Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop

Data: 2011-07-05 19:11:13
Autor: pwz
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
Witam!
Temat offtopiczny, ponieważ bardzo średnio przylegający do gór, ale właśnie w sklepach "górskich" (turystycznych) szukałbym tego, czego szukam. A mianowicie: rozglądam się za przyzwoitym (w sensie wytrzymałości i wygody użytkowania), a przede wszystkim _wodoodpornym_ plecakiem, w którym można by przenosić laptopa. Laptopa po pierwsze, stąd konieczność wodoodporności, ale dobrze by było, gdyby mieścił też inne rzeczy - standardowo noszę w plecaku oprócz lapka skompresowaną kurtkę, książkę, zeszyt/cienki segregator A4 i inne drobiazgi (lubię dodatkowe kieszenie i schowki wewnątrz plecaka). Czyli chodzi mi o coś "trekkingowego", ale dedykowanego laptopowi.

Googlając znalazłem plecaczek jr gear Zip-Top Daypack (nie jestem w jakikolwiek sposób związany z tą firmą!), lecz jest on dla mnie chyba trochę za mały (raptem 25l, wydaje mi się, że to niewiele jak na wszystkie moje duperele, które chcę w nim upchnąć, ale może się mylę); poza tym cena zabija - 330+ zł ponaddwukrotnie przekracza mój budżet...

Zatem odwołując się do BiSwK: jaki byście polecili plecak, który spełniałby choćby w przybliżeniu powyższe warunki, czyli: laptop + wodoodporność + wytrzymałość + sensowna pojemność + rozsądna cena?

Pozdr
pwz

Data: 2011-07-05 19:27:39
Autor: Marcin Kysiak
W dniu 2011-07-05 19:11, pwz pisze:
Witam!
Temat offtopiczny, ponieważ bardzo średnio przylegający do gór, ale
właśnie w sklepach "górskich" (turystycznych) szukałbym tego, czego
szukam.

A myślałeś o fotograficznych? Na przykład
http://products.lowepro.com/product/CompuRover-AW,1923,16.htm

Pozdrawiam,
M.

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii:        http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2011-07-05 17:41:55
Autor: wobo 1704
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
To¿ przecie wszystkie szparga³y umieszczone w plecaku wk³ada siê w plastikowe torby. To samo zrobiæ z laptopem.
(Zak³adam, ¿e chcesz z nim chodziæ w góry.)

Data: 2011-07-06 14:32:33
Autor: Basia Z.
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop

U¿ytkownik "wobo 1704" <wobo1704.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iuvid2$q7n$1inews.gazeta.pl...
To¿ przecie wszystkie szparga³y umieszczone w plecaku wk³ada siê w
plastikowe torby. To samo zrobiæ z laptopem.
(Zak³adam, ¿e chcesz z nim chodziæ w góry.)

Nie wiem jakby zniós³ to laptop, ale ja noszeniem w workach foliowych ( w góry ) zniczy³am dwa "pendrajwy".

Po prostu po oko³o kilkunastu godzinbach trzymania w worku foliowym zniszczy³y siê (i wszystkie dane na nich zapisane).
Koledzy mi wyt³umaczyli ze to od ³adunkow elektrostatycznych.

Tak ¿e uwa¿a³abym z noszeniem sprzêtu elektronicznego w workach foliowych.

Na co dzieñ uwa¿am ¿e nie ma wodoodpornego plecaka i po mie¶cie noszê parasol.

B.

Data: 2011-07-07 00:05:40
Autor: Tomasz Sójka
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
Dnia Wed, 6 Jul 2011 14:32:33 +0200, Basia Z. napisa³(a):

[...]

To ¿aden problem. £adujesz je w woreczki antyelektrostatyczne (w takie jest
zazwyczaj pakowany sprzêt - taki "metalizowane" jakby) i po k³opocie. S±
te¿ zamykane strunowo dziêki czemu s± je¶li nie water- to conajmniej
splashproof :)
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-07-05 21:06:11
Autor: pwz
W dniu 2011-07-05 19:27, Marcin Kysiak pisze:
[...]

Wow, ten jest super... Tylko że kosztuje 600-700 zł...
pwz

Data: 2011-07-05 19:55:34
Autor: Adam Moczulski
[...]

Pokrowiec wodoodporny na plecak to około 20zł.
Adam

Data: 2011-07-05 23:48:10
Autor: Tomasz Sójka
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
Dnia Tue, 05 Jul 2011 19:11:13 +0200, pwz napisa³(a):

Witam!
Temat offtopiczny, poniewa¿ bardzo ¶rednio przylegaj±cy do gór, ale w³a¶nie w sklepach "górskich" (turystycznych) szuka³bym tego, czego szukam. A mianowicie: rozgl±dam siê za przyzwoitym (w sensie wytrzyma³o¶ci i wygody u¿ytkowania), a przede wszystkim _wodoodpornym_ plecakiem, w którym mo¿na by przenosiæ laptopa. Laptopa po pierwsze, st±d konieczno¶æ wodoodporno¶ci, ale dobrze by by³o, gdyby mie¶ci³ te¿ inne rzeczy - standardowo noszê w plecaku oprócz lapka skompresowan± kurtkê, ksi±¿kê, zeszyt/cienki segregator A4 i inne drobiazgi (lubiê dodatkowe kieszenie i schowki wewn±trz plecaka). Czyli chodzi mi o co¶ "trekkingowego", ale dedykowanego laptopowi.

Googlaj±c znalaz³em plecaczek jr gear Zip-Top Daypack (nie jestem w jakikolwiek sposób zwi±zany z t± firm±!), lecz jest on dla mnie chyba trochê za ma³y (raptem 25l, wydaje mi siê, ¿e to niewiele jak na wszystkie moje duperele, które chcê w nim upchn±æ, ale mo¿e siê mylê); poza tym cena zabija - 330+ z³ ponaddwukrotnie przekracza mój bud¿et...

Zatem odwo³uj±c siê do BiSwK: jaki by¶cie polecili plecak, który spe³nia³by choæby w przybli¿eniu powy¿sze warunki, czyli: laptop + wodoodporno¶æ + wytrzyma³o¶æ + sensowna pojemno¶æ + rozs±dna cena?

Pozdr
pwz

Prawdziwie wodoodporny plecak jest trochê abstrakcyjny - za du¿o szwów.
Musia³yby byæ podklejane, podklejenie z kolei czym¶ zabezpieczone coby siê
nie uszkodzi³o mechanicznie. Dlatego polecany ju¿ dobry pokrowiec (jest
niema³o plecaków ze zintegrowanym) wydaje siê byæ najrozs±dniejszym
rozwi±zaniem. Zreszt± ten CompuRover AW taki pokrowiec w³a¶nie ma...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-07-06 07:51:43
Autor: Micha³ Kowalcze
On 2011-07-05 23:48, Tomasz Sójka wrote:
> [...]
> niema³o plecaków ze zintegrowanym) wydaje siê byæ najrozs±dniejszym
> rozwi±zaniem. Zreszt± ten CompuRover AW taki pokrowiec w³a¶nie ma...

Polecam Wolfgang Guide 25, spe³nia wszystkie warunki: pokrowiec, du¿o kieszeni, troki, itp. Mój egzemplarz ma, podejrzewam, wiêcej ni¿ dwa lata (u¿ywany w dni robocze, od poniedzia³ku do pi±tku;) ), i nie mam co do niego ¿adnych zastrze¿eñ.

pozdrawiam,

Micha³

Data: 2011-07-06 08:07:29
Autor: pwz
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
W dniu 2011-07-06 07:51, Micha³ Kowalcze pisze:
Wolfgang Guide 25

O, to jest to. Cena jeszcze trochê zniechêca (có¿, wolfgang nigdy tani nie by³), ale funkcje takie, jak sobie wymy¶li³em. Dziêki.
pwz

Data: 2011-07-06 12:38:50
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
Tomasz Sójka, Tue, 5 Jul 2011 23:48:10 +0200, pl.rec.gory:
Prawdziwie wodoodporny plecak jest trochê abstrakcyjny - za du¿o szwów.
Musia³yby byæ podklejane, podklejenie z kolei czym¶ zabezpieczone coby siê
nie uszkodzi³o mechanicznie.

W³a¶nie... Czy kto¶ mia³ w ³apach plecaki górskie Ortlieba?

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-07-06 13:36:55
Autor: Wojciech Wierba
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop

W³a¶nie... Czy kto¶ mia³ w ³apach plecaki górskie Ortlieba?

Mia³ :-)
A o co chodzi?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-07-06 14:20:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
Wojciech Wierba, Wed, 06 Jul 2011 13:36:55 +0200, pl.rec.gory:

W³a¶nie... Czy kto¶ mia³ w ³apach plecaki górskie Ortlieba?

Mia³ :-)
A o co chodzi?

Chodzi mi o to, czy mo¿na z nim(i) zrobiæ to, co mo¿na z sakwami: wsadziæ
do nich jedyn± kopiê swojej rozprawy habilitacyjnej, wrzuciæ do Wis³y w
Wi¶le i poczekaæ na przesy³kê w Gdañsku?

Data: 2011-07-06 14:37:11
Autor: Wojciech Wierba
[...]

IMVHO mo¿na :-)
Robi³em kiedy¶ próbê z workiem wodoszczelnym Ortlieba.
Wsadzi³em do niego ¶piwór puchowy bez worka zwa¿ony dok³adnie uprzednio.
Obci±¿y³em worek i zatopi³em go w beczce na g³êboko¶ci ~1m. Tak przele¿a³ 3 doby. Zwa¿ony nastêpnie ¶piwór nie wykaza³ przyrostu wagi (wilgoæ) na poziomie b³êdu pomiarowego +- 1g.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-07-06 14:37:50
Autor: Olin
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
Dnia Wed, 6 Jul 2011 14:20:39 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisa³(a):

wsadziæ
do nich jedyn± kopiê swojej rozprawy habilitacyjnej, wrzuciæ do Wis³y w
Wi¶le i poczekaæ na przesy³kê w Gdañsku?

Tê dysertacjê masz na glinianych tabliczkach czy papirusie?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ludzie stanu dziewiczego otrzymaj± sto procent nagrody w niebiesiech,
owdowiali sze¶ædziesi±t procent, a ¿onaci trzydzie¶ci procent."
¶w. Tomasz z Akwinu

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-07-06 21:54:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
Olin, Wed, 6 Jul 2011 14:37:50 +0200, pl.rec.gory:

W tym przypadku: na papirusie.

Data: 2011-07-07 09:11:38
Autor: Olin
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
Dnia Wed, 6 Jul 2011 21:54:39 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisa³(a):

na papirusie.

Ud¼wig go³êbia pocztowego powinien wystarczyæ.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kiedy widzisz kobietê, pamiêtaj, to diabe³!
 Ona jest swoistym piek³em!"
papie¿ Pius II

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-07-07 12:27:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
Olin, Thu, 7 Jul 2011 09:11:38 +0200, pl.rec.gory:
Dnia Wed, 6 Jul 2011 21:54:39 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisa³(a):

na papirusie.

Ud¼wig go³êbia pocztowego powinien wystarczyæ.

Ale chodzi o sprawdzenie wodoodporno¶ci plecaka, a nie o sprawdzenie uci±gu
go³êbia pocztowego :-)

Data: 2011-07-07 11:02:08
Autor: Artur Stachura
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
On Wed, 6 Jul 2011 14:20:39 +0200, Marek 'marcus075' Karweta
<m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

Chodzi mi o to, czy mo¿na z nim(i) zrobiæ to, co mo¿na z sakwami: wsadziæ
do nich jedyn± kopiê swojej rozprawy habilitacyjnej, wrzuciæ do Wis³y w
Wi¶le i poczekaæ na przesy³kê w Gdañsku?

Pod drodze Toruñ... studenci UMK od³owi± i skseruj±...

Data: 2011-07-06 12:37:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop
pwz, Tue, 05 Jul 2011 19:11:13 +0200, pl.rec.gory:
Zatem odwo³uj±c siê do BiSwK: jaki by¶cie polecili plecak, który spe³nia³by choæby w przybli¿eniu powy¿sze warunki, czyli: laptop + wodoodporno¶æ + wytrzyma³o¶æ + sensowna pojemno¶æ + rozs±dna cena?

Ja bym poszed³ do Ery.

Data: 2011-07-06 14:44:29
Autor: sylvo
[...]
szukam. A mianowicie: rozglÄ…dam siÄ™ za przyzwoitym (w sensie
wytrzymałości i wygody użytkowania), a przede wszystkim _wodoodpornym_

Witam
Ja w zeszłym roku w Azji nosiłem netbooka w takim pokrowcu wodoodpornym, najpierw chowając go do etui (zwiększając odporność na uderzenia i wstrząsy) i wrzucając do plecaka. W pokrowcu mieściła się również myszka i zasilacz. Netbook przeżył bezproblemowo, chociaż bardziej był narażony na rzucanie niż wodę.
Pozdrawiam

Data: 2011-07-06 15:06:36
Autor: sylvo

i jeszcze link http://www.ceneo.pl/7757215

Data: 2011-07-06 15:06:17
Autor: sylvo

Ja w zeszłym roku w Azji nosiłem netbooka w takim pokrowcu http://www.ceneo.pl/7757215

Data: 2011-07-06 23:59:35
Autor: Robi
Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomości news:iuvgki$36p$1news.onet.pl...
[...]
Bez specjalnego przedziału na laptopa ale na pewno wodoodporny:
http://www.dakine.com/street-series/guys/cyclone-roll-top/
Na codzień dość duży. Nie ma pasa biodrowego i piersiowego.
Robi

Nieco OT: plecak wodoodporny na laptop