶lisko, i tak mruga to ja trzymam
gaz w podłodze, niech że w końcu przestanie się wydurniać.


Mam wrażenie spora czę¶ć BMW po słupach to błędy w software.

Mam wrażenie, że trzymanie gazu w podłodze jad±c RWD po lodzie to bł±d w
software kierowcy ;)

Data: 2015-10-02 01:48:08
Autor: Michał
Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
On 2015-10-02 00:49, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Fri, 02 Oct 2015 00:36:03 +0200, _Michał napisał(a):

Ale generalnie to mrugał sobie że ¶lisko, i tak mruga to ja trzymam
gaz w podłodze, niech że w końcu przestanie się wydurniać.


Mam wrażenie spora czę¶ć BMW po słupach to błędy w software.

Mam wrażenie, że trzymanie gazu w podłodze jad±c RWD po lodzie to bł±d w
software kierowcy ;)


Ale naprawdę migaj±ca kontrolka dawała poczucie pełnej kontroli i bezpieczeństwa ;) a auto dawało dokładnie tyle gazu ile mogło i samo sobie dawkowało moc (w okolicy 5% mocy silnika).


Mylne było jeszcze jedno.... ja naprawę czekałem że mi to DSC wyprowadzi auto, bo bym kontorwał na co był czas.

zorientowałem się że pozamiatane jak przód wyprzedził tył.. przy 70km/h
na lodzie.. opanowywanie auta zajęło 4 pasy z 3 dostępnych,
przy ruchu ulicznym, udało się na tym 4 - czyli trawie - bo lepsza
przyczepno¶ć niż lód i po jaki¶ 300 metrach.



a był± jeszcze druga akcja, jak auto sobie postanowiło wcisn±ć
gaz do ~40%, robi±c zasłonę dymn±, i rw±c całe pobocze i rozrzucaj±c ziemie na 60 metrów dookoła, a zdusić żadnym hamulcem się nie dało.

-- -
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
http://www.avast.com

Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona