Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...

Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...

Data: 2010-12-01 10:07:17
Autor: smiechu
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
W Białymstoku dziś -27 st. C. I w połowie skrzyżowania moja świnka ogłosiła strajk. Złamał się hak przerzutki, która wpadła w szprychy i jednocześnie w pręty błotnika (tak wiem, mam już brzuch). mam nadzieję, że przeżyła chociaż ona.
Powrót do domu z nosem na kwintę i skrobanie samochodu. W zeszłym roku, przy identycznej temperaturze trafiło manetkę. Co jest z tym sprzętem?
Toż to nawet nie -30 więc trudno mówić że jest zimno (jak twierdzą bracia słowianie: czterdzieści km to nie odległość, 40 stopni to nie mróz i 40 % to nie wódka)

Pozdrawiam zimowo
smiechu

ps coraz bardziej żałuję bo pogoda robi się przepiękna a od jutra, niestety, znowu ma padać.Powrót byłby przepiękny

Data: 2010-12-01 09:16:02
Autor: piecia aka dracorp
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Dnia Wed, 01 Dec 2010 10:07:17 +0100, smiechu napisał(a):

W Białymstoku dziś -27 st. C. I w połowie skrzyżowania moja świnka
ogłosiła strajk. Złamał się hak przerzutki, która wpadła w szprychy i
jednocześnie w pręty błotnika (tak wiem, mam już brzuch). mam nadzieję,
że przeżyła chociaż ona.
Powrót do domu z nosem na kwintę i skrobanie samochodu. W zeszłym roku,
przy identycznej temperaturze trafiło manetkę. Co jest z tym sprzętem?
Toż to nawet nie -30 więc trudno mówić że jest zimno (jak twierdzą
bracia słowianie: czterdzieści km to nie odległość, 40 stopni to nie
mróz i 40 % to nie wódka)

ps coraz bardziej żałuję bo pogoda robi się przepiękna a od jutra,
niestety, znowu ma padać.Powrót byłby przepiękny

To nie kwestia użytych materiałów? Błotnik w zeszłym roku też mi odpadł. Jakoś to wszystko jest kruche. Widać firmy oszczędzają.



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2010-12-01 02:29:55
Autor: Paweł Wójcik
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 1 Gru, 10:16, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:


To nie kwestia u ytych materia w? B otnik w zesz ym roku te mi odpad .
Jako to wszystko jest kruche. Wida firmy oszcz dzaj .

Ja jestem niemal pewny, że to kwestia materiałów. Używam starego,
uszosowionego górala całorocznie. Ciężkie to to, część osprzętu jakby
z poprzedniej epoki, a zimy mało co mu szkodzą.

Data: 2010-12-01 19:47:57
Autor: Kazimierz Uromski
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 01.12.2010 11:29, Paweł Wójcik wrote:
On 1 Gru, 10:16, piecia aka dracorp<imie.nazwi...@wp.eu>  wrote:


To nie kwestia u ytych materia w? B otnik w zesz ym roku te mi odpad .
Jako to wszystko jest kruche. Wida firmy oszcz dzaj .

Ja jestem niemal pewny, że to kwestia materiałów. Używam starego,
uszosowionego górala całorocznie. Ciężkie to to, część osprzętu jakby
z poprzedniej epoki, a zimy mało co mu szkodzą.

W singlu z torpedo też jedyną rzeczą, która wymiękła poprzedniej zimy były błotniki... najnowszy element całego roweru. Reszta to co najmniej 10-letnie części lub wytwór klasyczny, w którym nikt od producenta nie rzeźbi co roku bo... działa! (korby romet-wałcz, torpedo velosteel)

Data: 2010-12-01 19:52:14
Autor: MadMan
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Dnia Wed, 01 Dec 2010 19:47:57 +0100, Kazimierz Uromski napisał(a):

W singlu z torpedo też jedyną rzeczą, która wymiękła poprzedniej zimy były błotniki...

Kup stalowe. Do -40 stopni będziesz miał spokój. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-01 20:12:54
Autor: piecia aka dracorp
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Dzisiaj pojechałem na miasto, ledwie -10 a hamulce hydrauliczne inaczej pracują. Licznik wolniej działa. Teleskop sztywniejszy. A co będzie gdy nadejdą prawdziwe mrozy :)


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2010-12-02 10:58:44
Autor: Coaster
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 12/1/10 9:12 PM, piecia aka dracorp wrote:
Dzisiaj pojechałem na miasto, ledwie -10 a hamulce hydrauliczne inaczej
pracują. Licznik wolniej działa. Teleskop sztywniejszy. A co będzie gdy
nadejdą prawdziwe mrozy :)


Zamienisz sprzet na _prawdziwy_ rower.. ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2010-12-02 15:20:35
Autor: piecia aka dracorp
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Dnia Thu, 02 Dec 2010 10:58:44 +0100, Coaster napisał(a):

Zamienisz sprzet na _prawdziwy_ rower.. ;-)
Tzn? Mam prawdziwy rower ale chyba nie na mrozy.
Swoją drogą ktoś się bawi w wymianę olejów, smarów na zimę?



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2010-12-02 01:04:46
Autor: Marcin Hyła
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 2010-12-01 19:52, MadMan wrote:
Dnia Wed, 01 Dec 2010 19:47:57 +0100, Kazimierz Uromski napisał(a):

W singlu z torpedo też jedyną rzeczą, która wymiękła poprzedniej zimy
były błotniki...

Kup stalowe. Do -40 stopni będziesz miał spokój.

Bez jaj. Przez 16 ostatnich zim jeżdżę non-stop, z powodu zimy nic się nie popsuło.

Błotniki - mam plastikowe na drutach pełne, przerzutka - wewnętrzna (nexus 3 z torpedo), jeżdżone przy najbarzdiej minusowych temperaturach jakie kiedykolwiek były notowane w KRK od 1992 do dzisiaj - pewnie gdzieś można sprawdzić, minus 20 pewnie było albo gorzej; zdarzało mi się wracać w zimie o 3 czy 4 rano na rowerze, potem już się robi tylko cieplej :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-12-02 07:46:54
Autor: MadMan
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Dnia Thu, 02 Dec 2010 01:04:46 +0100, Marcin Hyła napisał(a):

Kup stalowe. Do -40 stopni będziesz miał spokój.

Bez jaj. Przez 16 ostatnich zim jeżdżę non-stop, z powodu zimy nic się nie popsuło.

Nie twierdzę że plastikowe są problemowe, chociaż sam przedni połamałem
i nie mam (ale to z mojej winy i nijak się ma do mrozu). Twierdzę że
stalowe z pewnością będą odporne na mróz. Próg kruchości stali węglowej
to -50 stopni, w stopowych obniża się. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-02 13:05:01
Autor: Kazimierz Uromski
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 01.12.2010 19:52, MadMan wrote:
Dnia Wed, 01 Dec 2010 19:47:57 +0100, Kazimierz Uromski napisał(a):

W singlu z torpedo też jedyną rzeczą, która wymiękła poprzedniej zimy
były błotniki...

Kup stalowe. Do -40 stopni będziesz miał spokój.

Takie też i miałem... (jestem wielbicielem chromu (-; )
Używki jednak trzymają się o wiele lepiej, poprzednie poległy dopiero wespół z kołem - przy spotkaniu z samochodem.

Data: 2010-12-01 14:18:38
Autor: Michał Wolff
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 1 Gru, 10:07, "smiechu" <smie2...@interia.pl> wrote:

To to nawet nie -30 wi c trudno mówić że jest zimno (jak twierdzą bracia
słowianie: czterdzieści km to nie odległość , 40 stopni to nie mróz i 40 % to
nie wódka)

Naczytałeś się pewnie tych bajek o 60 stopniowych mrozach pod Moskwą?
Prawda jest taka, że w 1941 roku, gdy Wermacht stał pod Moskwą - było
ok -30'C, a to była już temperatura skrajna, ówczesną zimę uważano za
bardzo zimną jak na tamte rejony.
Rzeczywistość jest taka, że 30 stopni mrozu na naszej szerokości
geograficznej - to jest mróz potężny. Rekord klimatyczny dla Polski to
-42'C, zanotowany przed wojną, za naszej kadencji -40'C nie bywało.
Niższe temperatury trafiają się tylko na dalekiej północy, czy w
klimacie kontynentalnym (aczkolwiek też daleko na północ) - jak
Syberia.
--
http://www.wyprawyroweowe.neostrada.pl

Data: 2010-12-02 03:29:58
Autor: mt
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Michał Wolff pisze:

Niższe temperatury trafiają się tylko na dalekiej północy, czy w
klimacie kontynentalnym (aczkolwiek też daleko na północ) - jak
Syberia.

Chcesz powiedzieć, że temperatury niższe niż -40 st. nie zdarzają się regularnie w klimacie kontynentalnym na szerokościach geograficznych zbliżonych do Polski bądź niższych?

--
marcin

Data: 2010-12-02 07:42:02
Autor: Michał Wolff
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 2 Gru, 03:29, mt <telep...@interia.pl> wrote:

Chcesz powiedzie , e temperatury ni sze ni -40 st. nie zdarzaj si
regularnie w klimacie kontynentalnym na szeroko ciach geograficznych
zbli onych do Polski b d ni szych?

W Europie na pewno się nie zdarzają, nawet w Moskwie też regularnie
się nie zdarzają, może jedynie na głębokiej Syberii, aczkolwiek nie
analizowałem tego dokładnie - jak masz jakieś dane OFICJALNE na
poparcie swojej tezy to proszę o wrzucenie.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostarda.pl

Data: 2010-12-02 15:44:22
Autor: Jan Srzednicki
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 2010-12-02, Michał Wolff wrote:
On 2 Gru, 03:29, mt <telep...@interia.pl> wrote:

Chcesz powiedzie , e temperatury ni sze ni -40 st. nie zdarzaj si
regularnie w klimacie kontynentalnym na szeroko ciach geograficznych
zbli onych do Polski b d ni szych?

W Europie na pewno się nie zdarzają, nawet w Moskwie też regularnie
się nie zdarzają, może jedynie na głębokiej Syberii, aczkolwiek nie
analizowałem tego dokładnie - jak masz jakieś dane OFICJALNE na
poparcie swojej tezy to proszę o wrzucenie.

W takim Irkucku, będącym na tej samej szerokości, co Warszawa,
rekordem jest -50, a -40 nie jest rzeczą nadzwyczajną. A Irkuck wcale
nie jest najzimniejszy w regionie.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2010-12-02 10:21:23
Autor: Michał Wolff
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 2 Gru, 16:44, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

W takim Irkucku, będącym na tej samej szerokości, co Warszawa,
rekordem jest -50, a -40 nie jest rzeczą nadzwyczajną. A Irkuck wcale
nie jest najzimniejszy w regionie.

Prosiłem chyba o dane OFICJALNE, a nie wypowiedzi oparte na mądrości
ludowej? Poza tym to jest głęboka Syberia, w europejskiej części Rosji
(poza skrajną północą) -40'C jest wielką rzadkością
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-12-02 18:49:21
Autor: Jan Srzednicki
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 2010-12-02, Michał Wolff wrote:
On 2 Gru, 16:44, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

W takim Irkucku, będącym na tej samej szerokości, co Warszawa,
rekordem jest -50, a -40 nie jest rzeczą nadzwyczajną. A Irkuck wcale
nie jest najzimniejszy w regionie.

Prosiłem chyba o dane OFICJALNE, a nie wypowiedzi oparte na mądrości
ludowej?

http://pogoda.ru.net/climate/30710.htm

Poza tym to jest głęboka Syberia,

Głęboka, ale południowa, przecież to tuż przy Mongolii. I Irkuck jest
pod silnym wpływem Bajkału. Astana, na szerokości Krakowa, ma już -52.

w europejskiej części Rosji (poza skrajną północą) -40'C jest wielką
rzadkością

Teoretyzujesz. Europejska cześć Rosji jest całkiem spora. Taki Kirow,
wcale nie tak daleko na północ (szerokość mniej więcej w połowie między
Moskwą i Petersburgiem) to już rekord -54. Perm, trochę bardziej na
południe i bliżej Uralu, to -47, całkiem niedawno.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2010-12-02 11:39:06
Autor: Michał Wolff
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 2 Gru, 19:49, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

http://pogoda.ru.net/climate/30710.htm

No i co ma z tego wynikać? To jest tylko rekordowa temperatura, z tej
tabeli wcale nie wynika że -40'C jest tam normą jak twierdziłeś. Skoro
dla Polski minimum jest -40'C - to przeskok w porównaniu do klimatu
kontynentalnego wcale nie jest taki ogromny.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-12-02 19:56:16
Autor: Jan Srzednicki
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 2010-12-02, Michał Wolff wrote:
On 2 Gru, 19:49, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

http://pogoda.ru.net/climate/30710.htm

No i co ma z tego wynikać? To jest tylko rekordowa temperatura, z tej
tabeli wcale nie wynika że -40'C jest tam normą jak twierdziłeś.

Tych danych nie znalazłem, ale to akurat opieram na opiniach
mieszkańców.

Skoro dla Polski minimum jest -40'C - to przeskok w porĂłwnaniu do
klimatu kontynentalnego wcale nie jest taki ogromny.

To zobacz na Czitę, całkiem blisko Irkucka, z "average low" stycznia
-32. :P

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2010-12-02 12:06:29
Autor: Michał Wolff
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 2 Gru, 20:56, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Tych danych nie znalazłem, ale to akurat opieram na opiniach
mieszkańców.

No wg mieszkańców - to i pod Moskwą -60 bywało :))

To zobacz na Czitę, całkiem blisko Irkucka, z "average low" stycznia
-32. :P

No i możliwe - tylko co z tego dla Polski czy Europy wynika? Pisałem
że się niespecjalnie orientuję jak wygląda sytuacja na Syberii, nie
interesowałem się tym problemem. W Europie -30'C jest mrozem potężnym
i zdarza się nieczęsto, a i to głównie na dalekiej północy
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-12-02 19:31:09
Autor: mt
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Michał Wolff pisze:
Poza tym to jest głęboka Syberia...

Pod względem długości geograficznej tak, pod względem szerokości to raczej południowa Syberia, a wspominałeś coś, że na Syberii to tylko na północy:)

--
pozdrawiam
marcin

Data: 2010-12-02 18:51:26
Autor: Jan Srzednicki
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 2010-12-02, mt wrote:
Michał Wolff pisze:
Poza tym to jest głęboka Syberia...

Pod względem długości geograficznej tak, pod względem szerokości to raczej południowa Syberia, a wspominałeś coś, że na Syberii to tylko na północy:)

Michał zaraz naprostuje, że Syberia ma tylko północną część. :)

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2010-12-02 19:15:01
Autor: mt
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogod ę...
Jan Srzednicki pisze:
On 2010-12-02, Michał Wolff wrote:
On 2 Gru, 03:29, mt <telep...@interia.pl> wrote:

Chcesz powiedzie , e temperatury ni sze ni -40 st. nie zdarzaj si
regularnie w klimacie kontynentalnym na szeroko ciach geograficznych
zbli onych do Polski b d ni szych?
W Europie na pewno się nie zdarzają, nawet w Moskwie też regularnie
się nie zdarzają, może jedynie na głębokiej Syberii, aczkolwiek nie
analizowałem tego dokładnie - jak masz jakieś dane OFICJALNE na
poparcie swojej tezy to proszę o wrzucenie.

W takim Irkucku, będącym na tej samej szerokości, co Warszawa,
rekordem jest -50, a -40 nie jest rzeczą nadzwyczajną. A Irkuck wcale
nie jest najzimniejszy w regionie.

Dokładnie, tam spory wpływ ocieplający ma jednak jezioro Bajkał.

--
marcin

Data: 2010-12-02 16:46:04
Autor: Wojtek Sobociński
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
W dniu 2010-12-02 16:42, Michał Wolff pisze:
On 2 Gru, 03:29, mt<telep...@interia.pl>  wrote:

Chcesz powiedzie , e temperatury ni sze ni -40 st. nie zdarzaj si
regularnie w klimacie kontynentalnym na szeroko ciach geograficznych
zbli onych do Polski b d ni szych?

W Europie na pewno się nie zdarzają, nawet w Moskwie też regularnie
się nie zdarzają, może jedynie na głębokiej Syberii, aczkolwiek nie
analizowałem tego dokładnie - jak masz jakieś dane OFICJALNE na
poparcie swojej tezy to proszę o wrzucenie.

Michał oczywiście ma rację. Wystarczy rzut oka tu:
http://www.imgw.pl/wl/internet/zz/klimat/0902_polska.html

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

Data: 2010-12-02 19:04:45
Autor: mt
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Wojtek Sobociński pisze:
W dniu 2010-12-02 16:42, Michał Wolff pisze:
On 2 Gru, 03:29, mt<telep...@interia.pl>  wrote:

Chcesz powiedzie , e temperatury ni sze ni -40 st. nie zdarzaj si
regularnie w klimacie kontynentalnym na szeroko ciach geograficznych
zbli onych do Polski b d ni szych?

W Europie na pewno się nie zdarzają, nawet w Moskwie też regularnie
się nie zdarzają, może jedynie na głębokiej Syberii, aczkolwiek nie
analizowałem tego dokładnie - jak masz jakieś dane OFICJALNE na
poparcie swojej tezy to proszę o wrzucenie.

Michał oczywiście ma rację. Wystarczy rzut oka tu:
http://www.imgw.pl/wl/internet/zz/klimat/0902_polska.html

A od kiedy to Polska leży w strefie dominacji klimatu kontynentalnego?

--
marcin

Data: 2010-12-03 11:14:02
Autor: cytawa
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
mt pisze:

A od kiedy to Polska leży w strefie dominacji klimatu kontynentalnego?


O ile mi wiadomo Polska lezy na granicy dominacyj klimatow oceanicznego i kontynentalnego. Wisla w duzym przyblizeniu jest taka granica. Stad takie roznice w srednich temperaturach. My w Lublinie wyraznie odczuwamy wplyw kontynentu.

Jan Cytawa

Data: 2010-12-02 19:26:47
Autor: mt
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Michał Wolff pisze:

W Europie na pewno się nie zdarzają, nawet w Moskwie też regularnie
się nie zdarzają, może jedynie na głębokiej Syberii, aczkolwiek nie
analizowałem tego dokładnie - jak masz jakieś dane OFICJALNE na
poparcie swojej tezy to proszę o wrzucenie.

Co do Europy to się zgadzam, ale ciężko w przypadku Europy mówić o klimacie kontynentalnym. Nawet okolice Moskwy często dostają się pod wpływ układów barycznych z nad Atlantyku, tak naprawdę o dominującym typie klimatu kontynentalnego możemy mówić dopiero za Uralem. A tam temperatury poniżej -40 st. na naszych szerokościach geograficznych nie są niczym nadzwyczajnym. Weźmy chociażby takie Ułan Bator leżące na południe od Syberii i mniej więcej na tej samej szerokości co Wiedeń, gdzie minima dobowe dochodzące do -45 i poniżej nie są nadzwyczajnym zjawiskiem i występują po kilka, kilkanaście razy w miesiącach zimowych.
Co do oficjalnych danych, to:
http://www.ogimet.com/gsodc.phtml.en
tam są rozkodowane i przeliczone na metryczny system dane pochodzące z depesz meteorologicznych składanych w ramach porozumień międzynarodowych do Światowej Organizacji Meteorologicznej przez narodowe organizacje meteo. Możesz sobie wybrać stację meteo i datę i otrzymasz pełen odczyt z danej stacji dzień po dniu. Źródło danych leży tu:
ftp://ftp.ncdc.noaa.gov/pub/data/gsod/
gdzie dane są zagregowane rocznikami dzień po dniu, dla niektórych stacji od 1929 r.!

--
marcin

Data: 2010-12-02 11:05:08
Autor: Coaster
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 12/1/10 11:18 PM, Michał Wolff wrote:
On 1 Gru, 10:07, "smiechu"<smie2...@interia.pl>  wrote:

To to nawet nie -30 wi c trudno mówić że jest zimno (jak twierdzą bracia
słowianie: czterdzieści km to nie odległość , 40 stopni to nie mróz i 40 % to
nie wódka)

Naczytałeś się pewnie tych bajek o 60 stopniowych mrozach pod Moskwą?
Prawda jest taka, że w 1941 roku, gdy Wermacht stał pod Moskwą - było
ok -30'C, a to była już temperatura skrajna, ówczesną zimę uważano za
bardzo zimną jak na tamte rejony.
Rzeczywistość jest taka, że 30 stopni mrozu na naszej szerokości
geograficznej - to jest mróz potężny. Rekord klimatyczny dla Polski to
-42'C, zanotowany przed wojną, za naszej kadencji -40'C nie bywało.
Niższe temperatury trafiają się tylko na dalekiej północy, czy w
klimacie kontynentalnym (aczkolwiek też daleko na północ) - jak
Syberia.

Moje osobiste doswiadczenia: w 2006 temperatura powietrza -36 C okolo 8.00, w zeszej zimy -37 C okolo 22.00. Polska.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2010-12-02 11:15:00
Autor: Alfer_z_pracy
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Coaster napisał:
Moje osobiste doswiadczenia: w 2006 temperatura powietrza -36 C okolo 8.00, w zeszej zimy -37 C okolo 22.00. Polska.

"W styczniu 2006 r. padły rekordy termiczne w Toruniu (-32 °C) i we wspomnianym już Sulejowie (-32,1 °C, obie temperatury odnotowano 23 I 2006 r.)."

Podpowiedz zatem jakiej sprytnej metody używasz do pomiaru swoich temperatur, że uzyskujesz takie wyniki :-)

Pzdr
A.

Data: 2010-12-02 10:23:40
Autor: Jan Srzednicki
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 2010-12-02, Alfer_z_pracy wrote:
Coaster napisał:
Moje osobiste doswiadczenia: w 2006 temperatura powietrza -36 C okolo 8.00, w zeszej zimy -37 C okolo 22.00. Polska.

"W styczniu 2006 r. padły rekordy termiczne w Toruniu (-32 °C) i we wspomnianym już Sulejowie (-32,1 °C, obie temperatury odnotowano 23 I 2006 r.)."

Podpowiedz zatem jakiej sprytnej metody uĹźywasz do pomiaru swoich temperatur, Ĺźe uzyskujesz takie wyniki :-)

To nie takie trudne. Stacje meteorologiczne są zwykle w miastach, gdzie
z natury jest cieplej, a nie po głębokich polach czy zwłaszcza dolinach
(zjawisko inwersji). 5 stopni róşnicy w takiej sytuacji nie jest niczym
zaskakującym.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2010-12-02 11:26:00
Autor: Coaster
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 12/2/10 11:15 AM, Alfer_z_pracy wrote:
Coaster napisał:
Moje osobiste doswiadczenia: w 2006 temperatura powietrza -36 C okolo
8.00, w zeszej zimy -37 C okolo 22.00. Polska.

"W styczniu 2006 r. padły rekordy termiczne w Toruniu (-32 °C) i we
wspomnianym już Sulejowie (-32,1 °C, obie temperatury odnotowano 23 I
2006 r.)."

Podpowiedz zatem jakiej sprytnej metody używasz do pomiaru swoich
temperatur, że uzyskujesz takie wyniki :-)

2006 termometr w prawie nowym, niemieckim aucie kumpla; 2010 termometr elektroniczny kupiony w sklepie (przypadkowo sprawdzany z profesjonalnym sprzetem pomiarowym, roznica wskazan 0,3 C).

Odnotowano - to znaczy, ze tam, gdzie prowadzono pomiary odnotowane takie temperatury. Nie wszystko mozna 'odnotowac'. ;-)
W 2006 wjezdzalismy rano przy -36 C, po godzinie jazdy znalezlismy sie w terenie miejskim a tam bylo -26 C.


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2010-12-02 07:38:52
Autor: Michał Wolff
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 2 Gru, 11:26, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Odnotowano - to znaczy, ze tam, gdzie prowadzono pomiary odnotowane
takie temperatury. Nie wszystko mozna 'odnotowac'. ;-)
W 2006 wjezdzalismy rano przy -36 C, po godzinie jazdy znalezlismy sie w
terenie miejskim a tam bylo -26 C.

Sorki, ale tego typu pomiary robione przez kumpla termometrem z
samochodu to sobie można o kant tyłka rozbić - właśnie dokładnie w ten
sposób powstają później legendy o 60 stopniowych mrozach w Rosji (a
takie brednie czytałem nawet w książkach historycznych opisujących
niemieckie uderzenie na Moskwę). Oficjalnie temperaturę mierzy się nie
tylko w dużych miastach (o czym doskonale wiesz), tak więc te
oficjalne dane są jak najbardziej godne zaufania.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-12-02 11:56:02
Autor: Alfer_z_pracy
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Coaster napisał:
2006 termometr w prawie nowym, niemieckim aucie kumpla

Aaaa, to wszystko tłumaczy. Naturlich :)

Pzdr
A.

Data: 2010-12-02 12:10:06
Autor: Coaster
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 12/2/10 11:56 AM, Alfer_z_pracy wrote:
Coaster napisał:
2006 termometr w prawie nowym, niemieckim aucie kumpla

Aaaa, to wszystko tłumaczy. Naturlich :)

Za miastem sa niskie temperatury, o ktorych sie Alferom nie snilo ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2010-12-02 12:20:14
Autor: Alfer_z_pracy
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Coaster napisał:
Za miastem sa niskie temperatury, o ktorych sie Alferom nie snilo ;-)

Nieprawda, byłem kiedyś za miastem i nie było niskich temperatur!

A swoją drogą zeszłej zimy polowałem na rekord ujemny i o ile dobrze pamiętam to zaliczyłem raptem niecałe -30. Lipa. Na tym Mazowszu ostro grzeją!

A.

Data: 2010-12-02 13:33:08
Autor: Coaster
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 12/2/10 12:20 PM, Alfer_z_pracy wrote:
Coaster napisał:
Za miastem sa niskie temperatury, o ktorych sie Alferom nie snilo ;-)

Nieprawda, byłem kiedyś za miastem i nie było niskich temperatur!

Udalo Ci sie wrocic?! ;-)


A swoją drogą zeszłej zimy polowałem na rekord ujemny

Sam polowales czy z budka meteorologiczna? ;-) Ja nie poluje - takie rekordy na mine poluja.

i o ile dobrze
pamiętam to zaliczyłem raptem niecałe -30.

Moze Ci 'komorki' troche zmarzly i dla tego nie pamietasz?

Lipa. Na tym Mazowszu ostro
grzeją!

Jak dla mnie - lepiej zeby bylo ciut za zimno niz ciut za cieplo.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2010-12-02 13:49:07
Autor: Alfer_z_pracy
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Coaster napisał:
Moze Ci 'komorki' troche zmarzly i dla tego nie pamietasz?

No właśnie pamiętam, że jakichś ekstremów nie dało się uzyskać. O, proszę:

"Jednak najwięcej lokalnych rekordów termicznych padło w styczniu 1987 r. Ósmego dnia tego miesiąca odnotowano najniższe kiedykolwiek obserwowane temperatury w (...) Warszawie (-30,7 °C)"

Czyli słabiutko. Aczkolwiek zawsze można iść na rower w -25 stopni, rozkręcić się na 40 km/h i tabela windchil pokazuje odczuwalną -41 :-)

Pzdr
A.

Data: 2010-12-02 11:16:10
Autor: bans
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
W dniu 2010-12-02 11:05, Coaster pisze:

Moje osobiste doswiadczenia: w 2006 temperatura powietrza -36 C okolo
8.00, w zeszej zimy -37 C okolo 22.00. Polska.

Ustandaryzowany pomiar w klatce meteorologicznej 2m nad ziemią czy termometr made in China na oknie? :P


--
bans

Data: 2010-12-02 11:31:31
Autor: Coaster
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 12/2/10 11:16 AM, bans wrote:
W dniu 2010-12-02 11:05, Coaster pisze:

Moje osobiste doswiadczenia: w 2006 temperatura powietrza -36 C okolo
8.00, w zeszej zimy -37 C okolo 22.00. Polska.

Ustandaryzowany pomiar w klatce meteorologicznej 2m nad ziemią czy
termometr made in China na oknie? :P

Jako, ze nie mieszkam w klace meteorolgicznej a poruszam sie po powierzchni ziemi - taka temperatura mnie interesuje. W klatce moglo byc iles tam co mnie to obchodzi? Termometr made in Germany. W pogoni za idealnymi warunkami temperature swojego ciala podczas choroby/przeziebienia oczywiscie mierzysz w rzyci zamiast pod pacha?


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2010-12-02 12:05:20
Autor: MadMan
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Dnia Thu, 02 Dec 2010 11:31:31 +0100, Coaster napisał(a):

Jako, ze nie mieszkam w klace meteorolgicznej a poruszam sie po powierzchni ziemi

Ja też, ale to naprawdę ostro muszę popić żeby tak było :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-02 12:09:18
Autor: Coaster
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 12/2/10 12:05 PM, MadMan wrote:
Dnia Thu, 02 Dec 2010 11:31:31 +0100, Coaster napisał(a):

[...]a poruszam sie po
powierzchni ziemi

Ja też, ale to naprawdę ostro muszę popić żeby tak było :)


Aaa, normalnie poruszasz sie pod powierzchnia? Czy ty zes dolnik? ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2010-12-02 12:39:51
Autor: MadMan
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
Dnia Thu, 02 Dec 2010 12:09:18 +0100, Coaster napisał(a):

Ja też, ale to naprawdę ostro muszę popić żeby tak było :)


Aaa, normalnie poruszasz sie pod powierzchnia? Czy ty zes dolnik? ;-)

Niee, ale większość ciała mam zdecydowanie nad powierzchnią :) A dolnik
akurat nie. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-02 13:27:53
Autor: Coaster
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
On 12/2/10 12:39 PM, MadMan wrote:
Dnia Thu, 02 Dec 2010 12:09:18 +0100, Coaster napisał(a):

Ja też, ale to naprawdę ostro muszę popić żeby tak było :)


Aaa, normalnie poruszasz sie pod powierzchnia? Czy ty zes dolnik? ;-)

Niee, ale większość ciała mam zdecydowanie nad powierzchnią :) A dolnik
akurat nie.


Aa, rzeczywiscie - prawiedolnik ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2010-12-02 13:51:36
Autor: Tomasz Minkiewicz
Niebezpiecznie jest jeździć w tak ą pogodę...
On Wed, 1 Dec 2010 14:18:38 -0800 (PST)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

On 1 Gru, 10:07, "smiechu" <smie2...@interia.pl> wrote:

> To to nawet nie -30 wi c trudno mówić że jest zimno (jak twierdzą bracia
> słowianie: czterdzieści km to nie odległość , 40 stopni to nie mróz i 40 % to
> nie wĂłdka)

Naczytałeś się pewnie tych bajek o 60 stopniowych mrozach pod Moskwą?
Prawda jest taka, że w 1941 roku, gdy Wermacht stał pod Moskwą - było
ok -30'C, a to była już temperatura skrajna, ówczesną zimę uważano za
bardzo zimną jak na tamte rejony.

Hehe… Akurat wczoraj sprawdzałem na potrzeby dyskusji o tym, jak to
u nas teraz zimno i mam na świeżo, to pozwolę sobie dodać, że
średnioroczna temperatura Moskwy jest o niecałe 2.5 stopnia niższa niż
Warszawy (5.4°C vs. 7.8°C). Dla ilustracji: Londyn jest w przyblişeniu
o tyle cieplejszy od Warszawy, o ile Warszawa od Moskwy.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-12-02 14:19:51
Autor: mt
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogod ę...
Tomasz Minkiewicz pisze:
  > Hehe… Akurat wczoraj sprawdzałem na potrzeby dyskusji o tym, jak to
u nas teraz zimno i mam na świeżo, to pozwolę sobie dodać, że
średnioroczna temperatura Moskwy jest o niecałe 2.5 stopnia niższa niż
Warszawy (5.4°C vs. 7.8°C). Dla ilustracji: Londyn jest w przyblişeniu
o tyle cieplejszy od Warszawy, o ile Warszawa od Moskwy.

Tylko że sam parametr średniej temperatury (nieważne czy dobowej, miesięcznej, rocznej) niewiele Ci mówi o charakterze klimatu bez znajomości przebiegu chociażby ekstremów dobowych czy ogólnie amplitudy temperatury. Bo co z tego, że Londyn ma średnią wyższą, skoro przez ponad pół roku jest miastem chłodniejszym niż Warszawa czy nawet Moskwa.

--
marcin

Data: 2010-12-03 13:51:34
Autor: Tomasz Minkiewicz
Niebezpiecznie jest jeździć w tak ą pogodę...
On Thu, 02 Dec 2010 14:19:51 +0100
mt <telepski@interia.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz pisze:
  > Hehe… Akurat wczoraj sprawdzałem na potrzeby dyskusji o tym, jak to
> u nas teraz zimno i mam na świeżo, to pozwolę sobie dodać, że
> średnioroczna temperatura Moskwy jest o niecałe 2.5 stopnia niższa niż
> Warszawy (5.4°C vs. 7.8°C). Dla ilustracji: Londyn jest w przyblişeniu
> o tyle cieplejszy od Warszawy, o ile Warszawa od Moskwy.

Tylko że sam parametr średniej temperatury (nieważne czy dobowej, miesięcznej, rocznej) niewiele Ci mówi o charakterze klimatu bez znajomości przebiegu chociażby ekstremów dobowych czy ogólnie amplitudy temperatury.

Przepraszam, zachowałem się jak gówniarz, sądząc, że porównanie
niedoskonałe jest lepsze od żadnego porównania.

Bo co z tego, że Londyn ma średnią wyższą, skoro przez ponad pół roku jest miastem chłodniejszym niż Warszawa czy nawet Moskwa.

Tylko nigdy nie ustaliłem, które pół roku. Kiedyś siedziałem w Irlandii
od stycznia do początku czerwca, czyli przez sporą część tego okresu
teoretycznie powinno być tam cieplej niż u nas. W każdym razie palmy
tam widziałem rosnące na powietrzu. A codziennie zadawałem sobie pytanie
„Czemu tu jest, kurde, tak zimno!?” ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-12-03 17:43:21
Autor: smiechu
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:203cb5ee-79ac-4280-951b-7e5a78e9d6dae20g2000vbx.googlegroups.com...
On 1 Gru, 10:07, "smiechu" <smie2...@interia.pl> wrote:

Naczytałeś się pewnie tych bajek o 60 stopniowych mrozach pod Moskwą?
Prawda jest taka, że w 1941 roku, gdy Wermacht stał pod Moskwą - było
ok -30'C, a to była już temperatura skrajna, ówczesną zimę uważano za
bardzo zimną jak na tamte rejony.
Rzeczywistość jest taka, że 30 stopni mrozu na naszej szerokości
geograficznej - to jest mróz potężny. Rekord klimatyczny dla Polski to


No dobra, jeśli chodzi o mróz to zgoda - 30 to mróz potężny aczkolwiek przy -27 kilka razy jeździłem:-)
Ale do sedna: jak z tą wódką? (bo rozumiem, że o odległościi rzędu 40 km to nie ma Ci co głowy zawracać)

pozdr
smiechu

ps oprócz tych duperel trafiło uchwyt od Edge (co stwierdziłem dopiero dzisiaj) Tak jak ktoś pisał na forum garniaka - przy dużych mrozach pękają języczki blokujące - taka zapadka,  chociaż zwracałem na niego szczególną uwagę przy wypinaniu odbiornika (naciskałem powolutku i tylko tyle, żeby wysunąć gpsa a nie "do oporu). DOstaną go chłopaki z garmina w prezencie razem z pozdrowieniami. Pal sześć uchwyt i  30 zyla ale jakby wypadł odbiornik i potoczył się pod koła jelcza, którego kierowca widząc go nacisnąłby na hamulec i zablokowanym kołem rozsmarował na odcinku 10 m... JA SIĘ PYTAM: Gdzie się podziała solidność firmy z USA? Już nie tylko chińczycy robią dziadostwo?
Odkręcam (odcinam) uchwyt i czujnik kadencji - do szuflady w oczekiwaniu na lepszą pogodę.

Data: 2010-12-06 10:52:20
Autor: Alfer_z_pracy
Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...
smiechu napisał:
ps oprócz tych duperel trafiło uchwyt od Edge (co stwierdziłem dopiero dzisiaj) Tak jak ktoś pisał na forum garniaka - przy dużych mrozach pękają języczki blokujące - taka zapadka,  chociaż zwracałem na niego szczególną uwagę przy wypinaniu odbiornika (naciskałem powolutku i tylko tyle, żeby wysunąć gpsa a nie "do oporu). DOstaną go chłopaki z garmina w prezencie razem z pozdrowieniami.

Mi także to pękło, nawet nie na mrozie tylko ot tak, od używania. Oprócz tego dość szybko się ten języczek wyrobił i miał luzy na mocowaniu. Firma przysłała mi 1 sztukę mocowania gratis. Nie wiem jak będzie dalej, czy będą tak wysyłać zawsze, czy następnym razem trzeba będzie już wydać trylion ełro na mocowanie. Fakt faktem że jak na produkt terenowy to jest rozwiązanie nietrafione.

A.

Niebezpiecznie jest jeździć w taką pogodę...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona