Nieco OT i NTG - ca³y rok czas letni czy zimowy?

Data: 2018-09-18 09:31:13
Autor: J.F.
Nieco OT i NTG - ca³y rok czas letni czy zimowy?
Dnia Mon, 17 Sep 2018 11:15:01 -0700 (PDT), Rowerex napisa³(a):
woleliby¶cie przez ca³y rok czas letni czy zimowy?

Niektórzy przekonuj±, ¿e naturalnym czasem w Polsce jest zimowy - ja wtedy zadajê pytanie, to jak w takiej np. Francji czy Hiszpanii ¿yj± maj±c ten sam czas co my, kiedy np. daleko po godzinie 22:00 bywa tam jeszcze do¶æ jasno.

Za PRL nienawidzi³em zmiany czasu na zimowy ju¿ we wrze¶niu. Generalnie z punktu widzenia popo³udniowo-wieczornego rowerzysty pracuj±cego na pierwsz± zmianê (nie doje¿d¿am rowerem do pracy) chcia³bym zdecydowanie czas letni, a nie zimowy przez ca³y rok.

Glupio tak latem, jak jasno robi sie o 3:00 a czlowiek spi ... a
wieczorem swialo zapala.

Ale glupio i niebezpiecznie posylac zima dzieci do szkoly na 8:00 po
ciemku. No chyba, zeby tak zima przestawic im lekcje na 9:00 :-)

J.

Data: 2018-09-18 12:42:37
Autor: qrt
Nieco OT i NTG - ca³y rok czas letni czy zimowy?
Dnia Tue, 18 Sep 2018 09:31:13 +0200, J.F. napisa³(a):

Dnia Mon, 17 Sep 2018 11:15:01 -0700 (PDT), Rowerex napisa³(a):

Ale glupio i niebezpiecznie posylac zima dzieci do szkoly na 8:00 po
ciemku. No chyba, zeby tak zima przestawic im lekcje na 9:00 :-)

to oczywi¶cie zalezy gdzie kto mieszka bo u nas w kraju ró¿nice godziny
czasu wschodu czy zachodu w zale¿no¶ci od miejscowo¶æ wynosz± ZTCP do 50
minut. Np. u mnie w grudiu i styczniu to wschód s³oñca bywa nawet kilka minut po
8. Wiec dzieci na 8 i tak po ciemku chodz±.

Data: 2018-09-18 22:33:36
Autor: cytawa
J.F. pisze:

[...]

O to wlasnie chodzi.

1. Zmiana czasu podobno nic dobrego nie daje, dla gospodarki. W sumie tez jestem za fixem. Tylko dobre pytanie za jakim. I tu mam watpliwosci. Naszym czasem jest bardziej czas zimowy niz letni, chociaz prawde mowiac na zachodzie polski juz bardziej letni.
Prawde mowiac mnie bardziej odpowiada letni, ale nie w zimie. Bardzo nie lubie wstawac po ciemku. Dzieci w szkole po rano ciemku nie sa w stanie sie uczyc. Zona nauczycielka cos na ten temat wie. Problem ten na polnocy Polski jest jeszcze wiekszy i to prawie o godzine. Czas zimowy ten problem zmiejsza. Za to w lecie, gdy i tak wstajemy za widna szkoda tej godziny wieczorem.

Z drugiej strony w Szwecji maja jeszcze wiekszy problem i jakos zyja.

Jan Cytawa

Data: 2018-09-18 22:19:37
Autor: 2late
On 18/09/2018 09:33 PM, cytawa wrote:
Z drugiej strony w Szwecji maja jeszcze wiekszy problem i jakos zyja.

A juz najgorzej to maja na rowniku, w jakichs Ekwadorach itp.
Caly rok slonce wschodzi i zachodzi o tej samej porze, dzien trwa rowno 12 godzin. Jedyny minus to to, ze codziennie o 18tej zachodzi slonce :)

Data: 2018-09-19 01:13:56
Autor: J.F.
Nieco OT i NTG - ca³y rok czas letni czy zimowy?
Dnia Tue, 18 Sep 2018 22:33:36 +0200, cytawa napisa³(a):
J.F. pisze:
[...]

I tak dochodzimy do wniosku, ze zima najlepiej zimowy, a latem letni
:-)

Dzieci w szkole po rano ciemku nie sa w stanie sie uczyc. Zona nauczycielka cos na ten temat wie.

Eee - przy wspolczesnym oswietlenu ?

J.

Data: 2018-09-19 01:28:37
Autor: m
W dniu 18.09.2018 o 22:33, cytawa pisze:
Prawde mowiac mnie bardziej odpowiada letni, ale nie w zimie. Bardzo nie lubie wstawac po ciemku.

Ja mam zupe³nie odwrotnie. Tj - i tak nie lubiê wstawaæ, czy to po
ciemku czy po jasnemu, jeden czort. Za to jak ju¿ wstanê i siê rozbudzê,
to lubiê ¿eby dzieñ by³ mo¿liwie za dnia.

Pewnie jakby referendum urz±dziæ to wysz³oby po po³owie.

 Dzieci w szkole po rano ciemku nie sa w stanie sie uczyc.

Z drugiej strony, ca³a jasno¶æ jest marnowana na szko³ê, za to kiedy
trzeba w koñcu po¿yæ, zachód s³oñca i siê odechciewa wszystkiego.

p. m.

Data: 2018-09-19 00:31:16
Autor: Olivander
Nieco OT i NTG - ca³y rok czas letni czy zimowy?
W dniu ¶roda, 19 wrze¶nia
za to kiedy
trzeba w koñcu po¿yæ, zachód s³oñca i siê odechciewa wszystkiego.
eee tan, a wigilia, zabawa sylwestrowa, noc ¶wiêtojañska, noc po¶lubna nie s± po ciemku? a daj± siê polubiæ...

uwa¿am ¿e to wszystko jedno jak bêdzie ustawiony urzêdowy czas, to swobodnie dostosowuj±cy do niego ludzie powinni móc sobie ustawiaæ dowolnie tryb ¿ycia do swych potrzeb i preferencji

my¶lcie raczej jaki re¿im by³ by lepszy dla naszego bezpieczeñstwa na drodze i dla naszych lamp (moje rowery zimowe maj± dublowane i potrajane systemy o¶wietleniowe, a hamulce i opony takie same jak w letnich). w zimie jak w lecie, lepiej jechaæ po suchm ni¿ po mokrym i ¶liskim, czsem lepiej wstaæ po ciemku i jechaæ po chrupi±cym twardym pod³o¿u, ni¿ wstaæ przy s³oñcu i grzêzn±æ.

Data: 2018-09-19 03:43:19
Autor: zbrochaty
Nieco OT i NTG - ca³y rok czas letni czy zimowy?
noc po¶lubna nie s± po ciemku?

Ty tak na powa¿nie? To jest dopiero CiemnoGród

Data: 2018-09-21 00:40:01
Autor: Olivander
Nieco OT i NTG - ca³y rok czas letni czy zimowy?
;-)

Data: 2018-09-19 10:24:29
Autor: m
W dniu 19.09.2018 o 09:31, Olivander pisze:
[...]

Z drugiej strony, ³atwiej przestawiæ normê ni¿ globalnie przestawiæ np.
godziny otwarcia sklepów z 8 na 9 czy odwrotnie.

O zmianach prac urzêdów to w ogóle nie wspomnê :).

[...]

O, i to jest w³a¶ciwie rowerowe podej¶cie.

p. m.

Nieco OT i NTG - ca³y rok czas letni czy zimowy?