Nieco OT i NTG - ca³y rok czas letni czy zimowy?

Data: 2018-09-17 21:12:36
Autor: 2late
Nieco OT i NTG - ca³y rok czas letni czy zimowy?
On 17/09/2018 07:15 PM, Rowerex wrote:
Jako ¿e UE zastanawia siê na "uwolnieniem" czasu w poszczególnych krajach
i rezygnacj± ze standardowej zmiany letni/zimowy, to ja mam pytanie -
woleliby¶cie przez ca³y rok czas letni czy zimowy?

Bedac realista to nie jest wcale latwe pytanie. Zakladajac ze cala UE (z wyjatkami) powinna miec raczej ten sam czas, czyli tak jak jest dotychczas.

Padaj± pomys³y aby czas zatrzymaæ, ale zejd¼my z Nieba na Ziemiê ;-)

Niektórzy przekonuj±, ¿e naturalnym czasem w Polsce jest zimowy - ja wtedy
zadajê pytanie, to jak w takiej np. Francji czy Hiszpanii ¿yj± maj±c ten sam
czas co my, kiedy np. daleko po godzinie 22:00 bywa tam jeszcze do¶æ jasno.

Dokladnie, juz Francja jest dalej na zachod niz UK, ktore ma roznice czasu, a co dopiero Hiszpania.
A w Polsce przy zimowym latem zachod slonca bedzie ok 19tej a przy letnim o 9tej rano moze byc zima szaro.
Najwiekszy problem ma i tak Skandynawia czy Szkocja.

Za PRL nienawidzi³em zmiany czasu na zimowy ju¿ we wrze¶niu. Generalnie z
punktu widzenia popo³udniowo-wieczornego rowerzysty pracuj±cego na pierwsz±
zmianê (nie doje¿d¿am rowerem do pracy) chcia³bym zdecydowanie czas letni,
a nie zimowy przez ca³y rok.

Niemniej po przemy¶leniu wola³bym zmianê czasu, ale w sposób bardziej
"proporcjonalny" w odniesieniu do "równonocy", czyli:

- teraz zmieniamy czas na zimowy w ostatni± niedzielê pa¼dziernika, tzn mniej
wiêcej 31-38 dni po "równonocy jesiennej" (22/23 wrze¶nia) i to jest dla mnie
akceptowalne,

- zatem czas letni powinien byæ wprowadzany w takim samym odstêpie czasu, ale
przed "równonoc± wiosenn±" (teraz jest po równonocy, czyli koñcem marca) i tego ju¿ za bardzo nie rozumiem i nie bardzo akceptujê, bo powinno to byæ gdzie¶ w
lutym, czyli przy podobnej d³ugo¶ci dnia co pod koniec pa¼dziernika.

Niezle pomyslane.

Mo¿e macie inne propozycje?

Nic madrego :)

Data: 2018-09-18 19:35:01
Autor: kk
W dniu 2018-09-17 o 22:12, 2late pisze:

A w Polsce przy zimowym latem zachod slonca bedzie ok 19tej a przy letnim o 9tej rano moze byc zima szaro.

Na pó³nocy czy na po³udniu?

Data: 2018-09-19 07:04:19
Autor: 2late
On 18/09/2018 06:35 PM, kk wrote:
W dniu 2018-09-17 o 22:12, 2late pisze:

A w Polsce przy zimowym latem zachod slonca bedzie ok 19tej a przy letnim o 9tej rano moze byc zima szaro.

Na pó³nocy czy na po³udniu?

22 grudnia 2018 wschod i zachod slonca:

Krakow 07:36  15:40
Gdansk 08:04  15:23

Za https://www.timeanddate.com/sun/

Nieco OT i NTG - ca³y rok czas letni czy zimowy?