Niebezpieczne telefony

Data: 2012-09-11 15:18:38
Autor: KJ
Niebezpieczne telefony
Data: 2012-09-11 15:43:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niebezpieczne telefony
Hello KJ,

Telefony zabijają:
http://www.liveleak.com/view?i=447_1347359599

Telefony? Matoł w cięzarówce musiał widzieć, że inni przepuszczaja
pieszego.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-11 16:10:58
Autor: WW
Niebezpieczne telefony
[...]

Czy pieszych nie obowiązuje zasada ograniczonego zaufania?
Rozsądny człowiek rozgląda się, jak przechodzi przez ulicę.
i żeby nie było, nie usprawiedliwiam kierowcy.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik    :-P

Data: 2012-09-11 16:23:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niebezpieczne telefony
Hello WW,

[...]

Jasne. Zgodnie z ta zasada ma prawo oczekiwać, że skoro trzy pojazdy
się zatrzymały przed przejściem, to czwarty nie przejedzie.

Rozsądny człowiek rozgląda się, jak przechodzi przez ulicę.

Przed przejsciem. Widzi trzy pojazdy ustępujące.

i żeby nie było, nie usprawiedliwiam kierowcy.

Chyba jednak.

I ustaw delimiter po ludzku, proszę.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-11 15:44:35
Autor: tÎż
Niebezpieczne telefony
RoMan Mandziejewicz wrote:

Jasne. Zgodnie z ta zasada ma prawo oczekiwać, że skoro trzy pojazdy się
zatrzymały przed przejściem, to czwarty nie przejedzie.

Tylko głupek przechodzi przez jezdnię nie kontrolując co się dzieje z pojazdami.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-12 00:54:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Niebezpieczne telefony
On Tue, 11 Sep 2012, tÎż wrote:

RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

  Co nie zmienia faktu, że ostrożność nie ma (w tym konkretnym
przypadku) nic do "zasady" o której mowa - dlaczego wyciąłeś
do czego Roman się odnosił?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-11 23:07:42
Autor: tÎż
Niebezpieczne telefony
Gotfryd Smolik news wrote:

  Co nie zmienia faktu, Ĺźe ostroĹźność nie ma (w tym konkretnym
przypadku) nic do "zasady" o której mowa - dlaczego wyciąłeś do czego
Roman się odnosił?

W sumie ma, bo człowiek ma pole widzenia ok. 180 stopni, więc powinien zauważać to, co się dzieje z boku i w razie czego reagować, a nie iść przed siebie. Zresztą kwestia formalne są mało ważne. Włażenie pod samochody to idiotyzm i tyle.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-12 17:09:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Niebezpieczne telefony
On Wed, 11 Sep 2012, tÎż wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

  A to już widzę że flejm dookoła się toczy.
  Krótko: nie, nie przyznam Ci racji, że taki wniosek wprost
wynika z zasady ograniczonego zaufania.
  Mimo, że jest racjonalny. Ale to jest zupełnie osobna sprawa.

Zresztą kwestia formalne są mało ważne.

  Nie kpij sobie.
  Przecież komentarz Romana dotyczył *WYŁĄCZNIE* sprawy prawnej
klasyfikacji zdarzenia, czyli formalności.

Włażenie pod samochody to idiotyzm i tyle.

  Jest, i co z tego? Czyżbyś uważał iż na podstawie tej tezy można
obracać przepisy do góry nogami?
  Jeszcze raz: tekst Romana dotyczył PRAWA.
  Przepisu. I tego się czepiłeś.
  Nie "idiotyzmu", który wkleiłeś później.
"Grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał, nie do tego
o czym myślał". Chciałeś pisać o głupocie - trzeba było pisać
o głupocie, a nie o przepisie z PoRD. Albo wziąć sobie inny
przepis z innej ustawy :>

  A tak BTW - to i z tym "idiotyzmem" trzeba ostrożnie, bo wystarczy
aby wchodzący był złomiarzem ;P

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-12 15:43:04
Autor: tÎż
Niebezpieczne telefony
Gotfryd Smolik news wrote:

  A to juĹź widzę Ĺźe flejm dookoła się toczy. KrĂłtko: nie, nie przyznam
  Ci racji, Ĺźe taki wniosek wprost
wynika z zasady ograniczonego zaufania.
  Mimo, Ĺźe jest racjonalny. Ale to jest zupełnie osobna sprawa.

Oczywiście, że nie wynika, bo nie widząc pojazdu nie można zastosować wobec niego żadnej "zasady". Tu jest zupełnie inny problem -- poruszając się po jezdni (w jakikolwiek sposób) należy zwracać uwagę na innych uczestników ruchu (co tutaj właśnie nie miało miejsca). I wtedy ew. można zastosować tzw. "zasadę ograniczonego zaufania" odnośnie kogoś, kto się do przepisów nie stosuje lub można po nim takiego zachowania się spodziewać. W omawianej sytuacji przechodzący przez pasy mógł i powinien bez problemu zauważyć ciężarówkę gdyby zwracał choćby MINIMALNĄ uwagę na to, co się dzieje wokół (a powinien to robić) i WTEDY powinien zastosować wobec niej zasadę ograniczonego zaufania.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-12 19:31:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Niebezpieczne telefony
On Wed, 12 Sep 2012, tÎż wrote:

wobec niego żadnej "zasady". Tu jest zupełnie inny problem -- poruszając
się po jezdni (w jakikolwiek sposób) należy zwracać uwagę na innych

  Przecież tego nikt nie neguje :)
  CAŁY flejm poszedł o oparcie się na "ograniczonym zaufaniu" i warunku
który zawiera.

W omawianej sytuacji przechodzący przez pasy mógł i powinien

  Powinien.
  Inna sprawa, że kierujący powinni mieć jakiś obowiązkowy trening
z dojeżdżania do pasów :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-12 18:36:46
Autor: tÎż
Niebezpieczne telefony
Gotfryd Smolik news wrote:

  PrzecieĹź tego nikt nie neguje :)
  CAŁY flejm poszedł o oparcie się na "ograniczonym zaufaniu" i warunku
ktĂłry zawiera.

Myślę, że to był skrót myślowy. Jest oczywistym, ze przechodząc przez jezdnię trzeba patrzeć na samochody mogące być potencjalnie na torze kolizyjnym i w razie czego kierować się tzw. zasadą ograniczonego zaufania dla własnego zdrowia. Oczywiście RoMan jak zwykle, zamiast skupić się na meritum, skupił się na trollowaniu i czepianiu się słówek.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-12 20:15:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niebezpieczne telefony
Hello Gotfryd,

[...]

Gotfrydzie, karmisz trolla...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-12 18:34:28
Autor: tÎż
Niebezpieczne telefony
RoMan Mandziejewicz wrote:

Gotfrydzie, karmisz trolla...

Dopiero może zacząć karmić, jeśli zacznie z Tobą polemizować, chamie.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-12 02:17:05
Autor: Pawel O'Pajak
Niebezpieczne telefony
Powitanko,

Jasne. Zgodnie z ta zasada ma prawo oczekiwać, że skoro trzy pojazdy
się zatrzymały przed przejściem, to czwarty nie przejedzie.

Uwazasz, ze kierowcy tych 3 pojazdow maja w swojej liczebnosci sile telepatycznego wplywania na 4-tego?

Rozsądny człowiek rozgląda się, jak przechodzi przez ulicę.

Przed przejsciem. Widzi trzy pojazdy ustępujące.

Eee tam, prawdziwy twardziel nie tylko nie kontroluje sytuacji przechodzac, prawdziwy twardziel uwaza, ze go prawa fizyki nie dotycza.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-09-12 09:08:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niebezpieczne telefony
Hello Pawel,

Wednesday, September 12, 2012, 2:17:05 AM, you wrote:

[...]

Uważam, że odpowiadam na pytanie o zasadę ograniczonego zaufania. Tnąc
cytaty manipulujesz.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-12 09:40:49
Autor: Pawel O'Pajak
Niebezpieczne telefony
Powitanko,

Uważam, że odpowiadam na pytanie o zasadę ograniczonego zaufania. Tnąc
cytaty manipulujesz.

Prosze bardzo, nic nie tne:
">> Czy pieszych nie obowiązuje zasada ograniczonego zaufania?
> Jasne. Zgodnie z ta zasada ma prawo oczekiwać, że skoro trzy pojazdy
> się zatrzymały przed przejściem, to czwarty nie przejedzie."

Pieszy powinien stosowac zasade ograniczonego zaufania, ba, nie powinien ufac nikomu na drodze. We wlasnym interesie. W przeciwnym razie konczy sie to tak, jak sie skonczylo. Nie ma znaczenia, ze zatrzymal sie 1 samochod by go przepuscic, 3, czy w bazruchu zamarla cala dzielnica. Zawsze sie moze trafic nieprzytomny debil w ciezarowce no i sie trafil. Kazdy z nas ma prawo oczekiwac, ze inni uczestnicy ruchu zachowala sie prawidlowo. OK. Cmentaze sa pelne takich, co mieli pierwszenstwo.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-09-12 09:56:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niebezpieczne telefony
Hello Pawel,

Wednesday, September 12, 2012, 9:40:49 AM, you wrote:

> [...]
">>> Czy pieszych nie obowiązuje zasada ograniczonego zaufania?
Pieszy powinien stosowac zasade ograniczonego zaufania, ba, nie powinien

Próbujesz zmienić zasadę ograniczonego zaufania w zasadę
nieograniczonego braku zaufania.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-12 12:26:28
Autor: tÎż
Niebezpieczne telefony
RoMan Mandziejewicz wrote:

Próbujesz zmienić zasadę ograniczonego zaufania w zasadę
nieograniczonego braku zaufania.

Widzę, że znowu zaczyna się starcze trollowanie. Gdyby pieszy obserwował innych uczestników ruchu, to zauważyłby, że kierowca ciężarówki nie stosuje się do przepisów i mógł zastosować zasadę ograniczonego zaufania. Problem w tym, że przechodził przez jezdnię nijak nie kontrolując, co się dzieje wokół.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-12 15:34:02
Autor: Michoo
Niebezpieczne telefony
On 12.09.2012 09:56, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Jak się nie ma naokoło siebie stref zgniotu, czy poduszek powietrznych to pełen brak zaufania do ponad tony żelastwa poruszającego się z prędkością 2-3 razy większą od mojej uważam za coś koniecznego. Wręcz za objaw instynktu samozachowawczego.

Btw: w 2010 na 30 tysięcy wypadków spowodowanych przez kierujących było ponad 4 tysiące różnego rodzaju potrąceń pieszego z czego 3000 (10% ogółu) na pasach.

Michoo

Data: 2012-09-12 15:49:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niebezpieczne telefony
Hello Michoo,

[...]

Facet, odróżnij proszę rzeczywistość, co do której masz oczywistą
rację od powoływania się w tym wypadku na zasadę ograniczonego
zaufania. Ja się odniosłem do samej zasady. A nie ja się na nią
powołałem.
Jest oczywiste, że pieszy w zderzeniu z jadacym samochodem szans nie
ma i instynkt samozachowawczy powinien tu działać. Ale nie powołujmy
sie na zasadę, która w tym wypadku została spełniona.

Co do zasady nieograniczonego braku zaufania - nawet pozostanie w domu
nie gwarantuje, ze samochód Cię nie przejedzie:
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-lodzkie-samochod-uderzyl-w-dom-jedna-osoba-nie-zyje,nId,596874
Stosowanie takiej zasady na drogach oznacza całkowity paraliż ruchu.

Btw: w 2010 na 30 tysięcy wypadków spowodowanych przez kierujących było
ponad 4 tysiące różnego rodzaju potrąceń pieszego z czego 3000 (10% ogółu) na pasach.

Jasne. A teraz spróbuj oszacować ile osób w tym czasie przeszło przez
przejścia dla pieszych nie ulegając wypadkowi. Możesz się mocno
zdziwić jak znikomym ułamkiem sa potracenia... Tyle jeśli chodzi o
największy rodzaj kłamstwa, czyli statystykę.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-12 17:15:31
Autor: Gotfryd Smolik news
Niebezpieczne telefony
On Wed, 12 Sep 2012, Michoo wrote:

Jak się nie ma naokoło siebie stref zgniotu, czy poduszek powietrznych to pełen brak zaufania do ponad tony żelastwa poruszającego się z prędkością 2-3 razy większą od mojej uważam za coś koniecznego.

  No i dobrze.
  Tyle, że to nie ma NIC do sprawy komentarza o który poszło.
  Jakby w poście który usiłował "krytykować" Romana był tekst, że włażenie
bez rozglądania się to głupota, to tego podwątku by nie było.
  Ale autor uwagi postanowił PoRDem błysnąć, a wersji z przyznaniem, że
jakoś inaczej rozumiał art.4 najwyraźniej nie bierze pod uwagę ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-11 22:17:18
Autor: Adam Płaszczyca
Niebezpieczne telefony
Dnia Tue, 11 Sep 2012 16:10:58 +0200, WW napisał(a):

Czy pieszych nie obowiązuje zasada ograniczonego zaufania?

Może najpierw ja poznaj, kapeluszniku, kóry przepisów nie zna.

--
     ___________ (R)

Data: 2012-09-12 09:32:16
Autor: WW
Niebezpieczne telefony
Dnia Tue, 11 Sep 2012 16:10:58 +0200, WW napisał(a):

Czy pieszych nie obowiązuje zasada ograniczonego zaufania?

Może najpierw ja poznaj, kapeluszniku, kóry przepisów nie zna.

O tą chodzi?
Zasada ograniczonego zaufania - Zasada ta stanowi, iż zarówno każdy uczestnik ruchu drogowego, jak też inna osoba znajdująca się na drodze oraz w jej otoczeniu, ma prawo liczyć, że inni uczestnicy ruchu przestrzegają przepisów kodeksu drogowego, chyba że aktualne zachowanie jakiegoś uczestnika stanowi uzasadnione podejrzenie do odmiennego jego zachowania (dz. II, roz. 1, art. 4 Prawa o Ruchu Drogowym)[1]. Ogromna liczba wypadków na drodze, nierzadko z udziałem pojazdów uprzywilejowanych, spowodowana jest m. in. nieprzestrzeganiem zasady ograniczonego zaufania przez uczestnika, który w świetle prawa postępował zgodnie z przepisami. Stąd też karanych zostaje najczęściej obu uczestników ruchu, pomimo tego, iż tylko jeden z nich popełnił faktyczne wykroczenie. Najczęstszym zarzutem stawianym uczestnikowi postępującemu zgodnie z przepisami jest niezachowanie ostrożności bądź szczególnej ostrożności, co odnosi się m. in. do zasady ograniczonego zaufania.

Pozwolę sobie dodać, że ja jestem przeciwny jej obecności w prawie. :-)

Data: 2012-09-12 20:02:19
Autor: Adam Płaszczyca
Niebezpieczne telefony
Dnia Wed, 12 Sep 2012 09:32:16 +0200, WW napisał(a):

[...]

Ta.

Pozwolę sobie dodać, że ja jestem przeciwny jej obecności w prawie. :-)

Nie ma sprawy. Ale tylko dla Ciebie. Jej brak oznacza, że każda stłuczka z
Twoim udziałem jest z Twojej winy. W sumie nie dziwię się, że masz takie pomysły, jesteś kapelusznikiem i masz
TDI - To Dla Idiotów. --
     ___________ (R)

Data: 2012-09-13 08:25:31
Autor: WW
Niebezpieczne telefony

W sumie nie dziwię się, że masz takie pomysły, jesteś kapelusznikiem i masz
TDI - To Dla Idiotów.

Siedzę i się wstydzę.  :-P
Kiedyś śmigałem V6 bitutrbo a dziś TDI i automat w skrzyni biegów, automat do świateł, automat do wycieraczek, automat do ruszania pod górę, do zamykania drzwi i okien, do klimatyzacji, do siedzeń i cholera wie do czego jeszcze.
Jeszcze trochę i mnie zastąpi automat.  :-(
Cholercia właśnie sobie uświadomiłem, że taki automat to już pan Palikot pokazywał.

Czas umierać.

Data: 2012-09-11 16:39:08
Autor: J.F
Niebezpieczne telefony
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w

SMS czytal :-)

J.

Data: 2012-09-11 16:55:43
Autor: radekp@konto.pl
Niebezpieczne telefony
Tue, 11 Sep 2012 15:18:38 +0200, w
<504f3a2e$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>, KJ <hhghgg@ohdd.pl> napisał(-a):

Telefony zabijają:

http://www.liveleak.com/view?i=447_1347359599

W Rosji obowiązuje zasada -- nie przepuszczając pieszego na pasach (na
2-pasm.), ocalisz mu życie.

Data: 2012-09-11 18:07:07
Autor: Shrek
Niebezpieczne telefony
On 2012-09-11 16:55, radekp@konto.pl wrote:
Tue, 11 Sep 2012 15:18:38 +0200, w
[...]

W Polsce też. Od kiedy mi elka mało co pieszego nie zdjęła też nie przepuszczam:(

Shrek.

Niebezpieczne telefony