Niech żyj± smartfony i naviexpert

Data: 2011-12-26 13:28:43
Autor: to
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Jak w temacie.

Zastanawiam się, po co ktoś kupuje osobne urządzenia, które są zwykle dużo mniej dokładne i mało wygodne (dodatkowy grat do noszenia).

Przyzwyczajenie?

Data: 2011-12-26 14:49:14
Autor: J.F.
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Dnia 26 Dec 2011 13:28:43 GMT, to napisał(a):
Zastanawiam się, po co kto¶ kupuje osobne urz±dzenia, które s± zwykle dużo mniej dokładne i mało wygodne (dodatkowy grat do noszenia).

NE wcale nie wymaga smartfona, byleby mial jave. A czemu:
-wymaga transmisji danych - ok, to juz nie problem, pieniadze znikome,
czasem ma sie do innych celow,
-w strefie przygranicznej juz moze byc problem :-)
-w sumie jest dosc drogi, choc to zalezy od uzywania - dla niektorych moze
byc tani, ale tez wtedy traci zalety informacji o korkach na codzien.
-innej navi nie trzeba nosic, chowasz do schowka ... albo i nie, w koncu
masz AC na szyby :-)

-NE nie dziala za granica, -NE nie dziala bez zasiegu GSM ... maly problem, ale czasem jednak stajesz
na zadupiu, nie wiesz gdzie jechac, a NE ci nie pomoze.
-kiepsko dziala po zmianie trasy.
-ma malutki ekranik (zalezy od modelu smartfona), -powiekszanie/pomniejszanie mapy dlugo trwa.

Przyzwyczajenie?

A przeciez mozna miec tomtoma online ... ale to w niemczech, u nas
automapa. I to laczy wszystkie zalety :-)

P.S. Znajomy niemiec uzywa jakiegos programu na Androida z informacja o FR.
Sa stale, sa przenosne ... u nas tez dziala ? J.

Data: 2011-12-26 15:20:18
Autor: to
Niech żyj± smartfony i naviexpert
begin J.F.
-wymaga transmisji danych - ok, to juz nie problem, pieniadze znikome,
czasem ma sie do innych celow,

To akurat plus, bo mapy są cały czas aktualne. A do smartfona i tak trzeba mieć jakiś pakiet danych.

-w strefie przygranicznej juz moze byc problem :-)

Fakt, ale wtedy można użyć np. Ovi.

[...]

Telefon i tak mam przy sobie, więc też go nie może jakoś specjalnie nosić. ;)
-NE nie dziala za granica,

Wtedy można sobie użyć Ovi. Poza tym już chyba działa -- tylko drogo. :)

-NE nie dziala bez zasiegu GSM ... maly problem, ale czasem jednak
stajesz na zadupiu, nie wiesz gdzie jechac, a NE ci nie pomoze.

Nie zdarzyło się, ale na taką ewentualność mam Ovi.

-kiepsko
dziala po zmianie trasy.

To sÄ… jakieĹ› mity. Przelicza trasÄ™ praktycznie od razu.

-ma malutki ekranik (zalezy od modelu smartfona),

Kiedyś używałem na 2,4" i dawało radę -- komunikaty głosowe są na tyle dokładne, że nie ma po co właściwie patrzeć na ekran. Teraz na 4" to już w ogóle luksus.

-powiekszanie/pomniejszanie mapy dlugo trwa.

A po co to robić? Nigdy nie czułem potrzeby. Poza tym nie trwa długo.

P.S. Znajomy niemiec uzywa jakiegos programu na Androida z informacja o
FR. Sa stale, sa przenosne ... u nas tez dziala ?

Od dawna są różne takie aplikacje. Tylko po co, skoro NE to samo pokaże i jeszcze sporo więcej? Pokazuje też korki, średnią prędkość której można się spodziewać na danym odcinku, a ostatnio wreszcie także ograniczenia prędkości.

Data: 2011-12-26 16:46:47
Autor: J.F.
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Dnia 26 Dec 2011 15:20:18 GMT, to napisał(a):
begin J.F.
-wymaga transmisji danych - ok, to juz nie problem, pieniadze znikome,
czasem ma sie do innych celow,

To akurat plus, bo mapy s± cały czas aktualne.

No, roznie z tym bywa, a i zalezy od konkurencji.

A do smartfona i tak trzeba mieć jaki¶ pakiet danych.

Nie trzeba, choc w sumie co to za smartfon.

-w strefie przygranicznej juz moze byc problem :-)
Fakt, ale wtedy można użyć np. Ovi.

Ale to dopiero po pierwszym rachunku :-)

-NE nie dziala za granica,
Wtedy można sobie użyć Ovi.

W polsce tez mozna, i aktualizowac czesto mozna, i chyba nawet ma jakies
info o korkach :-)

Poza tym już chyba działa -- tylko drogo. :)

No fakt, juz maja mapy Europy. Ale ciagle drooogo :-)

-NE nie dziala bez zasiegu GSM ... maly problem, ale czasem jednak
stajesz na zadupiu, nie wiesz gdzie jechac, a NE ci nie pomoze.
Nie zdarzyło się, ale na tak± ewentualno¶ć mam Ovi.

A mi sie wlasnie zdarzylo, i od tego czasu patrze na serwisy on-line z
przymrozeniem oka. Ma dzialac niezaleznie.

-kiepsko dziala po zmianie trasy.
To s± jakie¶ mity. Przelicza trasę praktycznie od razu.

A ile to jest "praktycznie od razu" Bo ja o sytacji gdy np droga byla zamknieta i zamiast w prawo pojechalem
prosto. Po ilu metrach przejechanych powie mi "skrec w pierwsza prawo" ? Z praktyki mi wychodzi ze za pozno, juz ja przejechalem wiec on pyta
jeszcze raz, i znow za pozno - trzeba sie zatrzymac i poczekac :-)

-ma malutki ekranik (zalezy od modelu smartfona),
Kiedy¶ używałem na 2,4" i dawało radę -- komunikaty głosowe s± na tyle dokładne, że nie ma po co wła¶ciwie patrzeć na ekran. Teraz na 4" to już w ogóle luksus.

Zalezy od potrzeb, jak planuje trase z Wroclawia do Warszawy z ominieciem
gierkowki, to i 17" mi za malo. No ale moze on potrafi dobrze poprowadzic
bez ingerencji :-)

-powiekszanie/pomniejszanie mapy dlugo trwa.
A po co to robić? Nigdy nie czułem potrzeby. Poza tym nie trwa długo.

I zawsze dobrze prowadzil ? Bo znow - mamy tyle czasu co do skrzyzowania, a
on jednak musi kolejne mapy dopiero przetransmitowac.

P.S. Znajomy niemiec uzywa jakiegos programu na Androida z informacja o
FR. Sa stale, sa przenosne ... u nas tez dziala ?
Od dawna s± różne takie aplikacje. Tylko po co, skoro NE to samo pokaże i jeszcze sporo więcej?

Jego jest darmowa i ma tylu uzytkownikow ze naprawde ostrzega :-)

Pokazuje też korki, ¶redni± prędko¶ć której można się spodziewać na danym odcinku, a ostatnio wreszcie także ograniczenia prędko¶ci.

Mnie juz AM wkurwia. "Zwolnij, zwolnij, zwolnij" - co ona, nie ma innych
komunikatow ? :-)

J.

Data: 2011-12-27 13:13:27
Autor: to
Niech żyj± smartfony i naviexpert
begin J.F.
To akurat plus, bo mapy są cały czas aktualne.

No, roznie z tym bywa, a i zalezy od konkurencji.

Ja jakoĹ› z NE nie mam taki akcji, o jakich opowiadajÄ… znajomi korzystajÄ…cych z innych navi...

Nie trzeba, choc w sumie co to za smartfon.

No właśnie. W aucie też teoretycznie benzyna czy opony (:>) nie są potrzebne.

[...]

Fobia? ;)

[...]

Ja nie miałem takich sytuacji.

I zawsze dobrze prowadzil ? Bo znow - mamy tyle czasu co do
skrzyzowania, a on jednak musi kolejne mapy dopiero przetransmitowac.

Tej transmisji map nigdy nie zauważyłem. Działa, jakby je miał w sobie. ;)

Mnie juz AM wkurwia. "Zwolnij, zwolnij, zwolnij" - co ona, nie ma innych
komunikatow ? :-)

W NE też dodali ostatnio tą funkcję, ale można wyłączyć. ;)

Data: 2011-12-26 18:43:30
Autor: jerzu
On 26 Dec 2011 15:20:18 GMT, to <to_usenet@interia.pl> wrote:

To akurat plus, bo mapy s± cały czas aktualne.

To akurat niekoniecznie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-26 22:20:13
Autor: Cavallino
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:4ef890b2$0$1192$65785112news.neostrada.pl...
begin J.F.

-wymaga transmisji danych - ok, to juz nie problem, pieniadze znikome,
czasem ma sie do innych celow,

To akurat plus, bo mapy są cały czas aktualne. A do smartfona i tak
trzeba mieć jakiś pakiet danych.

Względnie zamiast smartfona z czymś badziewnym mieć pda z porządnym systemem operacyjnym.
Funkcje te same, za to lepiej wykonane.

Data: 2011-12-26 22:28:49
Autor: Lewis
W dniu 2011-12-26 22:20, Cavallino pisze:
[...]

Tylko że samrtfona z Androidem można kupic za bardzo rozsądne pieniądze i będzie miał niezłe parametry. PDA to zazwyczaj windows mobile a windows mobile przy androidzie to zabawka... I wgranie androida w miejsce WM nie jest takie proste i nie działa tak jakbyśmy chcieli

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-12-26 22:33:04
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

I kompletny brak porzÄ…dnego softu do nawigacji.

PDA to zazwyczaj windows mobile a windows mobile przy androidzie to zabawka...

Gdyby nie było dokładnie odwrotnie, to miałbyś rację.

I wgranie androida w miejsce WM nie jest takie proste i nie działa tak jakbyśmy chcieli

Ja tam żałuję, że WM nie da się wgrać w miejsce androidów wszelkiej maści, byłaby kupa fajnego i taniego sprzętu do używania.

Data: 2011-12-26 22:54:28
Autor: Lewis
W dniu 2011-12-26 22:33, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Względnie zamiast smartfona z czymś badziewnym mieć pda z porządnym
systemem operacyjnym.
Funkcje te same, za to lepiej wykonane.

Tylko ĹĽe samrtfona z Androidem moĹĽna kupic za bardzo rozsÄ…dne
[...]

To powiedz co jest takiego wspaniałego w WM?
Od kilku lat używam F-S N560 z różnymi frimware-ami od 5.0 do 6.5 i dla mnie to jest kaszana całkowita. Softów użytkowych praktycznie nie ma. A jeśli już to jakieś półprodukty. Owszem softów nawigacyjnych jest dużo ale co z tego jak zazwyczaj SIRF nie ma odpowiednich sterowników i chodzi jakby chciał ale nie mógł. (tu akurat przypadek F-S)

Na androida natomiast softów użytkowych jest niezliczona ilość jakich tylko chcesz, gorzej z nawigacyjnymi.
I właśnie użyteczność WM w porównaniu do Androida jest słaba.

[...]

UĹĽywania do czego?
Do nawigacji?
To po cholerę kupujesz sprzęt zaawansowany za duże pieniądze jak byle gówno z biedronki po rozblokowaniu win CE łyka większość znanych aplikacji nawigacyjnych i ma dobrze wysterowany SIRF?

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-12-26 23:35:40
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 22:54:28 +0100, Lewis napisał(a):
W dniu 2011-12-26 22:33, Cavallino pisze:
PDA to zazwyczaj windows mobile a windows mobile przy androidzie to
zabawka...
Gdyby nie było dokładnie odwrotnie, to miałby¶ rację.

To powiedz co jest takiego wspaniałego w WM?
Od kilku lat używam F-S N560 z różnymi frimware-ami od 5.0 do 6.5 i dla mnie to jest kaszana całkowita. Softów użytkowych praktycznie nie ma. A je¶li już to jakie¶ półprodukty. Owszem softów nawigacyjnych jest dużo ale co z tego jak zazwyczaj SIRF nie ma odpowiednich sterowników i chodzi jakby chciał ale nie mógł. (tu akurat przypadek F-S)

A sa w ogole jakies potrzebne ? Ja tam co prawda mam tylko akire, ale gps
to tam normalnie wysyla dane nmea w port (stad tez watpliwosci co do wiecej
aplikacji naraz).

Na androida natomiast softów użytkowych jest niezliczona ilo¶ć jakich tylko chcesz, gorzej z nawigacyjnymi.
I wła¶nie użyteczno¶ć WM w porównaniu do Androida jest słaba.

A te softy to naprawde uzytkowe ? Bo mam jeszcze nokie - i tam jest
kiepsko. Ale akurat nawigacja w cenie.

Ja tam żałuję, że WM nie da się wgrać w miejsce androidów wszelkiej
ma¶ci, byłaby kupa fajnego i taniego sprzętu do używania.

A nie wiem czy sie nie da, czy tylko nie umiemy.

To po cholerę kupujesz sprzęt zaawansowany za duże pieni±dze jak byle gówno z biedronki po rozblokowaniu win CE łyka większo¶ć znanych aplikacji nawigacyjnych i ma dobrze wysterowany SIRF?

O to to to :-)
Ale one sa duze, baterie symboliczna, i nie sa telefonem, ani PDA :-)

J.

Data: 2011-12-26 23:57:41
Autor: Lewis
W dniu 2011-12-26 23:35, J.F. pisze:

A sa w ogole jakies potrzebne ? Ja tam co prawda mam tylko akire, ale gps
to tam normalnie wysyla dane nmea w port (stad tez watpliwosci co do wiecej
aplikacji naraz).

W N560 problem ze sterowaniem SIRF jest na tyle duży że trzeba go wspierać softwarowo, przy seryjnym sofcie złapanie fixa to nieraz kilka minut nawet do 10, przy odpowiednich firmware i aplikacjach z danymi o rozmieszczeniu satelit udaje się to skrocić do 1-1.5min, podczas gdy jakaś prosta nawigacja za 200zł łapie fix w 20s.

[...]

ZaleĹĽy co rozumiesz przez uĹĽytkowe i do czego potrzebujesz urzÄ…dzenia mobilnego.
Obsługa allegro, bankowości elektronicznej, poczty e-mail, google mail, różnego rodzaju aplikacje multimedialne itp...

O to to to :-)
Ale one sa duze, baterie symboliczna, i nie sa telefonem, ani PDA :-)

Co do baterii to PDA zazwyczaj też nie grzeszą żywotnością na baterii.
Duże? Większość tanich to około 3.5"

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-12-27 00:55:29
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 23:57:41 +0100, Lewis napisał(a):
[...]

W N560 problem ze sterowaniem SIRF jest na tyle duży że trzeba go wspierać softwarowo, przy seryjnym sofcie złapanie fixa to nieraz kilka minut nawet do 10, przy odpowiednich firmware i aplikacjach z danymi o rozmieszczeniu satelit udaje się to skrocić do 1-1.5min, podczas gdy jaka¶ prosta nawigacja za 200zł łapie fix w 20s.

To aby na pewno SIRF ? Wydawalo mi sie ze maja dopracowane produkty ...
a moment, SirfStar3, nie sam sirf.

I wła¶nie użyteczno¶ć WM w porównaniu do Androida jest słaba.
A te softy to naprawde uzytkowe ? Bo mam jeszcze nokie - i tam jest
kiepsko. Ale akurat nawigacja w cenie.
Zależy co rozumiesz przez użytkowe i do czego potrzebujesz urz±dzenia mobilnego.
Obsługa allegro, bankowo¶ci elektronicznej, poczty e-mail, google mail, różnego rodzaju aplikacje multimedialne itp...

Ale efekt taki ze na symbiana jakis office jest, a prostego edytora plikow
ascii nie ma. Multimedialny grajek mp3 jest, a listy utworow zrobic sie nie
zawsze da. itd itp.

Ale one sa duze, baterie symboliczna, i nie sa telefonem, ani PDA :-)
Co do baterii to PDA zazwyczaj też nie grzesz± żywotno¶ci± na baterii.
Duże? Większo¶ć tanich to około 3.5"

Ale grube i troche odstaja od tego co sie lubi wkladac do kieszeni.
Miniaturyzacja widac kosztuje.

J.

Data: 2011-12-27 01:33:52
Autor: Lewis
W dniu 2011-12-27 00:55, J.F. pisze:

To aby na pewno SIRF ? Wydawalo mi sie ze maja dopracowane produkty ...
a moment, SirfStar3, nie sam sirf.

No tak SirfStarIII, skróciłem do samego sirf. O ile w wielu innych urządzeniach nawigacyjnych opartych o Win CE, GPS działa szybko i sprawnie, tak w PDA N560 z windowsem mobile 5.0, 6.1, 6.5 GPS zawsze ma problemy i trzeba mu pomagać.

Ale efekt taki ze na symbiana jakis office jest, a prostego edytora plikow
ascii nie ma. Multimedialny grajek mp3 jest, a listy utworow zrobic sie nie
zawsze da. itd itp.

Symbiana nie miałem okazji za długo używać ale nie sprawił na mnie dobrego wrażenia.

Ale grube i troche odstaja od tego co sie lubi wkladac do kieszeni.
Miniaturyzacja widac kosztuje.

Zaraz zaraz, po co chciałbyś nosić nawigację samochodową w kieszeni? :)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-12-27 12:35:44
Autor: Bartek
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:v4mnjcirs4uc.enqfi3bg1ker$.dlg40tude.net...

[...]

Jarek, Jeste¶ pewien?:)
bo co¶ mi się wydaje że jest jednak;)

 Multimedialny grajek mp3 jest, a listy utworow zrobic sie nie
zawsze da.

a  z czym jest problem?
bo nawet wbudowane [e51, e66 robi ły listy  bez problemowo z tego co pamiętam]

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2011-12-27 14:28:29
Autor: J.F
Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Pewnym to mozna byc smierci i podatkow :-)
Moze i jest, ale ja w ovi sklepie znalezc nie potrafie.

Google cos znalazlo, sprawdzimy.

 Multimedialny grajek mp3 jest, a listy utworow zrobic sie nie
zawsze da.

a  z czym jest problem?
bo nawet wbudowane [e51, e66 robi ły listy  bez problemowo z tego co pamiętam]

A teraz jest wiele opcji dodawania, ale z katalogu nie ma.
I jak masz pliki nieotagowane, to pozostaje wybor ze wszystkich.
No i wybierz po nazwach ktore z tych tysiaca to sa te z jednej plyty.

Ale przepraszam, zarzut niebyly, po nowym upgrade da sie juz dolozyc przegladajac katalogi. A przy okazji trzeba bedzie kupic wieksza karte - nokia mapy juz zajmuja ponad 4G :-)

J.

Data: 2011-12-28 11:17:31
Autor: Bartek
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jdch5u$dlb$1inews.gazeta.pl...

[...]

jaki masz telefon? ja mam e72, muszę po testować:)
4 gb mapy? cholera, trzeba to to wreszcie do ovisuita podpiąć.... one się tam zaciągną nowe wszystkie? jakieś problemy z ładowaniem map?
u mnie zajmują około 2 giga, ale od nowości do ovisuita nie podpinana;)

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2011-12-28 11:50:26
Autor: J.F
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości
4 gb mapy? cholera, trzeba to to wreszcie do ovisuita podpiąć.... one się tam zaciągną nowe wszystkie? jakieś problemy z ładowaniem map?

poza czasem w zasadzie zadnych.
Licz sie z tym ze moze wiecej -  chwilowo pominalem Rosje, Ukraine, Skandynawie, Egipt ..

u mnie zajmują około 2 giga, ale od nowości do ovisuita nie podpinana;)
No to bedzie trzeba wszystko nowe.

J.

Data: 2011-12-28 12:02:01
Autor: Bartek
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jdes9j$6v4$1inews.gazeta.pl...
[...]

....;)
dzisiaj sprawdzę.

zawsze się od tego trzymałem daleko bo kiedys maploader mnie irytował swoim niedziałaniem...

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2012-01-02 13:45:37
Autor: Bartek
[...]

masakra. zaciągało się chyba z 4 godziny,  bo serwery nokii chyba na dość słabym łączu;)
BTW:: mapa PL chyba jakies 130-150 mega, mapa DE 400;)

zobaczymy czy coś się zmieniło;)

zaktualizowałem też tomtoma do 880,
Mirek, ty wiesz pewnie, jak te mapy się sprawdzają? zaktualizowali ją wmiarę?

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2012-01-02 15:26:56
Autor: J.F
[...]

No to u mnie wielokrotnie szybciej jednak.

BTW:: mapa PL chyba jakies 130-150 mega, mapa DE 400;)

W miare normalny rozmiar. Gdzies trzeba te wszystkie dane upchnac - to juz nie sa "glowne drogi krajowe", ale tez ulice, numeracje ... i ciagle nie wszystkie :-)

J.

Data: 2012-01-03 12:49:57
Autor: Mirek Ptak
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
Dnia 2012-01-02 13:45,  *Bartek* napisaĹ‚, a mnie coĹ› podkusiĹ‚o, ĹĽeby odpisać:
zaktualizowałem też tomtoma do 880,
Mirek, ty wiesz pewnie, jak te mapy siÄ™ sprawdzajÄ…? zaktualizowali jÄ…
wmiarÄ™?

Już od kilku wydań widać spory postęp. Są jeszcze oczywiście brakujące odcinki nowych dróg, sporo z nich jednak jest już zapowiedziana w kolejnej mapie. Błędów prawie nie ma - właśnie na 880 poprawiony został błąd przebiegu DK78 koło Kij, a tamtędy jeżdżę do rodziny i zawsze mnie denerwował komunikat zjazdu na Kije, czyli jazda starym przebiegiem tej drogi, mimo że nowa już na mapie była, tylko nie jako DK :)
Więcej o błędach i brakach poczytasz na tym wątku na pdaclub:
http://pdaclub.pl/forum/tomtom/mapy-8-80-bledy-i-braki/

Pozdrawiam - Mirek
PS.
Wysłałeś maila w CP-1250
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-01-04 13:39:18
Autor: Bartek
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jduq3o$gpt$1mx1.internetia.pl...
Dnia 2012-01-02 13:45,  *Bartek* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
zaktualizowałem też tomtoma do 880,
Mirek, ty wiesz pewnie, jak te mapy się sprawdzaj±? zaktualizowali j±
wmiarę?

Już od kilku wydań widać spory postęp. S± jeszcze oczywi¶cie brakuj±ce odcinki nowych dróg, sporo z nich jednak jest już zapowiedziana w
[...]

No, wiedziałem, że będziesz wiedział - dzięki.
przeskoczyłem z 865, ale do tej pory jescze nie jechalismy nigdzie więc nie wiem czy faktycznie jest lepiej;)

PS.
Wysłałe¶ maila w CP-1250

No, co¶ mi się tu dzieje, wlasnie dziwnego mimo ustawien prawidlowych.

--
Pozdrawiam, Bartek
[SG] LYBRA 2.4 JTD

Data: 2011-12-27 17:37:39
Autor: Cavallino
[...]

Raczej co jest zjebanego w androidzie.
IMO wszystko, dla kogoĹ› obeznanego z komputerami jest on kompletnie niestrawny.
Bez instrukcji nie podchodĹş.
Dla mnie to dyskwalifikacja z miejsca.

Od kilku lat używam F-S N560 z różnymi frimware-ami od 5.0 do 6.5 i dla mnie to jest kaszana całkowita.

A ja 810 i sobie chwalę, spełnia wszystkoe funkcje jakie od niego chcę mieć i jeszcze kupę inych, których nie chcę.

SoftĂłw uĹĽytkowych praktycznie nie ma. A
jeśli już to jakieś półprodukty. Owszem softów nawigacyjnych jest dużo ale co z tego jak zazwyczaj SIRF nie ma odpowiednich sterowników i chodzi jakby chciał ale nie mógł. (tu akurat przypadek F-S)

Nie zgadzam siÄ™, nawi w F-S chodzi mi najlepiej ze wszystkich dotychczasowych (HP, Eten, Samsung z androidemm, Nokia).

Na androida natomiast softów użytkowych jest niezliczona ilość jakich tylko chcesz, gorzej z nawigacyjnymi.

I co zrobiłeś w życiu takim softem z androida?
Bo ja nic i podejrzewam ĹĽe siÄ™ to nie zmieni.
W 99,99% przypadków (userów) będzie dokładnie tak samo.
A w tym 0,01 % to i na WM identyczny soft siÄ™ znajdzie.
JuĹĽ nie wspominajÄ…c o tym, ĹĽe na WM sÄ… softy, ktĂłrych na adroida nie ma.

Np. jak tam .Net działa?
Albo MS SQL Server? ;-)

I właśnie użyteczność WM w porównaniu do Androida jest słaba.

Odwrotnie.
Tony nic nie wartych śmieci na androida, których nawet po ludzku pobrać nie można, nie wliczam do kategorii użyteczność.

[...]

Na przykład.

To po cholerę kupujesz sprzęt zaawansowany za duże pieniądze

Ja swojego F-S kupiłem za 300 zł, stan praktycznie nówka.
I tyle jest dla mnie wart telefon, oczywiście funkcje dodatkowe i czytleny interfejs też musi być.

jak byle gówno z biedronki po rozblokowaniu win CE łyka większość znanych aplikacji nawigacyjnych i ma dobrze wysterowany SIRF?

Bo kiepsko działa jak telefon, a ja kieszenie mam za małe na takie klocki.

Data: 2011-12-27 17:56:27
Autor: Artur Maśląg
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
W dniu 2011-12-27 17:37, Cavallino pisze:
(...)
Raczej co jest zjebanego w androidzie.
IMO wszystko, dla kogoĹ› obeznanego z komputerami jest on kompletnie
niestrawny.
Bez instrukcji nie podchodĹş.

Większość ludzi jednak nie ma z Androidem problemów.

Dla mnie to dyskwalifikacja z miejsca.

Nie wÄ…tpiÄ™.
(...)
Na androida natomiast softów użytkowych jest niezliczona ilość jakich
tylko chcesz, gorzej z nawigacyjnymi.

I co zrobiłeś w życiu takim softem z androida?

Normalnie, korzysta siÄ™.

[...]

Specyficzny zakres zastosowań.

Albo MS SQL Server? ;-)

Wolne żarty - jest MS SQL Server CE, a to coś zgoła odmiennego
od MS SQL Server. W Androidzie jest SQLite - doskonale siÄ™
sprawdza.

Odwrotnie.

Tak, wszystko jest odrotnie :)

Tony nic nie wartych śmieci na androida, których nawet po ludzku pobrać
nie można, nie wliczam do kategorii użyteczność.

Dobra, na lekturÄ™ bredzenia to szkoda czasu...

Data: 2011-12-28 08:47:21
Autor: Chris
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
Artur Maśląg nabazgrał(a):

[...]

Bo większość ludzi używa 3 funkcji:

1 - Telefon
2 - SMS/MMS
3 - Angry Birds

+ kumci potrafią zmieniać tapetę albo cały temat :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2011-12-28 09:24:54
Autor: Artur Maśląg
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
W dniu 2011-12-28 08:47, Chris pisze:
Artur Maśląg nabazgrał(a):

[...]

To pewnie zupełnie normalne, skoro to smartfon.

3 - Angry Birds

A co to? Jak smartfon to od razu do gier dedykowany?

+ kumci potrafią zmieniać tapetę albo cały temat :)

Ta, akurat tapety majÄ… tu jakiekolwiek znaczenie...

Data: 2011-12-28 09:34:14
Autor: Chris
[...]

To na nie smartfonie nie można już tego robić?? myślałem że większość współczesnych tel. potrafi to robić.

3 - Angry Birds
A co to? Jak smartfon to od razu do gier dedykowany?

Dla tego napisałem większość, oczywiście jedna gierka to uproszczenie i skrót myślowy.

+ kumci potrafią zmieniać tapetę albo cały temat :)
Ta, akurat tapety majÄ… tu jakiekolwiek znaczenie...

Większośc userów ma standardowy zestaw graficzny jak byś nie wiedział.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2011-12-28 10:07:06
Autor: Artur Maśląg
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
W dniu 2011-12-28 09:34, Chris pisze:
Artur Maśląg nabazgrał(a):

[...]

To zdaje się również zupełnie normalne.

3 - Angry Birds
A co to? Jak smartfon to od razu do gier dedykowany?

Dla tego napisałem większość, oczywiście jedna gierka to uproszczenie i
skrót myślowy.

Znaczy większość ludzi używa smartfonów do gier?

+ kumci potrafią zmieniać tapetę albo cały temat :)
Ta, akurat tapety majÄ… tu jakiekolwiek znaczenie...

Większośc userów ma standardowy zestaw graficzny jak byś nie wiedział.

No i? W zmiany zestawĂłw to siÄ™ zazwyczaj bawi pryszczate towarzystwo.
Szkoda czasu na kombinacje.

Data: 2012-01-02 14:24:54
Autor: Jakub Witkowski
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
W dniu 2011-12-28 09:34, Chris pisze:

Większośc userów ma standardowy zestaw graficzny jak byś nie wiedział.

Bo nie przypadkiem jest standardowy - czytaj, zrobiony dla przeciętnego usera.
A poważnym ludziom szkoda czasu na głupoty.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-12-28 17:48:37
Autor: Cavallino
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jdehi9$52l$1inews.gazeta.pl...
Artur Maśląg nabazgrał(a):

[...]

No i to już Android leży, nawet takie proste czynności nie są na nim oczywiste dla kogoś kto nie miał z nim do czynienia.

Data: 2011-12-28 19:14:31
Autor: John Kołalsky
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert

UĹĽytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>

[...]

Używanie Androida jest wspieraniem największego spamera internetu

Data: 2011-12-28 22:13:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Hello John,

[...]

No i to już Android leży, nawet takie proste czynno¶ci nie s± na nim
oczywiste dla kogo¶ kto nie miał z nim do czynienia.
Używanie Androida jest wspieraniem największego spamera internetu

Używanie iStłuczkoPhone'a jest wspieraniem największego trolla
patentowego swiata. I hut szkła.

--
Best regards,

Data: 2011-12-28 20:32:53
Autor: jerzu
Niech żyj± smartfony i naviexpert
On Wed, 28 Dec 2011 17:48:37 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

No i to już Android leży, nawet takie proste czynno¶ci nie s± na nim oczywiste dla kogo¶ kto nie miał z nim do czynienia.

Przesadzasz.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-28 22:04:11
Autor: Cavallino
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:tmrmf7d4b0fhkar0oggek6emmg6f9mmeng4ax.com...
[...]

Nie.
Byłem ¶wiadkiem jak informatyk musiał pytać wła¶ciciela szajsunga z androidem jak z niego wykonać rozmowę telefoniczn±.

Data: 2011-12-29 00:44:33
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-12-28 22:04, *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

To jaki¶ żart - ja byłem ¶wiadkiem pytania jak wykonać rozmowę telefoniczn± z Motoroli d160 (mój pierwszy telefon a pytaj±cym byłem ja :) ).
Prawie każdy kontakt z now± technik± może spowodować małe zamieszanie - choćby jak odblokować ekran, ale wybacz, nikt poza kompletnym moronem, lub osobnikiem, który nigdy nie używał jakiegokolwiek telefonu komórkowego nie będzie miał problemu z zadzwonieniem z telefonu z Androidem. To jedna ikonka tak oczywista, że aż strach - potem tylko wybranie numeru.

Pozdrawiam - Mirek
PS.
A może próbował obsłużyć telefon z ekranem pojemno¶ciowym w rękawiczkach...?

Data: 2011-12-29 07:55:22
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2011-12-29 00:44, Mirek Ptak pisze:
[...]

To jaki¶ żart -

Nie, to zwyczajne trollowanie, b±dĽ jeszcze co¶ innego, ale o tym to
może innym razem.

ja byłem ¶wiadkiem pytania jak wykonać rozmowę
telefoniczn± z Motoroli d160 (mój pierwszy telefon a pytaj±cym byłem ja
:) ).

:)

Prawie każdy kontakt z now± technik± może spowodować małe zamieszanie -

No ba - kupowali¶my dla te¶ciowej ostatnio mikrofalę i z żonk±
dyskutowali¶my, która kuchenka będzie łatwiejsza w obsłudze. Oczywi¶cie
kupili¶my tę, która się żonie podobała :) W ¶więta był rozruch, a
póĽniej żona przybiega i pyta (po lekturze instrukcji) - które to
s± te klawisze numeryczne? ;) Dodam, że jaki¶ czas temu w swojej
kuchence zamiast rozmrozić gulasz (w pojemniku) to się okazało, że
wł±czyłem grillowanie (te ikony takie myl±ce ;) ) i zorientowałem
się dopiero jak grill w pokrywce wypalił dziury :)

[...]

Tak szczerze to nie spotkałem osób, które by miały problemy z obsług±
telefonu z Androidem. Owszem, były jakie¶ krzyki, że transfer pożera
i w ogóle, ale to nie ma nic wspólnego z łatwo¶ci± obsługi.
Problem mog± mieć niektórzy programi¶ci (ale nie z obsług±, a
z programowaniem), którzy najpierw musz± zrozumieć architekturę
i zasady funkcjonowania aplikacji, a te s± trochę inne niż
powszechnie spotykane.

PS.
A może próbował obsłużyć telefon z ekranem pojemno¶ciowym w
rękawiczkach...?

Można kupić rękawiczki działaj±ce z ekranami pojemno¶ciowymi :)

Data: 2011-12-29 15:45:04
Autor: to
Niech żyj± smartfony i naviexpert
begin Artur Maśląg
Nie, to zwyczajne trollowanie, bÄ…dĹş jeszcze coĹ› innego, ale o tym to
moĹĽe innym razem.

Znamienne, że największy troll PMS-u wszystkich wyzywa od... trolli. :>

Data: 2011-12-29 11:00:11
Autor: jerzu
Niech żyj± smartfony i naviexpert
On Thu, 29 Dec 2011 00:44:33 +0100, Mirek Ptak
<nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

To jaki¶ żart - ja byłem ¶wiadkiem pytania jak wykonać rozmowę telefoniczn± z Motoroli d160 (mój pierwszy telefon a pytaj±cym byłem ja :) ).

Tak BTW Motki d160, to tam wielkim wyzwaniem było skasowanie SMSa. W
instrukcji nie było to opisane, sam pytałem się o to na
pl.misc.telefonia.gsm :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-29 15:32:20
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-12-29 11:00, *jerzu* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
[...]

To w ogóle był ciekawy telefon - poza rozmiarami i tragiczn± bateri± w sumie to nie był taki zły :)
Zmieniłem na Nokię 6110 (ten lakier kameleon - to był szał :) ) zaraz po premierze :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-12-30 15:47:17
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Thu, 29 Dec 2011 11:00:11 +0100, w
<lfeof7h3ojsjd667sr7t35hllqk2junnbb@4ax.com>, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał(-a):

> [...]

Tak BTW Motki d160, to tam wielkim wyzwaniem było skasowanie SMSa. W
instrukcji nie było to opisane, sam pytałem się o to na

Pamiętam ten telefon -- nic w nim nie można było zrobić normalnie.

Data: 2011-12-29 20:55:53
Autor: Cavallino
[...]

Tam akurat chyba szło o redial.

Data: 2011-12-29 21:58:13
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-12-29 20:55, *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

A to jeszcze łatwiej - numeru nie trzeba wybierać ;)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-12-28 09:27:14
Autor: Arek
W dniu 2011-12-27 17:56, Artur Maśląg pisze:
[...]

I Ci sami ludzie potem płaczą, że przyszedł im rachunek na > 1000pln i nie wiedzą dlaczego. Bo oni tylko dzwonili i wysyłali sms'y.

Czyli nawet tak podstawowa funkcjonalność staje się problemem:) Ale za to na serwerach google przetrzymywana jest cała Twoja aktywność.

A.

Data: 2011-12-27 18:22:54
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Tue, 27 Dec 2011 17:37:39 +0100, w
<4ef9f450$0$1186$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> To powiedz co jest takiego wspaniałego w WM?

Raczej co jest zjebanego w androidzie.
IMO wszystko, dla kogo¶ obeznanego z komputerami jest on kompletnie niestrawny.
Bez instrukcji nie podchodĽ.
Dla mnie to dyskwalifikacja z miejsca.

Smutne, że nie potrafisz się posługiwać tak prostym softem.
Mnie to zajęło hmmm, w zasadzie od pocz±tku wszystko się udawało.

Data: 2011-12-27 22:52:10
Autor: to
Niech żyj± smartfony i naviexpert
begin radekp@konto.pl
Smutne, że nie potrafisz się posługiwać tak prostym softem. Mnie to
zajęło hmmm, w zasadzie od początku wszystko się udawało.

Mnie też Android denerwuje, a jestem m.in. programistą. Wydaje się być zaprojektowany z myślą o newbies, zdecydowanie szybciej to samo pierwszy raz zrobiłem na ostatnim Symbianie (który przez newbies jest krytykowany :>).

Data: 2011-12-28 17:47:56
Autor: Cavallino
Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:4efa4c1a$0$1201$65785112news.neostrada.pl...
begin radekp@konto.pl

[...]

Patrz, to moĹĽe to jakaĹ› cecha wspĂłlna programistĂłw? ;-)
Bo współpracownicy, którzy zajmują się np. hardware'm jakoś trawią tego androida.

Data: 2011-12-27 16:27:56
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
26 Dec 2011 15:20:18 GMT, w <4ef890b2$0$1192$65785112@news.neostrada.pl>, to
<to_usenet@interia.pl> napisał(-a):

> dziala po zmianie trasy.

To s± jakie¶ mity. Przelicza trasę praktycznie od razu.

Jak sobie ¶ci±gnie i wy¶le dane.
Dzi¶ sobie jechałem po nowej trasie, na mapie pokazywał położenie prawidłowe,
co z tego skoro serwer przeliczał sobie trasę. I skończył jak już dojechałem na
miejsce.

Data: 2011-12-26 16:17:08
Autor: Kuba \(aka cita\)
Niech żyj± smartfony i naviexpert

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1hulz5fsh9j3a.vzxs649wrq2d.dlg40tude.net...

[...]

znaczy sie co nie działa, smarfon?

Zainstaluj se na nim offlineow± aplikacje i po sprawie.
Ja używam Garmina XT i mam w dupie inne urz±dzenia niż telefon.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na ¶mieci - 120L - 40zł

Data: 2011-12-26 16:32:42
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 16:17:08 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
[...]

Ale to juz bedzie w innym watku a nie "niech zyje NE".

Ja używam Garmina XT i mam w dupie inne urz±dzenia niż telefon.

No coz, ja mam nokie ... i ciagle uzywam starej dobrej navi.

J.

Data: 2011-12-27 18:55:33
Autor: Kuba \(aka cita\)
Niech żyj± smartfony i naviexpert

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:eusq5vn06ivl.ko6pyytrf7lq.dlg40tude.net...
Ja używam Garmina XT i mam w dupie inne urz±dzenia niż telefon.

No coz, ja mam nokie ... i ciagle uzywam starej dobrej navi.

No ja też mam Nokie... chwilowo E66 i N98 8GB

W niedługim czasie przenosze sie na inn± platformę.

Data: 2011-12-26 17:19:47
Autor: Artur Ma¶l±g
Niech żyj± smartfony i naviexpert
W dniu 2011-12-26 14:49, J.F. pisze:
(...)
A czemu:
-wymaga transmisji danych - ok, to juz nie problem, pieniadze znikome,
czasem ma sie do innych celow,

To chyba oczywiste.

-w strefie przygranicznej juz moze byc problem :-)

Z czym, że zapytam?

-w sumie jest dosc drogi, choc to zalezy od uzywania - dla niektorych moze
byc tani, ale tez wtedy traci zalety informacji o korkach na codzien.

Co to znaczy drogi i jaki system masz jako konkurencję jeżeli chodzi
o korki?

-NE nie dziala za granica,

Działa bardzo dobrze.

-NE nie dziala bez zasiegu GSM ... maly problem, ale czasem jednak stajesz
na zadupiu, nie wiesz gdzie jechac, a NE ci nie pomoze.

Taka jego natura.

-kiepsko dziala po zmianie trasy.

Eeeeee, nie zauważyłem.

-ma malutki ekranik (zalezy od modelu smartfona),

Otóż to - kupisz z większym to będzie większy.

-powiekszanie/pomniejszanie mapy dlugo trwa.

A co to znaczy długo? :)

Przyzwyczajenie?

To pewnie jest problem zasadniczy.

A przeciez mozna miec tomtoma online ... ale to w niemczech, u nas
automapa. I to laczy wszystkie zalety :-)

¦wietne rozwi±zanie tylko zdaje się AM nie jest tak skuteczna jak
NE (chyba, że jest obecnie jako¶ lepiej) i do tego tek funkcjonalno¶ci
nie ma, jeżeli nie ma poł±czenia z internetem, co jakby wcze¶niej
zostało uznane za wadę NE.

P.S. Znajomy niemiec uzywa jakiegos programu na Androida z informacja o FR.
Sa stale, sa przenosne ... u nas tez dziala ?

Nie wiem co masz my¶li, ale jest np. polski (chyba) Yanosik i ten
w założeniu miał informować o FR itd. Podobno działa.

Data: 2011-12-26 17:50:41
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 17:19:47 +0100, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

Z zarobieniem srodkow na transmisje danych w roamingu :-)

[...]

No coz, jak ktos potrzebuje na urlop to miesiac za 24 zl jest tanio, ale
jak sie chce miec codziennie info o korkach w drodze do pracy - no, juz
tylko 79zl rocznie, faktycznie niedrogo, tyle co upgrade AM.

Nie potrafie znalezc ile kosztuje AM Traffic.

-NE nie dziala za granica,
Działa bardzo dobrze.

Ale rachunek zabija ? :-)

-NE nie dziala bez zasiegu GSM ... maly problem, ale czasem jednak stajesz
na zadupiu, nie wiesz gdzie jechac, a NE ci nie pomoze.
Taka jego natura.

Ktora jest jednak wada, i to wtedy jak najbardziej potrzeba :-)

-kiepsko dziala po zmianie trasy.
Eeeeee, nie zauważyłem.

Akurat promocja, mozna sobie zainstalowac i przez tydzien testowac.

-ma malutki ekranik (zalezy od modelu smartfona),
Otóż to - kupisz z większym to będzie większy.

Kupisz z duzym to bedziesz narzekal ze nosic trzeba :-)

Poza tym duze ekrany w telefonach drogie.

-powiekszanie/pomniejszanie mapy dlugo trwa.
A co to znaczy długo? :)

Na tyle dlugo ze braknie czasu na podjecie decyzji w czasie jazdy.

[...]

Ale NE potrzebuje polaczenia zawsze (no prawie zawsze), a AM tylko do
dodatkowych funkcjonalnosci.

[...]

No wlasnie nie pamietam czego on uzywa, a w sumie to ma szanse dzialac tez
w Polsce, moze by spopularyzowac .. a moze juz popularne ?

A wtedy problem czy daje sie odpalic dwie aplikacje GPS na jednym
telefonie. J.

Data: 2011-12-26 19:06:24
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2011-12-26 17:50, J.F. pisze:
[...]

To jest parę opcji - można ustawić np. poł±czenia tylko z konkretnym
operatorem, a nie auto. Posiadaj±c T-Mobile (niech będzie Era) nie
miałem z tym kłopotów, ale np. z Orange był problem, ponieważ
znikał zasięg polskich BTS, za to ¶wietnie działały np. czeskie
w roamingu ;)

[...]

Widzisz, ja roczn± PL mam za 1PLN, 2 lata PL+EU za 69PLN.

Nie potrafie znalezc ile kosztuje AM Traffic.

:)

-NE nie dziala za granica,
Działa bardzo dobrze.

Ale rachunek zabija ? :-)

Ja wiem? Fakt, że standardowa może wyjdzie taniej/lepiej, ale to
nie to samo co "nie działa". Zreszt± zagranic± można kupić simdata
prepaid i wcale drogo nie wyjdzie.

[...]

To chyba trzeba specjalnie lokalizacje wybierać ;)

-kiepsko dziala po zmianie trasy.
Eeeeee, nie zauważyłem.

Akurat promocja, mozna sobie zainstalowac i przez tydzien testowac.

Ja nie w promocji to może i działa lepiej ;)

-ma malutki ekranik (zalezy od modelu smartfona),
Otóż to - kupisz z większym to będzie większy.

Kupisz z duzym to bedziesz narzekal ze nosic trzeba :-)

Ja? A gdzie ja w ogóle narzekam? Jeżeli już, to Ty narzekasz.

Poza tym duze ekrany w telefonach drogie.

Jakie drogie? A co to znaczy drogie?

-powiekszanie/pomniejszanie mapy dlugo trwa.
A co to znaczy długo? :)

Na tyle dlugo ze braknie czasu na podjecie decyzji w czasie jazdy.

Zaraz, zaraz - to Ty w czasie jazdy powiększasz/pomniejszasz
mapę? Ja tam na automatyczne zm./zw. nie narzekam, a ręcznie to
najwyżej przy nagłym zatwardzeniu.

[...]

To prawda. Tylko jeżeli zarzucamy NE tak± potrzebę, to zdaje się
nieuczciwym jest przytaczania zalet AM w takim zakresie, w jakim
jej funkcjonalno¶ć jest uzależniona wprost od tego, co zarzucałe¶
wcze¶niej NE. :)

No wlasnie nie pamietam czego on uzywa,

Ja tym bardziej.

a w sumie to ma szanse dzialac tez
w Polsce, moze by spopularyzowac .. a moze juz popularne ?

Yanosik podobno ma trochę użytkowników.

A wtedy problem czy daje sie odpalic dwie aplikacje GPS na jednym
telefonie.

Spróbuj ;)

Data: 2011-12-26 19:39:36
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 19:06:24 +0100, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

A mozna jeszcze tak kupic ?
Nie potrafie znalezc ile kosztuje AM Traffic.
:)

Byc moze znaczy to "za darmo" :-)

[...]

Zalezy co kto lubi - glowne drogi i kurorty krajowe czy nie zawsze.

-ma malutki ekranik (zalezy od modelu smartfona),
Otóż to - kupisz z większym to będzie większy.
Kupisz z duzym to bedziesz narzekal ze nosic trzeba :-)
Ja? A gdzie ja w ogóle narzekam? Jeżeli już, to Ty narzekasz.

Ja tylko nie chce zeby optymistyczny ton kolegi przeslonil minusy.

Poza tym duze ekrany w telefonach drogie.
Jakie drogie? A co to znaczy drogie?

To znaczy ze kompletna nawigacje z ekranikiem "typowym", czyli ok 4.3
widzialem ostatnio za cos 119 zl.
Fakt ze korkow nie ma, TMC nie ma, tylko Polska, i to nie AM - ale mamy
jakis odnosnik cenowy do porownania.

[...]

A ja jestem niedowiarek i racjonalizator i lubie popatrzec gdzie mnie
prowadzi. Czasem sie tez warto upewnic czy np Olsztyn to na pewno ten
Olsztyn. Albo nawi w prawo, a drogowskaz w lewo - i komu wierzymy ?

a ręcznie to najwyżej przy nagłym zatwardzeniu.

Jakze to - to NE nie prowadzi omijajac zatwardzenia ? :-)

a w sumie to ma szanse dzialac tez
w Polsce, moze by spopularyzowac .. a moze juz popularne ?
Yanosik podobno ma trochę użytkowników.

Troche pewnie ma, ale jakos mi sie nie spodobal ich marketing.

A wtedy problem czy daje sie odpalic dwie aplikacje GPS na jednym
telefonie.
Spróbuj ;)

Sprobowalem - dziala, ale cos sie wiesza :-(

J.

Data: 2011-12-26 20:11:51
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2011-12-26 19:39, J.F. pisze:
[...]

Ja mogę - pewnie podobnie jak wielu dotychczasowych użytkowników.
Nowy takiej opcji nie ma.

Nie potrafie znalezc ile kosztuje AM Traffic.
:)
Byc moze znaczy to "za darmo" :-)

Pewnie, że "za darmo" - daj± dodatkowo pakiet danych gratis :)

Ktora jest jednak wada, i to wtedy jak najbardziej potrzeba :-)
To chyba trzeba specjalnie lokalizacje wybierać ;)

Zalezy co kto lubi - glowne drogi i kurorty krajowe czy nie zawsze.

To jest zależne od sieci. Można wiele złego powiedzieć o T-Mobile
(Era), ale przez wiele lat jednak w zakresie zasięgu nie chcę jej
zmieniać na co¶ innego (mam porównanie) w zakresie podstawowym.
Zreszt± jeżeli człowiek korzysta z tego ¶wiadomie to zdaje sobie
sprawę, że poza zasięgiem sieci może być problem.

Ja? A gdzie ja w ogóle narzekam? Jeżeli już, to Ty narzekasz.

Ja tylko nie chce zeby optymistyczny ton kolegi przeslonil minusy.

Chyba że tak ;) Zreszt± widać, że do¶wiadczenie ma niewielkie.

Jakie drogie? A co to znaczy drogie?

To znaczy ze kompletna nawigacje z ekranikiem "typowym", czyli ok 4.3
widzialem ostatnio za cos 119 zl.

A co to znaczy nawigacja?

Fakt ze korkow nie ma, TMC nie ma, tylko Polska, i to nie AM - ale mamy
jakis odnosnik cenowy do porownania.

Raczej słaby to odno¶nik. Miałe¶ co takiego w ręku i dodatkowo z tego
korzystałe¶?

[...]

Jako¶ sobie nie wyobrażam gmerania z powiększaniem w trakcie jazdy.

Czasem sie tez warto upewnic czy np Olsztyn to na pewno ten
Olsztyn.

Zaraz, zaraz - nie sprawdzasz trasy przed?

Albo nawi w prawo, a drogowskaz w lewo - i komu wierzymy ?

Ha, ha, ha :) Pytanie jest do¶ć interesuj±ce i zdaje się racjonalnym
by było skierować je na inn± grupę. Nawigacja mówi "skręć w prawo",
a tu zakaz ruchu...

a ręcznie to najwyżej przy nagłym zatwardzeniu.

Jakze to - to NE nie prowadzi omijajac zatwardzenia ? :-)

Owszem, prowadzi, ale w sytuacjach nagłych się naciska "co¶"
i liczy trasę alternatywn±. W końcu przejechany motocyklista
(z własnej winy) niekoniecznie wcze¶niej to zgłosił do centrum...

Sprobowalem - dziala, ale cos sie wiesza :-(

Teraz pytanie co uruchamiałe¶ i na czym :)

Data: 2011-12-26 21:27:11
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 20:11:51 +0100, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

Kazda siec ma swoje biale plamy ... no i wlasnie, zabladzi czlowiek w lesie
i NE mu nie pomoze :-)

[...]

Nie, ale wygladalo mi typowego Larka. A tu prosze bardzo - nawi za zlotowke, czy nawet za darmo :-)
http://neostrada.info.pl/2010/11/neostrada-nawigacja-gps-lark-freebird-35-7/

[...]

Niebezpieczne troche, przyznaje, ale przeciez dozwolone :-)

Czasem sie tez warto upewnic czy np Olsztyn to na pewno ten
Olsztyn.
Zaraz, zaraz - nie sprawdzasz trasy przed?

A wiesz ze czesto nie .. troche sie jednak po kraju pojezdzilo, i czasem
wiadomo ktora droga trzeba jechac gdzies daleko, a nawigacja sie dostosuje
w trasie. No i wiadomo ze do Olsztyna jest z Wrocka ~200km a nie 700 :-)

Bardziej sprawdzam ktoredy mnie prowadzi .... ale na tym malutkim ekraniku
niewiele widac :-P

Aczkolwiek pare razy sie przejechalem na wlasnej zarozumialosci.

[...]

No i wlasnie wtedy klne NE. Zakaz wiec nie skrecamy, jedziemy dalej, a on
"liczy", liczy i mowi skrec w ta ulice ktora byla 50 metrow temu.
Te z lokalnymi mapami sa jednak szybsze i daja rade.

J.

Data: 2011-12-26 21:39:42
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2011-12-26 21:27, J.F. pisze:
Dnia Mon, 26 Dec 2011 20:11:51 +0100, Artur Ma¶l±g napisał(a):
(...)
Kazda siec ma swoje biale plamy ... no i wlasnie, zabladzi czlowiek w lesie
i NE mu nie pomoze :-)

No ba - tyle, że to nie NE, a problem zasięgu sieci.

Jako¶ sobie nie wyobrażam gmerania z powiększaniem w trakcie jazdy.

Niebezpieczne troche, przyznaje, ale przeciez dozwolone :-)

Nie bardzo. Raczej wprost nie jest zabronione. Falandyzujesz.

[...]

Skoro tak, to bez jaj - sam sobie zaprzeczasz.

Bardziej sprawdzam ktoredy mnie prowadzi .... ale na tym malutkim ekraniku
niewiele widac :-P

Czy ja wiem? Widać chyba wystarczaj±co, a jak kto¶ my¶li to taka
nawi raczej nie wyprowadzi w powietrze.

Aczkolwiek pare razy sie przejechalem na wlasnej zarozumialosci.

LOL - w któr± stronę? Moja żonka twierdzi, że często jestem odporny
na "sugestie" nawigacyjne.

No i wlasnie wtedy klne NE. Zakaz wiec nie skrecamy, jedziemy dalej, a on
"liczy", liczy i mowi skrec w ta ulice ktora byla 50 metrow temu.

Nieprawda - takie zachowania ma w sytuacji, kiedy jest bł±d w mapach.
Sam mam tak pod domem :)

Te z lokalnymi mapami sa jednak szybsze i daja rade.

Pozwolę sobie jednak na polimeryzację ;)

Data: 2011-12-30 14:44:28
Autor: J.F
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Użytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

No coz - siec jest jaka jest. Kazda ma biale plamy.
A nawigacja nie kazda :-)

Jako¶ sobie nie wyobrażam gmerania z powiększaniem w trakcie jazdy.
Niebezpieczne troche, przyznaje, ale przeciez dozwolone :-)
Nie bardzo. Raczej wprost nie jest zabronione. Falandyzujesz.

Trudno, taka mamy konstytucje i takie jest moje prawo :-- )

[...]

Wiem ktora droga sie wyjezdza na Olsztyn wiec nie musze sprawdzac od poczatku :-)
A potem grzebie.

Bardziej sprawdzam ktoredy mnie prowadzi .... ale na tym malutkim ekraniku
niewiele widac :-P
Czy ja wiem? Widać chyba wystarczaj±co, a jak kto¶ my¶li to taka
nawi raczej nie wyprowadzi w powietrze.

Do ktorego Olsztyna to moze i widac, ale czy prowadzi przez Torun, Wloclawek czy Plock to juz nie widac.

Albo jadac z Piotrkowa do Warszawy znajdz wlasciwa droge, czyli inna niz 8-ka.
To na duzym  ekranie komputera mam problem, a co dopiero na tym lufciku z nawigacji.

Aczkolwiek pare razy sie przejechalem na wlasnej zarozumialosci.
LOL - w któr± stronę? Moja żonka twierdzi, że często jestem odporny
na "sugestie" nawigacyjne.

A np jestem w Gliwicach i chce sie dostac do Dabrowy. Pamietam to trzeba kurs polnocno-wschodni przyjac, a nawigacja mnie prowadzi na poludnie.
To sobie mysle, o ty glupia *, nie bede jechal 30 km dalej tylko dlatego ze to minute krocej, a przeciez kawalek na polnoc jest calkiem fajna 4-ro pasowa droga, ktora mnie doprowadzi wprost do celu.

Wiec jade w przeciwna strone, ta zamiast pomoc (*) tylko "zawroc zawroc" potrafi, ja duren zamiast zaparkowac i zaplanowac, to jade na wyczucie, na tym *** Slasku zadnego pomocnego drogowskazu tez nie uswiadczysz,  podjechalem pod tory,  przejazdu nie ma, ulice jednokierunkowe, pokrecilo mnie pare razy w kolko, w koncu wyjechalem. I wpakowalem sie w jedne roboty, w drugie - choc o tym akurat wiedziec nie mogla. A na koniec popatrzylem sobie na mape - to jest w zasadzie na wschod, i trasa przez autostrade jest raptem 5 km dluzsza.
(*) - czyli chciala pomoc, ale nie docenilem :-)

[...]

Nie - to czas przeliczenia. plus transmisji z serwera itp.
Dobrze radzi, tam trzeba skrecic, tylko ja jezdze szybko i juz ten zjazd przejechalem :-)
Wiec widzi ze zle jade, znow przelicza, i znow mi proponuje ... za pozno ..

Te z lokalnymi mapami sa jednak szybsze i daja rade.
Pozwolę sobie jednak na polimeryzację ;)

Moze kiedys sfilmuje.
Ewentualnie ... masz szybszy telefon :-)

J.

Data: 2011-12-26 21:00:29
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-12-26 17:19, *Artur Ma¶l±g* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

TT z Live i (choć tego bym nawet wrogowi nie polecił) AM z Traffic.
TT GO 825 używam od niecałego miesi±ca - dwa razy pięknie zmienił trasę omijaj±c korki - wprawdzie już o nich wiedziałem z CB i sam bym omin±ł, ale w razie awarii CB przyda się jak znalazł :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-12-26 21:12:46
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2011-12-26 21:00, Mirek Ptak pisze:
[...]

Ok. Patrz±c po tym co ostatnimi czasy się pojawiło jestem na tak,
choć nie testowałem.

[...]

Nie używam CB (poza urlopem w grupie), więc być może byłby pomocny :)

Data: 2011-12-28 19:27:13
Autor: V-Tec
W dniu 2011-12-26 17:19, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2011-12-26 14:49, J.F. pisze:
[..]
-NE nie dziala bez zasiegu GSM ... maly problem, ale czasem jednak
stajesz
na zadupiu, nie wiesz gdzie jechac, a NE ci nie pomoze.

Taka jego natura.

To jest wada (niezbyt duża ale zawsze). Jak się zgubisz w jakiej¶ dziurze bez zasięgu, navi Ci nie pomoże.
A za granic± dochodz± dodatkowe koszty transmisji danych, jak rozumiem.

--
pozdr,
W.

Data: 2011-12-28 19:32:34
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2011-12-28 19:27, V-Tec pisze:
[...]

Jakby tu było przedszkole w przyszło¶ci - można przyj±ć, że NE bez
GSM nie działa i już (choć to nie do końca prawda). Z drugiej strony
jeżeli chcemy wykorzystać jego zalety to potrzebny jest zasięg GSM.
Trzeba być ¶wiadomym konsekwencji wyboru.

A za granic± dochodz± dodatkowe koszty transmisji danych, jak rozumiem.

Tak - jeżeli w roamingu. Można oczywi¶cie kupić kartę lokaln± itd.
Wszystko zależy od konkretnego rozwi±zania.

Data: 2011-12-28 19:35:28
Autor: Cavallino
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Użytkownik "V-Tec" <v_tec2@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jdfn27$4eo$1inews.gazeta.pl...
[...]

I to czasem olbrzymie, nie wszyscy ograniczaj± się do podróży po UE.
Poza UE koszty s± na tyle duże, że wykluczaj± sens tej nawigacji, o ile kto¶ nie potrzebuje jej do codziennych kursów po Polsce.

Data: 2011-12-26 15:21:16
Autor: DoQ
Niech żyj± smartfony i naviexpert
W dniu 26-12-2011 14:28, to pisze:
Jak w temacie.
Zastanawiam się, po co kto¶ kupuje osobne urz±dzenia, które s± zwykle
dużo mniej dokładne i mało wygodne (dodatkowy grat do noszenia).
Przyzwyczajenie?

Jako¶ nie mogę się przekonać do korzystania z nawigacji w telefonie - niby ma lepszy odbiornik GPS, szybszy procesor i lepszy ekran. Wolę jednak wyj±ć nawigację ze schowka i póĽniej wrzucić j± tam luzem z powrotem.

--
Paweł

Data: 2011-12-26 15:31:37
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-12-26 15:21, DoQ pisze:
[...]

A ja czekam z niecierpliwo¶ci± na AM dla Androida. Do tego jakie¶ sensowne HTC, uchwyt i działaj±cy w tle soft do wideorejestracji trasy. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-12-26 15:43:32
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
On 12/26/2011 03:31 PM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

do tego LPR i baza danych cywilnych aut policji i jeste¶my w domu.
Tyle, że kamera może być za kiepska do takiego czego¶.

Data: 2011-12-26 15:59:59
Autor: Lewis
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
W dniu 2011-12-26 15:21, DoQ pisze:
W dniu 26-12-2011 14:28, to pisze:
Jak w temacie.
Zastanawiam siÄ™, po co ktoĹ› kupuje osobne urzÄ…dzenia, ktĂłre sÄ… zwykle
dużo mniej dokładne i mało wygodne (dodatkowy grat do noszenia).
Przyzwyczajenie?

Jakoś nie mogę się przekonać do korzystania z nawigacji w telefonie -
niby ma lepszy odbiornik GPS, szybszy procesor i lepszy ekran. WolÄ™
jednak wyjąć nawigację ze schowka i później wrzucić ją tam luzem z
powrotem.

A ja czekam z niecierpliwością na AM dla Androida. Do tego jakieś
sensowne HTC, uchwyt i działający w tle soft do wideorejestracji trasy. :P

Na androida automałpa powstaje już chyba od 2 lat i zawsze ma wyjść już tuż tuż.
Lepiej kupić sobie jakiś internet mobilny i zainstalować googlowa nawigację, superdokładna, ciągle aktualizowana za darmo, tylko musisz transfer danych sobie uzupełniać, a wcale dużo nie zjada,

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-12-26 17:36:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Hello Lewis,

[...]

Lepiej kupić sobie jaki¶ internet mobilny i zainstalować googlowa
nawigację, superdokładna,

ZnajdĽ na niej AOW Wrocławia albo wiadukt na Reymonta w Opolu. Bo
nowego skrzyżowania Ozimska/Reytana e opolu to nawet jeszcze chyba
Automałpa nie zna.

ci±gle aktualizowana za darmo, tylko musisz
transfer danych sobie uzupełniać, a wcale dużo nie zjada,

Tylko z aktualno¶ci± jest spory problem.

--
Best regards,

Data: 2011-12-27 08:41:31
Autor: Artur M. Piwko
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
In the darkest hour on Mon, 26 Dec 2011 17:36:11 +0100,
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> screamed:
Lepiej kupić sobie jakiś internet mobilny i zainstalować googlowa
nawigację, superdokładna,

Znajdź na niej AOW Wrocławia albo wiadukt na Reymonta w Opolu. Bo
nowego skrzyĹĽowania Ozimska/Reytana e opolu to nawet jeszcze chyba
Automałpa nie zna.

Nowej drogi ekspresowej w Kielcach i sÄ…siadujÄ…cego z niÄ… skrzyzowania
Świętokrzyska - Solidarności chyba jeszcze nigdzie nie ma.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
[ 08:39:37 user up 13029 days, 20:34,  1 user, load average: 0.56, 0.95, 0.04 ]

               "Why don't you go bungee jumping -- with a chain!"

Data: 2011-12-27 10:35:41
Autor: jerzu
Niech żyj± smartfony i naviexpert
On Tue, 27 Dec 2011 08:41:31 +0100, "Artur M. Piwko"
<milusi.pysiaczek@buziaczek.pl> wrote:

Nowej drogi ekspresowej w Kielcach i s±siaduj±cego z ni± skrzyzowania
¦więtokrzyska - Solidarno¶ci chyba jeszcze nigdzie nie ma.

AutoMapa z mapami 1112.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-27 11:02:47
Autor: jerzu
Niech żyj± smartfony i naviexpert
On Tue, 27 Dec 2011 10:49:24 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<eikcinek@34xob.lp> wrote:

Czyli 6.10 Beta?

Aha.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-01-06 05:39:39
Autor: JohnyK
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Jest AOW. Ale tylko w połowie :-))))

JK

Data: 2011-12-26 20:45:57
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Lewis pisze:
[...]

Też właśnie czekam i czekam. Szczególnie, że AM jest najdokładniejsza w porównaniu z Google Maps, Naviexpert.

Lepiej kupić sobie jakiś internet mobilny i zainstalować googlowa nawigację, superdokładna, ciągle aktualizowana za darmo, tylko musisz transfer danych sobie uzupełniać, a wcale dużo nie zjada.

Mapy google są durne, niedokładne, strach ich używać w nieznanym terenie i jeszcze dać się prowadzić. Jeśli je odpalam, to tylko aby zobaczyć gdzie jest potrzebny mi adres i korzystam z nich bardziej jak z papierowej mapy pokazującej aktualną pozycję.

Jak pisałem wyżej Automapa jest najbardziej dokładna. Mapy Google, Naviexpert nie mają mniejszych dróg, które istnieją od kilku lat, czasem i kilkunastu lat. Mam na myśli znane mi z rowerowego szosowania okolice miejscowości Dobiesz, Bronisławów, Carny Las, powiat piaseczyński koło Warszawy. Automapa pokazuje wszystkie te drogi. Zapewne w całej Polsce jest podobnie.

Dlatego, znajÄ…c moje uwielbienie do zwiedzania dziur i zadupi czekam na AutomapÄ™ na Androida.

Seco

Data: 2011-12-26 20:58:47
Autor: Artur Maśląg
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
W dniu 2011-12-26 20:45, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
(...)
Mapy google są durne, niedokładne, strach ich używać w nieznanym terenie
i jeszcze dać się prowadzić.

Bardzo trafne posumowanie :)

Data: 2011-12-27 16:29:28
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Mon, 26 Dec 2011 15:59:59 +0100, w <jda25h$vn8$1@node2.news.atman.pl>, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Lepiej kupić sobie jaki¶ internet mobilny i zainstalować googlowa nawigację, superdokładna,

Czy to ¶wi±teczne kpiny? Ta "nawigacja" akurat do nawigacji nie nadaje się
zupełnie.

Data: 2012-01-06 05:41:03
Autor: JohnyK
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Ke? Jako¶ jej używam, nawet polubiłem, bo nie gada jak najęta, tylko czasami co¶ tam szczeknie. W Polsce w sam raz. A za granica to i tak R66 używam.

JK

Data: 2011-12-28 09:32:47
Autor: Arek
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
W dniu 2011-12-26 15:59, Lewis pisze:

[...]
Lepiej kupić sobie jakiś internet mobilny i zainstalować googlowa
nawigację, superdokładna, ciągle aktualizowana za darmo, tylko musisz
transfer danych sobie uzupełniać, a wcale dużo nie zjada,

SzczegĂłlnie dobrze siÄ™ sprawdza poza granicami kraju:)

A.

Data: 2011-12-28 20:56:15
Autor: Lewis
W dniu 2011-12-28 09:32, Arek pisze:
[...]

A to poza granicami kraju nie ma pre paid-ów z możliwością HSDPA?

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-12-28 21:00:28
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-12-28 20:56, Lewis pisze:
[...]

Oczywiście, że są, ale może to bariera językowa? To zresztą też można
pokonać :)

Data: 2011-12-28 21:40:37
Autor: J.F.
Dnia Wed, 28 Dec 2011 20:56:15 +0100, Lewis napisał(a):
W dniu 2011-12-28 09:32, Arek pisze:
Szczególnie dobrze się sprawdza poza granicami kraju:)

A to poza granicami kraju nie ma pre paid-ów z możliwo¶ci± HSDPA?

Pewnie sa, ale jak jedziesz np do Hiszpanii, czy do Grecji, to troche tych
prepaidow trzeba, wymieniac nie nadazysz  :-)

J.

Data: 2011-12-28 21:49:24
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2011-12-28 21:40, J.F. pisze:
[...]

Hmmm - jeżeli jedziesz tras± wcze¶niej ustalon± to nie trzeba żadnych
prepaidów. Jeszcze w Polsce ustawiasz trasę i heja. Jak zjedziesz
to dopiero wtedy będzie potrzebny transfer.

Data: 2011-12-28 22:38:09
Autor: J.F.
Dnia Wed, 28 Dec 2011 21:49:24 +0100, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

a) ale wtedy nie masz informacji o korkach :-)

b) to chyba tak nie dziala. Tzn owszem - tak dziala, ale na mniejszym
dystansie, c) pokazywanie mapy trzeba wylaczyc. niby da sie jechac na same wskazowki,
ale ja tam wole z mapa.

d) to dziala do pierwszego zjechania z wyznaczonej trasy. A tych zjazdow
troche bedzie - tankowania, posilki, hotele :-)
w sumie to nie wiem - jesli nie bedzie lacznosci i wrocimy na stara trase,
to bedzie kontynuowal ? J.

Data: 2011-12-29 08:03:57
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2011-12-28 22:38, J.F. pisze:
[...]

Masz, ale nie bież±c±. Zreszt± poza granicami Polski to i tak
dyskusyjne.

b) to chyba tak nie dziala. Tzn owszem - tak dziala, ale na mniejszym
dystansie,

Tak szczerze to nie wiem na jak długim, ponieważ zawsze zjeżdżałem
w trakcie, ale jak sobie teoretyzujemy :)

c) pokazywanie mapy trzeba wylaczyc. niby da sie jechac na same wskazowki,
ale ja tam wole z mapa.

Wył±czyć? Miałem wł±czon± i działało. No, ale nie dojechałem w ten
sposób do Hiszpanii :)

d) to dziala do pierwszego zjechania z wyznaczonej trasy. A tych zjazdow
troche bedzie - tankowania, posilki, hotele :-)

Wył±czyć przed zjazdem, wł±czyć po powrocie.

w sumie to nie wiem - jesli nie bedzie lacznosci i wrocimy na stara trase,
to bedzie kontynuowal ?

Jeżeli odczyt z GPS będzie zgodny z map± - tak, przynajmniej w teorii.
W praktyce też tak działa, tylko nie wiem na jakim dystansie i jak
długo :)

Data: 2011-12-29 09:50:11
Autor: J.F
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Użytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jdh3d4$b32$1@cyberdyne-t3.maslag.pl...
[...]

A sprzed 3 dni to nie informacja :-)

No i jeszcze jak wrocic i jak sobie radzic na miejscu ...  no, jednego prepaida mozna kupic :-)

[...]

O ile informacje o trasie moga byc dosc zwiezle, to mapki okolic przejazdu juz na pewno nie.
Na dlugo ich nie starczy :-)

d) to dziala do pierwszego zjechania z wyznaczonej trasy. A tych zjazdow
troche bedzie - tankowania, posilki, hotele :-)
Wył±czyć przed zjazdem, wł±czyć po powrocie.

I to zadziala ? Czy zaraz po wlaczeniu bedzie pusto i transmisja absolutnie niezbedna ?

[...]

Moze kiedys sprawdze, bo troche powatpiewam. Niby rozsadne, ale jak juz sobie wysle do serwera prosbe o przeliczenie trasy, to nie wiem czy nie poczeka na odpowiedz..

J.

Data: 2011-12-28 22:05:05
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jdfs8v$2ls$1node2.news.atman.pl...
[...]

Takich które zapewniają możliwość odbierania rozmów z polskiego numeru na tym samym sprzęcie jednosimowym?
No to nie ma.

Data: 2011-12-30 08:51:00
Autor: Arek
[...]

W sumie można. Potem odpowiednia żonglerka, po co kraj to nowy prepaid a i czasem warto włożyć własną kartę aby odzyskać kontakt ze światem itp.

Czego to ludzie nie wymyślą aby skomplikować sobie proste czynności.

A.

Data: 2011-12-26 16:27:27
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 26 Dec 2011 15:31:37 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

A ja czekam z niecierpliwo¶ci± na AM dla Androida. Do tego jakie¶ sensowne HTC, uchwyt i działaj±cy w tle soft do wideorejestracji trasy. :P

Nie ma szans. JMK ma gejfona, więc nie potrzebuje. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2011-12-26 16:51:03
Autor: kamil/Endurorider.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomo¶ci

A ja czekam z niecierpliwo¶ci± na AM dla Androida. Do tego jakie¶ sensowne HTC, uchwyt i działaj±cy w tle soft do wideorejestracji trasy. :P

Ja też. Używałem/am Navi Expert i mam bardzo mieszane uczucia co do tej aplikacji. Raz potrafi rewelacyjnie wytyczyć trasę a innym razem kompletnie do dupy. W czasie ostatniej trasy nie zgadzały się limity prędko¶ci - NE twierdzi, że jest 50 a na znakach 70. Do tego statystyki s± kiepskie a sam program ¶rednio przyjazny w obsłudze. Podczas 7h jazdy miałem zwis NE i statystyki poszły się gonić a akurat z tej trasy chciałem je mieć.

Dedykowany (idealnie spasowany) uchwyt do HTC umożliwia kręcenie filmów bo nie zasłania kamery. Do Desire S kupiłem za 20 zeta ;) Szkoda tylko, że po ostatniej oficjalnej aktualizacji androida urz±dzenie przestało normalnie dzialać http://forum.android.com.pl/f365/sposob-naprawienia-bledow-po-instalacji-ota-2-3-5-a-117325/ Do czego czasu byłem bardzo zadowolony z HTC.

Wracaj±c do meritum: dla mnie AM jest po prostu fajniesza. Plusem NE jest możliwo¶ć kupowania na dzień/tydzień czyli tyle ile potrzeba. Słusznie napisano w tym w±tku, że AM wychodzi od dwóch lat i zaraz ma być tylko ci±gle jej nie ma ;/

kml

Data: 2012-01-06 05:44:34
Autor: JohnyK
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Minusem NE jest jego wygl±d. Na Andku wygl±da strasznie. Na BB było zno¶nie. A co do działania... Jako¶ mnie nie przekonuje. Zreszt± jest trochę droga. Bo za 200 pln (no teraz ciut więcej) mam dożywotnie aktualizacje dla R66 no i wygl±da normalnie. A, no i bez netu daje radę (jednak offline i za granic± się przydaje). A NE jednak trzeba odnawiać. Choć z drugiej strony, gdzie¶ czytałem, że można zej¶ć do 80 zł za rok. A to już nie jest Ľle.

JK

Data: 2011-12-29 18:26:48
Autor: DoQ
Niech żyj± smartfony i naviexpert

A ja czekam z niecierpliwo¶ci± na AM dla Androida. Do tego jakie¶
sensowne HTC, uchwyt i działaj±cy w tle soft do wideorejestracji trasy. :P

Mogliby wypu¶cić jak±¶ wersję "lajt". Nie wiem czy tylko ja odnoszę takie wrażenie, ale jeszcze 2 generacje i AM będzie ważyć tyle co Windows 7...

--
Paweł

Data: 2011-12-26 16:00:41
Autor: Grejon
[...]

Żartujesz sobie?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-12-27 16:30:52
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Mon, 26 Dec 2011 21:23:49 +0100, w <jdal59$e9n$2@mx1.internetia.pl>, DoQ
<pawel.doq@gmail.com> napisał(-a):

> Żartujesz sobie?

Nie :)

A jednak żartujesz :).

Data: 2011-12-28 09:35:20
Autor: Arek
W dniu 2011-12-27 16:30, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Spokojnie to Doku on już tak ma.

A.

Data: 2011-12-29 11:20:37
Autor: DoQ
W dniu 28-12-2011 09:35, Arek pisze:

A jednak żartujesz :).
Spokojnie to Doku on już tak ma.

Mimo wszystko daleko ci jeszcze do miana wrzodu na dupie.

--
Paweł

Data: 2011-12-29 11:20:00
Autor: DoQ
W dniu 27-12-2011 16:30, radekp@konto.pl pisze:

Jako¶ nie mogę się przekonać do korzystania z nawigacji w telefonie -
niby ma lepszy odbiornik GPS,
Żartujesz sobie?
Nie :)
A jednak żartujesz :).

Nie, "chińskie" nawigacje wcale nie maj± jakich¶ wypasionych odbiorników - albo po prostu maj± słabe oprogramowanie. Mam jeszcze prosty model Garmina (oidp C330), ten ma wyraĽnie lepszy i zbiera porównywalnie szybko i dokładnie jak mój tel.

--
Paweł

Data: 2011-12-29 11:24:19
Autor: jerzu
On Thu, 29 Dec 2011 11:20:00 +0100, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

[...]

Wył±cz A-GPS, wył±cz pobieranie efemeryd, wyzeruj GPSa i łap fixa.
Wtedy ten super chip pokaże, jak mało potrafi.
Stara, chińska Akira łapała fixa w 20 sekund. HTC, z wył±czonymi
"polepszaczami" potrzebuje na to około minuty. Sony Xperia X10
podobnie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-29 11:26:27
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 11:24, jerzu pisze:

[...]

Było w tym w±tku, czytaj uważniej :)

--
Paweł

Data: 2011-12-29 11:51:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Hello jerzu,

Thursday, December 29, 2011, 11:24:19 AM, you wrote:

[...]

A stary Mio 10 minut a w czasie jazdy w ogóle nie złapie. A to
SirfStarIII. W mieszkaniu nie lapie w ogóle.

Sony Xperia X10 MiniPro żony łapie fixa rewelacyjnie, nawet w
mieszkaniu. I pokazuje pozycję zaskakuj±co dokładnie. Samsung łapie
fixa w mieszkaniu długo a jak go złapie, to pozycja sie ustala
kilkadziesi±t sekund - najpierw sobie biega wokół domu. Uprzedzaj±c:
mówię o ustalanie pozycji na podstawie GPS a nie na podstawie WiFi
przez GógleMaps.

Swoja drog± - po co miałbym wył±czać rzeczy, które ułatwiaja mi życie?

--
Best regards,

Data: 2011-12-29 12:16:17
Autor: jerzu
Niech żyj± smartfony i naviexpert
On Thu, 29 Dec 2011 11:51:44 +0100, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl> wrote:

Swoja drog± - po co miałbym wył±czać rzeczy, które ułatwiaja mi życie?

Jak mamy porówywać "chińskie zabawki" z nowym sprzętem, to dajmy temu
nowemu się wykazać bez "polepszaczy".
A tak BTW - Akira łapała u mnie w domu sygnał w domu bez problemu,
podobnie jak tani moduł GPS Navibe. HTC tego nie potrafi. Xperii nie
sprawdzałem.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-29 12:21:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Ale nie rozumiem, po co? Przeciez używasz tego w rzeczywistych
warunkach. I to w rzeczywistosci potrzebujesz szubkiego fixa - Mio nie
ma ulepszaczy i po długiej przerwie łapie fixa 10 minut - ocipieć można.

Ulepszacze s± po to, żeby to przyspieczyć - dla naszej wygody
wła¶nie. Lubisz się umartwiać? Załóż włosienicę...

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-12-29 15:56:08
Autor: Sebastian Kaliszewski
Niech żyj± smartfony i naviexpert
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello jerzu,

[...]

Gorzej jak wła¶nie jesyte¶ poza zasięgiem (albo za granic± i nie masz/nie chcesz skorzystać z "taniego" roamingu).

pzdr
\SK

Data: 2011-12-29 16:36:03
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 15:56, Sebastian Kaliszewski pisze:
[...]

W czym problem? Wtedy fixuje pozycję bez wspomagania AGPS. W moim tel. zajmuje to jakie¶ 30-45s.

--
Paweł

Data: 2011-12-29 18:55:32
Autor: J.F
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jdi1dn$lmi$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Zakladajac ze na czas wylaczyles te opcje.
Zlotowka co prawda nie pieniadz, mozna wylaczyc nastepnym razem.

No i oczywiscie tytulowy NE bez lacznosci bedzie ci sluzyl wielka pomoca :-)

J.

Data: 2011-12-29 20:00:04
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 18:55, J.F pisze:

Zakladajac ze na czas wylaczyles te opcje.
Zlotowka co prawda nie pieniadz, mozna wylaczyc nastepnym razem.

Nie ma takiej potrzeby. Android ma opcję któr± odhaczasz "Wył±cz dane w roamingu" - cały czas mam wył±czone.

--
Paweł

Data: 2011-12-30 15:51:02
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Thu, 29 Dec 2011 20:00:04 +0100, w <jdidc8$jdh$1@mx1.internetia.pl>, DoQ
> [...]

Nie ma takiej potrzeby. Android ma opcję któr± odhaczasz "Wył±cz dane w roamingu" - cały czas mam wył±czone.

I szczę¶liwy użytkownik Playa straci poł±czenie, gdy przeł±czy go na Plusa lub
Orange.

Data: 2012-01-05 23:06:18
Autor: DoQ
W dniu 30-12-2011 15:51, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Jak użytkownik Playa może być szczę¶liwy?

--
Paweł

Data: 2012-01-09 12:29:46
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Thu, 05 Jan 2012 23:06:18 +0100, w <je56tm$i2a$1@mx1.internetia.pl>, DoQ
<pawel.doq@gmail.com> napisał(-a):

> I szczę¶liwy użytkownik Playa straci poł±czenie, gdy przeł±czy go na Plusa lub
> Orange.

Jak użytkownik Playa może być szczę¶liwy?

Dlaczego miałbym być nieszczę¶liwy?

Data: 2012-01-13 23:07:26
Autor: DoQ
W dniu 09-01-2012 12:29, radekp@konto.pl pisze:

I szczę¶liwy użytkownik Playa straci poł±czenie, gdy przeł±czy go na Plusa lub
Orange.
Jak użytkownik Playa może być szczę¶liwy?
Dlaczego miałbym być nieszczę¶liwy?

Bo skacze po sieciach jak muszka po kupie?

--
Paweł

Data: 2012-01-16 16:50:35
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Fri, 13 Jan 2012 23:07:26 +0100, w <jeqa08$3r6$1@mx1.internetia.pl>, DoQ
<pawel.doq@gmail.com> napisał(-a):

> Dlaczego miałbym być nieszczę¶liwy?

Bo skacze po sieciach jak muszka po kupie?

Tzn. mam być nieszczę¶liwy, gdy z brakuje sygnału Playa przeł±czy mnie do
Plusa/Orange?
A Ciebie gdzie przeł±czy, gdy sygnału niet? Na tr±bkę?

Data: 2011-12-29 14:43:12
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 12:16, jerzu pisze:

A tak BTW - Akira łapała u mnie w domu sygnał w domu bez problemu,
podobnie jak tani moduł GPS Navibe. HTC tego nie potrafi. Xperii nie
sprawdzałem.

Bo HTC ma raczej przeciętny ten odbiornik. Mam w domu Desire i Xperie Neo, po wył±czeniu dostępu do sieci i zresetowaniu AGPS przy HTC można zasn±ć - Xperia łapie w tych samych warunkach bez problemu, a nawet lepiej bo potrafi w domu. Starsza MiniPro też to potrafiła. W zasadzie nawet się zastanawiam na czym polega fenomen marki HTC, przeciętne multimedia, przeciętny odbiornik GPS, krótki czas działania...

--
Paweł

Data: 2011-12-29 15:38:00
Autor: Chris
Niech żyj± smartfony i naviexpert
DoQ nabazgrał(a):

[...]

Mam HTC Desire HD i łapie od razu ... nie wiem może odpal GPSFix-a i skalibuj .. powinno pomóc.

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2011-12-29 16:09:35
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 15:38, Chris pisze:
Mam HTC Desire HD i łapie od razu ... nie wiem może odpal GPSFix-a i
skalibuj .. powinno pomóc.

Wył±cz dostęp do sieci i wyczy¶ć AGPS, wtedy sprawdĽ. Bo o tym mówimy.

--
Paweł

Data: 2011-12-29 16:14:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Hello DoQ,

Mam HTC Desire HD i łapie od razu ... nie wiem może odpal GPSFix-a i
skalibuj .. powinno pomóc.
Wył±cz dostęp do sieci i wyczy¶ć AGPS, wtedy sprawdĽ. Bo o tym mówimy.

A ja po raz kolejny pytam - po co to robić? Żeby sobie życie utrudnić?

W upał w samochodzie wył±czasz klimatyzację bo kaszlak, którym kiedys
jeĽdzile¶, jej nie miał?

--
Best regards,

Data: 2011-12-29 16:20:13
Autor: DoQ
[...]

Szczerze mówi±c nie wiem po co i dlaczego akurat mnie o to pytasz, skoro to ja napisałem że odbiorniki w telefonach spisuj± się lepiej.

--
Paweł

Data: 2011-12-29 23:54:37
Autor: jerzu
Niech żyj± smartfony i naviexpert
On Thu, 29 Dec 2011 16:14:52 +0100, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl> wrote:

A ja po raz kolejny pytam - po co to robić?

Wył±czeni AGPS w niektórych urz±dzeniach jest zalecane przez support
AM. Inaczej program dostaje głupawy, objawia się to m.in. kręceniem
map± dookoła podczas postoju.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-29 18:15:26
Autor: John Kołalsky
Niech żyj± smartfony i naviexpert

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com>

[...]

Fenomen jak fenomen. HTC robiło smartfony jak inni jeszcze o nich nie słyszeli.

Data: 2011-12-29 18:19:42
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 18:15, John Kołalsky pisze:

Fenomen jak fenomen. HTC robiło smartfony jak inni jeszcze o nich nie
słyszeli.

No i?

--
Paweł

Data: 2011-12-29 21:57:02
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-12-29 18:19, *DoQ* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Fenomen jak fenomen. HTC robiło smartfony jak inni jeszcze o nich nie
słyszeli.

No i?

No i nadal robi - sporo bym dał, żeby wymienić swojego Galaxy S (bez docinek - dostałem od szwagra :) ) na HTC Sensation :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-12-29 22:31:03
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 21:57, Mirek Ptak pisze:
No i?
No i nadal robi - sporo bym dał, żeby wymienić swojego Galaxy S (bez
docinek - dostałem od szwagra :) ) na HTC Sensation :)

Szkoda, że tyle czasu robi a do tej pory nie potrafił zrobić porz±dnych multimediów i skutecznego zarz±dzania energi±. Za¶ co do Galaxy S - to nie ta liga ;>

--
Paweł

Data: 2011-12-30 08:30:28
Autor: Chris
[...]

Co masz na my¶łi pisz±c multimadia ?? radio jest, mp3, mp4, avi odpala bez problemu, playery kupujeszz jakie chcesz w markecie .. bateria ?? mi tam trzyma 2 dni a mam 4.3" do poci±gnięcia. Ciekawi mnie to co piszesz bo chyba nigdy nie miałe¶ HTC ....

Data: 2011-12-30 08:58:24
Autor: Arek
Niech żyj± smartfony i naviexpert
W dniu 2011-12-30 08:30, Chris pisze:
DoQ nabazgrał(a):

[...]

Tylko tyle, że wszystko wie najlepiej i sam by w 5min zaprojektował lepszy smartfon, tylko mu się nie chce.

A.

Data: 2011-12-30 09:10:36
Autor: DoQ
W dniu 30-12-2011 08:58, Arek pisze:
Tylko tyle, że wszystko wie najlepiej i sam by w 5min zaprojektował
lepszy smartfon, tylko mu się nie chce.

Jak na razie to sam w 5min zrobiłe¶ sobie lobotomię przed lustrem, efekty tego zabiegu prezentujesz wszem i wobec na usenecie.
Aha - ile procesów już wygrałe¶?

--
Paweł

Data: 2011-12-30 09:09:12
Autor: DoQ
W dniu 30-12-2011 08:30, Chris pisze:
Co masz na my¶łi pisz±c multimadia ?? radio jest, mp3, mp4, avi odpala
bez problemu, playery kupujeszz jakie chcesz w markecie .. bateria ?? mi
tam trzyma 2 dni a mam 4.3" do poci±gnięcia. Ciekawi mnie to co piszesz

Na tle konkurencji - słaba jako¶ć odtwarzanej muzyki, słaby aparat i nagrywanie filmów, kiepski wbudowany gło¶nik. Długi czas działania to mity fanbojów, co wył±czaj± pod¶wietlenie, synchronizację i co tam się jeszcze da. Jeszcze co do zajebisto¶ci obudowy, to upadł mi jaki¶ czas temu z wcale niedużej wysoko¶ci uderzaj±c o aluminiow± ramkę wy¶wietlacza. Ramka się wgięła i rozszczelniła wy¶wietlacz. W tym miejscu zacz±ł się zbierać pod nim kurz. Tyle pożytku z tego metalu i pancerno¶ci. Aha, w najtańszym modelu tj. Wildfire po 3 miesi±cach użytkowania powycierała się tylna obudowa od noszenia w miękkim futerale.

bo chyba nigdy nie miałe¶ HTC ....

Nadepn±łem na twój ołtarzyk? Bo że czytać nie umiesz to już udowodniłe¶.

--
Paweł

Data: 2011-12-30 09:24:35
Autor: Chris
[...]

Może jestem głuchy ale nie widzę/słyszę różnicy między moim HTC a np. Brata SGS czy SGS2 (ma oba)
Co do kamery to faktycznie w tanich modelach nie jest najlepsza ale do zwykłych zdjęć w plenerze wystarczy, ja ma wyższ± półkę i tu już kamera jest do¶ć dobra choć nie kręci mnie robienie zdjęć telefonem od tego s± aparaty :)
Mam non stop odpalone wifi, synchro, ekran pod¶wietlony na maxa i działa mi 2 dni .. to s± fakty a nie mity ...
Co do osławionego SGS/SGS2 to też nie s± ideały, brata SGS dział± bezproblemowo ale już SGS2 sam się resetuje, podczas rozmowy albo np. w kieszeni potrafi sam się wył±czyć ogólnie sypie się często, s±siad zanabył SGS2 i już tego samego dnia się wywalił bo ¶ci±gał auto update softu i już nie wstał po tym . cieszył się telefonem całe 8h :) przypadków problemów z SGS znam conajmniej kilka w¶ród swoich znajomych co nie znaczy że tel s± złe.
Ja tam na razie nie mam problemów choć zdażyło się że tel spadł już parę razy na podłogę, dziecko się dorwało nie raz ... choć rekordzist± trwało¶ci był SE 710 którego dziecko wrzóciło mi do wanny jak się k±pałem i po wysuszeniu działa do tej pory :) Żona dostała samsunga w firmie jakiego¶ 5700 czy jako¶ tak, gorszego gówna nie widziałem, tel potrafi dzwonić pod inne numery niż się wybiera albo pokazywać że dzwoni zupełnie kto¶ inny ... w jej prywatnym HTC takich numerów nie ma a tel dział± bezproblemowo od dawna.

Jak porównujemy modele top może zaczniemy porównywać t± sam± klasę telefonów bo SGS do Wilfire ma się jak maluch do Porsche :)

bo chyba nigdy nie miałe¶ HTC ....
Nadepn±łem na twój ołtarzyk? Bo że czytać nie umiesz to już udowodniłe¶.

My¶lałem że pogadamy jak normalni ludzi ale jednak widzę że z tob± się nie da ... mam HTC co nie przekre¶la faktu że mogłem mieć inny telefon a brałem pod uwagę zarówno HTC, Samsunga jak i IPhona  ... padło na HTC. Powiem że każdy z tych tel. ma swoje zalety jak i wady .. gdyby poł±czyć je w jedno dopiero powstał by fajny telefon :)

Data: 2011-12-30 09:40:44
Autor: DoQ
W dniu 30-12-2011 09:24, Chris pisze:
Jak porównujemy modele top może zaczniemy porównywać t± sam± klasę
telefonów bo SGS do Wilfire ma się jak maluch do Porsche :)

Pisałem o Desire, zreszt± było parę postów wyżej.

[...]

Nigdy nie miałe¶ HTC - to ma być przykład normalnej rozmowy, czy bezradny atak fanboja?

brałem pod uwagę zarówno HTC, Samsunga jak i IPhona ... padło na HTC.
Powiem że każdy z tych tel. ma swoje zalety jak i wady .. gdyby poł±czyć
je w jedno dopiero powstał by fajny telefon :)

A ja mam/miałem różne telefony w tym HTC, lubię je często zmieniać bo mi się zwyczajnie nudz±. I na podstawie moich do¶wiadczeń stwierdzam, że HTC to nic nadzwyczajnego na tle innych telefonów. Patrzę obiektywnie bo nie jestem zwi±zany na dłużej z żadn± mark±.

--
Paweł

Data: 2011-12-30 09:51:20
Autor: Chris
[...]

Desire to seria modelowa zaczynaj±c od Desire, Desire S, Desire Z, Desire HD .... żona ma zwykłego Desire a ja mam Desire HD i s± to dwie zupełnie różne półki jako¶ciowe. Ale ok niech będzie że zwykły :)

[...]

?? nie rozumiem ci do mnie piszesz ?? jak to nie miałem jak mam .. ?? o co ci chodzi ??

[...]

Ja też miałem w swoich łapach Nokie, LG, Motorolle, Philipsa, Samsunga, SE .... obecnie HTC co nie znaczy że nie zmienię go na co¶ innego ... nie bronię marki tylko podaję fakty z użytkowania akurat tego modelu telefonu.
W szufladzie leż± jeszcze Nokia N95 i SE-710 i jaki¶ LG z klapk± jak by co :) jak chcesz porozmawiać o nich zapraszam :)

Data: 2011-12-30 15:27:30
Autor: DoQ
W dniu 30-12-2011 09:51, Chris pisze:
[...]

Masz problemy ze zrozumieniem tego co sam napisałe¶?
W szufladzie leż± jeszcze Nokia N95 i SE-710 i jaki¶ LG z klapk± jak by
co :) jak chcesz porozmawiać o nich zapraszam :)

Nie czuje takiej potrzeby żeby reklamować jaki¶ produkt, nikt mi za to nie płaci.

--
Paweł

Data: 2011-12-30 15:34:40
Autor: Chris
[...]

Na razie to ty masz jakis problem, polecam i ¶ć z tym do lekarza może co¶ zaradzi ,.....

W szufladzie leż± jeszcze Nokia N95 i SE-710 i jaki¶ LG z klapk± jak by
co :) jak chcesz porozmawiać o nich zapraszam :)
Nie czuje takiej potrzeby żeby reklamować jaki¶ produkt, nikt mi za to nie płaci.

A gdzie tu widzisz reklamę ?? od kiedy to wymiana zdań na jaki¶ temat równa się reklamie ??

Data: 2012-01-02 09:32:28
Autor: Arek
W dniu 2011-12-30 09:40, DoQ pisze:

[...]

Pomijaj±c kwestię tego fascynuj±cego hobby, to zastanawiam się co nowego i pasjonuj±cego może wnie¶ć nowy smartfon, gdy stary się już tak strasznie znudził. I jak strasznie trzeba się nudzić aby jarać się nowym logo czy dodatkowym guzikiem na obudowie.

A.

Data: 2012-01-05 23:08:15
Autor: DoQ
W dniu 02-01-2012 09:32, Arek pisze:
[...]

Je¶li nie wiesz, to znaczy że jeste¶ targetem Emporii.

--
Paweł

Data: 2011-12-31 20:51:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-12-29, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

No i?
[...]

Galaxy S to należałoby porównać do HTC Desire b±dĽ Desire HD.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-12-29 23:15:28
Autor: John Kołalsky
Niech żyj± smartfony i naviexpert

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com>

Fenomen jak fenomen. HTC robiło smartfony jak inni jeszcze o nich nie
słyszeli.

No i?

I na tym polega ten "fenomen"

(niczego więcej nie chciałem powiedzieć)

Data: 2011-12-29 18:15:51
Autor: J.F
[...]

Zalezy. Stara tania akira z biedronki na srodku pokoju po minucie lapie fixa. Co prawda tylko 2D, ale lapie, mimo gestej zabudowy dookola.

Nokia C6 musi byc przy oknie, a i tak potrzebuje 5 minut.

A nie, przepraszam, po 10m na srodku zalapala fixa, a po kolejnych 3 nawet dosc dokladnego :-)

J.

Data: 2011-12-29 18:27:31
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 18:15, J.F pisze:

Zalezy. Stara tania akira z biedronki na srodku pokoju po minucie lapie
fixa. Co prawda tylko 2D, ale lapie, mimo gestej zabudowy dookola.

A łapie informacje nt. natężenia ruchu ? :)

--
Paweł

Data: 2011-12-29 19:05:52
Autor: J.F
[...]

Nie, ale mowa byla o odbiornikach.

Juz raz widzialem taka co miala kiepski, albo urwany kabelek od antenki.
Czlowiek ruszyl, pobladzil, dojechal w koncu (krotki kurs) - a ona ciagle nie wiedzialaby o natezenie ruchu gdzie  zapytac :-)

A tak swoja droga .. hm, AM jakis traffic ma .... da sie jakos podlaczyc tania nawigacje do internetu ? Chocby przez telefon w kieszeni ..

J.

Data: 2011-12-30 08:32:12
Autor: Chris
Niech żyj± smartfony i naviexpert
J.F nabazgrał(a):

A tak swoja droga .. hm, AM jakis traffic ma .... da sie jakos podlaczyc tania nawigacje do internetu ? Chocby przez telefon w kieszeni ..

AM ma traffic chyba że masz pirata .. :):)

Bez problemu można podł±czyć z telefonem o ile ma się w navi BT.

Data: 2011-12-30 15:53:15
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Fri, 30 Dec 2011 08:32:12 +0100, w <jdjpdt$cv8$1@inews.gazeta.pl>, "Chris"
<actchris@gazeta.pl> napisał(-a):

J.F nabazgrał(a):

> [...]

AM ma traffic chyba że masz pirata .. :):)
Bez problemu można podł±czyć z telefonem o ile ma się w navi BT.

Ostatnie zdanie nie jest do końca prawdziwe.

Data: 2011-12-30 15:57:15
Autor: Chris
Niech żyj± smartfony i naviexpert
radekp@konto.pl nabazgrał(a):

[...]

Sprawdzałe¶ to ?? powinno działać chyba że BT jakie¶ chińskie :)

Data: 2011-12-30 19:35:41
Autor: J.F
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Oprocz hardware jest jeszcze software :-(

W zasadzie mozna by zalozyc ze jesli jest BT to i taka opcja powinna byc ... ale od kazdej reguly sa wyjatki :-(

J.

Data: 2011-12-30 20:17:28
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Fri, 30 Dec 2011 15:57:15 +0100, w <jdkjgc$1n5$1@inews.gazeta.pl>, "Chris"
<actchris@gazeta.pl> napisał(-a):

radekp@konto.pl nabazgrał(a):

> Ostatnie zdanie nie jest do końca prawdziwe.

Sprawdzałe¶ to ?? powinno działać chyba że BT jakie¶ chińskie :)

AM nie na każdym sprzęcie będzie wspierać DUN przez BT (czy jak tam się ł±czy).
Ogólnie na wince to nie jest takie proste.

AM chyba nawet więcej nie będzie wspierać niż wspierać (na pewno na chuipsecie
MTK).

Data: 2011-12-30 15:52:24
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Thu, 29 Dec 2011 18:15:51 +0100, w <jdi789$933$1@inews.gazeta.pl>, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Nokia C6 musi byc przy oknie, a i tak potrzebuje 5 minut.

A Blade nie łapie, nawet położony na balkonie (czasem łapie).
Niby widzi 4 satelity, ale zafiksować się nie może.

Lokalizacja Wifi działa rewelacyjnie, ale z kolei NE nie chce z niej korzystać.

Data: 2011-12-26 16:47:53
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 15:21:16 +0100, DoQ napisał(a):
Jako¶ nie mogę się przekonać do korzystania z nawigacji w telefonie - niby ma lepszy odbiornik GPS,

Jestes pewien ze lepszy ? Nacisk byl raczej na "oszczedniejszy".

J.

Data: 2011-12-26 21:23:34
Autor: DoQ
W dniu 26-12-2011 16:47, J.F. pisze:
[...]

W porównaniu do Larków, Mio i mojego starszego Garmina dużo lepszy.
SE w ogóle ma zajebiste odbiorniki GPS, IMHO lepsze niż HTC. Błyskawicznie fixuje pozycję i nawet w mieszkaniu to potrafi - w HTC nie bylo takiej opcji.

--
Paweł

Data: 2011-12-26 21:36:39
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 21:23:34 +0100, DoQ napisał(a):
[...]

Ja akurat mam nokie, i po zablokowaniu transmisji danych wcale nie jest
taka szybka. No i mam wrazenie ze z transmisja to nie dlatego byla szybka ze "assisted",
tylko ustalala pozycje najpierw na podstawie sieci GSM.

J.

Data: 2011-12-26 22:30:23
Autor: DoQ
W dniu 26-12-2011 21:36, J.F. pisze:

[...]

Ja testuje programem GPS Test - wył±czasz transfer, odhaczasz CLEAR AGPS i patrzysz jak szuka;>

--
Paweł

Data: 2011-12-26 23:59:17
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 22:30:23 +0100, DoQ napisał(a):
[...]

Ale to wiem ze dlugo.
Ciekawi mnie na ile AGPS naprawde przyspiesza start.

Teoretycznie moze skrocic czas z 30-60s do kilku, bo odbiornik nie musi
czekac na aktualny almanach, ale start czesto trwa dluzej, wiec nie w tym
problem.

J.

Data: 2012-01-06 05:45:57
Autor: JohnyK
Niech żyj± smartfony i naviexpert
E tam. HTC DHD też w chalupie fiksuje. Ale za to Samsungi nawet z AGPS nie fiksuj± na pustyni :-)

JK

Data: 2011-12-26 20:11:42
Autor: Irokez
Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:4ef8768b$0$1192$65785112news.neostrada.pl...
Jak w temacie.
Zastanawiam siÄ™, po co ktoĹ› kupuje osobne urzÄ…dzenia, ktĂłre sÄ… zwykle
dużo mniej dokładne i mało wygodne (dodatkowy grat do noszenia).
Przyzwyczajenie?

No ładnie bym z torbami poszedł z Navicośtam teraz niedawno, jak zmuszony byłem jeździć 800km po Francji na smartfonie.

'Sygic: GPS Navigation' świetnie sobie poradził, offline.

A co do dodatkowych urządzeń... w środku Paryża popołudniu w gąszczu uliczek gdzie pasów ruchu jest tyle co się aut zmieści obok, podczas namierzania jak tu się ustawić żeby odpowiednio skręcić zadzwonił telefon...

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-12-26 22:13:39
Autor: Irokez
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:4ef8c6f1$0$1211$65785112news.neostrada.pl...
[...]
uliczek  gdzie pasĂłw ruchu jest tyle co siÄ™ aut zmieĹ›ci obok, podczas
namierzania jak  tu siÄ™ ustawić ĹĽeby odpowiednio skrÄ™cić zadzwoniĹ‚
telefon...

A i jeszcze taki drobiazg -  w nawigacji Becker mam TMC :)

--
Irokez

Data: 2011-12-27 15:06:59
Autor: Sebastian Kaliszewski
to wrote:
> Jak w temacie.
>
> Zastanawiam siÄ™, po co ktoĹ› kupuje osobne urzÄ…dzenia, ktĂłre sÄ… zwykle duĹĽo
> mniej dokładne i mało wygodne (dodatkowy grat do noszenia).
>
> Przyzwyczajenie?

Netbooka i tak mam ze sobą. Nawigacja bez GSM też działa. Na ekranie 10" widać więcej. Moc procesora "z innej bajki" (przelicza błyskawicznie). I aplikacji mam do wyboru parę.

Wada jest jedna -- trzeba znaleźć na to miejsce w samochodzie i wykombinować sposób mocowania.

pzdr
\SK

Data: 2011-12-27 16:17:04
Autor: J.F
Niech ĹĽyjÄ… smartfony i naviexpert
UĹĽytkownik "Sebastian Kaliszewski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
> [...]
Netbooka i tak mam ze sobą. Nawigacja bez GSM też działa. Na ekranie 10" widać więcej. Moc procesora "z innej bajki" (przelicza błyskawicznie). I aplikacji mam do wyboru parę.

No wlasnie - jak z aplikacjami ?
Bo tak mi sie wydaje ze przedostatnio to wiekszosc zeszla jednak na male platformy,  i tak mowiac szczerze to nawet nie bardzo potrafie wskazac jakis program do nawigacji pod "prawdziwe" Windows.
Czy jak kto lubi - linux.

Z drugiej strony - sa i "male platformy" z "duzymi" ekranami.

J.

Data: 2011-12-27 18:19:13
Autor: Sebastian Kaliszewski
J.F wrote:
> [...]

Bo tak mi sie wydaje ze przedostatnio to wiekszosc zeszla jednak na male platformy,  i tak mowiac szczerze to nawet nie bardzo potrafie wskazac jakis program do nawigacji pod "prawdziwe" Windows.

Najzwyklejsza w świecie Automapa :)

A do jazdy po dziwnych miejscach (np. Albania i/lub offroad) gdzie o nawigacjÄ™ trudno mamy SASplanet, OZI-Exploerer, itp.

Czy jak kto lubi - linux.

Z drugiej strony - sa i "male platformy" z "duzymi" ekranami.

CośtamPADy istotnie są. Tylko cośtamPADy w moim wypadku nie spełaniają wymagania jakie spełnia netbook PC, na którym mogę sobie od razu zachować i nawet wstępnie obrobić zdjęcia, mogę (awaryjnie) pracować, itd...

Kłopot jedyny i podstawowy taki, że trzeba toto jakoś zamocować i z reakcji rozmiarów urządzenia często trzeba robić rozwiązanie dedykowane pod samochód Ale ja akurat lubię czasem, hobbystycznie, takie drobne rzeczy "wyrzeźbić" sobie samemu -- i muszę powiedzieć, że po paru udoskonaleniach jest dobrze -- czyli:
a) trzyma się nawet w czasie jazdy po drogach dostępnych tylko dla prawdziwych ORV (blokowane 4x4, prześwit >=20cm, reduktor)
b) nie zasłania szyby(!) ani zegarów (zasłania panel od regulacji ogrzewania i nawiewu -- to mogę przeboleć
c) umieszczone jest bezpiecznie na wypadek wypadku, nie ma ostrych zakończeń i jest na tyle lekkie że się w razie czego pognie (czyli jest wystarczająco solidne by nie spadać w czasie zwykłej ostrej jazdy, ale nie tak solidne by istotnie obniżać bezpieczeństwo w przypadku dzwona).

pzdr
\SK

Data: 2011-12-27 16:25:47
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyj± smartfony i naviexpert
26 Dec 2011 13:28:43 GMT, w <4ef8768b$0$1192$65785112@news.neostrada.pl>, to
[...]

Nie. Bo s± wygodniejsze.
Testuję NE od kilku dni. W życiu nie zamieniłbym AM na to.

Data: 2011-12-27 16:56:05
Autor:
Niech żyj± smartfony i naviexpert
Witam serdecznie.

Zastanawiam się, po co ktoś kupuje osobne urządzenia, które są zwykle dużo mniej dokładne i mało wygodne (dodatkowy grat do noszenia).
Hmm, w czym problem?
Od trzech lat mam Garmina w N95. Można kupić też TomTom-a.
Nie trzeba poł±czenia z sieci±. Działa jak każda zwykła nawigacja tylko nie
trzeba drugiego urz±dzenia.
Co to za nowo¶ć ten NE?
Pozdrawiam.

Sebastian