Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria

Data: 2013-03-09 08:50:48
Autor: Michal Tyrala
Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria
On Fri, 8 Mar 2013 18:39:26 -0600, Pszemol wrote:
 Gdy ikona pokaże 4% URZĄDZENIE SAMO SIĘ
 WŁACZA i kontynuje prace podczas ładowania!!!!

Tylko wiesz, jak chcesz urzadzenie naladowac szybciej, a nie
potrzebujesz go juz teraz, to takie samowlaczenie się nie jest dobrym
pomyslem.
I uprzedzajac, bo zaraz się dowiem ze wymyslilem z kosmosu problem --
padło, wyjezdzam, do posadzenia się w tramwaju, pociagu, etc nie
potrzebuje klamota, ale chce miec jak najwiecej energii w podrozy.

A co do tych kilku procent -- Andek po wlaczeniu troche sobie mieli, i
IMO intensywnosc tego co się dzieje zalezy od tego, ile mediow lezy po
pamieciach, ile jest aplikacji do wystartowania (i puszczenia w tle, iOS
chyba tu nie ma duzo roboty). Mozna wtedy oczywiscie jakis prog ustalic,
ale albo bedzie za nisko przy obciazonym urzadzeniu i tak padnie podczas
wstawania, albo przy swiezutkim urzedzeniu bedzie ten prog ustawiony
zachowawczo, ale zdecydowanie za wysoko (a akurat kogos moze palic, zeby
miec klamota chodzic tu i teraz).

 Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
 systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
 bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))

Ale nie miales poprzednio E52? :-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-03-09 07:05:41
Autor: Pszemol
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnkjltv8.ssr.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
Tylko wiesz, jak chcesz urzadzenie naladowac szybciej, a nie
potrzebujesz go juz teraz, to takie samowlaczenie się nie
jest dobrym pomyslem.

A dlazego twierdzisz, że będzie ładować się wolniej?
Może ładowanie baterii w iPhone jest lepiej przemyślane
niż w niektórych opisywanych tu telefonach z Andkiem,
gdzie bilans ładowania był ujemny gdy się używało
w samochodzie telefonu jako nawigacji... w iPhone mimo
pracy w takiej roli bateria się ładuje a nie rozładowuje
podłączona do gniazda zapalniczki w aucie...

I uprzedzajac, bo zaraz się dowiem ze wymyslilem z kosmosu problem --
padło, wyjezdzam, do posadzenia się w tramwaju, pociagu, etc nie
potrzebuje klamota, ale chce miec jak najwiecej energii w podrozy.

Wybacz, ale statystycznie rzecz ujmując to gdy włączasz do prądu
CAŁKOWICIE wyładowane urządzenie to więcej masz przypadków
takich że właśnie go chcesz użyć a nie ładujesz go na zaś...

Tak czy inaczej nawet w twoim przypadku, jeśli podejrzewasz że
się wolniej będzie ładować włączone to możesz go wyłaczyć - nie
w tym rzecz że urządzenie się samo włącza tylko problemem jest
tu że Nexusa 7 nie wiadomo kiedy można już włączyć a kiedy
jest jeszcze za wcześnie.

[...]

Co to znaczy "trochę sobie mieli"? :-)) A co to ma do rzeczy??

Przecież mówimy o włączaniu urządzenia CAŁY CZAS PODŁĄCZONEGO
do ładowarki!!!! Jeśli tylko bilans ładowania jest dodatni to niech
sobie tam mieli ile chce mielić - jeśli się włączył to nie powinien się
wyłączać tylko kontynuować pracę w czasie ładowania.

 Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
 systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
 bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))

Ale nie miales poprzednio E52? :-)

Używałem wielu telefonów - E51 i E52 też miałem czasem w ręce.
Jednak przez ostatnie 2 i 1/4 roku moim głównym telefonem był
iPhone 4 a teaz od niecałego miesiąca mam iPhone 5 i jestem
zadowolony z tego jak to urządzenie jest przemyślane i funkcjonalne.

Data: 2013-03-09 13:58:38
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 9 Mar 2013 07:05:41 -0600, Pszemol wrote:
> Tylko wiesz, jak chcesz urzadzenie naladowac szybciej, a nie
> potrzebujesz go juz teraz, to takie samowlaczenie się nie
> jest dobrym pomyslem.

 A dlazego twierdzisz, że będzie ładować się wolniej?

Bo jesli ladowane urzadzenie ciagnie prad, to prad ten nie idzie do
baterii. Fizyka w szkolce byla? Jakies I prawo Kirchoffa, te okolice.

> [...]

 CAŁKOWICIE wyładowane urządzenie to więcej masz przypadków
 takich że właśnie go chcesz użyć a nie ładujesz go na zaś...

O, dzieki, na Ciebie zawsze mozna liczyc.

 Co to znaczy "trochę sobie mieli"? :-)) A co to ma do rzeczy??

 Przecież mówimy o włączaniu urządzenia CAŁY CZAS PODŁĄCZONEGO
 do ładowarki!!!!

I JESZCZE SIEDEM WYKRZYKNIKOW!!!!!! Jeżeli dobra ładowarka daje 1.5A, a urzadzenie bierze 0.5A, czy czasem
blizej 1A, to ile zostanie do ładowania? Dalej 1.5A, tak? I jak dla mnie tutaj jest koniec tego wątku. I przepraszam za probe
podjecia merytorycznej dyskusji.

Uuuuhu, jest trop...

Data: 2013-03-09 08:06:19
Autor: Pszemol
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnkjmg0e.ssr.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
> [...]

Bo jesli ladowane urzadzenie ciagnie prad, to prad ten nie idzie do
baterii. Fizyka w szkolce byla? Jakies I prawo Kirchoffa, te okolice.

Tak jest tylko przy założeniu że ładowanie i zasilanie urządzenia
wymagają więcej niż dać może ładowarka. A to nie zawsze jest prawda.

> [...]

 takich że właśnie go chcesz użyć a nie ładujesz go na zaś...

O, dzieki, na Ciebie zawsze mozna liczyc.

Mam zupełnie rozładowany telefon po tym jak zapomniałem go
wyłączyć przed transatlantyckim lotem - albo po całej nocy
intensywnej imprezy w klubie - włączam go do prądu
i chcę wiedzieć kiedy najszybciej mogę z niego skorzystać...

W przypadku telefonu na Androidzie - nie wiem. Muszę zgadywać.
Ale przy zgadywaniu muszę uważać LOL :-) bo jak włączę za wcześnie to
nic z tego - nie włączy się a na dodatek spowolni się proces ładowania.
W przypadku iPhone - sam się włączy i będę mógł zadzwonić po
taksówkę w czasie gdy telefon dalej będzie się beztrosko ładował.

[...]

I uważasz, mądralo, że sam fakt że będzie się wolniej ładował
włączony jest uzasadnieniem tego, że tablet się jednak włącza
aby pokazać napis "powering off" i się za moment wyłączyć? :-)
No gratuluję poczucia humoru...

Czy nie lepiej byłoby, gdyby NIE włączał się wtedy gdy nie ma
po co się włączać?? Wytłumacz mi, gdzie tu widzisz jakąś logikę??

Data: 2013-03-09 14:54:44
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 9 Mar 2013 08:06:19 -0600, Pszemol wrote:

> [...]

 Tak jest tylko przy założeniu że ładowanie i zasilanie urządzenia
 wymagają więcej niż dać może ładowarka. A to nie zawsze jest prawda.

Moze przy dumbfonach z bateriami 0.7mAh. Jest jakies urzadzenie typu
wspolczesny smartfon lub tablet ktore żre pradu na tyle malo, zeby nie
rzutowalo to na ladowanie baterii?

Ewentualnie inaczej -- czy są ładowarki zdolne dać REALNIE taki prad,
zeby zaszło to co chcesz?
> [...]
> podjecia merytorycznej dyskusji.

 I uważasz, mądralo, że sam fakt że będzie się wolniej ładował

A jednak.

 jest uzasadnieniem tego, że tablet się jednak włącza
 aby pokazać napis "powering off" i się za moment wyłączyć? :-)

A skad on ma wiedziec ile ładunku mu wystarczy na pelne uruchomienie
się? Tu są apki w tle, widgety... Dociążone urządzenie ma o wiele
cięższy energetycznie start niz takie OOTB.

Postaw sobie moze jakis battery monitor, jakis OS monitor i poogladaj co
się dzieje po uruchomieniu.

 No gratuluję poczucia humoru...

 Czy nie lepiej byłoby, gdyby NIE włączał się wtedy gdy nie ma
 po co się włączać?? Wytłumacz mi, gdzie tu widzisz jakąś logikę??

Prosze mi nie odwaracać kota ogonem -- mi się nie podobala idea, ze
klocek się sam wlacza.

PS. Nie wiem jak w ogole natrafiles na ten problem. Ja wiem, ze jak
urzadzenie padlo, to chwili potrzebuje, zeby zgromadzic tyle pradu, zeby
wstac. I jesli mam potrzebe pilniejszego uzycia, to telefonowi daje te
2-3min w spokoju i wstaje.

PPS. Przy małym zgromadzonym ładunku i dużym obciążeniu % naładowania
jest silnie umowny. I pewnie ledwo-co bateria obciazona 200mA da zdrowo
ponad 5x wiecej, niz obciążona 1A. --

Data: 2013-03-09 09:40:53
Autor: Pszemol
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnkjmj9k.ssr.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
[...]

O ile większy? O 5%? O 10%?
Bronisz Androida jak zaślepiony fanatyk religijny.
To, że urządzenie włącza się tylko po to aby się natychmiast wyłączyć
to jest KICHA bezdyskusyjna. Jeśli nawet są różnice w zapotrzebowaniu
na prąd to tak jak zgadywałeś wcześniej - można puścić system z ładowarki
kosztem małego spowolnienia procesu ładowania a nie udawać że wszystko
OK, włączać się tylko po to aby wyświetlić komunikat Powering Off.

[...]

Niech się sam nie włącza zatem - niech tylko da inny sygnał
że już może się włączyć i kontynuawać pracę z ładowarki...
Na razie takiego sygnału nie ma - ikona ładowarki zmienia
wygląd dopiero gdy masz ćwierć maksymalnego ładunku
w akumulatorze a przecież jest oczywiste, że da się używać
urządzenie dużo, dużo wcześniej... A więc mamy gniota który
biedak "nie wie" kiedy może się włączyć a kiedy nie może...

[...]

Ale JAKIEJ CHWILI!!?? To jest właśnie pytanie za 10 punktów.
Czy wystarczy 5 minut? Nie? OK, to 7? A może 12 minut???
Użytkownik chce wiedzieć kiedy najwcześniej można włączyć
urządzenie aby działało - iOS daje mu taką informację, przy
okazji samodzielnie się włączając, Android nie daje bo jest
uniwersalnym gniotem który ma ino ino działać na byle
jakim sprzęcie a nie jest, jak iOS, przemyślany i dopracowany
do konkretnej linii urządzeń.

PPS. Przy małym zgromadzonym ładunku i dużym obciążeniu % naładowania
jest silnie umowny. I pewnie ledwo-co bateria obciazona 200mA da zdrowo
ponad 5x wiecej, niz obciążona 1A.

Wymówki mnożysz a nie zmienia to faktu że iOS jest funkcjonalny
i daje użytkownikowi urządzenie gotowe do użycia jak tylko stanie
się gotowe a Android to kicha, która "nie wie" i użytkownik musi
zgadywać i być na łasce losu bo kupił gniota bez finezji i polotu :-)

Data: 2013-03-09 16:07:18
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 9 Mar 2013 09:40:53 -0600, Pszemol wrote:
> A skad on ma wiedziec ile ładunku mu wystarczy na pelne uruchomienie
> się? Tu są apki w tle, widgety... Dociążone urządzenie ma o wiele
> cięższy energetycznie start niz takie OOTB.

 O ile większy? O 5%? O 10%?

Dwadziescia osiem coma trzy.

 Bronisz Androida jak zaślepiony fanatyk religijny.

Nie mierz innych według siebie.

 Na razie takiego sygnału nie ma - ikona ładowarki zmienia
 wygląd dopiero gdy masz ćwierć maksymalnego ładunku
 w akumulatorze

Co? Nie wiem zupełnie o czym piszesz.

> [...]
> urzadzenie padlo, to chwili potrzebuje, zeby zgromadzic tyle pradu, zeby
> wstac. I jesli mam potrzebe pilniejszego uzycia, to telefonowi daje te

 Ale JAKIEJ CHWILI!!??

WERSALIKI! WYKRZYKNIKIKI!! PYTAJNIKI!!!

 To jest właśnie pytanie za 10 punktów.  Czy wystarczy 5 minut?

Ja rozumiem, że na fizyce ,,byłem chory''. Ale wyżej stoi ile potrzebuje
mój telefon. Czytać umiemy?

> PPS. Przy małym zgromadzonym ładunku i dużym obciążeniu % naładowania
> jest silnie umowny. I pewnie ledwo-co bateria obciazona 200mA da zdrowo
> ponad 5x wiecej, niz obciążona 1A.

 Wymówki mnożysz

Nie. Edukuję nieuka. I Kirchoffa nadrobiłeś, jak sobie jakieś baterry
university na necie przegladniesz to też Ci się nic nie stanie.

 a nie zmienia to faktu że iOS jest funkcjonalny i daje użytkownikowi
 urządzenie gotowe do użycia jak tylko stanie się gotowe

A skad Pan Szanowny wie, ze nie wczesniej? Skoro go wczenisej wlaczyc
nie mozna? Moze jak pisalem poprzenio, prog jest ustawiony zachowawczo,
czyli za wysoko?

PS. Dostrzegam tutaj też parcie na dorzucanie orzeszków. Wiec na
dobranoc: iOS jest the best, jego useria moimi góró. Papa.

Data: 2013-03-09 14:35:33
Autor: Pszemol
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnkjmnhm.d4m.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
> [...]
> się? Tu są apki w tle, widgety... Dociążone urządzenie ma o wiele
> cięższy energetycznie start niz takie OOTB.

Czyli nie wiesz - a być może różnica pomiędzy wetkniętą SD card
lub niewetkniętą jest poniżej 1% bo np. 80% prądu bierze LCD?

A to czy są uruchomione apki, widgety i ile ich jest uruchomione
to wiadomo, bo przecież tablet się nam wyłączył z powodu słabej
baterii, a więc system moze pamiętać co miał włączone albo po
prostu jakie miał zapotrzebowanie na prąd sprzed wyłączenia.
Po włączeniu ponownym zapotrzebowanie na prąd będzie prawie
identyczne i łatwo można oszacować ile trzeba ładować baterię.

Twój argument broniący producenta który rzekomo nie potrafi
oszacować nawet z grubsza minimalnego czasu ładowania pustej
baterii zanim pozwoli na włączenie urządzenia leży więc w gruzach.

 Bronisz Androida jak zaślepiony fanatyk religijny.

Nie mierz innych według siebie.

No niestety tak to wygląda mi co piszesz - idziesz ślepo w zaparte
zamiast przyznać, że to ewidentna wada systemu, niedoróbka.

 Na razie takiego sygnału nie ma - ikona ładowarki zmienia
 wygląd dopiero gdy masz ćwierć maksymalnego ładunku
 w akumulatorze

Co? Nie wiem zupełnie o czym piszesz.

Nieuważny jakiś jesteś... Cytuję wypowiedź m4rkiza obok:
"moje androidy pokazuja, smiem twierdzic ze nexus tez
(0-25-50-75-100%)"

> [...]
> urzadzenie padlo, to chwili potrzebuje, zeby zgromadzic tyle pradu, > zeby
> wstac. I jesli mam potrzebe pilniejszego uzycia, to telefonowi daje te

Bo ciągle nie łapiesz ZASADNICZEGO problemu jaki tu poruszam:
użytkownik wie że "chwili" trzeba, ale czasem jest istotne wiedzieć
czy ta chwila ma trwać 5, 10 czy 15 minut bo wychodzi się na lotnisko
za godzinę i warto transfer tch 10-20 gigabajtów przez USB puścić
jak najszybciej...

 To jest właśnie pytanie za 10 punktów.  Czy wystarczy 5 minut?

Ja rozumiem, że na fizyce ,,byłem chory''. Ale wyżej stoi ile potrzebuje
mój telefon. Czytać umiemy?

A napiszesz mi też ile potrzebuje mój Nexus 7?

> [...]

Nie. Edukuję nieuka. I Kirchoffa nadrobiłeś, jak sobie jakieś baterry
university na necie przegladniesz to też Ci się nic nie stanie.

Wymówki mnożysz, bo ten sam problem ma rozładowany całkowicie
iP5 a jednak inżynierom Apple nie przeszkadzało to dobrze oszacować
minimalny czas jaki jest potrzebny aby włączyć urządzenie i aby działało.

[...]

Nawet jeśli jest niedokładne oszacowanie to wolę gdy wiem że telefon
się na 100% włączy i mogę zadzwonić, niż zgadywankę w której nigdy
nic nie wiadomo i w której telefon wyłączy mi się w trakcie zamiawiania
tejże taksówki na lotnisku i międzynarodowe połączenie właśnie poszło
się kochać...

Data: 2013-03-10 09:50:01
Autor: Marek Dyjor
Michal Tyrala wrote:
A skad Pan Szanowny wie, ze nie wczesniej? Skoro go wczenisej wlaczyc
nie mozna? Moze jak pisalem poprzenio, prog jest ustawiony
zachowawczo, czyli za wysoko?

prawdopodobnie tak...

podobnie jak zaprogramowane złudzenie że sie aplikacje szybko starują poprzez umieszczenie screena z ekranem startowym aplikacji do wyświetlenia na wyświetlaczu, podczas lądowania ia startu.

Data: 2013-03-10 08:19:00
Autor: Pszemol
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:khhhf2$kr4$1news.task.gda.pl...
Michal Tyrala wrote:
A skad Pan Szanowny wie, ze nie wczesniej? Skoro go wczenisej wlaczyc
nie mozna? Moze jak pisalem poprzenio, prog jest ustawiony
zachowawczo, czyli za wysoko?

prawdopodobnie tak...

No ale co z tego dla Was wynika?
Wolicie sytuację opisaną w Nexusie 7, gdzie nie wiadomo kiedy już można uruchomić?

Data: 2013-03-10 15:28:49
Autor: Marek Dyjor
Michal Tyrala wrote:
[...]

możesz go uruchomić pewnie w każdej chwili jak kupisz mocniejszą ładowarkę :)

Data: 2013-03-10 10:16:55
Autor: Pszemol
Michal Tyrala wrote:
[...]

Mocniejszą niż oryginalna która z Nexusem przyszła w paczce?
Ta już daje 2A. Napisz mi, którą mam kupić aby wystarczyło prądu! :-)

Data: 2013-03-10 09:47:22
Autor: Marek Dyjor
Pszemol wrote:
[...]

pierdolisz jak zwykle...

pamiętam jak sie zapierałeś że nie jesteś fanbojem apple, jesteś tylko widać cie już nie stać :)

Data: 2013-03-10 08:19:53
Autor: Pszemol
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:khhha3$kc7$1news.task.gda.pl...
Pszemol wrote:
[...]

Jakiś merytoryczny argument zaoferujesz czy tylko będziesz fanbojem androida?

Data: 2013-03-09 15:21:55
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-03-09 15:06, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]

Tak jest tylko przy założeniu że ładowanie i zasilanie urządzenia
wymagają więcej niż dać może ładowarka. A to nie zawsze jest prawda.

O ile przy telefonach jest różnie to przy tabletach jest to
niestety prawda.

Pozdrawiam

Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria