Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]

Data: 2018-03-10 00:52:54
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-09, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

http://fakty.interia.pl/autor/lukasz-szpyrka/news-gdzie-konczy-sie-galeria-a-zaczyna-dworzec,nId,2554214

"W Gdańsku jedna z galerii handlowych, sprytnym wybiegiem, zamieniła się w dworzec, czym chce obejść wchodzącą w życie ustawę ograniczającą handel w niedziele."

--
Marcin

Data: 2018-03-10 02:10:39
Autor: bytomir.kwasigrochvelkarbonyle
użytkownik Marcin Debowski napisał:
On 2018-03-09, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
> [...]

"W Gdańsku jedna z galerii handlowych, sprytnym wybiegiem, zamieniła się w dworzec, czym chce obejść wchodzącą w życie ustawę ograniczającą handel w niedziele."

Galeria była sprytna już wcześniej, bo pobudowała się przy stacji
Gdańsk Wrzeszcz, w wawce też lata temu były takie układy. Można
powiedzieć taka symbioza. PKP dostaje budynek, a galeria klientów..

Jak tam będzie, się okaże.

Data: 2018-03-10 19:22:11
Autor: PlaMa
W dniu 2018-03-10 o 11:10, bytomir.kwasigrochvelkarbonyle@gmail.com pisze:

Galeria była sprytna już wcześniej, bo pobudowała się przy stacji
Gdańsk Wrzeszcz, w wawce też lata temu były takie układy. Można
powiedzieć taka symbioza. PKP dostaje budynek, a galeria klientów.

Hmm... to coś bardzo złego? Ten układ, jako ogólne założenie, nie wydaje mi się jakoś totalnie niewłaściwy.

Data: 2018-03-10 20:40:25
Autor: m
W dniu 10.03.2018 o 19:22, PlaMa pisze:
[...]

W Poznaniu wyszło totalnie niewłaściwie - jako dworzec jest toto na tyle
niefunkcjonalne, że ludzie przez długi czas korzystali ze starego dworca
aż wzięli i stary dworzec zamknęli. (Sądzę że nie musieli, ale galeria
handlowa ze wstydliwymi paroma ławkami w roli dworca miała pewnie za
mało klientów).

p. m.

Data: 2018-03-10 20:56:30
Autor: Shrek
W dniu 10.03.2018 o 20:40, m pisze:

[...]

I ten schemat powtarza się wszędzie.

Shrek

Data: 2018-03-10 20:21:38
Autor: Sebastian Biały
On 3/10/2018 11:10 AM, bytomir.kwasigrochvelkarbonyle@gmail.com wrote:
Galeria była sprytna już wcześniej, bo pobudowała się przy stacji
Gdańsk Wrzeszcz

Galeria Katowicka w zasadzie jest w całości zintegrowana z dworcem w jednej bryle.

powiedzieć taka symbioza. PKP dostaje budynek, a galeria klientów.

Wiadomo, czekasz na przesiadkę i możesz kupić TV 100 cali bo akurat promocje. Bywa że toaletka w stylu późnego rokokoko może być zgłoszona jako bagaz podreczny.

No więc ja też czekam co tym razem przypadkowe społeczeństwo wymyśli w obochodzeniu upierdliwego prawa, ostatnio robiliśmy tak w PRLu, troche wyszliśmy z wprawy bycia niepokornymi.

Data: 2018-03-11 02:09:57
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-10, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Wiadomo, czekasz na przesiadkę i możesz kupić TV 100 cali bo akurat promocje. Bywa że toaletka w stylu późnego rokokoko może być zgłoszona jako bagaz podreczny.

Są kraje gdzie na bezcłówce częsci terminala do przylotów możesz kupić pralkę lub 600l lodówkę. Lotnisko to sumie też dworzec. Wzorce więc są.

--
Marcin

Data: 2018-03-11 10:11:34
Autor: Sebastian Biały
On 3/11/2018 3:09 AM, Marcin Debowski wrote:
[...]

We Frankfurcie widziałem odpowiednik naszych elektromarketów ale sprzęt agd to były głównie maszynki do golenia i inne tych gabarytów. Innymi słowy powinniśmy wreszcie pokazać swiatu na co stac dobrą zmianę. Proponuje salon samochodowy (najlepiej Man-a) na kazdym dworcu PKS. Kilka lat temu rozmawiałem na dworcu PKP z kolega na temat tankowców. Może to też jakiś kierunek?

Data: 2018-03-12 12:34:58
Autor: rg
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Sat, 10 Mar 2018 20:21:38 +0100, w <p81b8a$tsg$1@node2.news.atman.pl>,
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> napisał(-a):

No więc ja też czekam co tym razem przypadkowe społeczeństwo wymyśli w obochodzeniu upierdliwego prawa, ostatnio robiliśmy tak w PRLu, troche wyszliśmy z wprawy bycia niepokornymi.

Pierwsze pytanie - czy dworzec musi być czynny? :)
Mnóstwo mamy porzuconych linii kolejowych -- jest pole do kreatywnego myśłenia
:)
No i zawsze można uruchomić jakiś "dworzec" przy galerii -- częstotliwość
kursowania mikrobusa 1 raz na tydzień :)

Data: 2018-03-14 03:31:01
Autor: radoslaw
W dniu sobota, 10 marca 2018 11:10:41 UTC+1 użytkownik bytomir.kwasigr....@gmail.com napisał:
użytkownik Marcin Debowski napisał:

Galeria była sprytna już wcześniej,
(...)
Z tego co przeczytałem w internetach to pomysł połączenia tej galerii z dworcem pojawił się już w 2011 roku, więc twierdzenie że zrobili to "sprytnym wybiegiem" jest mocną nadinterpretacją.

Data: 2018-03-14 12:57:51
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:222d6de9-a542-4d99-b3c8-bab9cffa1ba5@googlegroups.com...
> [...]
Z tego co przeczytałem w internetach to pomysł połączenia tej galerii z dworcem pojawił się już w 2011 roku, więc twierdzenie że zrobili to "sprytnym wybiegiem" jest mocną nadinterpretacją.

Pomysl jest chyba szerszy - we Wroclawiu dworzec zburzyli i postawili galerie z dworcem ... ale zaczeli wiele lat temu.

W Jeleniej Gorze takowa stoi od lat.

Moze po prostu pasuja do siebie - jedno pietro niewiele kosztuje, dworcowi dach sie przyda, klienci sami przyjezdzaja ..

J.

Data: 2018-03-15 01:09:38
Autor: Animka
W dniu 2018-03-14 o 12:57, J.F. pisze:
> [...]

Moze po prostu pasuja do siebie - jedno pietro niewiele kosztuje,
dworcowi dach sie przyda, klienci sami przyjezdzaja ..

Galeria może sobie być, ale tam sklepy (szczególnie Carrefour) pozamykane.

--
animka

Data: 2018-03-15 12:08:49
Autor: J.F.
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5aa9be5a$0$1001$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Co tam ustawa mowi ... "na dworcach ... w zakresie zwiazanym z bezposrednia obsluga podroznych".

No to jesli przyjac, ze dworco-galeria powstala, aby pasazer z prowincji mogl wygodnie przyjechac i kupic co mu sie zamarzy - to wymog ustawy w zasadzie spelniony.

J.

Data: 2018-03-10 09:15:25
Autor: A. Filip
Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> pisze:
On 2018-03-09, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Przerobienie sporego podmiejskiego (hiper)marketu z dużym+ parkingiem w
"międzymiastowy dworzec *autobusowy* " nie powinno być trudne.
Trudne będzie tylko zgadnięcie ile tylko/aż trzeba by się to ostało
kwestionowaniu przez przeróżne inspekcje.  IMHO "testowanie"
przynajmniej na kilku (mniejszych) marketach zacznie się jeszcze
w tym miesiącu.

--
A. Filip