Niebezpieczne zdarzenie - gdzie zgłaszacie?

Data: 2012-03-05 21:19:43
Autor: Tomasz Pyra
Niebezpieczne zdarzenie - gdzie zgłaszacie?
On Mon, 05 Mar 2012 12:37:38 +0100, Jakub Witkowski wrote:

Byłem świadkiem bardzo niebezpiecznego zachowania, wykonanego z pełną
premedytacją, i przy realnym narażeniu życia postronnej osoby.
Pierwszy raz w życiu mam ochotę zgłosić to, w trosce o życie tych, których
ten debil może spotkać jeszcze na swej drodze. Pamiętam markę, kolor
i prawie cały numer rejestracyjny.

Jak to zrobić skutecznie i najmniej się nachodzić (Komistriat?
Wydział ruchu drogowego? Osobiście, a może wystarczy mail?)

Możesz iść na policję.
Jeżeli to co zapamiętałeś wystarczy do zidentyfikowania pojazdu, to policja
zapyta właściciela pojazdu kto o tej godzinie (którą też im trzeba będzie
podać) dysponował pojazdem.
Jak uda się to ustalić, to policja pewnie skonfrontuje jego wersję z Twoją
i albo go ukarają mandatem, albo nie, albo sprawa trafi do sądu (gdzie
pewnie będziesz musiał poświadkować).

Stawiam że najprawdopdoobniej albo właściciel zostanie ukarany za
niewskazanie kierującego, albo pójdzie w zaparte przed sądem i wtedy jednak
małe szanse żebyś przepchnął swoje słowo przeciw jego słowu (bo jednak
wątpliwości sąd powinien rozstrzygać na jego korzyść).

Tak żebyś Ty napisał maila, od reszty umył ręcę, a innego kierowcę ukarali
na podstawie samego maila, to marne szanse - też byś pewnie nie chciał żeby
ktoś Tobie nieprzychylny zastsował coś takiego przeciwko Tobie (choćby
wymyślając zarzut).

Data: 2012-03-05 22:43:26
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-03-05 21:19, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Oczywiście. No trudno, maila na razie do KW wysłałem, i jeśli policji się będzie
chciało coś z tym robić, to ja też się nie uchylę, choć leniwy jestem.

Data: 2012-03-05 22:57:57
Autor: to
Niebezpieczne zdarzenie - gdzie zgłaszacie?
begin Tomasz Pyra
Tak żebyś Ty napisał maila, od reszty umył ręcę, a innego kierowcę
ukarali na podstawie samego maila, to marne szanse

I całe szczęście!

Ostatnio miałem podobne zdarzenie w rodzinie. Jakieś zarzuty z sufitu ze strony jakiegoś wariata. Skończyło się na wizycie "obwinionego" na komisariacie.

Niebezpieczne zdarzenie - gdzie zgłaszacie?