[OT] Niech mnie ktos uszczypnie...

Data: 2009-03-22 23:16:25
Autor: wiLQ
[OT] Niech mnie ktos uszczypnie...

Hej,

No dobra, teraz to juz musialem zwariowac... choc moze jest jeszcze
nadzieja: powiedzcie mi, ze tylko ja widzialem/slyszalem w serwisach
informacyjnych w TV i internecie, ze kilka krajow, w tym USA, Anglia,
Japonia i Szwajcaria zamierzaja drukowac pieniadze bo jest kryzys...
Oni tak na powaznie czy ten zart wyszedl tak z 11 dni za wczesnie?
Kto by pomyslal, ze Lepper stanie sie niezrozumianym wizjonerem?
Czy moze stal sie jakims miedzynarodowym doradca finansowym?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-03-22 23:18:18
Autor: Mariusz Kruk
[OT] Niech mnie ktos uszczypnie...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "wiLQ"
informacyjnych w TV i internecie, ze kilka krajow, w tym USA, Anglia,
Japonia i Szwajcaria zamierzaja drukowac pieniadze bo jest kryzys...

Akurat Szwajcarzy chcą osłabić swoją walutę (przynajmniej tak wszyscy
dookoła twierdzą), więc to ma jakiś sens.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] I  was  expecting  to  see `<', `=', or `>'.
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] Didn't.(TeX)

Data: 2009-03-22 23:34:48
Autor: L'e-szczur
Niech mnie ktos uszczypnie...
On 22 Mar, 23:18, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
> [...]

Akurat Szwajcarzy chcą osłabić swoją walutę (przynajmniej tak wszyscy
dookoła twierdzą), więc to ma jakiś sens.

"Bo na samych zegarkach daleko nie zajada" ;-)
Drukowanie pieniadza plus znacznie bardziej liberalne prawo bankowe,
ktore skonczy sie jeszcze wiekszym odplywem pieniadza i CHF bedzie sie
dalej oslabial.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-03-23 08:23:43
Autor: s
Niech mnie ktos uszczypnie...
[...]

Taaa, wroz nam, wroz :-)
W zeszlym roku wrozyles, ze frank poleci jeszcze mocniej, bo jakies problemy mial bank centralny w Szwajcarii.

I ja Tobie uwierzylem, wiesz, cala strategia finansowa pod wizje L'e i masz...
Czujesz, jaka to odpowiedzialnosc? :-P

Pozdr

"...natomiast wywalajac dobrego zawodnika jest 100% szans, ze straciles wartosciowego zawodnika - wiLQ"

Data: 2009-03-23 00:39:58
Autor: L'e-szczur
Niech mnie ktos uszczypnie...
On 23 Mar, 08:23, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
> [...]

W zeszlym roku wrozyles, ze frank poleci jeszcze mocniej, bo jakies
problemy mial bank centralny w Szwajcarii.

A pamietasz kiedy to robilem? Poza tym dalej ma problemy. Za to ja nie
wzialem pod uwage akcji spekulacyjnych. Plus zaklinalem rzeczywistosc,
bo wcale mi sie nie usmiechal frank po 2,2 - nie mowiac juz o 1,9 PLN.
Ale wszystkie problemy znikna w chwili gdy przyjmiemy franka za nasza
walute! Nie zadne ojro czy inne dulary, a poczciwego franulka. ;-)

I ja Tobie uwierzylem, wiesz, cala strategia finansowa pod wizje L'e i
masz... Czujesz, jaka to odpowiedzialnosc? :-P

No to juz wiesz jak to jest z tymi moimi wizjami. Jak u Tolkiena -
zwykle rozwiewaja sie wraz z dymem fajkowego ziela :-)
Ale w Polsce mamy to szczescie, ze mamy 48 milionow politykow,
ekonomistow i lekarzy. Pogadasz z kimkolwiek i bedziesz wiedzial co
robic ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-03-23 01:25:12
Autor: sooobi
Niech mnie ktos uszczypnie...
> [...]

problemy mial bank centralny w Szwajcarii.

I ja Tobie uwierzylem, wiesz, cala strategia finansowa pod wizje L'e

To wez strategie draftowa pod wizje L'e, bedziemy miec 2 rywali
mniej:)

pzdr

Data: 2009-03-22 23:37:33
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Ech, to w starych, dobrych czasach konieczne było rozkręcenie maszynk drukarskich. Obecnie żywa gotówka to znikoma część zasobów pieniężnych. Pusty pieniądz wprowadza się do obiegu w sposób bardziej subtelny.

Oni tak na powaznie czy ten zart wyszedl tak z 11 dni za wczesnie?

PowaĹźnie.

Kto by pomyslal, ze Lepper stanie sie niezrozumianym wizjonerem?
Czy moze stal sie jakims miedzynarodowym doradca finansowym?

Bo to jest tak: w latach 30-tych świat nawrócił się na keynesizm (fascynacja wujkiem Joe i wiara w możliwości sterowania centralnego swoje też zrobiły). Potem przyszły lata 70-te i stagflacja, która keynesizm wywróciła (bo takie zjawisko jest w paradygmacie keynesowskim niemożliwe. Coś jakby grawitacja ujemna w newtonizmie czy cząstka szybsza od światła w relatywistyce - no nie da się i już).

Obecnie ocenia się (błędnie), że przyczyną kryzysu jest brak regulacyj rynków finansowych i wraca do sprawdzonych, socjalistycznych metod wychdozenia z kryzysu. Jaki będzie efekt? Cytując starego, dobrego Erharda: "Mówicie, że lepsza jest inflacja od bezrobocia. Dostaniecie i jedno, i drugie".

pzdr

TRad

Data: 2009-03-23 17:41:34
Autor: tuti

Użytkownik "Tomasz Radko" <trad@interia.pl> napisał w wiadomości news:gq6don$gkl$1news.interia.pl...
Bo to jest tak: w latach 30-tych świat nawrócił się na keynesizm
(fascynacja wujkiem Joe i wiara w możliwości sterowania centralnego swoje też zrobiły).
wujka Joe? a ja uczę, że Keynes był Anglikiem
pozdrawiam
tuti

Data: 2009-03-23 18:03:21
Autor: Tomasz Radko
tuti pisze:
[...]

No był. No i ...?

pzdr

TRad

Data: 2009-03-23 20:31:42
Autor: tuti
[...]

No i to, że fascynacja Sowietami działała bardziej na ekonomię amerykańską a nie brytyjską. Brytyjski keynesizm był błędny z innego powodu - zbyt dużego, naiwnego zaufania do auturegulacji rynku i przekonania, że Indie zawsze uratują finansowo Imperium - co zaskakuje, bo z rocznika statystycznego ten tzw. guru ekonomii wyczytałby, że jest inaczej.
BTW, kto powiedział w ubiegłym roku zdanie, które obaliło keynesizm "Myllilismy się"???. Podpowiedź - przed senacką komisją w Kongresie.
pozdrawiam
tuti

Data: 2009-03-23 20:42:33
Autor: Tomasz Radko
tuti pisze:
[...]

Fascynacja gospodarką sterowaną centralnie działała na wszystkich. Nie zapominaj, że lejburzyści zaczęli rządzić Anglią już pod koniec wojny.

[...]

Każdy myślący człowiek wie, że do kolonii trzeba zawsze było netto dopłacać.

BTW, kto powiedział w ubiegłym roku zdanie, które obaliło keynesizm "Myllilismy się"???. Podpowiedź - przed senacką komisją w Kongresie.

Pewnie Greenspan czy inny Bernanke. Ale co to ma do rzeczy?

pzdr

TRad

Data: 2009-03-23 20:58:40
Autor: tuti
[...]

niedokładnie - Labour Party rządziła od 1940. Gabinet wojenny Churchilla był rządem tzw. wielkiej koalicji. Attlee byl wicepremierem
[...]

nie - z KOLONII był zysk, z DOMINIÓW strata (przynajmniej u Brytyjczyków, Francuzi mieli straty tylko)
BTW, kto powiedział w ubiegłym roku zdanie, które obaliło keynesizm "Myllilismy się"???. Podpowiedź - przed senacką komisją w Kongresie.

Pewnie Greenspan czy inny Bernanke. Ale co to ma do rzeczy?
Greenspan - nic do rzeczy, to tylko zagadka dla rozluźnienia akdemickiego sporu:)
pzdr

Tuti

Data: 2009-03-23 21:15:01
Autor: Tomasz Radko
tuti pisze:
[...]

I dlatego o wcześniejszym okresie można powiedzieć tylko, że lejburzyści WSPÓŁrządzili

[...]

Nie, z kolonii nie było zysku, po uwzględnieniu kosztu kapitału, know how, wykształcenia kadry zarządzającej itp.

[...]

NB piękny przykład, jak władza korumpuje. Greenspan kiedyś był bardzo porządnym randystą.

pzdr

TRad

Data: 2009-03-23 17:48:42
Autor: wiLQ
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]

Ech, to w starych, dobrych czasach konieczne było rozkręcenie maszynk drukarskich. Obecnie żywa gotówka to znikoma część zasobów pieniężnych.

To po co zamierzaja to robic skoro ma takie niewielkie znaczenie...

Pusty pieniądz wprowadza się do obiegu w sposób bardziej subtelny.

... i sa subtelniejsze sposoby by osiagnac zamierzony cel?
 --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-03-23 18:04:29
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Źródło poproszę.

Pusty pieniądz wprowadza się do obiegu w sposób bardziej subtelny.

.. i sa subtelniejsze sposoby by osiagnac zamierzony cel?

Wilku, uprzedzam. Od tej pory na każde Twoje pytanie będe odpowiadał pytaniem. Zadowolony?

pzdr

TRad

Data: 2009-03-23 18:23:12
Autor: Gerard

Użytkownik "Tomasz Radko" <trad@interia.pl> napisał w wiadomości news:gq8ek6$376$4news.interia.pl...

Wilku, uprzedzam. Od tej pory na każde Twoje pytanie będe odpowiadał pytaniem. Zadowolony?

Stawiam czapkę sliwek, że zaraz Wilq zapyta o uzasadnienie.

pozdr

Data: 2009-03-23 12:41:34
Autor: L'e-szczur
Niech mnie ktos uszczypnie...
On 23 Mar, 18:23, "Gerard" <gerar...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Tomasz Radko" <t...@interia.pl> napisał w wiadomościnews:gq8ek6$376$4news.interia.pl...

> Wilku, uprzedzam. Od tej pory na każde Twoje pytanie będe odpowiadał
> pytaniem. Zadowolony?

Stawiam czapkę sliwek, że zaraz Wilq zapyta o uzasadnienie.

Mozliwe, ale pytanie brzmi - po co on to robi?

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-03-23 22:32:02
Autor: wiLQ
Niech mnie ktos uszczypnie...
L'e-szczur napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> Stawiam czapkę sliwek, że zaraz Wilq zapyta o uzasadnienie.

Mozliwe, ale pytanie brzmi - po co on to robi?

Co dlaczego robie? Zadaje pytania?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-03-25 20:51:59
Autor: wiLQ
Gerard napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> Wilku, uprzedzam. Od tej pory na każde Twoje pytanie będe odpowiadał > pytaniem. Zadowolony?

Stawiam czapkę sliwek, że zaraz Wilq zapyta o uzasadnienie.

Ha! Przegrales czapke sliwek! ;-P

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-03-23 22:21:12
Autor: wiLQ
[OT] Niech mnie ktos uszczypnie...

Źródło poproszę.

Wilku, uprzedzam. Od tej pory na każde Twoje pytanie będe odpowiadał pytaniem. Zadowolony?

Jesli wolisz odpowiadac w formie pytajacej to nie mam nic przeciwko ;-)

A ogolniej, moj poprzedni post w calosci odnosil sie do Twojej
wypowiedzi. Napisales "obecnie zywa gotowka to znikoma czesc zasobow
pienieznych", wiec zapytalem po co manipulowac na takich ulamkach skoro,
co napisales nizej, mozna manipulowac z grubszej rury... A tu juz sie pojawily zaklady, ze zapytam o uzasadnienie...
Chyba rzeczywiscie ostatnio za duzo pisuje.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-03-23 22:29:25
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

No więc pytam się, skąd wniosek, że ktoś zapuści prasy drukarskie. Bo bez źródła obstawiam opcję, że dziennikarz uprościł sobie zadanie.

pzdr

TRad

Data: 2009-03-23 22:50:14
Autor: wiLQ
> [...]

> co napisales nizej, mozna manipulowac z grubszej rury... No więc pytam się, skąd wniosek, że ktoś zapuści prasy drukarskie. Bo bez źródła obstawiam opcję, że dziennikarz uprościł sobie zadanie.

Oryginalnie uslyszalem o tym w Panoramie, ale jesli chcesz cos online to
prosze bardzo, pierwszy link z brzegu:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Bank-Anglii-obniza-stopy-o-50-pb-i-drukuje-pieniadze-1918629.html

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-03-24 02:11:48
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

W lengłydżu napisali o tym tak:

The Bank of England cut their benchmark interest rate to 0.5 percent. The Governor of the central bank, Mervyn King, committed to purchasing up to 150 billion pounds ($211 billion) in corporate and government bonds through open market operations in order to boost money supply.

Czyli jest tak: bank i rząd chcą zwiększyć ilość "pieniądza" w obiegu. Normalnie załatwia się to poluzowaniem polityki monetarnej poprzez obniżkę stóp, ale przy stopie 0.5% dalej obniżać się nie da, nie ma jak (acz czytałem teoretyczne rozważania o możliwości wprowadzenia stopy _ujemnej_). Zostaje fizyczne wpompowanie "płynności", poprzez wykup papierów dłużnych. Tym niemniej fizycznie nikt papierków nie będzie drukował, wszystko odbędzie się na poziomie zapisów księgowych.

Oczywiście dość szybkim efektem (góra półtora roku) będzie dewaluacja funta, zarąbista inflacja, no i idąca za tym podwyżka stóp. Strach się bać, bo Amerykanie robią/będą robić to samo. Podobnież Niemcy. Chiny są podpięte pod rynek USA, więc gdy dolar poleci na pysk, na pysk poleci również chiński export. Ja w każdym razie zaczynam robić zapasy konserw.

pzdr

TRad

Data: 2009-03-25 20:51:03
Autor: wiLQ
> [...]

[...] Tym niemniej fizycznie nikt papierków nie będzie drukował, wszystko odbędzie się na poziomie zapisów księgowych.

Ale tak wlasciwie to co sugerujesz? Ze haslo "bezposredni dodruk
pieniadza" jest jakas nadinterpretacja czy naszym lokalnym spartolonym
tlumaczeniem? Bo takie samo odnioslem wrazenie po tej Panoramie.

[...]

To jeszcze nie masz?! ;-)
Choc to jest niestety smutna wiadomosc, ze kryzys to dopiero nadchodzi.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-03-25 21:02:26
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:

[...]

Dodruk pieniądza oznacza zwiększenie "agregatu M0 [M-zero]". W notce chodzi chyba o wzrost M3. Czyli coś jakby zdanie "Przybilla zwiększył produktywność" (bo więcej zbiera i blokuje) przetłumaczyć na "Przybilla zdobywa więcej punktów".

[...]

Zaraz smutna. Ciekawie będzie :) Masz pojęcie, jacy koszykarze będą do wzięcia w NBA?

pzdr

TRad

Data: 2009-03-25 23:18:21
Autor: wiLQ
[OT] Niech mnie ktos uszczypnie...

> Choc to jest niestety smutna wiadomosc, ze kryzys to dopiero nadchodzi.

Zaraz smutna. Ciekawie będzie :) Masz pojęcie,

Mam, prawie wszyscy z duzymi pensjami ;-)

jacy koszykarze będą do wzięcia w NBA?

Hmm, brzmi to jakbys zamierzal sobie jakiegos kupic ;-)

--
pzdr
wiLQ

[OT] Niech mnie ktos uszczypnie...