Niedźwiedzia przysługa - czyli niechęt nie zatrzymuję się by puścić pieszych ...

Data: 2012-11-10 00:37:24
Autor: Tomasz Pyra
Niedźwiedzia przysługa - czyli niechęt nie zatrzymuję się by puścić pieszych ...
Dnia Fri, 09 Nov 2012 19:54:27 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

Widziaem takie akcje wielokro (jednak bez tak spektakularnego wykoczenia) ...

No niestety jest to codzienno.
Zaczynajc od tego e na drogach o wicej ni jednym pasie do jazdy w tym
samym kierunku, mao ktry kierowca ma jakiekolwiek opory przed tym eby
przejcia pokonywa ze znacznie wysz prdkoci ni pas ssiednim.

Po prostu wielu nie ma adnych odruchw zachowania szczeglnej ostronoci
w okolicach przejcia - jedzi si dokadnie tak samo jakby przejcia nie
byo.

Sytuacje kiedy stoi samochd przed przejciem, przeuszcza pieszego, a
ssiednim pasem omija go nawet kilka pojazdw jeden po drugim to norma.

Data: 2012-11-10 02:00:31
Autor: tο
Niedwiedzia przysuga - czyli niechtnie zatrzymuj si by puci pieszych ...
Tomasz Pyra wrote:

Po prostu wielu nie ma żadnych odruchów zachowania szczególnej
ostrożności w okolicach przejścia - jeździ się dokładnie tak samo jakby
przejścia nie było.

Bo w 98% przypadków jeśli ktoś zwalnia koło przejścia to nie po to, żeby przepuścić pieszego, tylko bez żadnego powodu albo dlatego, że ktoś tuż obok tego przejścia zrobił jakiś wjazd czy skręt. To drugie powinno być karalne.

Ja jakoś nie zauważam sytuacji, w których kierowcy na chama omijaliby pojazdy przepuszczające pieszych, jeśli tak się dzieje to w ww. sytuacjach albo wtedy, gdy pieszy wlezie wprost pod pojazd jadący prawym pasem i reszta nie zdąży zareagować (lub oceni, że zdąży przejechać, a może już nie dać rady zahamować).

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-11-12 13:30:08
Autor: Jan45
Niedźwiedzia przysługa - czyli niech ętnie zatrzymuję się by puścić pieszych .. .
W dniu 2012-11-10 03:00, tο pisze:
Tomasz Pyra wrote:
(...)
Ja jakoś nie zauważam sytuacji, w których kierowcy na chama omijaliby
pojazdy przepuszczające pieszych, (...)

Może akurat ja mam pecha (a może tylko okazję), ale widziałem
przypadek, jak niecierpliwy poranny kierowca złamał nie tylko
ten przepis. Nie dość, że ominął samochód stojący przed
przejściem, z pieszymi na przejściu, ale na dodatek zrobił
to zjeżdżając na pas do ruchu przeciwnego. Po czym, żeby było
jeszcze cieplej, skręcił - w lewo. Na czerwonym świetle.

Jako że jechałem za nim, dogoniłem go bez żadnej fanfaronady
już na następnym skrzyżowaniu. Bo dalej i tak nie mógł jechać.
Popędliwcy tak jeżdżą, bez rozumu. Byle do przodu, byle
wyprzedzić kogo się tylko da, choćby to było wbrew wszelkim
zasadom i dobrym obyczajom.

Jan

Data: 2012-11-12 13:34:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niedwiedzia przysuga - czyli niechtnie zatrzymuj si by puci pieszych ...
Hello Jan45,

W dniu 2012-11-10 03:00, tο pisze:
Tomasz Pyra wrote:
(...)
[...]

I co mu zrobiłeś? Sroga minę i nadyszałeś na zderzak?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-11-12 23:17:50
Autor: LEPEK
Niedźwiedzia przysługa - czyli niech ętnie zatrzymuję się by puścić pieszych .. .

I co mu zrobiłeś? Sroga minę i nadyszałeś na zderzak?

Ale heloł! - z kontextu wynika, że go wcale nie gonił (jak błędnie założyłeś mierząc własną miarą), tylko jechał w tym samym kierunku.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-11-12 23:26:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niedwiedzia przysuga - czyli niechtnie zatrzymuj si by puci pieszych ...
Hello LEPEK,

I co mu zrobie? Sroga min i nadyszae na zderzak?
Ale helo! - z kontextu wynika, e go wcale nie goni (jak bdnie
zaoye mierzc wasn miar), tylko jecha w tym samym kierunku.

Gdzie w moim pisaniu wyczyta jak gonitw? Chyba wasnych myli...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-11-16 09:51:03
Autor: Jan45
[...]

Nie ma o co si sprzecza Panowie, bo tego nikt nie wie
na pewno. Mnie si wydaje, e go nie goniem, a w kadym
razie nie miaem zamiaru go dogoni. Natomiast zdziwiem
si, kiedy stanem za nim na dalszym skrzyowaniu. I wtedy
postanowiem wrzuci tutaj wiadomo o tym zdarzeniu,
bo stojc przed wiatami miaem wicej czasu, eby
dokadnie przeczyta numer rejestracyjny. Zaraz te
po moim wpisie jeden dyskutant zapyta mnie o model
i kolor samochodu. Udzieliem odpowiedzi i zapewne
staem si wsppracownikiem nietajnym czyim.

Jan

Niedźwiedzia przysługa - czyli niechęt nie zatrzymuję się by puścić pieszych ...