Niebo na Polska "zamkniente" a na flighradar widze samolot

Data: 2010-04-17 03:30:44
Autor: Zbig.M.
Niebo na Polska "zamkniente" a na flighradar widze samolot
Nad Kielcami leci SVR3519 z Rimmini do Moskwy przy zamknietej
przestrzeni powietrznej. Czy to blad serwisu flightradar3518? Czy tez
wolno komus latac?

ZM

Data: 2010-04-17 14:59:36
Autor: r.
W dniu 2010-04-17 12:30, Zbig.M. pisze:
Nad Kielcami leci SVR3519 z Rimmini do Moskwy przy zamknietej
przestrzeni powietrznej. Czy to blad serwisu flightradar3518? Czy tez
wolno komus latac?

ZM

Np w tej chwili jest jeden nad SzkocjÄ… i 2 nad LitwÄ….

pozdrawiam

r.

Data: 2010-04-17 16:13:02
Autor: Michal Janik
W dniu 2010-04-17 13:30, Zbig.M. pisze:
Nad Kielcami leci SVR3519 z Rimmini do Moskwy przy zamknietej
przestrzeni powietrznej. Czy to blad serwisu flightradar3518? Czy tez
wolno komus latac?

ZM
Wg wszelkich dostepnych prognoz/informacji nie ma zagrozenia powyzej poziomu 350 - wiec jezeli ktos sobie leci z "czystego" kraju do innego "czystego" na wyzszych poziomach - pewnie mu wolno. Poza tym ruch VFR tez jest dopuszczony (chociaz tego na tej stronie nie zobaczysz na pewno...)

MJ

Data: 2010-04-17 17:52:13
Autor: Jan Werbiński
Niebo na Polska "zamkniente" a na flighradar widze samolot
Użytkownik "Michal Janik" <"m.janik NA space.pl"> napisał w wiadomo¶ci news:4bc9b41a$1news.home.net.pl...
[...]

Ta strona nie zbiera danych z transponderów?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-04-19 10:37:39
Autor: Piotr [trzykoty]
Niebo na Polska "zamkniente" a na flighradar widze samolot
Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał
Ta strona nie zbiera danych z transponderów?

Nie. Z nadajników ADS-B.

Data: 2010-04-17 16:56:31
Autor: Sasquatch
Niebo na Polska "zamkniente" a na flighradar widze samolot
Zaden blad - http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,7782603,Rosyjski_samolot_probowal_przeleciec_pod_chmura__Ladowal.html

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-04-17 12:20:26
Autor: Zbig.M.
On 17 Kwi, 19:06, Mikolaj Machowski <mikm...@wp.pl> wrote:
Sasquatch napisał:

> "Zbig.M." <zma...@gmail.com> wrote in message

> Zaden blad -
>http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,7782603,Rosyjski_samolot_probow...

To inny lot.

Czyli lecialo ich dzisiaj wiecej. Ten tez byl z Ural Airlines z Moskwy
do Rimini, jak go obserwowalem na filghtradar24 to lecial nad Olkuszem
i Jaworznem czyli kolo Krakowa, niestety nie pamietam na jakiej byl
wysokosci. Co ciekawe, okolo 15:30 byl ponownie nad Polska ale lecial
w druga strone do Moskwy.

Kto podejmuje decyzje o przelocie przez terytorium panstwa ktore
zamknelo przestrzen powietrzna? Pilot czy ktos wyżej? Czy narusza to
jakies przepisy?

ZM

Data: 2010-04-17 19:57:56
Autor: Mikolaj Machowski
Zbig.M. napisał:
Kto podejmuje decyzje o przelocie przez terytorium panstwa ktore
zamknelo przestrzen powietrzna? Pilot czy ktos wyĹĽej? Czy narusza to
jakies przepisy?

Było w innym wątku: jeśli samolot wystartował w strefie gdzie przestrzeń
była otwarta to może lecieć gdzie chce. Rosjanie chcieli zarobić, ale
siÄ™ przeliczyli bo teraz sporo beknÄ… bo z Wiednia nie wystartujÄ… pewnie
przez parÄ™ dni.

m.

Data: 2010-04-17 21:23:45
Autor: Tomy M.
Niebo na Polska "zamkniente" a na flighradar widze samolot
Użytkownik "Zbig.M." <zmalol@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:53fae1ed-5ef6-41ab-92c3-90d354668755r1g2000yqb.googlegroups.com...

[...]

Pewnie telewziji nie ogl±dał, mnie to przed ¶wińsk± gryp±
ocaliło ... niestety na pumeks chyba będę musiał się zaszczepić.

Kto podejmuje decyzje o przelocie przez terytorium panstwa ktore
zamknelo przestrzen powietrzna? Pilot czy ktos wyżej? Czy narusza to
jakies przepisy?

Rosyjski samolot? Decyduje Rosja. Chcesz im czego¶
zabronić? Mog± sobie latać gdzie chc±, nikt im
niczego nie może nakazać.

Tomy M.

Data: 2010-04-17 21:46:55
Autor: FD
Tomy M. pisze:

Rosyjski samolot? Decyduje Rosja. Chcesz im czego¶
zabronić? Mog± sobie latać gdzie chc±, nikt im
niczego nie może nakazać.

doprawdy..................

Data: 2010-04-17 22:17:33
Autor: porterhouse
Niebo na Polska

Rosyjski samolot? Decyduje Rosja. Chcesz im czego¶
zabronić?

Pieprzycie towarzyszu. Bylby to przelot nielegalny. Chyba ze potrafia leciec
powyzej FL600 - bo od tej wysokosci nie ma kontroli powietrznej.

Data: 2010-04-18 16:01:51
Autor: Tomy M.
Niebo na Polska

Użytkownik "porterhouse" <porterhouse@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hqdc1t$jdi$1inews.gazeta.pl...

[...]

Przestań, ruscy maj± gdzie¶ międzynarodowe umowy.
Obecny ¦wiat jak nigdy dot±d zdominowało prawo
pię¶ci.

Tomy M.

Data: 2010-04-17 21:50:22
Autor: Kris
Niebo na Polska "zamkniente" a na flighradar widze samolot

Uzytkownik "Zbig.M." <zmalol@gmail.com> napisal w wiadomosci news:91f870ef-a71d-4c98-9946-6185e9635cbb5g2000yqj.googlegroups.com...
Nad Kielcami leci SVR3519 z Rimmini do Moskwy przy zamknietej
przestrzeni powietrznej. Czy to blad serwisu flightradar3518? Czy tez
wolno komus latac?

dzis ok 12-14 nad Puckiem przelecialo cos smiglowego
wygladalo cos ala Wilga

wysokosc hmm strasznie niziutko 300m max

Data: 2010-04-17 23:04:27
Autor: Piotr W.
Niebo na Polska "zamkniente" a na flighradar widze samolot
Jaki czas temu bylo widac samolot który wystartowal w Holandii (Amsterdam), zatoczyl duze kolo i wyladowal z powrotem.
A teraz mozna zobaczyc jak samolot z Moskwy do Madrytu leci poludniowa strona (nad Turcja, Grecja, Wlochami)
Po prostu próby przywrócenia  polaczen/rekonesans.

pozdrowienia Piotr W.

Data: 2010-04-17 15:41:18
Autor: Zbig.M.
On 17 Kwi, 23:04, "Piotr W." <piotr...@polbox.com> wrote:
Jaki czas temu bylo widac samolot który wystartowal w Holandii (Amsterdam), zatoczyl duze kolo i wyladowal z powrotem.

To byl lot lot testowy KLM:

Aviation Herald: A KLM 737-800 Reg PH-BGB just made a 50 minute test
flight over the North Sea to the North (along the Dutch coast), and
back to Schiphol (AMS) across The Netherlands. The plane even climbed
up to 41000ft. After landing we have to wait for the test results e.g.
whether the plane received damages or not.

ZM

Data: 2010-04-18 00:09:22
Autor: Krzysztof Rudnik
Niebo na Polska "zamkniente" a na flighradar widze samolot
Piotr W. wrote:

Jaki czas temu bylo widac samolot ktĂłry wystartowal w Holandii
(Amsterdam), zatoczyl duze kolo i wyladowal z powrotem. A teraz mozna

Trudno to nazwać lotem. 737 na wysokości 800 m.

Data: 2010-04-18 03:56:35
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Zbig.M. napisał:
Nad Kielcami leci SVR3519 z Rimmini do Moskwy przy zamknietej
przestrzeni powietrznej. Czy to blad serwisu flightradar3518? Czy tez
wolno komus latac?

Zamknięcie obszaru nie oznacza że będ± do niego strzelać. Daleko nie zaleciał - do Wiednia mu paliwa starczyło a Austriacy szybko go nie puszcz± (na pocz±tek zaż±dali kompletnego przegl±du maszyny zanim, nawet po otwarciu obszaru powietrznego, pozwol± ni± wystartować. Samolot stał się technicznie trefny i nikt nie pozwoli nim sobie nad głow± latać.

--
Darek

Data: 2010-04-18 19:12:14
Autor: Waldek Brygier
Zbig.M. wrote:
Nad Kielcami leci SVR3519 z Rimmini do Moskwy

Koledzy,
a czy po callsign na flightradar24.com mozna poznac, jaki jest cel samolotu i skad leci? próbowalem cos szukac po tym numerze w googlach, ale srednio mi szlo. Z racji bardzo dlugiego okresu przerwy w lataniu, a tym samym i zainteresowania lotnictwem, mam spore zaleglosci, wiec bede wdzieczny za pomoc. Swoja droga teraz to milosnicy lotnictwa dopiero maja mozliwosci :-)

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GG 415880

Niebo na Polska "zamkniente" a na flighradar widze samolot