Niech mi ktoś wytłumaczy - autostrady.

Data: 2013-11-27 08:42:31
Autor: WW
Niech mi ktoś wytłumaczy - autostrady.
Witam

Niech mi ktoś wytłumaczy:
Jak to jest, że wybierając w przetargach na budowę najtańsze firmy, mamy najdroższe autostrady w Europie?

Pozdrawiam
WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
  Polska będzie wiochą a Polak burakiem”.

Data: 2013-11-27 10:57:19
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:l747po$pr9$1node1.news.atman.pl...
Witam

Niech mi ktoś wytłumaczy:
Jak to jest, że wybierając w przetargach na budowę najtańsze firmy, mamy najdroższe autostrady w Europie?

A to jest tak, że wyliczenia średniej ceny autostrad pochodzą z lat 2005 -2007. Obecnie ceny autostrad w Polsce mieszczą się w średniej europejskiej.

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-11-27 05:43:02
Autor: Marek
Niech mi kto wytumaczy - autostrady.
W dniu roda, 27 listopada 2013 10:57:19 UTC+1 uytkownik Bogdan Idzikowski napisa:
Uytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisa w wiadomoci news:l747po$pr9$1node1.news.atman.pl...

> Witam

> Niech mi kto wytumaczy:

> Jak to jest, e wybierajc w przetargach na budow najtasze firmy, mamy > najdrosze autostrady w Europie?

A to jest tak, e wyliczenia redniej ceny autostrad pochodz z lat 2005 -2007. Obecnie ceny autostrad w Polsce mieszcz si w redniej europejskiej.

ubawiony

Chodzi o autostrady budowane 5 lat temu - nie obecnie !

Data: 2013-11-27 15:33:03
Autor: Bogdan Idzikowski
Niech mi kto wytumaczy - autostrady.

Uytkownik "Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> napisa w wiadomoci news:513e8771-3116-4fe2-8a59-1bcf99481dc6googlegroups.com...
> [...]

europejskiej.

ubawiony

Chodzi o autostrady budowane 5 lat temu - nie obecnie !

Czyta nie umiesz? 5 lat temu, to: 2013 - 5 = 2008. Ju zrozumiae?

ubawiony

--
Dyskusja z wierzcym jest jak gra w szachy z gobiem. Niewane, jak dobrze grasz, gob i tak przewrci wszystkie figury, nasra na szachownic i bdzie dumny z wygranej.

Data: 2013-11-27 15:56:03
Autor: xantiros
W dniu 2013-11-27 08:42, WW pisze:
Witam

Niech mi ktoś wytłumaczy:
Jak to jest, że wybierając w przetargach na budowę najtańsze firmy, mamy
najdroższe autostrady w Europie?

U na w koszt autostrady jest wliczany koszt wykupu gruntów i inne badziewia nie związane z budową, dlatego i cena dużo wyższa - ot cała tajemnica.

Data: 2013-11-27 15:58:02
Autor: WW
W dniu 2013-11-27 15:56, xantiros pisze:
[...]

Tam nie jest wliczany?

Data: 2013-11-27 18:00:42
Autor: u2
W dniu 2013-11-27 15:58, WW pisze:
[...]

KE podliczyla koszt budowy pseudoautostard w czeciej erpe i wyszlo im, ze buduje sie w czeciej erpe drozej niz w Niemczech. i wcale nie chodzilo o wykup gruntow, czy stawianie ekranow dzwiekoszczelnych, ktore zwiekszaja halas w okolicy...-;)

--
"Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworzą mowę nienawiści".

Data: 2013-11-27 19:57:56
Autor: xantiros
[...]

Jest, ale generalnie to takie Niemcy swoje autostrady poszerzają a u nas trzeba się przebijać przez wsie ocierać o miasta a tam domków o prywaty od groma, przy takim czyś od razu trzeba też przerabiać instalacje gazowe, wodne, kanalizacyjne, energetyczne to już podnosi znacznie ceny a to takim niemcom odpada przy poszerzaniu czy przebudowie autostrady to i mają koszty mniejsze.

Data: 2013-11-27 18:02:12
Autor: Mark Woydak
[...]

Bo takie są realia ekonomiczne. Autostrady w UE były budowane ileś lat temu. Ceny były inne.

MW

Data: 2013-11-28 00:00:08
Autor: Budzik
Niech mi kto wytumaczy - autostrady.
Osobnik posiadajcy mail wuwu0@vp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Niech mi kto wytumaczy:
Jak to jest, e wybierajc w przetargach na budow najtasze firmy, mamy najdrosze autostrady w Europie?

To proste - nie mamy najdroszych.
Kto ci okama.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2013-11-28 07:18:31
Autor: Wiesiaczek
W dniu 28.11.2013 01:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail wuwu0@vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Niech mi ktoś wytłumaczy:
Jak to jest, że wybierając w przetargach na budowę najtańsze firmy, mamy
najdroższe autostrady w Europie?

To proste - nie mamy najdroższych.
Ktoś cię okłamał.

Nikt go nie okłamał, pisali o tym w mediach.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2013-11-28 09:59:57
Autor: Budzik
Niech mi kto wytumaczy - autostrady.
Osobnik posiadajcy mail ciotkazielinska@vp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Niech mi kto wytumaczy:
Jak to jest, e wybierajc w przetargach na budow najtasze firmy,
mamy najdrosze autostrady w Europie?

To proste - nie mamy najdroszych.
Kto ci okama.

Nikt go nie okama, pisali o tym w mediach.

To moe czego nie zrozumia?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
Przepis na dziecko: 25dag mioci, 25dag namitnoci, 2 jajka,
4 kolana. Ubija do rana a powstanie piana. Odstawi na 9 miesicy
i kupic wzek dziecicy. ;-)

Data: 2013-11-28 12:19:05
Autor: xantiros
W dniu 2013-11-28 07:18, Wiesiaczek pisze:
[...]

Mediach ? Przecież w mediach kłamią, nie raz to pisałeś.

Data: 2013-11-28 12:35:43
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:l778r8$fv9$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jeśli tak niektórzy wierzą w media, to wyczytałem w mediach, że w Dani kilometr autostrady kosztuje 50 milionów euro.

ubawiony

Data: 2013-11-28 19:27:36
Autor: Wiesiaczek
W dniu 28.11.2013 12:35, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

Nie dość, że pieprzysz bez sensu to jeszcze jakieś śmieci mi wyciągasz z KF-a. Powiedz temu swojemu rozmówcy, że ja zwykle nie widzę jego wypocin.

Data: 2013-11-28 23:03:32
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:l781uo$9ns$1node2.news.atman.pl...
[...]

Masz rację. Pomyliłem kraj. W Holandii kilometr autostrady kosztuje 50 mln euro. A w Austrii 12,87 milonów euro. Natomiast Węgrzy budują za 11,87 milionów euro. A Norwegia przeznacza na kilometr autostrady 18 milionów.

ubawiony niewiedzą przedpiścy

Data: 2013-11-29 03:09:33
Autor: Michał
[...]

  Uzupełnij swoje pytanie o szczegóły, to może się coś wyjaśni. Sam możesz porównać z firmami na zachodzie.
  Geograficznie rzecz biorąc u nas jest jak po stole, to powinno być to proste.

Niech mi ktoś wytłumaczy - autostrady.