Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?

Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?

Data: 2009-11-24 23:43:55
Autor: s@piens
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Witam,

Przeszukiwałem archiwum pms i znalazłem poniższe informacje o silniku
2.5T R5 wyprodukowanym przez Volvo, które Ford umieszcza pod mask±
swoich  niektórych modeli.

Katanka (topic: "Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100") wrote:
Jest kolosalna, to juz pis±łem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz
na hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę
niebawem.

PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.

vs.

On Oct 8, 9:13 pm, "Przemek V" <miata...@poczta.onet.naszaojczyzna>
wrote:
[...]
A jaki ma przebieg? Jak nówka to może jeszcze być na programie
oszczędzaj±co/docieraj±cym. Na pewno nie jest to typowy problem dla
tego
modelu w przeciwieństwie np do Fordowskich 2.5T gdzie niedobór mocy
jest notorycznym problemem.
           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Czy kto¶ mógłby co¶ dodać, skomentować?
Jestem od roku posiadaczem pojazdu z takim silnikiem i nie wiem, czy już
mam zacz±ć się martwić? 8)

TIA

BTW Dysponuje kto¶ może wykresami mocy i momentu dla tego silnika?

pozdrawiam

--
Piotr

Data: 2009-11-24 22:52:02
Autor: to
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
s@piens wrote:

Czy ktoś mógłby coś dodać, skomentować? Jestem od roku posiadaczem
pojazdu z takim silnikiem i nie wiem, czy już mam zacząć się martwić? 8)

TIA

BTW Dysponuje ktoĹ› moĹĽe wykresami mocy i momentu dla tego silnika?

Te silniki mają zwykle około 200 koni. Trochę wykresów jest np. tutaj:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=70058

--
cokolwiek

Data: 2009-11-25 00:12:51
Autor: s@piens
NiedobĂłr mocy w Fordowskich 2.5T?
to wrote:

BTW Dysponuje ktoĹ› moĹĽe wykresami mocy i momentu dla tego silnika?

Te silniki mają zwykle około 200 koni. Trochę wykresów jest np. tutaj:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=70058

Dzięki! Zaraz się zarejestruję na tym forum :)

--
Piotr

Data: 2009-11-24 23:58:08
Autor: Tomasz Pyra
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
s@piens pisze:
Witam,

Przeszukiwałem archiwum pms i znalazłem poniższe informacje o silniku
2.5T R5 wyprodukowanym przez Volvo, które Ford umieszcza pod mask±
swoich  niektórych modeli.

Katanka (topic: "Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100") wrote:
Jest kolosalna, to juz pis±łem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz
na hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę
niebawem.

A czy ten silnik nie powinien być zalewany wła¶nie benzyn± 98?
Tak co¶ kojarzę że T5 tak około rocznika 1998-99 miał na wlewie napisane żeby lać 98.

Data: 2009-11-25 00:02:41
Autor: s@piens
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Tomasz Pyra wrote:
[...]
A czy ten silnik nie powinien być zalewany wła¶nie benzyn± 98?
Tak co¶ kojarzę że T5 tak około rocznika 1998-99 miał na wlewie
napisane żeby lać 98.

Koło wlewu rocznika 2008 jest napisane 95 lub lepsza.
(Posiada czujnik spalania stukowego, czy jako¶ tak)

--
Piotr

Data: 2009-11-24 23:05:20
Autor: to
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
s@piens wrote:

A czy ten silnik nie powinien być zalewany właśnie benzyną 98? Tak coś
kojarzę że T5 tak około rocznika 1998-99 miał na wlewie napisane żeby
lać 98.

Koło wlewu rocznika 2008 jest napisane 95 lub lepsza. (Posiada czujnik
spalania stukowego, czy jakoĹ› tak)

No i to jest prawda, bo jeździ, ale w przypadku tego silnika 98 może dać dobre efekty. Warto sprawdzić (najlepiej na hamowni).

--
cokolwiek

Data: 2009-11-25 00:18:12
Autor: s@piens
NiedobĂłr mocy w Fordowskich 2.5T?
to wrote:
[...]
Koło wlewu rocznika 2008 jest napisane 95 lub lepsza. (Posiada
czujnik spalania stukowego, czy jakoĹ› tak)

No i to jest prawda, bo jeĹşdzi, ale w przypadku tego silnika 98 moĹĽe
dać dobre efekty. Warto sprawdzić (najlepiej na hamowni).

Fakt, nawet hamownie V-Techa mam 15 metrów od biurowca... czas w końcu odwiedzić.

Na razie tylko w oparciu o subiektywne odczucia, to najlepiej na 98 ze BP mi sie jeździło.

--
Piotr

Data: 2009-11-25 00:18:22
Autor: Tomasz Pyra
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
s@piens pisze:
Tomasz Pyra wrote:
[...]
A czy ten silnik nie powinien być zalewany wła¶nie benzyn± 98?
Tak co¶ kojarzę że T5 tak około rocznika 1998-99 miał na wlewie
napisane żeby lać 98.

Koło wlewu rocznika 2008 jest napisane 95 lub lepsza.
(Posiada czujnik spalania stukowego, czy jako¶ tak)


To znaczy co do zasady, to nie ma przeciwwskazań żeby silnik zoptymalizował sobie k±t wyprzedzenia zapłonu w zależno¶ci od liczby oktanowej zalanego paliwa.
Mnie raczej dziwi od zawsze dlaczego inne silniki tego nie robi±.

My¶lę, że być może nawet rzadkie spalenie detonacyjne (chyba koniecznie do stwierdzenia gdzie jest granica przyspieszania zapłonu) jest już niszcz±ce dla silnika. Ale może da się to stwierdzić bez doprowadzenia do spalania stukowego?

Samo przej¶cie na VPowera z przyspieszeniem zapłonu może dać około 5% mocy więcej, co przy 200KM przełożyłoby sie na jakie¶ 10KM.

Natomiast "kolosalne subiektywne odczucia" to chyba jednak przesada. Zim± silniki maj± o jakie¶ 10% większ± moc (w turbo z intercoolerem różnice s± chyba jeszcze większe), a jednak s± to różnice w normalnej eksploatacji nieodczuwalne.

Data: 2009-11-25 00:23:33
Autor: to
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Tomasz Pyra wrote:

Myślę, że być może nawet rzadkie spalenie detonacyjne (chyba koniecznie
do stwierdzenia gdzie jest granica przyspieszania zapłonu) jest już
niszczące dla silnika. Ale może da się to stwierdzić bez doprowadzenia
do spalania stukowego?

Moje dość proste, wolnossące V6 skądś wie, jakie ma zalane paliwo. Po podłączeniu komputera stoi jak byk "95" albo "98", więc pewnie może też sobie dostosować mapy zapłonu do paliwa zawczasu.
 
Natomiast "kolosalne subiektywne odczucia" to chyba jednak przesada.
Zimą silniki mają o jakieś 10% większą moc (w turbo z intercoolerem
różnice są chyba jeszcze większe), a jednak są to różnice w normalnej
eksploatacji nieodczuwalne.

Siła autosugestii...

--
cokolwiek

Data: 2009-11-25 01:32:14
Autor: Tomasz Pyra
NiedobĂłr mocy w Fordowskich 2.5T?
to pisze:
Tomasz Pyra wrote:

Myślę, że być może nawet rzadkie spalenie detonacyjne (chyba koniecznie
do stwierdzenia gdzie jest granica przyspieszania zapłonu) jest już
niszczące dla silnika. Ale może da się to stwierdzić bez doprowadzenia
do spalania stukowego?

Moje dość proste, wolnossące V6 skądś wie, jakie ma zalane paliwo. Po podłączeniu komputera stoi jak byk "95" albo "98", więc pewnie może też sobie dostosować mapy zapłonu do paliwa zawczasu.

A co to za auto?
Ponoć jakieś Subaru mają też takie cudo.

Data: 2009-11-25 00:36:56
Autor: to
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Tomasz Pyra wrote:

A co to za auto?
Ponoć jakieś Subaru mają też takie cudo.

Ford ;)

--
cokolwiek

Data: 2009-11-25 00:26:15
Autor: s@piens
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Tomasz Pyra wrote:
[...]
To znaczy co do zasady, to nie ma przeciwwskazań żeby silnik
zoptymalizował sobie k±t wyprzedzenia zapłonu w zależno¶ci od liczby
oktanowej zalanego paliwa.
Mnie raczej dziwi od zawsze dlaczego inne silniki tego nie robi±.

Cięcie kosztów przez księgowych... :-/

Samo przej¶cie na VPowera z przyspieszeniem zapłonu może dać około 5%
mocy więcej, co przy 200KM przełożyłoby sie na jakie¶ 10KM.

Natomiast "kolosalne subiektywne odczucia" to chyba jednak przesada.
Zim± silniki maj± o jakie¶ 10% większ± moc (w turbo z intercoolerem
różnice s± chyba jeszcze większe), a jednak s± to różnice w normalnej
eksploatacji nieodczuwalne.

Ja podczas jazdy po mie¶cie leję 95, a na trasę z bagażami 98 - tak na wszelki wypadek.

Choć kiedy¶ zalałem V-Power Racing 100 i chyba nie odczułem zbytniej róznicy...

--
Piotr

Data: 2009-11-25 00:39:09
Autor: Tomasz Pyra
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
s@piens pisze:
Tomasz Pyra wrote:
[...]
To znaczy co do zasady, to nie ma przeciwwskazań żeby silnik
zoptymalizował sobie k±t wyprzedzenia zapłonu w zależno¶ci od liczby
oktanowej zalanego paliwa.
Mnie raczej dziwi od zawsze dlaczego inne silniki tego nie robi±.

Cięcie kosztów przez księgowych... :-/

Ale to nie wygl±da na rzecz specjalnie kosztown±, a jaki byłby "bajer"...

Tylko z drugiej strony może taki wybór wprowadzałby tylko w niepotrzebne zakłopotanie _zwykłego_ użytkownika?


Samo przej¶cie na VPowera z przyspieszeniem zapłonu może dać około 5%
mocy więcej, co przy 200KM przełożyłoby sie na jakie¶ 10KM.

Natomiast "kolosalne subiektywne odczucia" to chyba jednak przesada.
Zim± silniki maj± o jakie¶ 10% większ± moc (w turbo z intercoolerem
różnice s± chyba jeszcze większe), a jednak s± to różnice w normalnej
eksploatacji nieodczuwalne.

Ja podczas jazdy po mie¶cie leję 95, a na trasę z bagażami 98 - tak na wszelki wypadek.

A nie lepiej wła¶nie odwrotnie?
Paliwo z wyższ± liczb± oktanow± jako¶ tak lepiej pracuje przy niskich obrotach, to ma jaki¶ tam sens wła¶nie w mie¶cie jak się co chwilę rusza.

A na trasę gdzie się cały czas trzyma jednak do¶ć wysokie obroty to 95 sprawdzi się równie dobrze.

A moc w normalnym (nieadaptuj±cym się) silniku przy wyższej liczbie oktanowej ponoć mniejsza.

Choć kiedy¶ zalałem V-Power Racing 100 i chyba nie odczułem zbytniej róznicy...

Ja tam słyszę pewn± różnicę przy niskich obrotach na korzy¶ć milszego dla ucha odgłosu benzyny wyżej oktanowej.
Ale tak w osi±gach to żadnych odczuć.

Chociaż przymierzam się w cieniasie do załadowania jakiego¶ programu z przyspieszonym zapłonem i wtedy już trzeba jeĽdzić na minimum 98. Koledze hamownia powiedziała że daje mu to parę koników.

Data: 2009-11-25 00:27:46
Autor: to
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Tomasz Pyra wrote:

Chociaż przymierzam się w cieniasie do załadowania jakiegoś programu z
przyspieszonym zapłonem i wtedy już trzeba jeździć na minimum 98.
Koledze hamownia powiedziała że daje mu to parę koników.

Ja rozważam wpięcie potencjometra w czujnik IAT i odpowiednią korektę zapłonu taką metodą. Zaleta jest taka, że w razie zatankowania kiepskiego paliwa można tymczasowo powrócić do zwykłych ustawień. Tylko trzeba mieć pewność, że w danym aucie IAT odpowiada tylko za zapłon (tak jak u mnie), bo niekiedy ma też wpływ na dawki paliwa.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-25 01:36:59
Autor: Tomasz Pyra
NiedobĂłr mocy w Fordowskich 2.5T?
to pisze:
Tomasz Pyra wrote:

Chociaż przymierzam się w cieniasie do załadowania jakiegoś programu z
przyspieszonym zapłonem i wtedy już trzeba jeździć na minimum 98.
Koledze hamownia powiedziała że daje mu to parę koników.

Ja rozważam wpięcie potencjometra w czujnik IAT i odpowiednią korektę zapłonu taką metodą. Zaleta jest taka, że w razie zatankowania kiepskiego paliwa można tymczasowo powrócić do zwykłych ustawień. Tylko trzeba mieć pewność, że w danym aucie IAT odpowiada tylko za zapłon (tak jak u mnie), bo niekiedy ma też wpływ na dawki paliwa.

Nie bardzo tylko rozumiem jak IAT ma wpływać na wyprzedzenie zapłonu.

IAT (wraz z MAP) uĹĽywany jest do obliczenia masy powietrza w cylindrze i   uĹĽywane to jest do obliczania dawki paliwa.
W dodatku ECU zazwyczaj sobie skompensuje wartość obliczoną z MAP/IAT za pomocą sondy lambda - dlatego w większości samochodów "chip-rezystor" nie działa.

A kąt wyprzedzenia zapłonu to już funkcja zaszyta w ECU i zależna od obrotów silnika.

Data: 2009-11-25 00:40:28
Autor: to
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Tomasz Pyra wrote:

IAT (wraz z MAP) uĹĽywany jest do obliczenia masy powietrza w cylindrze i
  uĹĽywane to jest do obliczania dawki paliwa.
W dodatku ECU zazwyczaj sobie skompensuje wartość obliczoną z MAP/IAT za
pomocą sondy lambda - dlatego w większości samochodów "chip-rezystor"
nie działa.

U mnie za dawkowanie paliwa odpowiada MAF (nie MAP, a także TPS i pewnie cośtam jeszcze), odczyty z IAT wpływają wyłącznie na zapłon (im cieplejsze powietrze tym bardziej opóźniony).

--
cokolwiek

Data: 2009-11-25 07:28:08
Autor: Katanka
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
s@piens wrote:
Witam,


Nie ma za bardzo co komentować. W V-Techu mówi±, że normalne dla tego silnika w Mondeo (bo w Volvo podobno sterowniki tunninguje samo volvo, w fordach robia je w boschu czy w Seamensie), gdzie powinien miec te 220 koni, jest wynik rzędu 205-210 koni, gdy hamuj± na PB95. Warto nalać V-Povera i moc będzie odpowiednia. Dodatkowo silnik odkręca się (z tego co mówi V-Tech) dopiero po przejechaniu 1500km. Hamowany był przy 600km i pokazał 190 koni, po przejechaniu 3000km pokazał 207 na PB95.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2009-11-25 01:29:50
Autor: Przemek V
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
On 25 Lis, 07:28, "Katanka" <katank...@interia.pl> wrote:
s@piens wrote:
> Witam,

Nie ma za bardzo co komentować. W V-Techu mówi±, że normalne dla tego silnika w
Mondeo (bo w Volvo podobno sterowniki tunninguje samo volvo, w fordach robia je
w boschu czy w Seamensie), gdzie powinien miec te 220 koni, jest wynik rzędu
205-210 koni, gdy hamuj± na PB95. Warto nalać V-Povera i moc będzie odpowiednia.
Dodatkowo silnik odkręca się (z tego co mówi V-Tech) dopiero po przejechaniu
1500km. Hamowany był przy 600km i pokazał 190 koni, po przejechaniu 3000km
pokazał 207 na PB95.

Żony autko ma mniej niż tydzień i na razie 300 km. raptem zrobiło ale
tych 220 KM to w nim nie czuję chociaż też go specjalnie nie
katowałem. Zobaczymy co będzie po tych 1500 km i czy się dotrze.
Spalanie dla przyzwyczajonego do dużego diesla jest dosyć masakryczne
- 12,5 ¶rednia na trasie W-wa - Dęblin W-wa. Za to prowadzenie,
zawieszenie - bardzo pozytywne wrażenia.

Foty delikwenta: http://picasaweb.google.com/przemv/SMax#

Data: 2009-11-25 10:48:32
Autor: Katanka
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Przemek V wrote:

Żony autko ma mniej niż tydzień i na razie 300 km. raptem zrobiło ale
tych 220 KM to w nim nie czuję chociaż też go specjalnie nie
katowałem. Zobaczymy co będzie po tych 1500 km i czy się dotrze.

Jak przejedziesz te 1500km to zatankuj proszę Shell V-Pover Racing :) zobaczysz róznicę!

Spalanie dla przyzwyczajonego do dużego diesla jest dosyć masakryczne
- 12,5 ¶rednia na trasie W-wa - Dęblin W-wa. Za to prowadzenie,
zawieszenie - bardzo pozytywne wrażenia.

Nauczy się jeĽdzić. Mój na poczatku palił ¶redino 13l. Teraz pali poniżej 9l gdy jeĽdżę po wioskach okolicznych, w trybie mieszanym poniżek 10l. Kiedy jechałem w trasie z Gizycka do Bielska przez Wawę, spalił poniżej 8l. Trzeba tylko się troszkę nauczyc nim jeĽdzić. silnik jest bardzo elastyczny.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2009-11-25 19:48:22
Autor: Tomasz Pyra
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Przemek V pisze:

Żony autko ma mniej niż tydzień i na razie 300 km. raptem zrobiło ale
tych 220 KM to w nim nie czuję chociaż też go specjalnie nie
katowałem.

No bo to też kawałek samochodu - widzę 1743kg na pusto, czyli 126KM/t.

Inna sprawa, że producent podaje czas 0-100 w 7.9s - aż trudno uwierzyć.

Data: 2009-11-26 12:05:35
Autor: Katanka
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Tomasz Pyra wrote:
Przemek V pisze:

Żony autko ma mniej niż tydzień i na razie 300 km. raptem zrobiło ale
tych 220 KM to w nim nie czuję chociaż też go specjalnie nie
katowałem.

No bo to też kawałek samochodu - widzę 1743kg na pusto, czyli 126KM/t.

Inna sprawa, że producent podaje czas 0-100 w 7.9s - aż trudno
uwierzyć.

Piszesz o Mondeo czy o Kudze? Bo jesli Mondeo to co¶ jest nie tak :) Jest lżejszy i ma większe przyspieszenie z tego co pamiętam.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2009-11-26 20:51:23
Autor: Tomasz Pyra
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Katanka pisze:
Tomasz Pyra wrote:
Przemek V pisze:

Żony autko ma mniej niż tydzień i na razie 300 km. raptem zrobiło ale
tych 220 KM to w nim nie czuję chociaż też go specjalnie nie
katowałem.

No bo to też kawałek samochodu - widzę 1743kg na pusto, czyli 126KM/t.

Inna sprawa, że producent podaje czas 0-100 w 7.9s - aż trudno
uwierzyć.

Piszesz o Mondeo czy o Kudze?

S-Max.
Przyspieszenie podaje producent.
Masa zważona przez EuroNCAP.

Data: 2009-11-26 21:07:45
Autor: Przemek V
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:hemmcd$rd1$2atlantis.news.neostrada.pl...
Katanka pisze:
Tomasz Pyra wrote:
Przemek V pisze:

Żony autko ma mniej niż tydzień i na razie 300 km. raptem zrobiło ale
tych 220 KM to w nim nie czuję chociaż też go specjalnie nie
katowałem.

No bo to też kawałek samochodu - widzę 1743kg na pusto, czyli 126KM/t.

Inna sprawa, że producent podaje czas 0-100 w 7.9s - aż trudno
uwierzyć.

Piszesz o Mondeo czy o Kudze?

S-Max.
Przyspieszenie podaje producent.
Masa zważona przez EuroNCAP.

530d waży 1670 kg, ma moc 218 KM, automatyczn± skrzynię a subiektywnie jest dużo bardziej żwawe.

Data: 2009-11-26 21:12:56
Autor: Tomasz Pyra
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Przemek V pisze:

530d waży 1670 kg, ma moc 218 KM, automatyczn± skrzynię a subiektywnie jest dużo bardziej żwawe.

Subiektywnie to bardzo różnie bywa - u mnie na odczucia to większy wpływ niż moc silnika ma wysoko¶ć siedziska i kształt siedzenia.

Data: 2009-11-30 01:25:08
Autor: to
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
Przemek V wrote:

530d wa¿y 1670 kg, ma moc 218 KM, automatyczn± skrzyniê a subiektywnie
jest duÂżo bardziej Âżwawe.

Subiektywnie to prawie każdy diesel jest dużo bardziej żwawy od benzyny o podobnej mocy, ale obiektywnie wręcz przeciwnie...

--
cokolwiek

Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona