Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]

Data: 2018-03-13 19:53:53
Autor: kapitalikk
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

Czy nie wydaje Was się, że żyjemy w kraju idiotów?
Czy ktoś może zna zapis niemieckiego prawa o tym, że nie wolno handlować w niedzielę?

Mnie się wydaje, a to mi wolno, że jeśli ktoś w tym kraju miałby nawet najlepsze intencje, to pewna grupa, wg mnie niepochodząca z tego kraju z upartością godną maniaka, stara się wmówić, że należy handlować w niedzielę. Co dziwne. W wielu przypadkach są to właściciele sklepów, które w niemieckie niedziele są zamknięte.
Czy Niemczy też rozkładają prawo na drobne, w przypadku handlu w niedzielę?

To takie moje wydajemisię o tych utajnionych obcych siłach starających się wpływać na głupie społeczeństwo. Zwłaszcza, że w większości pochodzą (ci właściciele z krajów, gdzie te zakazy obowiązują) Ale w Polsce to by chcieli se pobrykać.

Podobno Leviatan robił badania dotyczące wielkości zakupów. Tu mogę się mylić, bo jedynie o tych badaniach słyszałem, ale zamknięcie sklepów w niedzielę nie zmniejsza wielkości tygodniowych zakupów. Niech mnie ktoś poprawi, jak zna szczegółowo wyniki tych badań.

Data: 2018-03-14 07:58:41
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2018-03-13 o 19:53, kapitalikk pisze:
[...]

W Niemczech jest to w gestii władz lokalnych, dlatego był artykuł jak to Polacy w ostatnią niedzielę jeździli do niemiec na zakupy...

[...]

Jest głupie prawo, to się z niego korzysta. To, że w innych krajach jest zamknięte często bardziej wynika z lokalnych uwarunkowań i przyzwyczajeń, a tam, gdzie jednak kultura się zmienia, to i to prawo zmieniają. Ogólnie takie regulacje przynoszą niepotrzebnie więcej szkody niż pożytku.

Jak już chciano zrobić coś dla pracujących w niedzielę, to wystarczyło wprowadzić obligatoryjny dodatek za pracę w ten dzień i część sklepów sama by się zamknęła.

[...]

tia, po 1 niedzieli nie można tego stwierdzić, z prostego powodu, ludzie robili zakupy na zapas, bo sa nieprzyzwyczajeni, więc zmarnuje się więcej żywności. Ogólnie zmniejszy się wielkość tygodniowych zakupów, gdyż część z nich to zakupy rzeczy niepotrzebnych robionych spontanicznie, te się zmniejszą z 2 powodów
1) mniej dni handlowych, więc mniej czasu na takie zakupy
2) zwiększenie kolejek w piątek i sobotę zniechęci do takich zakupów

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2018-03-14 14:17:16
Autor: kapitalikk
[...]

Nie o to mi chodziło.
Mnie chodziło o to czy ktoś zna dosłownie niemiecki zapis przepisu o zakazie handlu w niedzielę. Czy Niemcy też mają 30 wyłączeń i tego typu bzdety.

[...]

No właśnie na temat tego głupiego prawa był polemizował. Dochodzimy do sytuacji, że aby w Polsce było dobrze, każdy artykuł ustawy winien się rozrosnąć do rozmiaru Biblii. Tego chcemy? Ja wiem, że jeszcze jesteśmy głupim społeczeństwem, wszak kapitalizm u nas zaczął funkcjonować ok roku 1989. Inne kraje i społeczeństwa miały czas się go nauczyć, mając na to ze 200 lat. Mnie ciekawi fakt, że nasi nauczyciele kapitalizmu u siebie mogą mieć wolne niedzielę a w Polsce robią wiele, by ludziom obrzydzić wolne niedziele.
Z tego co pamiętam, to w kumuniźmie mieliśmy w Polsce w niedzielę otwarte tylko sklepy nabiałowe i to chyba do 10 albo 11.

Jak już chciano zrobić coś dla pracujących w niedzielę, to wystarczyło wprowadzić obligatoryjny dodatek za pracę w ten dzień i część sklepów sama by się zamknęła.
Przecież jest dodatek obowiązkowy za pracę w dni wolne i świąteczne. Obchodzą go przedsiębiorcy, ZWŁASZCZA MIKRO I MALI, jak chcą. Nic to nie daje. Prawdą jest również, że nasze głupie społeczeństwo godzi się pracować za stawkę minimalną na papierze, choć dostaje większe pieniądze do ręki. Czy to nie jest normalne? Wszyscy o tym wiedzą, że tak płacą "mali". Wg mnie nie takie proste.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-14 14:50:15
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2018-03-14 o 14:17, kapitalikk pisze:
[...]

to ustalają lokalnie, więc robią to zgodnie z tym, czego większość oczekuje, dzięki temu nie muszą bujac się z jakimiś dziwnymi kombinacjami.

[...]

wystarczy nie robić głupiego zakazu i nie trzeba pisać biblii.

[...]

taak, ciekawe. Bo dodatek jest jedynie za pracę w godzinach nadliczbowych, a ja pisze o dodatku za pracę w każdy dzień ustawowo wolny (podobnie jak dodatek za pracę w godzinach nocnych)

--
http://kaczus.zrzeda.pl

Data: 2018-03-14 20:23:14
Autor: rg
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Wed, 14 Mar 2018 14:17:16 +0100, w
<5aa920da$0$1009$65785112@news.neostrada.pl>, kapitalikk <aratogo@gmail.com>
napisał(-a):

No właśnie na temat tego głupiego prawa był polemizował. Dochodzimy do sytuacji, że aby w Polsce było dobrze, każdy artykuł ustawy winien się rozrosnąć do rozmiaru Biblii. Tego chcemy? Ja wiem, że jeszcze jesteśmy

Wszyscy ci piszą, że prawo nadmiernie reguluje. A ty, że powinno być wielkości
biblii. Czy rozumiesz co się do ciebie pisze?

Data: 2018-03-14 21:12:09
Autor: kapitalikk
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Wszyscy ci piszą, że prawo nadmiernie reguluje. A ty, że powinno być wielkości
biblii. Czy rozumiesz co się do ciebie pisze?
Szanowny rg

Wydaje mi się, że wiem co do mnie piszą.
Ja tylko ze swojej strony staram się abyśmy wyszli z poziomu taksówkarza.
Jeśli umiesz tylko narzekać i znasz teoretyczne rozwiązania, bądź potrafisz tylko narzekać, to oczywiście możesz a innych nie zgadzających się z Twoim poglądem masz prawo uważać za idiotów. Czemu nie.
Ja skromnie zapytałem, czy Ty m.in. potrafiłbyś sformułować w jednym prostym zdaniu zakaz pracy w niedzielę, którego ja nie rozwalę znajdując furtki, kruczki itp.
Jeśli Wy tego nie potraficie, to co dopiero wymagać tego od ustawodawcy:). W końcu ustawodawca, to Ty, poprzez swoich przedstawicieli.
Dlatego też z upartością maniaka staram się o tekst treści, jaka obowiązuje w Niemczech. Niech to będzie dla nas znak naszej ułomności względem Niemców w tym zakresie.
Mam nadzieję, że zrozumiałeś, co napisałem.
Pozdrawiam

Data: 2018-03-15 08:48:58
Autor: rg
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Wed, 14 Mar 2018 21:12:09 +0100, w <5aa98217$0$658$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Ja skromnie zapytałem, czy Ty m.in. potrafiłbyś sformułować w jednym prostym zdaniu zakaz pracy w niedzielę, którego ja nie rozwalę znajdując furtki, kruczki itp.

Oczywiście. Wykreślając ten punkt. Szukaj w tym furtki :)

[...]

Szukaj. Mnie on nie interesuje, ponieważ już znalazłem rozwiązanie.

Data: 2018-03-15 10:51:14
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-14 o 21:12, kapitalikk pisze:
Ja skromnie zapytałem, czy Ty m.in. potrafiłbyś sformułować w jednym prostym zdaniu zakaz pracy w niedzielę, którego ja nie rozwalę znajdując furtki, kruczki itp.

Oto przykład takiego prawa: zakazuje się zakazywać pracy w niedzielę, tym którzy chcą w niedzielę pracować, zarabiać. :)

Oczywiście prościej byłoby by nawet i tego zdania nie było, ale to byłoby za proste.

Jeśli Wy tego nie potraficie, to co dopiero wymagać tego od ustawodawcy:). W końcu ustawodawca, to Ty, poprzez swoich przedstawicieli.

Ja nikogo nie upoważniałem do tworzenia takich durnych ustaw. A jeśli Ty wybrałeś taki sejm - to masz niezły gust polityczny, nie ma co...

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-15 11:10:12
Autor: A. Filip
Wojtek <wojsal1960@o2.pl> pisze:
[...]

A przy jakim poziomie bezrobocia i dodatków  za pracę w niedziele
pracownicy będą chcieli pracować w Niedzielę a nie tylko "chcieli"?

IMHO w RP3 bezrobocie po >20% za rządów AWS+UW (wicepremier Balcerowicz)
by można było mówić że pracownicy _chcą_ pracować w Niedziele a nie że
są przymuszeni. [Oczywiście są przypadki osób świętujących sobotę lub
piątek lub w praktyce ateistów]

[...]

Rzucisz się sondażem ile procent wyborców jest przeciw temu ograniczeniu
handlu w Niedziele?  PiS by się rwał to przepychania takiego _prawa_
jakby spodziewał się na tym politycznie stracić? --
A. Filip

Data: 2018-03-15 11:26:34
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2018-03-15 o 11:10, A. Filip pisze:
[...]

ale przecież zakaz handlu nie powoduje, że inni mają wolne, tylko część handlu i to tylko pewna część. Dodatkowo są ludzie, którzy pracują jedynie w weekendy, a tak mają mniejsze możliwości zarabiania.

Nie wiem, co ma tu ateizm/nie ateizm, ale pewnie wiesz lepiej...

[...]

co sondaż to inaczej wychodzi, ale cały czas przeciwnicy to ponad 50%, kwestia jak i przez kogo robiony jest sondaż, daje dużo większą niż 50% liczbę... PiS cały czas liczy na biedaków, którzy dostali 500+ oraz tych co kibicują tak durnemu rozdawnictwu.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2018-03-15 11:57:56
Autor: Wojtek
[...]

Chcą lub są przymuszeni ekonomicznie niezależnie do dnia tygodnia. Sugerujesz może zakaz pracy w każdy dzień tygodnia? Wtedy ci przymuszeni ekonomicznie będą nareszcie wolni.

Rzucisz się sondażem ile procent wyborców jest przeciw temu ograniczeniu
handlu w Niedziele?

Jeżeli jest kupujący i sprzedający, to opinia większości nie powinna wpływać na ich (kupującego i sprzedającego) do zawarcia transakcji. Tak to działa w świecie wolności.

PiS by się rwał to przepychania takiego _prawa_
jakby spodziewał się na tym politycznie stracić?

Oczywiście że chodzi tu o interes polityczny a nie dobro pracowników handlu. Jakby PiS tego nie wprowadził, to Duda solidarnościowy, by się obraził i byłyby manifestacje górników niezadowolonych z czegoś tam. Jakoś sobie nie przypominam masowych protestów osób pracujących w niedzielę.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-19 01:23:51
Autor: Kris
W dniu czwartek, 15 marca 2018 10:51:19 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

Oto przykład takiego prawa: zakazuje się zakazywać pracy w niedzielę, tym którzy chcą w niedzielę pracować, zarabiać. :)

Proponuję iść krok dalej i np zniknąć Kodeks Pracy
Po co zakazywać pracować po np 14 godzin dziennie/ 7 dni w tygodniu, bez płatnych nadgodzin skoro są tacy którzy chcą na takich warunkach pracować Przykładów więcej można podac

Data: 2018-03-19 10:14:29
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-19 o 09:23, Kris pisze:

[...]

No właśnie po co? Jeśli państwo pozwala pracować za mniej niż 14 godzin dziennie, to pozostały czas do tych 14 godzin będzie wykonywany na czarno. O to chodzi? Podkreślam, że mówimy tu o dobrowolnej umowie stron.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-19 02:39:48
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 marca 2018 10:14:30 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

No właśnie po co? Jeśli państwo pozwala pracować za mniej niż 14 godzin dziennie, to pozostały czas do tych 14 godzin będzie wykonywany na czarno. O to chodzi? Podkreślam, że mówimy tu o dobrowolnej umowie stron.
Ci pracownicy w marketach w niedziele to tak całkiem dobrowolnie pracowali?

Data: 2018-03-19 11:13:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b8418144-4ebb-45b6-bd1a-2a0abe06226e@googlegroups.com...
[...]

Dobrowolnie. Nie ma u nas przymusu pracy w marketach.

J.

Data: 2018-03-19 11:54:48
Autor: A. Filip
napisał:
[...]

<ironia> Nie ma przymusu życia.  Niech żyje _łatwa_ eutanazja! </ironia>

Wolny rynek przestaje działać tak się wciska jak jedna ze stron ma
bardzo ograniczony wybór i stoi pod ekonomiczną ścianą.  W RP3 w UE
_dalej_ jest za duże bezrobocie (choć już nie >20%) by twoje pierdolenie
było gorzej niż zaledwie cyniczne.

--
A. Filip

Data: 2018-03-19 12:04:26
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-03-19, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:

[...]

Wolny rynek przestaje działać tak się wciska jak jedna ze stron ma
bardzo ograniczony wybór i stoi pod ekonomiczną ścianą.

I dlatego należy im zabrać tą możliwość odgórnie?
"Mało pracy w regionie, to dodatkowo zamknijmy sklepy w niedzielę,
żeby mogły zredukować zatrudnienie". A jak z tego powodu ktoś
straci pracę właśnie w takim regionie gdzie jest bardzo ograniczony
wybór, to co temu komuś powiesz? Że nie ma "przymusu życia"? Czy "narób dzieci będzie 500+"?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-03-19 14:18:06
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-19 o 11:54, A. Filip pisze:

Wolny rynek przestaje działać tak się wciska jak jedna ze stron ma
bardzo ograniczony wybór i stoi pod ekonomiczną ścianą.  W RP3 w UE

Ustawa zabraniająca pracy w niedzielę tą wolność poszerza czy ogranicza? Jaki wybór ma osoba chcąca pracować w niedzielę ?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-19 11:24:05
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-19 o 10:39, Kris pisze:
Ci pracownicy w marketach w niedziele to tak całkiem dobrowolnie pracowali?

Nic mi nie wiadomo o tym, by podpisywali umowę o pracę pod przymusem. Rozwiązać umowę o pracę też mogli dobrowolnie.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-19 13:09:55
Autor: rg
Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
Mon, 19 Mar 2018 02:39:48 -0700 (PDT), w
<b8418144-4ebb-45b6-bd1a-2a0abe06226e@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

> [...]

Ci pracownicy w marketach w niedziele to tak całkiem dobrowolnie pracowali?

A był jakiś przypadek, że właściciel sklepu kazał podpisać umowę o pracę
celując z pistoletu?

PS. W sumie to jest śmieszne -- wykwalifikowani pracownicy, np. strażacy,
policjanci, lekarze itp. zawody muszą pracować w niedzielę, a
niewykwalifikowani robotnicy mają ją ustawową wolną. Demoralizujące, zwłaszcza
że wcale nie zarabiają gorzej, a nawet lepiej (przynajmniej od policjantów czy
strażaków AFAIK).

Data: 2018-03-19 13:14:01
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

sądzę, że w większości tak. Na tyle dobrowolnie na ile człowiek idzie do pracy aby zarabiać pieniądze.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2018-03-15 01:04:52
Autor: Animka
W dniu 2018-03-14 o 07:58, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

PIS chyba chce sobie pobrykać, zebuy więcej dzieci było, ale ich stac na gromadę dzieciaków.
Zresztą przeczytajcie sobie jak skutecznie brykają.
http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/slynny-polski-seksuolog-o-seksie-z-politykami-pis-to-koszmar-i-masochizm_1044556.html

--
animka

Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]