Niedomknięty filtr powietrza

Data: 2009-05-20 21:32:35
Autor: kasownik
Niedomknięty filtr powietrza
Witam,
co się może stać jeśli na przykład podczas wymiany filtra powietrza serwis źle zamknął pojemnik na filtr i powietrze dostawało się filtr omijając ??

Chodzi mi o to jak to wpłynie na silnik..

--
kasownik

Data: 2009-05-20 21:45:24
Autor: Tomasz Pyra
kasownik pisze:
[...]

Teoretycznie syf może dostawać się do cylindrów i przyspieszyć zużycie gładzi cylindrów i tłoków, ale nie siałbym paniki.

Po pierwsze na ile on był uchylony? Być może podciśnienie w kolektorze samo go domykało jak silnik pracował?

Jak to nie trwało latami, to nie martw się - raczej nic się nie stało.
Jak chcesz być na 100% pewny to zbadaj kompresje.

Data: 2009-05-20 23:22:10
Autor: Michał
kasownik <kasownik@ztm.pl> napisał(a):
[...]

ja powyrywałem jakie¶ rzeczy spod silnika... filtry (zostały tylko kawałki tej rury) itp.. i przez 4 tygodnie jeĽdziłem tak, podobno nic sie nie stało.

pozdrawiam.

Data: 2009-05-21 01:42:42
Autor: żółta pięta
Niedomknięty filtr powietrza
ja powyrywałem jakie¶ rzeczy spod silnika... filtry (zostały tylko kawałki
tej rury) itp.. i przez 4 tygodnie jeĽdziłem tak, podobno nic
sie nie stało.

jestes pewien ze wiesz o czym piszesz?

Data: 2009-05-21 02:21:10
Autor: Michał
żółta pięta <d@b.a> napisał(a):
> ja powyrywałem jakie¶ rzeczy spod silnika... filtry (zostały tylko kawałki
> tej rury) itp.. i przez 4 tygodnie jeĽdziłem tak, podobno nic
> sie nie stało.

jestes pewien ze wiesz o czym piszesz?

chyba :)

takie duże kwadratowe, poł±czone tak± rur± z 10..15cm ¶rednicy z silnikiem :)

i tej rury troche zabrakło :)

pomijaj±c że mi się to jeszcze "od góry" rozerwało jak gaz wybuchł (od ¶wiec które popękały?).

pozdrawiam.

Data: 2009-05-21 13:38:10
Autor: Madafaka
Niedomknięty filtr powietrza
Chodzi mi o to jak to wpłynie na silnik..

Syf poszedl na przeplywke (bardzo czuly element), no i do silnika.

Generalnie zalezy czy jezdziles w miescie (wiecej syfu w powietrzu) czy nie, no i jak dlugo.

Data: 2009-05-21 14:58:46
Autor: Kocureq
Madafaka pisze:

Syf poszedl na przeplywke (bardzo czuly element), no i do silnika.

Co w przepływkach jest takiego czułego?

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-05-21 20:32:19
Autor: Przemek
Madafaka wrote:
Chodzi mi o to jak to wpłynie na silnik..

Syf poszedl na przeplywke (bardzo czuly element), no i do silnika.

Generalnie zalezy czy jezdziles w miescie (wiecej syfu w powietrzu)
czy nie, no i jak dlugo.

Jakiego syfu? - filtr wylapuje stosunkowo duze czastki , glownie chodzi o kurz powstaly z piasku bo kwarc z olejem tworzy znakomita paste scierna
 - jak bys nie jezdzil tam gdzie sie kurzy czyli najczesciej po polnych drogach to mozna latami jezdzic bez filtra .A to co jest w miescie w powietrzu jest
 o kilka rzedow wielkosci za male aby bylo wylapane przez filtr

Niedomknięty filtr powietrza