Niebieski ekran

Data: 2011-02-22 07:44:04
Autor: nom
Niebieski ekran

Użytkownik "atna" <atna6@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d62b36a$1$2447$65785112news.neostrada.pl...

Komputer już z lekka wiekowy-
płyta główna- Asus p4p800 deluxe
procesor p4 2,4 GHz  HT
pamięć - dwa duale w sumie 4 kości = 1,50GB RAM
grafika- ATI Radeon 9600

Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził kondensatory na płycie głównej, czy przypadkiem nie są wybulone. Ostatnio kumplowi się zwieszał komputer, okazało się, że ma 5 kondensatorów wybulonych. Wymieniłem mu i na razie działa OK.
Jaki zasilacz? Kumpel miał właśnie CODEGEN'a 300W i też miał wybulony 1 kondensator, jakaś istna plaga z tymi kondensatorami. :-)
Ale dziwne, że mu jeszcze ten CODEGEN działa tyle lat. :-)
Jeżeli kondensatory wyglądają OK, nie ma wycieku elektrolitu to uruchomiłbym mini winXP z płytki bootującej Hirensa (albo z pendrive) i zapuścił jakiś CPU stability test, strestest lub coś podobnego.
Jeżeli nie zawiesi się ani nie będzie BSoD to szukałbym błędu windowsa.

Data: 2011-02-22 08:54:39
Autor: maranta
Niebieski ekran

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ijvm4k$6q5$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dwa miesiące temu wszystko wyglądało ślicznie, zerknę teraz i tak w planach miałam czyszczenie.

Jaki zasilacz? Kumpel miał właśnie CODEGEN'a 300W i też miał wybulony 1 kondensator, jakaś istna plaga z tymi kondensatorami. :-)
Ale dziwne, że mu jeszcze ten CODEGEN działa tyle lat. :-)

Mnie zasilacz wyzionął ducha jakieś 2 lata temu- na szczęście sam mi oznajmił, że coś z nim nie tak piekielnym wyciem i zgrzytami przy uruchamianiu kompa.

Kupiłam wtedy taki- zasilacz ZALMAN ZM360B-APS - raczej go nie podejrzewam o złe zamiary.

[...]

Dziękuję, spróbuję przetestować. Cały czas mam nadzieję, że to jednak tylko windows/sterowniki a nie sprzęt.

Chociaż chyba już powinnam zacząć myśleć o czymś nowszym- nie wiem ile jeszcze ta płyta może pociągnąć.

Korzystając z okazji proszę o radę.
Gdyby teraz chciała kupić coś nowego, to jaką płytę najlepiej wybrać?
Najlepiej Asusa, bo z tej byłam baaardzo zadowolona przez tyle lat. Chciałabym jakąś taką, żebym po kolejnych 7 latach mogła napisać, to co teraz o tej staruszce- nigdy żadnych problemów nie sprawiła, wszystko co mi przyszło do głowy do niej wsadzić grzecznie przyjmowała i spełniła wszelkie moje wymagania (dlatego bardzo niechętnie myślę o ewentualnych zmianach).

Pozdrawiam, Ania

Data: 2011-02-22 09:57:04
Autor: nom
Niebieski ekran

Użytkownik "maranta" <maranta1@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d63700f$0$2443$65785112news.neostrada.pl...

Najlepiej Asusa, bo z tej byłam baaardzo zadowolona przez tyle lat.

Teraz ASUS to nie to samo co kilka lat temu, poczytaj sobie o wpadkach ASUSa (nowe serie laptopów) na elektrodzie. :-)
Ja mam w pracy obecnie płyty Gigabyte (kilkanaście sztuk) i na razie nic się nie dzieje, ale czas pokaże. :-)
Obraz iso Hirens Boot Disk ściągniesz z sieci, chyba 120MB zajmuje. Tam też jest masę narzędzi do testowania komputera.

Data: 2011-02-22 10:00:34
Autor: nom
Niebieski ekran
Jak miałaś włączoną funkcję przywracania  (czy jak to się tam nazywa w XP :-) ) to możesz przywrócić system tydzień wstecz (zrób sobie kopie ważnych programów z Program files, bo je też przywraca z datą wsteczną, więc jak masz bazy danych w program files to przywróci do wersji z przeszłości :-) ).

Data: 2011-02-22 10:24:56
Autor: maranta
Niebieski ekran

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ijvu02$2if$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mam sporo punktów przywracania i właśnie o tym wczoraj myślałam, jedno co mnie powstrzymało , to to, że w środku tygodnia (już po wystąpieniu błędów) konfigurowałam sobie sieć i musiałabym na nowo wszelkie ustawienia robić, no ale to nie taki problem.
Masz rację- zrobię to zaraz.
Jeśli będę miała szczęście, to może pomoże najprostsze rozwiązanie ;)

Pozdrawiam, A.

Niebieski ekran