Niech żyją smartfony i naviexpert

Data: 2011-12-26 15:21:16
Autor: DoQ
Niech żyją smartfony i naviexpert
W dniu 26-12-2011 14:28, to pisze:
Jak w temacie.
Zastanawiam się, po co ktoś kupuje osobne urządzenia, które są zwykle
dużo mniej dokładne i mało wygodne (dodatkowy grat do noszenia).
Przyzwyczajenie?

Jakoś nie mogę się przekonać do korzystania z nawigacji w telefonie - niby ma lepszy odbiornik GPS, szybszy procesor i lepszy ekran. Wolę jednak wyjąć nawigację ze schowka i później wrzucić ją tam luzem z powrotem.

--
Paweł

Data: 2011-12-26 15:31:37
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-12-26 15:21, DoQ pisze:
[...]

A ja czekam z niecierpliwością na AM dla Androida. Do tego jakieś sensowne HTC, uchwyt i działający w tle soft do wideorejestracji trasy. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-12-26 15:43:32
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
On 12/26/2011 03:31 PM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

do tego LPR i baza danych cywilnych aut policji i jesteśmy w domu.
Tyle, że kamera może być za kiepska do takiego czegoś.

Data: 2011-12-26 15:59:59
Autor: Lewis
[...]

Na androida automałpa powstaje już chyba od 2 lat i zawsze ma wyjść już tuż tuż.
Lepiej kupić sobie jakiś internet mobilny i zainstalować googlowa nawigację, superdokładna, ciągle aktualizowana za darmo, tylko musisz transfer danych sobie uzupełniać, a wcale dużo nie zjada,

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-12-26 17:36:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niech żyją smartfony i naviexpert
Hello Lewis,

[...]

Lepiej kupić sobie jakiś internet mobilny i zainstalować googlowa
nawigację, superdokładna,

Znajdź na niej AOW Wrocławia albo wiadukt na Reymonta w Opolu. Bo
nowego skrzyżowania Ozimska/Reytana e opolu to nawet jeszcze chyba
Automałpa nie zna.

ciągle aktualizowana za darmo, tylko musisz
transfer danych sobie uzupełniać, a wcale dużo nie zjada,

Tylko z aktualnością jest spory problem.

--
Best regards,

Data: 2011-12-27 08:41:31
Autor: Artur M. Piwko
Niech żyją smartfony i naviexpert
In the darkest hour on Mon, 26 Dec 2011 17:36:11 +0100,
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> screamed:
Lepiej kupić sobie jakiś internet mobilny i zainstalować googlowa
nawigację, superdokładna,

Znajdź na niej AOW Wrocławia albo wiadukt na Reymonta w Opolu. Bo
nowego skrzyĹźowania Ozimska/Reytana e opolu to nawet jeszcze chyba
Automałpa nie zna.

Nowej drogi ekspresowej w Kielcach i sąsiadującego z nią skrzyzowania
Świętokrzyska - Solidarności chyba jeszcze nigdzie nie ma.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
[ 08:39:37 user up 13029 days, 20:34,  1 user, load average: 0.56, 0.95, 0.04 ]

               "Why don't you go bungee jumping -- with a chain!"

Data: 2011-12-27 10:35:41
Autor: jerzu
Niech żyją smartfony i naviexpert
On Tue, 27 Dec 2011 08:41:31 +0100, "Artur M. Piwko"
<milusi.pysiaczek@buziaczek.pl> wrote:

Nowej drogi ekspresowej w Kielcach i sąsiadującego z nią skrzyzowania
Świętokrzyska - Solidarności chyba jeszcze nigdzie nie ma.

AutoMapa z mapami 1112.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-27 11:02:47
Autor: jerzu
Niech żyją smartfony i naviexpert
On Tue, 27 Dec 2011 10:49:24 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<eikcinek@34xob.lp> wrote:

Czyli 6.10 Beta?

Aha.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-01-06 05:39:39
Autor: JohnyK
Niech żyją smartfony i naviexpert
Jest AOW. Ale tylko w połowie :-))))

JK

Data: 2011-12-26 20:45:57
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Lewis pisze:
[...]

Też właśnie czekam i czekam. Szczególnie, że AM jest najdokładniejsza w porównaniu z Google Maps, Naviexpert.

Lepiej kupić sobie jakiś internet mobilny i zainstalować googlowa nawigację, superdokładna, ciągle aktualizowana za darmo, tylko musisz transfer danych sobie uzupełniać, a wcale dużo nie zjada.

Mapy google są durne, niedokładne, strach ich używać w nieznanym terenie i jeszcze dać się prowadzić. Jeśli je odpalam, to tylko aby zobaczyć gdzie jest potrzebny mi adres i korzystam z nich bardziej jak z papierowej mapy pokazującej aktualną pozycję.

Jak pisałem wyżej Automapa jest najbardziej dokładna. Mapy Google, Naviexpert nie mają mniejszych dróg, które istnieją od kilku lat, czasem i kilkunastu lat. Mam na myśli znane mi z rowerowego szosowania okolice miejscowości Dobiesz, Bronisławów, Carny Las, powiat piaseczyński koło Warszawy. Automapa pokazuje wszystkie te drogi. Zapewne w całej Polsce jest podobnie.

Dlatego, znając moje uwielbienie do zwiedzania dziur i zadupi czekam na Automapę na Androida.

Seco

Data: 2011-12-26 20:58:47
Autor: Artur Maśląg
Niech żyją smartfony i naviexpert
W dniu 2011-12-26 20:45, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
(...)
Mapy google są durne, niedokładne, strach ich używać w nieznanym terenie
i jeszcze dać się prowadzić.

Bardzo trafne posumowanie :)

Data: 2011-12-27 16:29:28
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyją smartfony i naviexpert
Mon, 26 Dec 2011 15:59:59 +0100, w <jda25h$vn8$1@node2.news.atman.pl>, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Lepiej kupić sobie jakiś internet mobilny i zainstalować googlowa nawigację, superdokładna,

Czy to świąteczne kpiny? Ta "nawigacja" akurat do nawigacji nie nadaje się
zupełnie.

Data: 2012-01-06 05:41:03
Autor: JohnyK
Niech żyją smartfony i naviexpert
Ke? Jakoś jej używam, nawet polubiłem, bo nie gada jak najęta, tylko czasami coś tam szczeknie. W Polsce w sam raz. A za granica to i tak R66 używam.

JK

Data: 2011-12-28 09:32:47
Autor: Arek
Niech żyją smartfony i naviexpert
W dniu 2011-12-26 15:59, Lewis pisze:

[...]
Lepiej kupić sobie jakiś internet mobilny i zainstalować googlowa
nawigację, superdokładna, ciągle aktualizowana za darmo, tylko musisz
transfer danych sobie uzupełniać, a wcale dużo nie zjada,

Szczególnie dobrze się sprawdza poza granicami kraju:)

A.

Data: 2011-12-28 20:56:15
Autor: Lewis
W dniu 2011-12-28 09:32, Arek pisze:
[...]

A to poza granicami kraju nie ma pre paid-ów z możliwością HSDPA?

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-12-28 21:00:28
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-12-28 20:56, Lewis pisze:
[...]

Oczywiście, że są, ale może to bariera językowa? To zresztą też można
pokonać :)

Data: 2011-12-28 21:40:37
Autor: J.F.
Dnia Wed, 28 Dec 2011 20:56:15 +0100, Lewis napisał(a):
W dniu 2011-12-28 09:32, Arek pisze:
Szczególnie dobrze się sprawdza poza granicami kraju:)

A to poza granicami kraju nie ma pre paid-ów z możliwością HSDPA?

Pewnie sa, ale jak jedziesz np do Hiszpanii, czy do Grecji, to troche tych
prepaidow trzeba, wymieniac nie nadazysz  :-)

J.

Data: 2011-12-28 21:49:24
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-12-28 21:40, J.F. pisze:
[...]

Hmmm - jeżeli jedziesz trasą wcześniej ustaloną to nie trzeba żadnych
prepaidów. Jeszcze w Polsce ustawiasz trasę i heja. Jak zjedziesz
to dopiero wtedy będzie potrzebny transfer.

Data: 2011-12-28 22:38:09
Autor: J.F.
Dnia Wed, 28 Dec 2011 21:49:24 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

a) ale wtedy nie masz informacji o korkach :-)

b) to chyba tak nie dziala. Tzn owszem - tak dziala, ale na mniejszym
dystansie, c) pokazywanie mapy trzeba wylaczyc. niby da sie jechac na same wskazowki,
ale ja tam wole z mapa.

d) to dziala do pierwszego zjechania z wyznaczonej trasy. A tych zjazdow
troche bedzie - tankowania, posilki, hotele :-)
w sumie to nie wiem - jesli nie bedzie lacznosci i wrocimy na stara trase,
to bedzie kontynuowal ? J.

Data: 2011-12-29 08:03:57
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-12-28 22:38, J.F. pisze:
[...]

Masz, ale nie bieżącą. Zresztą poza granicami Polski to i tak
dyskusyjne.

b) to chyba tak nie dziala. Tzn owszem - tak dziala, ale na mniejszym
dystansie,

Tak szczerze to nie wiem na jak długim, ponieważ zawsze zjeżdżałem
w trakcie, ale jak sobie teoretyzujemy :)

c) pokazywanie mapy trzeba wylaczyc. niby da sie jechac na same wskazowki,
ale ja tam wole z mapa.

Wyłączyć? Miałem włączoną i działało. No, ale nie dojechałem w ten
sposób do Hiszpanii :)

d) to dziala do pierwszego zjechania z wyznaczonej trasy. A tych zjazdow
troche bedzie - tankowania, posilki, hotele :-)

Wyłączyć przed zjazdem, włączyć po powrocie.

w sumie to nie wiem - jesli nie bedzie lacznosci i wrocimy na stara trase,
to bedzie kontynuowal ?

Jeżeli odczyt z GPS będzie zgodny z mapą - tak, przynajmniej w teorii.
W praktyce też tak działa, tylko nie wiem na jakim dystansie i jak
długo :)

Data: 2011-12-29 09:50:11
Autor: J.F
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jdh3d4$b32$1@cyberdyne-t3.maslag.pl...
[...]

A sprzed 3 dni to nie informacja :-)

No i jeszcze jak wrocic i jak sobie radzic na miejscu ...  no, jednego prepaida mozna kupic :-)

[...]

O ile informacje o trasie moga byc dosc zwiezle, to mapki okolic przejazdu juz na pewno nie.
Na dlugo ich nie starczy :-)

d) to dziala do pierwszego zjechania z wyznaczonej trasy. A tych zjazdow
troche bedzie - tankowania, posilki, hotele :-)
Wyłączyć przed zjazdem, włączyć po powrocie.

I to zadziala ? Czy zaraz po wlaczeniu bedzie pusto i transmisja absolutnie niezbedna ?

[...]

Moze kiedys sprawdze, bo troche powatpiewam. Niby rozsadne, ale jak juz sobie wysle do serwera prosbe o przeliczenie trasy, to nie wiem czy nie poczeka na odpowiedz..

J.

Data: 2011-12-28 22:05:05
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jdfs8v$2ls$1node2.news.atman.pl...
[...]

Takich które zapewniają możliwość odbierania rozmów z polskiego numeru na tym samym sprzęcie jednosimowym?
No to nie ma.

Data: 2011-12-30 08:51:00
Autor: Arek
[...]

W sumie można. Potem odpowiednia żonglerka, po co kraj to nowy prepaid a i czasem warto włożyć własną kartę aby odzyskać kontakt ze światem itp.

Czego to ludzie nie wymyślą aby skomplikować sobie proste czynności.

A.

Data: 2011-12-26 16:27:27
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 26 Dec 2011 15:31:37 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

A ja czekam z niecierpliwością na AM dla Androida. Do tego jakieś sensowne HTC, uchwyt i działający w tle soft do wideorejestracji trasy. :P

Nie ma szans. JMK ma gejfona, więc nie potrzebuje. --
     ___________ (R)

Data: 2011-12-26 16:51:03
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości

A ja czekam z niecierpliwością na AM dla Androida. Do tego jakieś sensowne HTC, uchwyt i działający w tle soft do wideorejestracji trasy. :P

Ja też. Używałem/am Navi Expert i mam bardzo mieszane uczucia co do tej aplikacji. Raz potrafi rewelacyjnie wytyczyć trasę a innym razem kompletnie do dupy. W czasie ostatniej trasy nie zgadzały się limity prędkości - NE twierdzi, że jest 50 a na znakach 70. Do tego statystyki są kiepskie a sam program średnio przyjazny w obsłudze. Podczas 7h jazdy miałem zwis NE i statystyki poszły się gonić a akurat z tej trasy chciałem je mieć.

Dedykowany (idealnie spasowany) uchwyt do HTC umożliwia kręcenie filmów bo nie zasłania kamery. Do Desire S kupiłem za 20 zeta ;) Szkoda tylko, że po ostatniej oficjalnej aktualizacji androida urządzenie przestało normalnie dzialać http://forum.android.com.pl/f365/sposob-naprawienia-bledow-po-instalacji-ota-2-3-5-a-117325/ Do czego czasu byłem bardzo zadowolony z HTC.

Wracając do meritum: dla mnie AM jest po prostu fajniesza. Plusem NE jest możliwość kupowania na dzień/tydzień czyli tyle ile potrzeba. Słusznie napisano w tym wątku, że AM wychodzi od dwóch lat i zaraz ma być tylko ciągle jej nie ma ;/

kml

Data: 2012-01-06 05:44:34
Autor: JohnyK
Niech żyją smartfony i naviexpert
Minusem NE jest jego wygląd. Na Andku wygląda strasznie. Na BB było znośnie. A co do działania... Jakoś mnie nie przekonuje. Zresztą jest trochę droga. Bo za 200 pln (no teraz ciut więcej) mam dożywotnie aktualizacje dla R66 no i wygląda normalnie. A, no i bez netu daje radę (jednak offline i za granicą się przydaje). A NE jednak trzeba odnawiać. Choć z drugiej strony, gdzieś czytałem, że można zejść do 80 zł za rok. A to już nie jest źle.

JK

Data: 2011-12-29 18:26:48
Autor: DoQ
Niech żyją smartfony i naviexpert

A ja czekam z niecierpliwością na AM dla Androida. Do tego jakieś
sensowne HTC, uchwyt i działający w tle soft do wideorejestracji trasy. :P

Mogliby wypuścić jakąś wersję "lajt". Nie wiem czy tylko ja odnoszę takie wrażenie, ale jeszcze 2 generacje i AM będzie ważyć tyle co Windows 7...

--
Paweł

Data: 2011-12-26 16:00:41
Autor: Grejon
[...]

Żartujesz sobie?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-12-27 16:30:52
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyją smartfony i naviexpert
Mon, 26 Dec 2011 21:23:49 +0100, w <jdal59$e9n$2@mx1.internetia.pl>, DoQ
<pawel.doq@gmail.com> napisał(-a):

> Żartujesz sobie?

Nie :)

A jednak żartujesz :).

Data: 2011-12-28 09:35:20
Autor: Arek
W dniu 2011-12-27 16:30, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Spokojnie to Doku on już tak ma.

A.

Data: 2011-12-29 11:20:37
Autor: DoQ
W dniu 28-12-2011 09:35, Arek pisze:

A jednak żartujesz :).
Spokojnie to Doku on już tak ma.

Mimo wszystko daleko ci jeszcze do miana wrzodu na dupie.

--
Paweł

Data: 2011-12-29 11:20:00
Autor: DoQ
W dniu 27-12-2011 16:30, radekp@konto.pl pisze:

Jakoś nie mogę się przekonać do korzystania z nawigacji w telefonie -
niby ma lepszy odbiornik GPS,
Żartujesz sobie?
Nie :)
A jednak żartujesz :).

Nie, "chińskie" nawigacje wcale nie mają jakichś wypasionych odbiorników - albo po prostu mają słabe oprogramowanie. Mam jeszcze prosty model Garmina (oidp C330), ten ma wyraźnie lepszy i zbiera porównywalnie szybko i dokładnie jak mój tel.

--
Paweł

Data: 2011-12-29 11:24:19
Autor: jerzu
On Thu, 29 Dec 2011 11:20:00 +0100, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

[...]

Wyłącz A-GPS, wyłącz pobieranie efemeryd, wyzeruj GPSa i łap fixa.
Wtedy ten super chip pokaże, jak mało potrafi.
Stara, chińska Akira łapała fixa w 20 sekund. HTC, z wyłączonymi
"polepszaczami" potrzebuje na to około minuty. Sony Xperia X10
podobnie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-29 11:26:27
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 11:24, jerzu pisze:

[...]

Było w tym wątku, czytaj uważniej :)

--
Paweł

Data: 2011-12-29 11:51:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niech żyją smartfony i naviexpert
Hello jerzu,

Thursday, December 29, 2011, 11:24:19 AM, you wrote:

[...]

A stary Mio 10 minut a w czasie jazdy w ogóle nie złapie. A to
SirfStarIII. W mieszkaniu nie lapie w ogóle.

Sony Xperia X10 MiniPro żony łapie fixa rewelacyjnie, nawet w
mieszkaniu. I pokazuje pozycję zaskakująco dokładnie. Samsung łapie
fixa w mieszkaniu długo a jak go złapie, to pozycja sie ustala
kilkadziesiąt sekund - najpierw sobie biega wokół domu. Uprzedzając:
mówię o ustalanie pozycji na podstawie GPS a nie na podstawie WiFi
przez GógleMaps.

Swoja drogą - po co miałbym wyłączać rzeczy, które ułatwiaja mi życie?

--
Best regards,

Data: 2011-12-29 12:16:17
Autor: jerzu
Niech żyją smartfony i naviexpert
On Thu, 29 Dec 2011 11:51:44 +0100, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl> wrote:

Swoja drogą - po co miałbym wyłączać rzeczy, które ułatwiaja mi życie?

Jak mamy porówywać "chińskie zabawki" z nowym sprzętem, to dajmy temu
nowemu się wykazać bez "polepszaczy".
A tak BTW - Akira łapała u mnie w domu sygnał w domu bez problemu,
podobnie jak tani moduł GPS Navibe. HTC tego nie potrafi. Xperii nie
sprawdzałem.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-29 12:21:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Ale nie rozumiem, po co? Przeciez używasz tego w rzeczywistych
warunkach. I to w rzeczywistosci potrzebujesz szubkiego fixa - Mio nie
ma ulepszaczy i po długiej przerwie łapie fixa 10 minut - ocipieć można.

Ulepszacze są po to, żeby to przyspieczyć - dla naszej wygody
właśnie. Lubisz się umartwiać? Załóż włosienicę...

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-12-29 15:56:08
Autor: Sebastian Kaliszewski
Niech żyją smartfony i naviexpert
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello jerzu,

[...]

Gorzej jak właśnie jesyteś poza zasięgiem (albo za granicą i nie masz/nie chcesz skorzystać z "taniego" roamingu).

pzdr
\SK

Data: 2011-12-29 16:36:03
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 15:56, Sebastian Kaliszewski pisze:
[...]

W czym problem? Wtedy fixuje pozycję bez wspomagania AGPS. W moim tel. zajmuje to jakieś 30-45s.

--
Paweł

Data: 2011-12-29 18:55:32
Autor: J.F
Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jdi1dn$lmi$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Zakladajac ze na czas wylaczyles te opcje.
Zlotowka co prawda nie pieniadz, mozna wylaczyc nastepnym razem.

No i oczywiscie tytulowy NE bez lacznosci bedzie ci sluzyl wielka pomoca :-)

J.

Data: 2011-12-29 20:00:04
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 18:55, J.F pisze:

Zakladajac ze na czas wylaczyles te opcje.
Zlotowka co prawda nie pieniadz, mozna wylaczyc nastepnym razem.

Nie ma takiej potrzeby. Android ma opcję którą odhaczasz "Wyłącz dane w roamingu" - cały czas mam wyłączone.

--
Paweł

Data: 2011-12-30 15:51:02
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyją smartfony i naviexpert
Thu, 29 Dec 2011 20:00:04 +0100, w <jdidc8$jdh$1@mx1.internetia.pl>, DoQ
> [...]

Nie ma takiej potrzeby. Android ma opcję którą odhaczasz "Wyłącz dane w roamingu" - cały czas mam wyłączone.

I szczęśliwy użytkownik Playa straci połączenie, gdy przełączy go na Plusa lub
Orange.

Data: 2012-01-05 23:06:18
Autor: DoQ
W dniu 30-12-2011 15:51, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Jak użytkownik Playa może być szczęśliwy?

--
Paweł

Data: 2012-01-09 12:29:46
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyją smartfony i naviexpert
Thu, 05 Jan 2012 23:06:18 +0100, w <je56tm$i2a$1@mx1.internetia.pl>, DoQ
<pawel.doq@gmail.com> napisał(-a):

> I szczęśliwy użytkownik Playa straci połączenie, gdy przełączy go na Plusa lub
> Orange.

Jak użytkownik Playa może być szczęśliwy?

Dlaczego miałbym być nieszczęśliwy?

Data: 2012-01-13 23:07:26
Autor: DoQ
W dniu 09-01-2012 12:29, radekp@konto.pl pisze:

I szczęśliwy użytkownik Playa straci połączenie, gdy przełączy go na Plusa lub
Orange.
Jak użytkownik Playa może być szczęśliwy?
Dlaczego miałbym być nieszczęśliwy?

Bo skacze po sieciach jak muszka po kupie?

--
Paweł

Data: 2012-01-16 16:50:35
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyją smartfony i naviexpert
Fri, 13 Jan 2012 23:07:26 +0100, w <jeqa08$3r6$1@mx1.internetia.pl>, DoQ
<pawel.doq@gmail.com> napisał(-a):

> Dlaczego miałbym być nieszczęśliwy?

Bo skacze po sieciach jak muszka po kupie?

Tzn. mam być nieszczęśliwy, gdy z brakuje sygnału Playa przełączy mnie do
Plusa/Orange?
A Ciebie gdzie przełączy, gdy sygnału niet? Na trąbkę?

Data: 2011-12-29 14:43:12
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 12:16, jerzu pisze:

A tak BTW - Akira łapała u mnie w domu sygnał w domu bez problemu,
podobnie jak tani moduł GPS Navibe. HTC tego nie potrafi. Xperii nie
sprawdzałem.

Bo HTC ma raczej przeciętny ten odbiornik. Mam w domu Desire i Xperie Neo, po wyłączeniu dostępu do sieci i zresetowaniu AGPS przy HTC można zasnąć - Xperia łapie w tych samych warunkach bez problemu, a nawet lepiej bo potrafi w domu. Starsza MiniPro też to potrafiła. W zasadzie nawet się zastanawiam na czym polega fenomen marki HTC, przeciętne multimedia, przeciętny odbiornik GPS, krótki czas działania...

--
Paweł

Data: 2011-12-29 15:38:00
Autor: Chris
Niech żyją smartfony i naviexpert
DoQ nabazgrał(a):

[...]

Mam HTC Desire HD i łapie od razu ... nie wiem może odpal GPSFix-a i skalibuj .. powinno pomóc.

Data: 2011-12-29 16:09:35
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 15:38, Chris pisze:
Mam HTC Desire HD i łapie od razu ... nie wiem może odpal GPSFix-a i
skalibuj .. powinno pomóc.

Wyłącz dostęp do sieci i wyczyść AGPS, wtedy sprawdź. Bo o tym mówimy.

--
Paweł

Data: 2011-12-29 16:14:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niech żyją smartfony i naviexpert
Hello DoQ,

Mam HTC Desire HD i łapie od razu ... nie wiem może odpal GPSFix-a i
skalibuj .. powinno pomóc.
Wyłącz dostęp do sieci i wyczyść AGPS, wtedy sprawdź. Bo o tym mówimy.

A ja po raz kolejny pytam - po co to robić? Żeby sobie życie utrudnić?

W upał w samochodzie wyłączasz klimatyzację bo kaszlak, którym kiedys
jeździleś, jej nie miał?

--
Best regards,

Data: 2011-12-29 16:20:13
Autor: DoQ
[...]

Szczerze mówiąc nie wiem po co i dlaczego akurat mnie o to pytasz, skoro to ja napisałem że odbiorniki w telefonach spisują się lepiej.

--
Paweł

Data: 2011-12-29 23:54:37
Autor: jerzu
Niech żyją smartfony i naviexpert
On Thu, 29 Dec 2011 16:14:52 +0100, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl> wrote:

A ja po raz kolejny pytam - po co to robić?

Wyłączeni AGPS w niektórych urządzeniach jest zalecane przez support
AM. Inaczej program dostaje głupawy, objawia się to m.in. kręceniem
mapą dookoła podczas postoju.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-29 18:15:26
Autor: John Kołalsky
Niech żyją smartfony i naviexpert

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com>

[...]

Fenomen jak fenomen. HTC robiło smartfony jak inni jeszcze o nich nie słyszeli.

Data: 2011-12-29 18:19:42
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 18:15, John Kołalsky pisze:

Fenomen jak fenomen. HTC robiło smartfony jak inni jeszcze o nich nie
słyszeli.

No i?

--
Paweł

Data: 2011-12-29 21:57:02
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-12-29 18:19, *DoQ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Fenomen jak fenomen. HTC robiło smartfony jak inni jeszcze o nich nie
słyszeli.

No i?

No i nadal robi - sporo bym dał, żeby wymienić swojego Galaxy S (bez docinek - dostałem od szwagra :) ) na HTC Sensation :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-12-29 22:31:03
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 21:57, Mirek Ptak pisze:
No i?
No i nadal robi - sporo bym dał, żeby wymienić swojego Galaxy S (bez
docinek - dostałem od szwagra :) ) na HTC Sensation :)

Szkoda, że tyle czasu robi a do tej pory nie potrafił zrobić porządnych multimediów i skutecznego zarządzania energią. Zaś co do Galaxy S - to nie ta liga ;>

--
Paweł

Data: 2011-12-30 08:30:28
Autor: Chris
[...]

Co masz na myśłi pisząc multimadia ?? radio jest, mp3, mp4, avi odpala bez problemu, playery kupujeszz jakie chcesz w markecie .. bateria ?? mi tam trzyma 2 dni a mam 4.3" do pociągnięcia. Ciekawi mnie to co piszesz bo chyba nigdy nie miałeś HTC ....

Data: 2011-12-30 08:58:24
Autor: Arek
Niech żyją smartfony i naviexpert
W dniu 2011-12-30 08:30, Chris pisze:
DoQ nabazgrał(a):

[...]

Tylko tyle, że wszystko wie najlepiej i sam by w 5min zaprojektował lepszy smartfon, tylko mu się nie chce.

A.

Data: 2011-12-30 09:10:36
Autor: DoQ
W dniu 30-12-2011 08:58, Arek pisze:
Tylko tyle, że wszystko wie najlepiej i sam by w 5min zaprojektował
lepszy smartfon, tylko mu się nie chce.

Jak na razie to sam w 5min zrobiłeś sobie lobotomię przed lustrem, efekty tego zabiegu prezentujesz wszem i wobec na usenecie.
Aha - ile procesów już wygrałeś?

--
Paweł

Data: 2011-12-30 09:09:12
Autor: DoQ
W dniu 30-12-2011 08:30, Chris pisze:
Co masz na myśłi pisząc multimadia ?? radio jest, mp3, mp4, avi odpala
bez problemu, playery kupujeszz jakie chcesz w markecie .. bateria ?? mi
tam trzyma 2 dni a mam 4.3" do pociągnięcia. Ciekawi mnie to co piszesz

Na tle konkurencji - słaba jakość odtwarzanej muzyki, słaby aparat i nagrywanie filmów, kiepski wbudowany głośnik. Długi czas działania to mity fanbojów, co wyłączają podświetlenie, synchronizację i co tam się jeszcze da. Jeszcze co do zajebistości obudowy, to upadł mi jakiś czas temu z wcale niedużej wysokości uderzając o aluminiową ramkę wyświetlacza. Ramka się wgięła i rozszczelniła wyświetlacz. W tym miejscu zaczął się zbierać pod nim kurz. Tyle pożytku z tego metalu i pancerności. Aha, w najtańszym modelu tj. Wildfire po 3 miesiącach użytkowania powycierała się tylna obudowa od noszenia w miękkim futerale.

bo chyba nigdy nie miałeś HTC ....

Nadepnąłem na twój ołtarzyk? Bo że czytać nie umiesz to już udowodniłeś.

--
Paweł

Data: 2011-12-30 09:24:35
Autor: Chris
[...]

Może jestem głuchy ale nie widzę/słyszę różnicy między moim HTC a np. Brata SGS czy SGS2 (ma oba)
Co do kamery to faktycznie w tanich modelach nie jest najlepsza ale do zwykłych zdjęć w plenerze wystarczy, ja ma wyższą półkę i tu już kamera jest dość dobra choć nie kręci mnie robienie zdjęć telefonem od tego są aparaty :)
Mam non stop odpalone wifi, synchro, ekran podświetlony na maxa i działa mi 2 dni .. to są fakty a nie mity ...
Co do osławionego SGS/SGS2 to też nie są ideały, brata SGS działą bezproblemowo ale już SGS2 sam się resetuje, podczas rozmowy albo np. w kieszeni potrafi sam się wyłączyć ogólnie sypie się często, sąsiad zanabył SGS2 i już tego samego dnia się wywalił bo ściągał auto update softu i już nie wstał po tym . cieszył się telefonem całe 8h :) przypadków problemów z SGS znam conajmniej kilka wśród swoich znajomych co nie znaczy że tel są złe.
Ja tam na razie nie mam problemów choć zdażyło się że tel spadł już parę razy na podłogę, dziecko się dorwało nie raz ... choć rekordzistą trwałości był SE 710 którego dziecko wrzóciło mi do wanny jak się kąpałem i po wysuszeniu działa do tej pory :) Żona dostała samsunga w firmie jakiegoś 5700 czy jakoś tak, gorszego gówna nie widziałem, tel potrafi dzwonić pod inne numery niż się wybiera albo pokazywać że dzwoni zupełnie ktoś inny ... w jej prywatnym HTC takich numerów nie ma a tel działą bezproblemowo od dawna.

Jak porównujemy modele top może zaczniemy porównywać tą samą klasę telefonów bo SGS do Wilfire ma się jak maluch do Porsche :)

bo chyba nigdy nie miałeś HTC ....
Nadepnąłem na twój ołtarzyk? Bo że czytać nie umiesz to już udowodniłeś.

Myślałem że pogadamy jak normalni ludzi ale jednak widzę że z tobą się nie da ... mam HTC co nie przekreśla faktu że mogłem mieć inny telefon a brałem pod uwagę zarówno HTC, Samsunga jak i IPhona  ... padło na HTC. Powiem że każdy z tych tel. ma swoje zalety jak i wady .. gdyby połączyć je w jedno dopiero powstał by fajny telefon :)

Data: 2011-12-30 09:40:44
Autor: DoQ
W dniu 30-12-2011 09:24, Chris pisze:
Jak porównujemy modele top może zaczniemy porównywać tą samą klasę
telefonów bo SGS do Wilfire ma się jak maluch do Porsche :)

Pisałem o Desire, zresztą było parę postów wyżej.

[...]

Nigdy nie miałeś HTC - to ma być przykład normalnej rozmowy, czy bezradny atak fanboja?

brałem pod uwagę zarówno HTC, Samsunga jak i IPhona ... padło na HTC.
Powiem że każdy z tych tel. ma swoje zalety jak i wady .. gdyby połączyć
je w jedno dopiero powstał by fajny telefon :)

A ja mam/miałem różne telefony w tym HTC, lubię je często zmieniać bo mi się zwyczajnie nudzą. I na podstawie moich doświadczeń stwierdzam, że HTC to nic nadzwyczajnego na tle innych telefonów. Patrzę obiektywnie bo nie jestem związany na dłużej z żadną marką.

--
Paweł

Data: 2011-12-30 09:51:20
Autor: Chris
[...]

Desire to seria modelowa zaczynając od Desire, Desire S, Desire Z, Desire HD .... żona ma zwykłego Desire a ja mam Desire HD i są to dwie zupełnie różne półki jakościowe. Ale ok niech będzie że zwykły :)

[...]

?? nie rozumiem ci do mnie piszesz ?? jak to nie miałem jak mam .. ?? o co ci chodzi ??

[...]

Ja też miałem w swoich łapach Nokie, LG, Motorolle, Philipsa, Samsunga, SE .... obecnie HTC co nie znaczy że nie zmienię go na coś innego ... nie bronię marki tylko podaję fakty z użytkowania akurat tego modelu telefonu.
W szufladzie leżą jeszcze Nokia N95 i SE-710 i jakiś LG z klapką jak by co :) jak chcesz porozmawiać o nich zapraszam :)

Data: 2011-12-30 15:27:30
Autor: DoQ
W dniu 30-12-2011 09:51, Chris pisze:
[...]

Masz problemy ze zrozumieniem tego co sam napisałeś?
W szufladzie leżą jeszcze Nokia N95 i SE-710 i jakiś LG z klapką jak by
co :) jak chcesz porozmawiać o nich zapraszam :)

Nie czuje takiej potrzeby żeby reklamować jakiś produkt, nikt mi za to nie płaci.

--
Paweł

Data: 2011-12-30 15:34:40
Autor: Chris
[...]

Na razie to ty masz jakis problem, polecam i ść z tym do lekarza może coś zaradzi ,.....

W szufladzie leżą jeszcze Nokia N95 i SE-710 i jakiś LG z klapką jak by
co :) jak chcesz porozmawiać o nich zapraszam :)
Nie czuje takiej potrzeby żeby reklamować jakiś produkt, nikt mi za to nie płaci.

A gdzie tu widzisz reklamę ?? od kiedy to wymiana zdań na jakiś temat równa się reklamie ??

Data: 2012-01-02 09:32:28
Autor: Arek
W dniu 2011-12-30 09:40, DoQ pisze:

[...]

Pomijając kwestię tego fascynującego hobby, to zastanawiam się co nowego i pasjonującego może wnieść nowy smartfon, gdy stary się już tak strasznie znudził. I jak strasznie trzeba się nudzić aby jarać się nowym logo czy dodatkowym guzikiem na obudowie.

A.

Data: 2012-01-05 23:08:15
Autor: DoQ
W dniu 02-01-2012 09:32, Arek pisze:
[...]

Jeśli nie wiesz, to znaczy że jesteś targetem Emporii.

--
Paweł

Data: 2011-12-31 20:51:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-12-29, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

No i?
[...]

Galaxy S to należałoby porównać do HTC Desire bądź Desire HD.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-12-29 23:15:28
Autor: John Kołalsky
Niech żyją smartfony i naviexpert

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com>

Fenomen jak fenomen. HTC robiło smartfony jak inni jeszcze o nich nie
słyszeli.

No i?

I na tym polega ten "fenomen"

(niczego więcej nie chciałem powiedzieć)

Data: 2011-12-29 18:15:51
Autor: J.F
[...]

Zalezy. Stara tania akira z biedronki na srodku pokoju po minucie lapie fixa. Co prawda tylko 2D, ale lapie, mimo gestej zabudowy dookola.

Nokia C6 musi byc przy oknie, a i tak potrzebuje 5 minut.

A nie, przepraszam, po 10m na srodku zalapala fixa, a po kolejnych 3 nawet dosc dokladnego :-)

J.

Data: 2011-12-29 18:27:31
Autor: DoQ
W dniu 29-12-2011 18:15, J.F pisze:

Zalezy. Stara tania akira z biedronki na srodku pokoju po minucie lapie
fixa. Co prawda tylko 2D, ale lapie, mimo gestej zabudowy dookola.

A łapie informacje nt. natężenia ruchu ? :)

--
Paweł

Data: 2011-12-29 19:05:52
Autor: J.F
[...]

Nie, ale mowa byla o odbiornikach.

Juz raz widzialem taka co miala kiepski, albo urwany kabelek od antenki.
Czlowiek ruszyl, pobladzil, dojechal w koncu (krotki kurs) - a ona ciagle nie wiedzialaby o natezenie ruchu gdzie  zapytac :-)

A tak swoja droga .. hm, AM jakis traffic ma .... da sie jakos podlaczyc tania nawigacje do internetu ? Chocby przez telefon w kieszeni ..

J.

Data: 2011-12-30 08:32:12
Autor: Chris
Niech żyją smartfony i naviexpert
J.F nabazgrał(a):

A tak swoja droga .. hm, AM jakis traffic ma .... da sie jakos podlaczyc tania nawigacje do internetu ? Chocby przez telefon w kieszeni ..

AM ma traffic chyba że masz pirata .. :):)

Bez problemu można podłączyć z telefonem o ile ma się w navi BT.

Data: 2011-12-30 15:53:15
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyją smartfony i naviexpert
Fri, 30 Dec 2011 08:32:12 +0100, w <jdjpdt$cv8$1@inews.gazeta.pl>, "Chris"
<actchris@gazeta.pl> napisał(-a):

J.F nabazgrał(a):

> [...]

AM ma traffic chyba że masz pirata .. :):)
Bez problemu można podłączyć z telefonem o ile ma się w navi BT.

Ostatnie zdanie nie jest do końca prawdziwe.

Data: 2011-12-30 15:57:15
Autor: Chris
Niech żyją smartfony i naviexpert
radekp@konto.pl nabazgrał(a):

[...]

Sprawdzałeś to ?? powinno działać chyba że BT jakieś chińskie :)

Data: 2011-12-30 19:35:41
Autor: J.F
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup
[...]

Oprocz hardware jest jeszcze software :-(

W zasadzie mozna by zalozyc ze jesli jest BT to i taka opcja powinna byc ... ale od kazdej reguly sa wyjatki :-(

J.

Data: 2011-12-30 20:17:28
Autor: radekp@konto.pl
Niech żyją smartfony i naviexpert
Fri, 30 Dec 2011 15:57:15 +0100, w <jdkjgc$1n5$1@inews.gazeta.pl>, "Chris"
<actchris@gazeta.pl> napisał(-a):

radekp@konto.pl nabazgrał(a):

> Ostatnie zdanie nie jest do końca prawdziwe.

Sprawdzałeś to ?? powinno działać chyba że BT jakieś chińskie :)

AM nie na każdym sprzęcie będzie wspierać DUN przez BT (czy jak tam się łączy).
Ogólnie na wince to nie jest takie proste.

AM chyba nawet więcej nie będzie wspierać niż wspierać (na pewno na chuipsecie
MTK).

Data: 2011-12-30 15:52:24
Autor: radekp@konto.pl
Niech ĹźyjÂą smartfony i naviexpert
Thu, 29 Dec 2011 18:15:51 +0100, w <jdi789$933$1@inews.gazeta.pl>, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Nokia C6 musi byc przy oknie, a i tak potrzebuje 5 minut.

A Blade nie łapie, nawet położony na balkonie (czasem łapie).
Niby widzi 4 satelity, ale zafiksować się nie może.

Lokalizacja Wifi działa rewelacyjnie, ale z kolei NE nie chce z niej korzystać.

Data: 2011-12-26 16:47:53
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 15:21:16 +0100, DoQ napisał(a):
Jakoś nie mogę się przekonać do korzystania z nawigacji w telefonie - niby ma lepszy odbiornik GPS,

Jestes pewien ze lepszy ? Nacisk byl raczej na "oszczedniejszy".

J.

Data: 2011-12-26 21:23:34
Autor: DoQ
W dniu 26-12-2011 16:47, J.F. pisze:
[...]

W porównaniu do Larków, Mio i mojego starszego Garmina dużo lepszy.
SE w ogóle ma zajebiste odbiorniki GPS, IMHO lepsze niż HTC. Błyskawicznie fixuje pozycję i nawet w mieszkaniu to potrafi - w HTC nie bylo takiej opcji.

--
Paweł

Data: 2011-12-26 21:36:39
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 21:23:34 +0100, DoQ napisał(a):
[...]

Ja akurat mam nokie, i po zablokowaniu transmisji danych wcale nie jest
taka szybka. No i mam wrazenie ze z transmisja to nie dlatego byla szybka ze "assisted",
tylko ustalala pozycje najpierw na podstawie sieci GSM.

J.

Data: 2011-12-26 22:30:23
Autor: DoQ
W dniu 26-12-2011 21:36, J.F. pisze:

[...]

Ja testuje programem GPS Test - wyłączasz transfer, odhaczasz CLEAR AGPS i patrzysz jak szuka;>

--
Paweł

Data: 2011-12-26 23:59:17
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 22:30:23 +0100, DoQ napisał(a):
[...]

Ale to wiem ze dlugo.
Ciekawi mnie na ile AGPS naprawde przyspiesza start.

Teoretycznie moze skrocic czas z 30-60s do kilku, bo odbiornik nie musi
czekac na aktualny almanach, ale start czesto trwa dluzej, wiec nie w tym
problem.

J.

Data: 2012-01-06 05:45:57
Autor: JohnyK
Niech żyją smartfony i naviexpert
E tam. HTC DHD też w chalupie fiksuje. Ale za to Samsungi nawet z AGPS nie fiksują na pustyni :-)

JK

Niech żyją smartfony i naviexpert