Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]

Data: 2018-03-09 17:06:19
Autor: A. Filip
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
https://www.fakt.pl/pieniadze/zakupy/biedronka-jednak-otworzy-sklepy-na-dworcach-w-niedziele/dts9l81
- W najbliższą niedzielę, 11.03, sklepy sieci Biedronka zlokalizowane
na dworcach będą otwarte - informuje money.pl Arkadiusz Mierzwa, szef
biura prasowego Jeronimo Martins Polska. [...]
Otwarte będzie więc pięć sklepów Biedronka: dwa w Warszawie
(na dworcach Warszawa Centralna i Wschodnia) oraz po jednym w Krakowie,
Poznaniu i Grudziądzu. [...]
_Państwowa Inspekcja Pracy_ potwierdziła jednak, że handel w Biedronce
na dworcu kolejowym w niedzielę nie będzie złamaniem prawa.
Źródło: Money.pl

Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

--
A. Filip

Data: 2018-03-10 00:52:54
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-09, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

http://fakty.interia.pl/autor/lukasz-szpyrka/news-gdzie-konczy-sie-galeria-a-zaczyna-dworzec,nId,2554214

"W Gdańsku jedna z galerii handlowych, sprytnym wybiegiem, zamieniła się w dworzec, czym chce obejść wchodzącą w życie ustawę ograniczającą handel w niedziele."

--
Marcin

Data: 2018-03-10 02:10:39
Autor: bytomir.kwasigrochvelkarbonyle
użytkownik Marcin Debowski napisał:
On 2018-03-09, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
> [...]

"W Gdańsku jedna z galerii handlowych, sprytnym wybiegiem, zamieniła się w dworzec, czym chce obejść wchodzącą w życie ustawę ograniczającą handel w niedziele."

Galeria była sprytna już wcześniej, bo pobudowała się przy stacji
Gdańsk Wrzeszcz, w wawce też lata temu były takie układy. Można
powiedzieć taka symbioza. PKP dostaje budynek, a galeria klientów..

Jak tam będzie, się okaże.

Data: 2018-03-10 19:22:11
Autor: PlaMa
W dniu 2018-03-10 o 11:10, bytomir.kwasigrochvelkarbonyle@gmail.com pisze:

Galeria była sprytna już wcześniej, bo pobudowała się przy stacji
Gdańsk Wrzeszcz, w wawce też lata temu były takie układy. Można
powiedzieć taka symbioza. PKP dostaje budynek, a galeria klientów.

Hmm... to coś bardzo złego? Ten układ, jako ogólne założenie, nie wydaje mi się jakoś totalnie niewłaściwy.

Data: 2018-03-10 20:40:25
Autor: m
W dniu 10.03.2018 o 19:22, PlaMa pisze:
[...]

W Poznaniu wyszło totalnie niewłaściwie - jako dworzec jest toto na tyle
niefunkcjonalne, że ludzie przez długi czas korzystali ze starego dworca
aż wzięli i stary dworzec zamknęli. (Sądzę że nie musieli, ale galeria
handlowa ze wstydliwymi paroma ławkami w roli dworca miała pewnie za
mało klientów).

p. m.

Data: 2018-03-10 20:56:30
Autor: Shrek
W dniu 10.03.2018 o 20:40, m pisze:

[...]

I ten schemat powtarza się wszędzie.

Shrek

Data: 2018-03-10 20:21:38
Autor: Sebastian Biały
On 3/10/2018 11:10 AM, bytomir.kwasigrochvelkarbonyle@gmail.com wrote:
Galeria była sprytna już wcześniej, bo pobudowała się przy stacji
Gdańsk Wrzeszcz

Galeria Katowicka w zasadzie jest w całości zintegrowana z dworcem w jednej bryle.

powiedzieć taka symbioza. PKP dostaje budynek, a galeria klientów.

Wiadomo, czekasz na przesiadkę i możesz kupić TV 100 cali bo akurat promocje. Bywa że toaletka w stylu późnego rokokoko może być zgłoszona jako bagaz podreczny.

No więc ja też czekam co tym razem przypadkowe społeczeństwo wymyśli w obochodzeniu upierdliwego prawa, ostatnio robiliśmy tak w PRLu, troche wyszliśmy z wprawy bycia niepokornymi.

Data: 2018-03-11 02:09:57
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-10, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Wiadomo, czekasz na przesiadkę i możesz kupić TV 100 cali bo akurat promocje. Bywa że toaletka w stylu późnego rokokoko może być zgłoszona jako bagaz podreczny.

Są kraje gdzie na bezcłówce częsci terminala do przylotów możesz kupić pralkę lub 600l lodówkę. Lotnisko to sumie też dworzec. Wzorce więc są.

--
Marcin

Data: 2018-03-11 10:11:34
Autor: Sebastian Biały
On 3/11/2018 3:09 AM, Marcin Debowski wrote:
[...]

We Frankfurcie widziałem odpowiednik naszych elektromarketów ale sprzęt agd to były głównie maszynki do golenia i inne tych gabarytów. Innymi słowy powinniśmy wreszcie pokazać swiatu na co stac dobrą zmianę. Proponuje salon samochodowy (najlepiej Man-a) na kazdym dworcu PKS. Kilka lat temu rozmawiałem na dworcu PKP z kolega na temat tankowców. Może to też jakiś kierunek?

Data: 2018-03-12 12:34:58
Autor: rg
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Sat, 10 Mar 2018 20:21:38 +0100, w <p81b8a$tsg$1@node2.news.atman.pl>,
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> napisał(-a):

No więc ja też czekam co tym razem przypadkowe społeczeństwo wymyśli w obochodzeniu upierdliwego prawa, ostatnio robiliśmy tak w PRLu, troche wyszliśmy z wprawy bycia niepokornymi.

Pierwsze pytanie - czy dworzec musi być czynny? :)
Mnóstwo mamy porzuconych linii kolejowych -- jest pole do kreatywnego myśłenia
:)
No i zawsze można uruchomić jakiś "dworzec" przy galerii -- częstotliwość
kursowania mikrobusa 1 raz na tydzień :)

Data: 2018-03-14 03:31:01
Autor: radoslaw
W dniu sobota, 10 marca 2018 11:10:41 UTC+1 użytkownik bytomir.kwasigr....@gmail.com napisał:
użytkownik Marcin Debowski napisał:

Galeria była sprytna już wcześniej,
(...)
Z tego co przeczytałem w internetach to pomysł połączenia tej galerii z dworcem pojawił się już w 2011 roku, więc twierdzenie że zrobili to "sprytnym wybiegiem" jest mocną nadinterpretacją.

Data: 2018-03-14 12:57:51
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:222d6de9-a542-4d99-b3c8-bab9cffa1ba5@googlegroups.com...
> [...]
Z tego co przeczytałem w internetach to pomysł połączenia tej galerii z dworcem pojawił się już w 2011 roku, więc twierdzenie że zrobili to "sprytnym wybiegiem" jest mocną nadinterpretacją.

Pomysl jest chyba szerszy - we Wroclawiu dworzec zburzyli i postawili galerie z dworcem ... ale zaczeli wiele lat temu.

W Jeleniej Gorze takowa stoi od lat.

Moze po prostu pasuja do siebie - jedno pietro niewiele kosztuje, dworcowi dach sie przyda, klienci sami przyjezdzaja ..

J.

Data: 2018-03-15 01:09:38
Autor: Animka
W dniu 2018-03-14 o 12:57, J.F. pisze:
> [...]

Moze po prostu pasuja do siebie - jedno pietro niewiele kosztuje,
dworcowi dach sie przyda, klienci sami przyjezdzaja ..

Galeria może sobie być, ale tam sklepy (szczególnie Carrefour) pozamykane.

--
animka

Data: 2018-03-15 12:08:49
Autor: J.F.
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5aa9be5a$0$1001$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Co tam ustawa mowi ... "na dworcach ... w zakresie zwiazanym z bezposrednia obsluga podroznych".

No to jesli przyjac, ze dworco-galeria powstala, aby pasazer z prowincji mogl wygodnie przyjechac i kupic co mu sie zamarzy - to wymog ustawy w zasadzie spelniony.

J.

Data: 2018-03-10 09:15:25
Autor: A. Filip
Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> pisze:
On 2018-03-09, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Przerobienie sporego podmiejskiego (hiper)marketu z dużym+ parkingiem w
"międzymiastowy dworzec *autobusowy* " nie powinno być trudne.
Trudne będzie tylko zgadnięcie ile tylko/aż trzeba by się to ostało
kwestionowaniu przez przeróżne inspekcje.  IMHO "testowanie"
przynajmniej na kilku (mniejszych) marketach zacznie się jeszcze
w tym miesiącu.

--
A. Filip

Data: 2018-03-10 09:56:03
Autor: Sebastian Biały
On 3/9/2018 5:06 PM, A. Filip wrote:
Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

Nie, licze na to że nareszcie moje miasto, obiekt żartów w tym temacie, zbuduje dworzec. Czyli jednak dobra zmiana. No i linia kolejowa zbędna co znaczaco obniża koszty.

Data: 2018-03-10 10:28:01
Autor: A. Filip
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

W samej ustawie jest mowa o dworcach a nie o dworcach kolejowych [1].
Po definicje dworca odsyła do innej ustawy.  Po za  tym lista wyjątków
jest tak długa że pole do popisu dla "kreatywnego prawniczenia" jest
_wielkie_  :-)

Dla wielkich sieci ważne jest ile przejdzie bez zbyt znaczącego ryzyka
nowelizacji (zaostrzenia) ustawy.  Zbyt wielki sukces  w obchodzeniu
będzie źródłem porażki.

[1] http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/870_u.htm
Tekst ustawy ustalony ostatecznie po rozpatrzeniu poprawek Senatu
USTAWA z dnia 10 stycznia 2018 r. o ograniczeniu handlu w niedziele i
święta oraz w niektóre inne dni[1])

--
A. Filip

Data: 2018-03-11 06:47:53
Autor: Kris
On 2018-03-10 09:56, Sebastian Biały wrote:
> zbuduje dworzec. Czyli jednak dobra zmiana. No i linia kolejowa zbędna
> co znaczaco obniża koszty.

Kolega z Czeladzi?

Słynny dworzec to we Włoszczowej;)

Data: 2018-03-10 18:52:45
Autor: J.F.
Dnia Fri, 09 Mar 2018 17:06:19 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):
[...]

Byc moze.

Ale bym sie zastanowil czy kazdy sklep nie bedzie Dworcem :-)

Na wroclawskich Bielanach sklepy utrzymywaly kiedys autobusy do
Wroclawia, to co za problem "peron" na parkingu wydzielic, i kase w
galerii zainstalowac.

Ba - tam chyba jakies linie dalekobiezne juz wczesniej stawaly.
https://www.busradar.pl/rozklad-jazdy-pks/bielany-wroclawskie/warszawa/

J.

Data: 2018-03-10 21:49:23
Autor: Animka
W dniu 2018-03-10 o 18:52, J.F. pisze:
[...]

A na stacjach benzynowych będa sprzedawać mięso.

--
animka

Data: 2018-03-10 21:57:42
Autor: A. Filip
Animka <animka@tonieja.wp.pl> pisze:
[...]

Pakowane próżniowo też benzyną zaśmiardnie? :-)

--
A. Filip

Data: 2018-03-10 22:35:35
Autor: Sonn
W dniu 2018-03-10 o 21:57, A. Filip pisze:

Pakowane próżniowo też benzyną zaśmiardnie? :-)

Co zrobi???

--
Sonn

Data: 2018-03-10 23:11:00
Autor: Animka
[...]

Niedaleko mojego domu jest stacja Orlen. Mozna tam kupić masło chleb i inne żarcie. Jest kawiarenka nawet. Ponadto jakieś hoddogi pracownicy pieką. Tak, że wcale nie jest nieprawdopodobne, że mogą tam mięso sprzedawać. Ludzie palą papierosy przy stacji, tzn pewnie opary benzyny nie wydostają się.

--
animka

Data: 2018-03-11 19:29:45
Autor: Yakhub
Dnia Sat, 10 Mar 2018 21:49:23 +0100, Animka napisał(a):

A na stacjach benzynowych będa sprzedawać mięso.

Dzisiaj byłem na stacji BP. Można było na niej kupić nawet świeżo pieczone
kajzerki.

--
Yakhub

Data: 2018-03-11 22:42:12
Autor: J.F.
[...]

Mam nadzieje.
Gdzie indziej kupic karkowke na grila ?

J.

Data: 2018-03-12 14:22:17
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-09 o 17:06, A. Filip pisze:

Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

To prawo łatwo obejść. Więc zapewne dojdą nowe regulacje anty-obejściowe. Skutek będzie taki, że handel będzie przeregulowany a legalna sprzedaż takiego chleba, wskutek różnych lepszych i gorszych poprawek, okaże się czynnością prawną skomplikowaną i wymagającą ekspertyz prawnych.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-12 14:25:29
Autor: m
W dniu 12.03.2018 o 14:22, Wojtek pisze:
[...]

A mnie się wydaje, że nikomu nie będzie się opłacać robić takich rzeczy
a straty okażą się w dużej mierze mityczne.

Żeby kupić chleb, to wystarczą osiedlowe "Żabki".

p. m.

Data: 2018-03-12 07:47:48
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 14:25:32 UTC+1 użytkownik m napisał:

A mnie się wydaje, że nikomu nie będzie się opłacać robić takich rzeczy
a straty okażą się w dużej mierze mityczne.

Tym bardziej że o tych rzekomych stratach to póki co politycy PO i Nowoczesnej najgłosniej krzycza
Sieci handlowe takiego przekazu nie generują bo i pewnie im wyszło że strat nie będzie
Jak chcesz kupić telewizor a wiesz że w niedziel sklep zamknięty to kupisz w sobote ew w poniedziałek
widać to było w sobote na parkingach przed marketami- parkingi zapchane, ludziska pełne wózki towaró wywlekaji jakby jakas wojna miała być
A to tylko jedna niedziela gdzie większość sklepów zamknięta a ludzie zapasy jak na wojnę robili

Żeby kupić chleb, to wystarczą osiedlowe "Żabki".

Ot to
Z kupnem chleba, masła czy nawet gorzały żadnego większego problemu nie było przecież w niedziele
Stacje paliw co najwyżej zwiększone obroty miały i małe osiedlowe sklepiki.

Data: 2018-03-13 00:56:49
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-12, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
[...]
[..]
[...]

Straty pewnie jakies te sieci będą miały skoro komuś innemu przybędzie, to pewnie komuś odjęto, ale też nie sadzę, żeby to było cos wielkiego. To juz prędzej straca chyba ochroniarze.

--
Marcin

Data: 2018-03-12 14:32:33
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-12 o 14:25, m pisze:

Żeby kupić chleb, to wystarczą osiedlowe "Żabki".

A jak sklep RTV postawi u siebie stoisko z pieczywem to sklep RTV będzie mógł być otwarty - bo stał się właśnie piekarnią. I wtedy potrzebna będzie regulacja: że są towary zakazane (czyli jakie są zakazane). Albo, że potrzebna będzie definicja prawna piekarni. itd

Jak widać jeden głupi przepis (o zakazie/ograniczeniu handlu) generuje kolejne głupie przepisy. A potem się dziwimy: dlaczego to prawo jest takie skomplikowane.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-12 07:43:15
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 14:32:37 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

A jak sklep RTV postawi u siebie stoisko z pieczywem to sklep RTV będzie mógł być otwarty - bo stał się właśnie piekarnią.
Raczej zadna z dużych sieci tak nie zrobi
Ze względów wizerunkowych chociazby
Nie jesteśmy jedynym miejscem na ziemi gdzie handel w niedziele zakazany

Data: 2018-03-14 03:35:46
Autor: japanizer
On Monday, March 12, 2018 at 11:43:22 PM UTC+9, Kris wrote:
> [...]

Raczej zadna z dużych sieci tak nie zrobi

Przecież to w oczach społeczeństwa poprawi ich wizerunek.

Nawet Tadeusz Rydzyk ma sklepy otwarte w niedziele, i zasłania się "noabo dewocjonalia sprzedajemy".

Nie jesteśmy jedynym miejscem na ziemi gdzie handel w niedziele zakazany

W Unii Europejskiej jesteśmy w mniejszości. W skali świata - w jeszcze większej.

Data: 2018-03-14 12:26:43
Autor: J.F.
Użytkownik  japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:89004df0-4e13-4ef5-aac0-1b67b63cbdfd@googlegroups.com...
> [...]

Nawet Tadeusz Rydzyk ma sklepy otwarte w niedziele, i zasłania się "noabo dewocjonalia sprzedajemy".

Eee tam zaslania - mial specjalny wyjatek w ustawie.

Nie jesteśmy jedynym miejscem na ziemi gdzie handel w niedziele zakazany
W Unii Europejskiej jesteśmy w mniejszości. W skali świata - w jeszcze większej.

Co by nie mowic, to kiedys sklepy w Niemczech byly zamykane nawet na soboty.

Ale juz nie sa.

J.

Data: 2018-03-14 04:46:05
Autor: japanizer
On Wednesday, March 14, 2018 at 8:27:10 PM UTC+9, J.F. wrote:
> [...]

Eee tam zaslania - mial specjalny wyjatek w ustawie.

Księgarnie mogą sprzedawać w niedziele? Czy książki to dewocjonalia, ew. pieczywo?

>W Unii Europejskiej jesteśmy w mniejszości. W skali świata - w >jeszcze większej.

Co by nie mowic, to kiedys sklepy w Niemczech byly zamykane nawet na soboty.

Ale juz nie sa.

No wiadomo, kiedyś to wszystko było lepiej.

Data: 2018-03-12 14:40:18
Autor: A. Filip
Wojtek <wojsal1960@o2.pl> pisze:
[...]

Musieliby jeszcze pokombinować jak sprzedawać więcej pieczywa niż
telewizorów.  Jak się aż tak autorytatywnie wypowiadasz na grupie
*prawo* to może chociaż przeczytaj te parę zdań z ustawy?

[...]
[...] Art. 6. 1. Zakaz, o którym mowa w art. 5, nie obowiązuje:
[...] 6.1.28) w piekarniach, cukierniach i lodziarniach, w których
przeważająca działalność polega na handlu wyrobami piekarniczymi i
cukierniczymi;

--
A. Filip

Data: 2018-03-12 14:45:12
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2018-03-12 o 14:40, A. Filip pisze:
[...]

ale tu brak logiki, przecież zanim zacznie sprzedawać, to ma co najwyżej przypuszczenia, wiedzieć, co sprzedaje się lepiej w dzień wolny bedzie wiedział po jakimś czasie dopiero a i to może się zmieniać. Dodatkowo, co oznacza 'wiecej', czy sztukowo (1 bulka, jeden telewizor), czy kwotowo, czy pod względem masy?

--
http://zrzeda.pl

Data: 2018-03-12 14:50:27
Autor: Wojtek
[...]

Co to jest "przeważająca działalność"? Ilościowo? Wartościowo?

A więc potrzebne jest doprecyzowanie czyli kolejne przepisy.
A do tego konieczne są kontrole nad tym, jaka jest aktualnie "przeważająca działalność". To ma znaczenie np. w sklepie spożywczym: czy sprzedaje się więcej mięsa czy więcej pieczywa (pomijam tu kwestie co to jest "więcej"). Gorzej gdy sprzedaż tych artykułów jest na styku.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-12 07:50:23
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 14:50:30 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

[...]

To sa tematy dla takich amatorów jak my na tej grupie
Poteoretyzować możemy
sieci handlowe to wszystko przeanalizowały dokładniej i jak widać w "polaczkowanie" typu "piekarnik w sklepie rtv powoduje ze ten sklep staje się piekarnią" się bawić nie zamierzają

Data: 2018-03-12 14:54:43
Autor: Wojtek
[...]

A poza tym: czy można sprzedać bułkę (pieczywo jest legalne) za 1000PLN a do tego w promocji dodać telewizor za darmo?

I jest to legalne? czy nielegalne? Czy ustawodawca jeszcze tego nie uwzględnił ale będzie musiał uwzględnić? A wtedy sprzedaż pieczywa, z punktu widzenia prawnego, nie będzie taka prosta.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-12 07:54:14
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 14:54:46 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

> [...]

I jest to legalne? czy nielegalne? Czy ustawodawca jeszcze tego nie uwzględnił ale będzie musiał uwzględnić? A wtedy sprzedaż pieczywa, z punktu widzenia prawnego, nie będzie taka prosta.

Joz się paru takich cfaniaków przewiozło na tego typu sprzedażach
Duża siec handlowa raczej nie zaryzykuje bo pewnie mają opinie prawne że to nie przejdzie a mniejszych co zechcą tak zrobić nasz fiskus czy kto tam po drodze uświadomi szybko że drogo to ich kosztuje.

Data: 2018-03-13 12:08:37
Autor: Olin
Dnia Mon, 12 Mar 2018 07:54:14 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

[...]

Ciekawe, czy przewiezie się Ojciec Doktor Dyrektor, który w dzień święty
sprzedaje książki z domieszką dewocjonaliów:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,23134607,rydzyk-gardlowal-w-sprawie-zakazu-handlu-a-teraz-sklep-przy.html#Z_BoxNewsLinkImg&a=167&c=96

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

Data: 2018-03-13 14:00:49
Autor: A. Filip
Olin <kuku@adres.w.stopce> pisze:
[...]

Czy opinia/opis "dziennikarzy Tygodnika Nie" jest dla ciebie
rozstrzygającym dowodem w sprawie o ile tylko Gazeta Wyborcza
go przedrukuje?  Pierwsze z brzegu możliwe wyjaśnienie: sprzedaje
książki religijne pomagające jeszcze bardziej święcić dzień święty :-)

--
A. Filip

Data: 2018-03-14 09:28:24
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-13 o 14:00, A. Filip pisze:

[...]

Inne wytłumaczenie: wykonuje pracę zarobkowa polegającą na handlu pokazując, że w "dzień święty" można pracować tak jak w dzień powszedni.

Tak więc to można sobie interpretować tak jak każe dowolna partia polityczna.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-14 12:46:18
Autor: Olin
Dnia Tue, 13 Mar 2018 14:00:49 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

[...]

Sprawę na pewno rozstrzygnie Państwowa Inspekcja Pracy, jeśli tylko jej
pracownicy zechcą pracować w niedziele.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

Data: 2018-03-12 15:15:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Wojtek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p860su$bke$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Jest niuans - VAT na telewizor 23%, a na bulke ... 8% ?
Innymi slowy - smierdzi przekretem VAT na kilometr :-)

Ale np czekolade a nie bulke - tu juz fikus nie powinien sie czepiac.

Tylko jeszcze kwestia tej darowizny/promocji - od razu smierdzi przekretem.
Lepiej "zestaw wieczorowy" - 4 ciastka, kawa i telewizor :-)

A tak swoja droga - jakies filmy na VOD mozna sprzedac ... telefonicznie ?
Prąd, tzn energie elektryczna tym co maja liczniki przedplacone ?
Polisę OC na granicy ?

J.

Data: 2018-03-12 11:29:21
Autor: Kris
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 18:50:12 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

No bo w końcu i tak zazwyczaj taki telewizor to zamawia się z dostawą i montażem, a nie że bierzesz te 56" na plecy i dziarsko niesiesz przez miasto do domu ;-)

Coś tam ludziska jednak na tych wyładowanych wózkach z tych marketów rtv wynoszą

Data: 2018-03-12 18:50:09
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-03-12, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale po co tak kombinować? Sklepy RTV & AGD mogłyby w końcu
zaakceptować to co się dzieje w nich od dawna i po prostu otworzyć  się jako showroom sklepu internetowego.

No bo w końcu i tak zazwyczaj taki telewizor to zamawia się z dostawą i montażem, a nie że bierzesz te 56" na plecy i dziarsko niesiesz przez miasto do domu ;-)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-03-13 14:40:54
Autor: Marek
On Mon, 12 Mar 2018 18:50:09 +0100, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
Ale po co tak kombinować? Sklepy RTV & AGD mogłyby w końcu
zaakceptować to co się dzieje w nich od dawna i po prostu otworzyć  się jako showroom sklepu internetowego.

Ta, a później trzeba się męczyć z takimi:

https://youtu.be/hlV-kl5Futw

--
Marek

Data: 2018-03-12 15:17:03
Autor: A. Filip
[...]

Ilu sprzedawców w kwestii takiej linii ataku na tą ustawę będzie wolało
być drugim mądrym niż pierwszym głupim?  Paru "odważnych pionierów"
prawie na pewno się znajdzie ale nie spodziewam się ich zbyt wielu.
Bezpieczniej jest kroczyć (prawnie) przetartą ścieżką, nieprawdaż?

"Na giełdzie gra się by dorobić się pieniędzy a nie zawału serca" :-)

Zaś sprawa _drogiego_ sprzętu (RTV/AGD) jest w miarę prosta.
Klient przychodzi ogląda, wybrzydza i dostaje rabat na zakup przez
internet z dostawą do domu ważny przez 3 dni jak za parę złoty kupi
"lody w lodziarni" [żeby nie było za dużo "ja tylko oglądam"].
Rabatem może być zasadniczo dostawa do domu za darmo jak sklep będzie
miał prawo wyznaczenia terminu dostawy w ciągu 14 dni (prawne
niezwłocznie) czyli jak sklep będzie mógł sprzedawać nawet to czego
*jeszcze* nie ma w magazynie.

--
A. Filip

Data: 2018-03-12 15:23:08
Autor: Liwiusz
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
W dniu 2018-03-12 o 15:17, A. Filip pisze:
w ciągu 14 dni (prawne
niezwłocznie)

Nie ma takiej definicji tego słowa.

--
Liwiusz

Data: 2018-03-12 15:29:25
Autor: A. Filip
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
W dniu 2018-03-12 o 15:17, A. Filip pisze:
w ciągu 14 dni (prawne niezwłocznie)

Nie ma takiej definicji tego słowa.

AFAIK Taka interpretacja terminu "niezwłocznie" pojawia się w kilku
przepisach.  AFAIR Było o tym jak dobry prezydent Kaczyński twierdził
że ma co najmniej 14 dni na (nie) wyrażenie opinii a zły premier Tusk
nawet tyle nie poczekał :-)

--
A. Filip

Data: 2018-03-12 19:06:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-03-12 o 15:29, A. Filip pisze:
[...]

Skoro "K", to cię pochwal tą wiedzą, nie po to jest światło, aby w korcu stało :)

AFAIR Było o tym jak dobry prezydent Kaczyński twierdził
że ma co najmniej 14 dni na (nie) wyrażenie opinii a zły premier Tusk
nawet tyle nie poczekał :-)

W tym właśnie sęk, że niezwłoczność nie jest i nie może być ogólnie dostosowana. Być może gdzieś jest zdefiniowana *do konkretnej sytuacji*, ale tak ogólnie termin jest po prostu ocenny, w dodatku może zmieniać się w czasie - na przykład "niezwłocznie poinformowanie kogoś" to co innego dziś, a co innego 100 lat temu.

A'propos 2 tygodni:

Art. 93 Kodeksu Wykroczeń: § 1. Prowadzący pojazd, który, uczestnicząc w wypadku drogowym, nie udziela niezwłocznej pomocy [...]

Powodzenia w tłumaczeniu się :)

--
Liwiusz

Data: 2018-03-12 19:40:51
Autor: A. Filip
[...]

Musiałeś być aż tak złośliwy? :-)

--
A. Filip

Data: 2018-03-12 15:25:03
Autor: m
W dniu 12.03.2018 o 14:54, Wojtek pisze:
[...]

Obawiam się że takie sposoby, jak również budowa dworców przy sklepach
pozostaną tylko w sferze twojej wyobraźni.

Moim zdaniem w handlu niedzielnym nie ma takiej kasy, żeby się opłacało
robić takie karkołomne konstrukcje.

p. m.

Data: 2018-03-12 15:32:48
Autor: A. Filip
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
m <mvoicem@gmail.com> pisze:
[...]
[...]

Masowej budowy dworców przy sklepach raczej nie będzie :-)
Parę+ przypadków gdzie ze względu na "szczególne okoliczności" wyjdzie
"tanio i przekonująco" z pewnością się po całej Polsce znajdzie.

--
A. Filip

Data: 2018-03-12 15:40:54
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-12 o 15:32, A. Filip pisze:

Masowej budowy dworców przy sklepach raczej nie będzie :-)
Parę+ przypadków gdzie ze względu na "szczególne okoliczności" wyjdzie
"tanio i przekonująco" z pewnością się po całej Polsce znajdzie.

Ale może za to przybyć wiele dworców autobusowych, minibusowych itp

Zresztą hipermarkiety zamiastowe mają często swoje linie autobusowe. Więc w zasadzie to cały czas są dworcami autobusowymi.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-12 22:44:13
Autor: Shrek
W dniu 12.03.2018 o 15:40, Wojtek pisze:

Ale może za to przybyć wiele dworców autobusowych, minibusowych itp

Taksówkokwych, rowerowych;)

Shrek.

Data: 2018-03-12 15:43:29
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-12 o 15:25, m pisze:

Moim zdaniem w handlu niedzielnym nie ma takiej kasy, żeby się opłacało
robić takie karkołomne konstrukcje.

A to zależy od "mocy prawnej" danej firmy. Dużych stać na zatrudnienie prawników, którzy wyłuskają wszelkie bzdury.
Inna rzecz że musieliby walczyć z państwowymi inspektorami w państwowych, niezwisłych sądach.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-13 14:35:17
Autor: Marek
On Mon, 12 Mar 2018 14:40:18 +0100 (CET), "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> wrote:
Musieliby jeszcze pokombinować jak sprzedawać więcej pieczywa niż
telewizorów.  Jak się aż tak autorytatywnie wypowiadasz na grupie
*prawo* to może chociaż przeczytaj te parę zdań z ustawy?

Jeśli sklep RTV zacznie sprzedawać świeże pieczywo to ilościowo w niedzielę sprzeda tego więcej  niż telewizorów, więc w czym problem? To się samo obroni :)

--
Marek

Data: 2018-03-13 14:56:11
Autor: Shrek
W dniu 13.03.2018 o 14:35, Marek pisze:

Jeśli sklep RTV zacznie sprzedawać świeże pieczywo to ilościowo w niedzielę sprzeda tego więcej  niż telewizorów, więc w czym problem? To się samo obroni :)

Obroni się, albo i nie. Przecież tu nie chodzi o to kto ma rację, tylko o to, że ma być jak pis wymyślił.

Ja bym ich własną bronią. Podpisać umowę franczyową z księdzem i otworzyć w niedzielę stoisko z dewocjonaliami. Do każdego telewizora płyta DVD z papieżem polakiem. No i kurwa zobaczymy czy skarbówka będzie Kościół za Papieża Polaka ścigać:P Dla pewności można dodać DVD ze smoleńskiem i jakiś miniserial z wyklętymi. I jak ktoś się przypierdoli, to do mediów, że dyskryminacja katolików, antyklerykalizm i bóg wie co jeszcze.

PS - kiedyś nieświadomie uczestniczyłem w pielgrzymce motocyklowej. Znaczy w rajdzie, ale żeby zrobić przejazd kolumny to trzeba to zgłosić i policja robiła problemy. Potem dowiedziałem się, że organizator dał na mszę i jak się okazało, że to pielgrzymka to problemów nie było. Część uczestników nawet ku zdziwieniu proboszcza ma mszy się stawiła;)

Shrek

Data: 2018-03-12 15:50:20
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-12 o 15:43, Kris pisze:
Raczej zadna z dużych sieci tak nie zrobi
Ze względów wizerunkowych chociazby

Być może. Z drugiej strony firma, która pokonała państwo wskutek niedbałości, głupoty ustawodawcy - byłaby szeroko komentowana. A o to chodzi w reklamie - by o firmie mówić.
Oczywiście jest tu też minus - pierdyliard kontroli i podobna ilość naruszeń prawa w innych kwestiach.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-12 16:05:59
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-12 o 15:50, Wojtek pisze:

[...]

Gdzie ty znajdziesz innego kretyna który mandat na dziesięć tysięcy
złoty uzna za pokonanie państwa? i będzie go komentował?

Pozdrawiam

Data: 2018-03-14 03:31:09
Autor: japanizer
On Monday, March 12, 2018 at 10:32:37 PM UTC+9, Wojtek wrote:

> A jak sklep RTV postawi u siebie stoisko z pieczywem to sklep RTV będzie mógł być otwarty - bo stał się właśnie piekarnią. I wtedy potrzebna będzie regulacja: że są towary zakazane (czyli jakie są zakazane). Albo, że potrzebna będzie definicja prawna piekarni. itd

Między innymi w ten sposób św. Ojciec Biznesmen ma swoje księgarnie otwarte w niedziele: wstawia do środka cztery obrazki z Jezusem i dwie figurki, i już mamy sklep z dewocjonaliami.

Data: 2018-03-13 19:53:53
Autor: kapitalikk
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

Czy nie wydaje Was się, że żyjemy w kraju idiotów?
Czy ktoś może zna zapis niemieckiego prawa o tym, że nie wolno handlować w niedzielę?

Mnie się wydaje, a to mi wolno, że jeśli ktoś w tym kraju miałby nawet najlepsze intencje, to pewna grupa, wg mnie niepochodząca z tego kraju z upartością godną maniaka, stara się wmówić, że należy handlować w niedzielę. Co dziwne. W wielu przypadkach są to właściciele sklepów, które w niemieckie niedziele są zamknięte.
Czy Niemczy też rozkładają prawo na drobne, w przypadku handlu w niedzielę?

To takie moje wydajemisię o tych utajnionych obcych siłach starających się wpływać na głupie społeczeństwo. Zwłaszcza, że w większości pochodzą (ci właściciele z krajów, gdzie te zakazy obowiązują) Ale w Polsce to by chcieli se pobrykać.

Podobno Leviatan robił badania dotyczące wielkości zakupów. Tu mogę się mylić, bo jedynie o tych badaniach słyszałem, ale zamknięcie sklepów w niedzielę nie zmniejsza wielkości tygodniowych zakupów. Niech mnie ktoś poprawi, jak zna szczegółowo wyniki tych badań.

Data: 2018-03-14 07:58:41
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2018-03-13 o 19:53, kapitalikk pisze:
[...]

W Niemczech jest to w gestii władz lokalnych, dlatego był artykuł jak to Polacy w ostatnią niedzielę jeździli do niemiec na zakupy...

[...]

Jest głupie prawo, to się z niego korzysta. To, że w innych krajach jest zamknięte często bardziej wynika z lokalnych uwarunkowań i przyzwyczajeń, a tam, gdzie jednak kultura się zmienia, to i to prawo zmieniają. Ogólnie takie regulacje przynoszą niepotrzebnie więcej szkody niż pożytku.

Jak już chciano zrobić coś dla pracujących w niedzielę, to wystarczyło wprowadzić obligatoryjny dodatek za pracę w ten dzień i część sklepów sama by się zamknęła.

[...]

tia, po 1 niedzieli nie można tego stwierdzić, z prostego powodu, ludzie robili zakupy na zapas, bo sa nieprzyzwyczajeni, więc zmarnuje się więcej żywności. Ogólnie zmniejszy się wielkość tygodniowych zakupów, gdyż część z nich to zakupy rzeczy niepotrzebnych robionych spontanicznie, te się zmniejszą z 2 powodów
1) mniej dni handlowych, więc mniej czasu na takie zakupy
2) zwiększenie kolejek w piątek i sobotę zniechęci do takich zakupów

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2018-03-14 14:17:16
Autor: kapitalikk
[...]

Nie o to mi chodziło.
Mnie chodziło o to czy ktoś zna dosłownie niemiecki zapis przepisu o zakazie handlu w niedzielę. Czy Niemcy też mają 30 wyłączeń i tego typu bzdety.

[...]

No właśnie na temat tego głupiego prawa był polemizował. Dochodzimy do sytuacji, że aby w Polsce było dobrze, każdy artykuł ustawy winien się rozrosnąć do rozmiaru Biblii. Tego chcemy? Ja wiem, że jeszcze jesteśmy głupim społeczeństwem, wszak kapitalizm u nas zaczął funkcjonować ok roku 1989. Inne kraje i społeczeństwa miały czas się go nauczyć, mając na to ze 200 lat. Mnie ciekawi fakt, że nasi nauczyciele kapitalizmu u siebie mogą mieć wolne niedzielę a w Polsce robią wiele, by ludziom obrzydzić wolne niedziele.
Z tego co pamiętam, to w kumuniźmie mieliśmy w Polsce w niedzielę otwarte tylko sklepy nabiałowe i to chyba do 10 albo 11.

Jak już chciano zrobić coś dla pracujących w niedzielę, to wystarczyło wprowadzić obligatoryjny dodatek za pracę w ten dzień i część sklepów sama by się zamknęła.
Przecież jest dodatek obowiązkowy za pracę w dni wolne i świąteczne. Obchodzą go przedsiębiorcy, ZWŁASZCZA MIKRO I MALI, jak chcą. Nic to nie daje. Prawdą jest również, że nasze głupie społeczeństwo godzi się pracować za stawkę minimalną na papierze, choć dostaje większe pieniądze do ręki. Czy to nie jest normalne? Wszyscy o tym wiedzą, że tak płacą "mali". Wg mnie nie takie proste.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-14 14:50:15
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2018-03-14 o 14:17, kapitalikk pisze:
[...]

to ustalają lokalnie, więc robią to zgodnie z tym, czego większość oczekuje, dzięki temu nie muszą bujac się z jakimiś dziwnymi kombinacjami.

[...]

wystarczy nie robić głupiego zakazu i nie trzeba pisać biblii.

[...]

taak, ciekawe. Bo dodatek jest jedynie za pracę w godzinach nadliczbowych, a ja pisze o dodatku za pracę w każdy dzień ustawowo wolny (podobnie jak dodatek za pracę w godzinach nocnych)

--
http://kaczus.zrzeda.pl

Data: 2018-03-14 20:23:14
Autor: rg
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Wed, 14 Mar 2018 14:17:16 +0100, w
<5aa920da$0$1009$65785112@news.neostrada.pl>, kapitalikk <aratogo@gmail.com>
napisał(-a):

No właśnie na temat tego głupiego prawa był polemizował. Dochodzimy do sytuacji, że aby w Polsce było dobrze, każdy artykuł ustawy winien się rozrosnąć do rozmiaru Biblii. Tego chcemy? Ja wiem, że jeszcze jesteśmy

Wszyscy ci piszą, że prawo nadmiernie reguluje. A ty, że powinno być wielkości
biblii. Czy rozumiesz co się do ciebie pisze?

Data: 2018-03-14 21:12:09
Autor: kapitalikk
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Wszyscy ci piszą, że prawo nadmiernie reguluje. A ty, że powinno być wielkości
biblii. Czy rozumiesz co się do ciebie pisze?
Szanowny rg

Wydaje mi się, że wiem co do mnie piszą.
Ja tylko ze swojej strony staram się abyśmy wyszli z poziomu taksówkarza.
Jeśli umiesz tylko narzekać i znasz teoretyczne rozwiązania, bądź potrafisz tylko narzekać, to oczywiście możesz a innych nie zgadzających się z Twoim poglądem masz prawo uważać za idiotów. Czemu nie.
Ja skromnie zapytałem, czy Ty m.in. potrafiłbyś sformułować w jednym prostym zdaniu zakaz pracy w niedzielę, którego ja nie rozwalę znajdując furtki, kruczki itp.
Jeśli Wy tego nie potraficie, to co dopiero wymagać tego od ustawodawcy:). W końcu ustawodawca, to Ty, poprzez swoich przedstawicieli.
Dlatego też z upartością maniaka staram się o tekst treści, jaka obowiązuje w Niemczech. Niech to będzie dla nas znak naszej ułomności względem Niemców w tym zakresie.
Mam nadzieję, że zrozumiałeś, co napisałem.
Pozdrawiam

Data: 2018-03-15 08:48:58
Autor: rg
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Wed, 14 Mar 2018 21:12:09 +0100, w <5aa98217$0$658$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Ja skromnie zapytałem, czy Ty m.in. potrafiłbyś sformułować w jednym prostym zdaniu zakaz pracy w niedzielę, którego ja nie rozwalę znajdując furtki, kruczki itp.

Oczywiście. Wykreślając ten punkt. Szukaj w tym furtki :)

[...]

Szukaj. Mnie on nie interesuje, ponieważ już znalazłem rozwiązanie.

Data: 2018-03-15 10:51:14
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-14 o 21:12, kapitalikk pisze:
Ja skromnie zapytałem, czy Ty m.in. potrafiłbyś sformułować w jednym prostym zdaniu zakaz pracy w niedzielę, którego ja nie rozwalę znajdując furtki, kruczki itp.

Oto przykład takiego prawa: zakazuje się zakazywać pracy w niedzielę, tym którzy chcą w niedzielę pracować, zarabiać. :)

Oczywiście prościej byłoby by nawet i tego zdania nie było, ale to byłoby za proste.

Jeśli Wy tego nie potraficie, to co dopiero wymagać tego od ustawodawcy:). W końcu ustawodawca, to Ty, poprzez swoich przedstawicieli.

Ja nikogo nie upoważniałem do tworzenia takich durnych ustaw. A jeśli Ty wybrałeś taki sejm - to masz niezły gust polityczny, nie ma co...

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-15 11:10:12
Autor: A. Filip
[...]

A przy jakim poziomie bezrobocia i dodatków  za pracę w niedziele
pracownicy będą chcieli pracować w Niedzielę a nie tylko "chcieli"?

IMHO w RP3 bezrobocie po >20% za rządów AWS+UW (wicepremier Balcerowicz)
by można było mówić że pracownicy _chcą_ pracować w Niedziele a nie że
są przymuszeni. [Oczywiście są przypadki osób świętujących sobotę lub
piątek lub w praktyce ateistów]

[...]

Rzucisz się sondażem ile procent wyborców jest przeciw temu ograniczeniu
handlu w Niedziele?  PiS by się rwał to przepychania takiego _prawa_
jakby spodziewał się na tym politycznie stracić? --
A. Filip

Data: 2018-03-15 11:26:34
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2018-03-15 o 11:10, A. Filip pisze:
[...]

ale przecież zakaz handlu nie powoduje, że inni mają wolne, tylko część handlu i to tylko pewna część. Dodatkowo są ludzie, którzy pracują jedynie w weekendy, a tak mają mniejsze możliwości zarabiania.

Nie wiem, co ma tu ateizm/nie ateizm, ale pewnie wiesz lepiej...

[...]

co sondaż to inaczej wychodzi, ale cały czas przeciwnicy to ponad 50%, kwestia jak i przez kogo robiony jest sondaż, daje dużo większą niż 50% liczbę... PiS cały czas liczy na biedaków, którzy dostali 500+ oraz tych co kibicują tak durnemu rozdawnictwu.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2018-03-15 11:57:56
Autor: Wojtek
[...]

Chcą lub są przymuszeni ekonomicznie niezależnie do dnia tygodnia. Sugerujesz może zakaz pracy w każdy dzień tygodnia? Wtedy ci przymuszeni ekonomicznie będą nareszcie wolni.

Rzucisz się sondażem ile procent wyborców jest przeciw temu ograniczeniu
handlu w Niedziele?

Jeżeli jest kupujący i sprzedający, to opinia większości nie powinna wpływać na ich (kupującego i sprzedającego) do zawarcia transakcji. Tak to działa w świecie wolności.

PiS by się rwał to przepychania takiego _prawa_
jakby spodziewał się na tym politycznie stracić?

Oczywiście że chodzi tu o interes polityczny a nie dobro pracowników handlu. Jakby PiS tego nie wprowadził, to Duda solidarnościowy, by się obraził i byłyby manifestacje górników niezadowolonych z czegoś tam. Jakoś sobie nie przypominam masowych protestów osób pracujących w niedzielę.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-19 01:23:51
Autor: Kris
W dniu czwartek, 15 marca 2018 10:51:19 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

Oto przykład takiego prawa: zakazuje się zakazywać pracy w niedzielę, tym którzy chcą w niedzielę pracować, zarabiać. :)

Proponuję iść krok dalej i np zniknąć Kodeks Pracy
Po co zakazywać pracować po np 14 godzin dziennie/ 7 dni w tygodniu, bez płatnych nadgodzin skoro są tacy którzy chcą na takich warunkach pracować Przykładów więcej można podac

Data: 2018-03-19 10:14:29
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-19 o 09:23, Kris pisze:

[...]

No właśnie po co? Jeśli państwo pozwala pracować za mniej niż 14 godzin dziennie, to pozostały czas do tych 14 godzin będzie wykonywany na czarno. O to chodzi? Podkreślam, że mówimy tu o dobrowolnej umowie stron.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-19 02:39:48
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 marca 2018 10:14:30 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

No właśnie po co? Jeśli państwo pozwala pracować za mniej niż 14 godzin dziennie, to pozostały czas do tych 14 godzin będzie wykonywany na czarno. O to chodzi? Podkreślam, że mówimy tu o dobrowolnej umowie stron.
Ci pracownicy w marketach w niedziele to tak całkiem dobrowolnie pracowali?

Data: 2018-03-19 11:13:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b8418144-4ebb-45b6-bd1a-2a0abe06226e@googlegroups.com...
[...]

Dobrowolnie. Nie ma u nas przymusu pracy w marketach.

J.

Data: 2018-03-19 11:54:48
Autor: A. Filip
napisał:
[...]

<ironia> Nie ma przymusu życia.  Niech żyje _łatwa_ eutanazja! </ironia>

Wolny rynek przestaje działać tak się wciska jak jedna ze stron ma
bardzo ograniczony wybór i stoi pod ekonomiczną ścianą.  W RP3 w UE
_dalej_ jest za duże bezrobocie (choć już nie >20%) by twoje pierdolenie
było gorzej niż zaledwie cyniczne.

--
A. Filip

Data: 2018-03-19 12:04:26
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-03-19, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:

[...]

Wolny rynek przestaje działać tak się wciska jak jedna ze stron ma
bardzo ograniczony wybór i stoi pod ekonomiczną ścianą.

I dlatego należy im zabrać tą możliwość odgórnie?
"Mało pracy w regionie, to dodatkowo zamknijmy sklepy w niedzielę,
żeby mogły zredukować zatrudnienie". A jak z tego powodu ktoś
straci pracę właśnie w takim regionie gdzie jest bardzo ograniczony
wybór, to co temu komuś powiesz? Że nie ma "przymusu życia"? Czy "narób dzieci będzie 500+"?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-03-19 14:18:06
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-19 o 11:54, A. Filip pisze:

Wolny rynek przestaje działać tak się wciska jak jedna ze stron ma
bardzo ograniczony wybór i stoi pod ekonomiczną ścianą.  W RP3 w UE

Ustawa zabraniająca pracy w niedzielę tą wolność poszerza czy ogranicza? Jaki wybór ma osoba chcąca pracować w niedzielę ?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-19 11:24:05
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-19 o 10:39, Kris pisze:
Ci pracownicy w marketach w niedziele to tak całkiem dobrowolnie pracowali?

Nic mi nie wiadomo o tym, by podpisywali umowę o pracę pod przymusem. Rozwiązać umowę o pracę też mogli dobrowolnie.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-19 13:09:55
Autor: rg
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Mon, 19 Mar 2018 02:39:48 -0700 (PDT), w
<b8418144-4ebb-45b6-bd1a-2a0abe06226e@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

> [...]

Ci pracownicy w marketach w niedziele to tak całkiem dobrowolnie pracowali?

A był jakiś przypadek, że właściciel sklepu kazał podpisać umowę o pracę
celując z pistoletu?

PS. W sumie to jest śmieszne -- wykwalifikowani pracownicy, np. strażacy,
policjanci, lekarze itp. zawody muszą pracować w niedzielę, a
niewykwalifikowani robotnicy mają ją ustawową wolną. Demoralizujące, zwłaszcza
że wcale nie zarabiają gorzej, a nawet lepiej (przynajmniej od policjantów czy
strażaków AFAIK).

Data: 2018-03-19 13:14:01
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

sądzę, że w większości tak. Na tyle dobrowolnie na ile człowiek idzie do pracy aby zarabiać pieniądze.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2018-03-15 01:04:52
Autor: Animka
W dniu 2018-03-14 o 07:58, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

PIS chyba chce sobie pobrykać, zebuy więcej dzieci było, ale ich stac na gromadę dzieciaków.
Zresztą przeczytajcie sobie jak skutecznie brykają.
http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/slynny-polski-seksuolog-o-seksie-z-politykami-pis-to-koszmar-i-masochizm_1044556.html

--
animka

Data: 2018-03-13 20:00:47
Autor: kapitalikk
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
A co będzie w miejscowości, gdzie nie szyny nie dochodzą i PKS niedojeżdza?
Ale dworzec z hipermarketem można wybudować?
Od czegoś trzeba zacząć.
Zaraz zeżremy własne koszule. Dlaczego ciągle uważamy ustawodawcę za idiotę a samych siebie za mądrzejszych?
W przeważającej większości mądre społeczeństwo dostaje po dupie od głupiego ustawodawcy. A może jest odwrotnie? Może nie należy w każdym zdaniu doszukiwać się podtekstów a jedynie sprawdzić, jakie były intencje ustawodawcy?

Data: 2018-03-13 12:54:01
Autor: Kris
W dniu wtorek, 13 marca 2018 20:00:49 UTC+1 użytkownik kapitalikk napisał:

[...]

Dokłądnie tak jest jak piszesz w tym i poprzednim poście
Tu na grupie jeden z drugim mądroci pisze że z każdej biedronki dworzec zrobią a markety rtv beda bulki w cenie 50 calowych telewizorów sprzedawać a wyjdzie po prostu normalnie- sklepy będa w niedziele zamkniete a kupujący ię do tego przyzwyczaja
Tak bywa w niektórych cywilizowanych krajach i nikt z tego tragedi nie robi

Data: 2018-03-14 09:47:16
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-13 o 20:00, kapitalikk pisze:
Zaraz zeżremy własne koszule. Dlaczego ciągle uważamy ustawodawcę za idiotę

Dopóki będzie tworzone idiotyczne prawo, dopóty ustawodawce można traktować jak idiotę (gdy wynika to z głupoty ustawodawcy) lub cwaniaka (gdy wynika to z interesu).
Prawo w którym karze się kogoś (sprzedawcę) w sytuacji gdy on nikogo nie skrzywdził jest dla mnie idiotyczne. Idiotyczne jest gdy w sytuacji, gdy jeden chce coś kupić a drugi chce to sprzedać pojawia się państwo które temu zabrania. Zabrania jednemu pracować i zarabiać a drugiemu nabyć rzecz/usługę której potrzebuje.

> a samych siebie za mądrzejszych?

Nie wiem jak Ty, ale ja wiem lepiej od państwa, ustawodawcy co, gdzie, za ile, kiedy mam kupować. Państwo tu mi do niczego nie jest potrzebne. To w państwie totalitarnym władza decyduje za obywatela co jest dobre dla niego, organizuje życie obywatelowi.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-14 13:17:32
Autor: kapitalikk
W dniu 14.03.2018 o 09:47, Wojtek pisze:
[...]

Przynajmniej u nas w 99,99 % dochodzi do przegięcia pały, więc wg mnie, ciężko wyrokować, czy ustawodawca pisząc tekst o zakazie pracy w niedzielę miał tą ustawę poszerzyć do rozmiarów Biblii?
Może dla Ciebie tak. Dla mnie liczą się intencje. Wg mnie nie wszystko, co ustawodawca tworzy jest idiotyczne. To tak między nami.

 > a samych siebie za mądrzejszych?

Nie wiem jak Ty, ale ja wiem lepiej od państwa, ustawodawcy co, gdzie, za ile, kiedy mam kupować. Państwo tu mi do niczego nie jest potrzebne.
Postaram się być teraz złośliwy:)
Po kiego grzyba państwo ustala jakieś wymiary urlopów?
Przecież można by było dać wszystkim wolną rękę. Jeden pracowałby 361 dni w roku a drugi 183. Do czego tutaj Państwo?
Tak było a początku kapitalizmu i ludzie pracowali 7 dni w tygodniu po 12-14 godzin. Ja pindolę, kiedy oni mieli czas na odpoczynek i rozmnażanie. A jednak się rozmnażali:) Takich tematów jest więcej, gdzie niby państwo się wpindala, ale bez tego pracowałbyś po 80 godzin w tygodniu, jak lekarze ale za pensję sprzedawcy hipermarketu. Tego byś chciał?

To w państwie totalitarnym władza decyduje za obywatela co jest dobre dla niego, organizuje życie obywatelowi.
A niby w państwie opiekuńczym już nie?

Pozdrawiam

Data: 2018-03-14 13:26:34
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2018-03-14 o 13:17, kapitalikk pisze:
> [...]

Tak było a początku kapitalizmu i ludzie pracowali 7 dni w tygodniu po 12-14 godzin. Ja pindolę, kiedy oni mieli czas na odpoczynek i rozmnażanie. A jednak się rozmnażali:) Takich tematów jest więcej, gdzie niby państwo się wpindala, ale bez tego pracowałbyś po 80 godzin w tygodniu, jak lekarze ale za pensję sprzedawcy hipermarketu. Tego byś chciał?

Trochę nieporównywalne, wielkość minimalna urlopu obowiązuje wszystkich zatrudnionych na umowę o pracę, natomiast tu zakaz pracy ma dotyczyć jakiś dziwnie wybranych, bo ma się takie widzimisię, stąd problem z ustaleniem jak to ma wyglądać...

--
http://zrzeda.pl

Data: 2018-03-14 14:31:38
Autor: kapitalikk
> [...]

Trochę nieporównywalne, wielkość minimalna urlopu obowiązuje wszystkich zatrudnionych na umowę o pracę, natomiast tu zakaz pracy ma dotyczyć jakiś dziwnie wybranych, bo ma się takie widzimisię, stąd problem z ustaleniem jak to ma wyglądać...

Nie nie!! Haalo mnie chodziło o to, że kwestionuje się zakaz pracy w niedzielę, bo każdy może sobie kupować kiedy chce i co chce a nie kwestionuje się wymiaru urlopu. Przecież to takie samo prawo. Taka sama ustawa. Mógłbym przecież powiedzieć, wg tego, co twierdzicie, że przecież nikt nie będzie mi ustalał wymiaru urlopu. Albo wymiaru czasu pracy (a z tym to i teraz są jaja - pacz lekarze:))
Pozdrawiam

Data: 2018-03-14 14:54:15
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2018-03-14 o 14:31, kapitalikk pisze:
> [...]

Nie nie!! Haalo mnie chodziło o to, że kwestionuje się zakaz pracy w niedzielę, bo każdy może sobie kupować kiedy chce i co chce a nie kwestionuje się wymiaru urlopu. Przecież to takie samo prawo. Taka sama ustawa. Mógłbym przecież powiedzieć, wg tego, co twierdzicie, że przecież nikt nie będzie mi ustalał wymiaru urlopu. Albo wymiaru czasu pracy (a z tym to i teraz są jaja - pacz lekarze:))

Bzdury waść piszesz, takie samo by było, gdyby urlop dotyczył tylko osoby mające zeza i odstające uszy i o z wyjątkami...

Dodatkowo wyobraź sobie, że wymiaru urlopu też się nie ustala, bo są firmy, które dają dodatkowe dni płatnego urlopu np za to, że w jakimś kwartale nie byłeś na zwolnieniu chorobowy oraz nie brałeś urlopu bezpłatnego.
ponieważ w kodeksie pracy zapisana jest dolna granica, jak pracodawca chce, może dać więcej urlopu.
--
http://zrzeda.pl

Data: 2018-03-14 20:21:19
Autor: rg
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Wed, 14 Mar 2018 14:31:38 +0100, w
<5aa92439$0$1005$65785112@news.neostrada.pl>, kapitalikk <aratogo@gmail.com>
napisał(-a):

[...]

I tak kiedyś było, że urlop mogłeś, ale nie musiałeś brać.
Zdaje się, że teraz to już obowiązek.

Data: 2018-03-14 21:15:22
Autor: kapitalikk
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
I tak kiedyś było, że urlop mogłeś, ale nie musiałeś brać.
Zdaje się, że teraz to już obowiązek.
Tak urlopu nie możesz się zrzec
Tak.Masz rację. Urlopu dzisiaj nie możesz się zrzec. Musisz go wybrać albo po trzech latach Ci przepada. Jak pracodawcę złapie PIP to sprawy naruszenia przepisów urlopowych kosztują od 1.000 do 30.000 zł
Tak samo za niewypłacenie wypłaty pracownikowi.
Pozdrawiam

Data: 2018-03-14 13:56:16
Autor: Wojtek
[...]

No, właśnie mówiłem, że takiej ustawy nie powinno być w ogóle.

> Dla mnie liczą się intencje. Wg mnie nie wszystko,
> co ustawodawca tworzy jest idiotyczne. To tak między nami.

Ja od ustawodawcy wymagam nie tylko dobrych intencji ale przede wszystkim dobrego produktu, jakim jest prawo które nas dotyczy.

[...]

O tym decyduje rynek. U nas jest furtka - samozatrudnienie. I tutaj wymiar urlopu jest kwestią umowy między stronami.

[...]

Dodajmy, że po 80 godz. pracują lekarze zatrudnieni w państwowych firmach. Nie wiem, jak to się ma do kodeksu pracy, ale minister zdrowia zachęcający lekarzy do takich praktyk w państwowych firmach wie to lepiej ode mnie. Ciekawy jestem jak na to reaguje inspekcja pracy: czy pociągnęła ministra od lekarzy do jakiejś odpowiedzialności?

To w państwie totalitarnym władza decyduje za obywatela co jest dobre dla niego, organizuje życie obywatelowi.
A niby w państwie opiekuńczym już nie?

Państwo totalitarne to takie, które się nami bardzo opiekuje (a zwłaszcza naszymi pieniędzmi przeznaczonymi na emerytury, leczenie itp). Jest zatem przykładem państwa nadmiernie opiekuńczego.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-14 14:42:09
Autor: kapitalikk
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]

No, właśnie mówiłem, że takiej ustawy nie powinno być w ogóle.

Wystarczyłby zapis w kodeksie w jednym zdaniu, ale konia z rzędem temu, kto napisze, jak powinno brzmieć to zdanie.
> [...]

Ja od ustawodawcy wymagam nie tylko dobrych intencji ale przede wszystkim dobrego produktu, jakim jest prawo które nas dotyczy.
Czyli w naszych warunkach Biblia zamiast artykułu w ustawie. Do czasu, kiedy nie zmądrzeje społeczeństwo albo ustawodawca. My się kurde jeszcze uczymy!!

O tym decyduje rynek. U nas jest furtka - samozatrudnienie. I tutaj wymiar urlopu jest kwestią umowy między stronami.

Umowa między stronami? To już nie ma uczciwych przedsiębiorców? :)

[...]
Bo widzisz. To jest tak, że jak jedna ustawa zabrania a druga zezwala a znajdzie się oszołom, który wynajdzie, co nie jest trudne, furtkę, to łoją w dupę najpierw pracownika, a potem pracodawcę. Wszystko oczywiście w ramach państwa opiekuńczego.

To w państwie totalitarnym władza decyduje za obywatela co jest dobre dla niego, organizuje życie obywatelowi.
A niby w państwie opiekuńczym już nie?

Państwo totalitarne to takie, które się nami bardzo opiekuje Jest zatem przykładem państwa nadmiernie opiekuńczego.
Poplułem się :o)

Czynię starania aby dowiedzieć się, jak ten zapis wygląda w Niemczech. Tak z dzikiej ciekawości.
Pozdrawiam

Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]